Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 października 2006 - 11:51

ja nie mam gazu. A problem z odpalaniem ma ewidentnie zwiazek z mala iloscia paliwa. Teraz auto zatankowalem , zostawilem na 5 dni na dworze (pogoda raczej mrzawkowo mglista) i auto odpalilo bez problemu.

#22 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 14 października 2006 - 22:14

Dobra , a powiedzcie mi czy w MV6 z gazem , można odciąć pracę pompy paliwowej w momęcie pracy na gazie.A wogóle to jaka jest pompa i gdzie w MV6.
Moje podejrzenie pada na pompę paliwa, kombinuję żeby ją odłączyć po przejściu na gaz.
OCZYWIŚCIE POD WARUNKIEM ŻE JEST ELEKTRYCZNA .Co o tym myślicie?

#23 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 14 października 2006 - 22:38

ale co ci to da że odetniesz pompe,przecież w momencie włączenia zapłonu i tak ją uruchamiasz żeby powstało ciśnienie w układzie.Pompa przy lpg pracuje po to żeby częściowo chłodzić wtryski benzynowe paliwem które krąży sobie w obiegu.
p.s nasze problemy z porannym odpalaniem mają podobno związek z czujnikiem temp dla motronika,problem w tym że podobno tech nie wykrywa jego niedomagań i trzebaby było zmienić profilaktycznie...właśnie ktoś wie gdzie,za ile i czemu tak drogo ten czujnik? :drink:

#24 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 października 2006 - 22:52

ja nie mam gazu. A problem z odpalaniem ma ewidentnie zwiazek z mala iloscia paliwa. Teraz auto zatankowalem , zostawilem na 5 dni na dworze (pogoda raczej mrzawkowo mglista) i auto odpalilo bez problemu.


Potwierdzam, kilka dni temu krew mi sie sciela w zylach, bo po nocy moja Oma po pierwszej probie odpalenia zgasla. Przypomnialem sobie co ktos kiedys pisal o rezerwie paliwa w tym konkretnym przypadku. Zalalem rezerwe i problem na razie nie powrocil...owszem, czasem, tuz po odpaleniu potrzebuje 1-2 sekund, zeby wejsc na obroty nominalne, ale nie gasnie...
Z omegowym pozdrowieniem....

#25 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 października 2006 - 07:27

Dobra skoro wszyscy utrzymuja ze to mała ilość paliwa to dziś zalewam ome za 100 i zobacze (ale z góry wiem że sie wku#### i będe 100 w plecy) :neutral:
konto usunięte

#26 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 15 października 2006 - 21:29

Ja mam nonstop ok 25 - 30 litrów paliwa i jeżdżę na sprawdzonym gazie , i mam problemy z odpalaniem, przewody nowe , świece nowe , cewka ok, jeżeli to ten czujnik to gdzie on jest i jak się do niego dostać , jakiś nr katalogowy do MV6 też by się przydał.

#27 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 października 2006 - 21:43

nie jestem jeszcze przekonany że to na pewno ten czujnik,poprostu zasugerowano mi to że jest to bardzo prawdopodobne.Znajduje się między pokrywami wałków od strony kabiny więc robota ta sama co przy zmianie kabli,cewki,znalazłem w opel shop zamiennik za 18 zeta ale też nie wiem czy to dokładnie ten,trza by było w tisie sprawdzić ale nie mam :nie_wiem:

#28 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 15 października 2006 - 21:48

Z tą pompą to pomyślałem , bo w VW tak miałem , najpierw kiepsko odpalał, potem się dusił, słabo się wkręcał na obroty, aż całkowicie padła. Po wyjęciu pracowała , ale nie wytwarzała odpowiedniego ciśnienia. Więc pomyślałem że to też może być pompa. Teraz mam odcięcie pompy w VW oczywiście, w momęcie przejścia na gaz, i cyka na dotyk.

#29 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 października 2006 - 21:59

ja tez slyszalem , ze to ma cos wspolnego z czujnikiem temp.W 2.5 v6 w tym samym miejscu co mv6 on jest??Jak ktos bedzie mial nr z TIS'a to prosze wstawcie!!

#30 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 października 2006 - 22:41

no więc tak:dowiedziałem się że do v6 (x25 i x30)są trzy rodzaje czujników ,każdy ma inny numer
13 38 451, 13 38 458, 13 38 511
z tym że roczniki w tisie są ponoć jakoś zakodowane i jest problem rozszyfrować który jest właściwy dla danego rocznika auta,ale znowu ten pierwszy ma ponoć pasować do każdego x30xe.czujnik jest niebieski,ma 2-pinową wtyczkę i wygląda tak: http://www.opel-shop...products_id=711

#31 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 16 października 2006 - 07:02

Dobra to nie brak wachy.. o jakim czujniku znowu piszecie bo jak położenia wału korbowego to dajcie sobie spokój chyba że chcecie byc kase w plecy i mieć zapasowy czujnik
konto usunięte

#32 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 16 października 2006 - 12:35

Po wyglądzie wychodzi na czujnik cieczy w układzie chłodzenia. Ale jest jeszcze czujnik temp. powietrza który też ma wpływ na otwarcie składu mieszanki, bo przecierz o to chyba chodzi. Ja właśnie dokoałem zakupu i dokonam wymiany tego pierwszego i zobaczę jaki będzie efekt.
Moja omega zaczyna mnie irytować, teraz jeszcze nie dośc że się kiepsko odpala to jeszcze potrafi zgasnąć , i żeby pracowała muszę przygazować, jak dojdzie do temp. to jest ok, na gazie jest ok. Zresztą wogule jak ją odpalę nawet jak jest w temp. to na początku jest mół, musze ją przygazować - wcisnąć pedał gazu, żeby się nie dławiła. Zauwarzyłem że zaczęły się problemy po wymianie świec i przewodów, może zbieg okoliczności , świece CHAMPION, przewody SENTECH, Pozdrawiam.

#33 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 16 października 2006 - 22:02

pisz zaraz jak będzie palił po wymianie czujnika,a te kable sentech to lepiej zmień od razu bo są do bani

#34 OFFLINE   arkadiusz.borek

arkadiusz.borek
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-10-2006
  • Skąd: Człuchów

Napisany 19 października 2006 - 21:58

U mnie ma taki wpływ, że jak kręcę zimnym silnikiem to za pierwszym razem "nie łapie", dopiero za drugim albo i trzecim razem zapala (zafałszowanie temperatury dla ECU).
Ale czasem pali na dotyk, stąd wnioskuję że to może być jakaś zaśniedziała złączka albo przerwa na kabelkach do czujnika - przy wolnej chwili muszę tam zaglądnąć.
Nie daje się ten błąd kasować, czyli nadal występuje.

mam ten sam bład wymieniłem czujnik ale blad nadal nie daje sie wykasowac ale autko pali na dotyk

#35 OFFLINE   Maciek

Maciek
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kraków

Napisany 20 października 2006 - 06:27

Witam,Jesli można swoje trzy grosze: mam ten sam problem(Omega 2,5V6),tez nie znam rozwiazania ale taka obserwacja :wystarczy "dotknąć"rozrusznik-nie musi nawet razu obócić -a juz za drugą próba pali "na tyk".Moze to coś Kolegom pomoże w rozwiazaniu "nabrzmiałego problemu"?Chetnie skorzystam...

#36 OFFLINE   ufol

ufol
  • 50 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Świebodzice

Napisany 20 października 2006 - 10:04

Słuchajcie miałem te same objawy jakie tu opisujecie. Dokładnie to samo. Palił kiepsko jak było zimno, ale wystarczyło tyknąć rozrusznikiem i palił od drugiego razu, kiepsko na rezerwie, potrafił zgasnąć na krzyżówce itp. Wymieniałem świece, przewody, filtry, czyściłem krokowca i nic, dopiero pomogła wymiana czujnika położenia wału. Teraz póki co jest git. Pali na dotyk, nie gaśnie i chodzi równiutko jak zegareczek. Wymieniłem w poniedziałek i na razie jest dobrze. Wspomniane objawy nie występują. Na razie obserwacja, ale wydaje sie ze jest dobrze, sama praca silnika jest teraz dużo "kulturalniejsza" Dodam że przy odczytywaniu błędów pokazywał mi "19" czyli nieprawidłowy sygnał czujnika, ale wszyscy twierdzili ze to normalne przy nie odpalonym silniku tak bedzie pokazywał. A jednak. Choć nadal pokazuje 19 chodzi lepiej. Może się jeszcze błąd nie wykasował, może trzeba by techem. Pozdrawiam i życze sukcesów w walce z tą uciążliwą "chorobą" ;-) P.s. Nie mam pojęcia jak powiązać niektóre objawy z przyczyną, bo co czujnik wału ma dp np. rezerwy paliwa? A jednak pomogło. "Są na tym świecie rzeczy które się fizjonomom nie śniły" :-)

#37 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 20 października 2006 - 10:36

Jesli ktos chce kupic oryginalny CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA (ten na komputer czyli najwazniejszy i od kotrego zalezy spalanie oraz czasami zapalanie) to mam takowy, nowiutki, oryginalnie zapakowany. Kosztowal mnie w sklepie 66 zł. Sprzedam taniej. Dodam ze podroby podaja wskazniania nieprecyzyjnie co skutkuje nadmiernym spalaniem. Cena do uzgodnienia.

#38 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 23 października 2006 - 18:57

zmieniłem dzisiaj czujnik temp+ kable+świece,czujnik niestety był inny niż ten który pokazywałem wcześniej,od 97 ma dłuższą wtyczkę i niestety jest ponad dwukrotnie droższy,około 50 zł zamiennik,roboty na 4 godziny,dam znać jak będzie palił na zimno,czujnik po 97 wygląda tak Dodany obrazek

#39 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 26 października 2006 - 05:38

no więc w kilka dni po zmianie czujnika temp.zaryzykuję stwierdzenie że problem palenia zimnego silnika został u mnie rozwiązany,auto pali na dotyk niezależnie od aury i temp na zewnątrz,zniknął też problem mulenia się zimnego silnika.W sumie problem choć wkurzający to prozaiczny,poprostu gdy silnik jest zimny i gdy sondy nie pracują motronik skład mieszanki opiera głównie o odczyty z czujnika temp.a jeżeli jest walnięty,ecu nie ma jak dobrać optymalnych składników i auto pali albo nie :roll:

#40 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 października 2006 - 06:51

A możecie określić dokładnie w którym miejscu się znajduje ten czujnik :wink: :mrgreen: