Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 08 października 2006 - 17:37

Witam, i sorki że zaczynam jeszcze raz wątek, ale zależy mi na odpowiedzi .
Czy ktoś z kolegów co mają problem z odpalaniem auta po nocnym postoju , zmieniał sondy lambda, jak tak to jaki jest efekt. Mam podejrzenia że sonda jest winna za trudne odpalanie po nocnym postoju. Tak sobie wykalkulowałem.



#2 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 października 2006 - 18:21

Ale to chyba nie możliwe ...

Rzecz w tym, że sonda lambda wnajlepszym wypadku zaczyna pracować po 20 - 30 sekundach od uruchomienia silnika - po takim okresie następuje nagrzanie grzałki sondy.

Do samego uruchomienia silnika sonda lambda nie jest więc potrzebna.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#3 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 08 października 2006 - 18:31

Powiem to tak, nikt nie wie co to może być , więc zapytałem. Sonda podaje wiadomość o składzie wydechu, i steruje mieszanką paliwa, więc pomyślałem, że może to to.
Mnie to już zaczyna denerwować, teraz odpalam długo ,a co będzie w zimie przy - 18 rano chyba akumulator padnie, nawet nowy.

#4 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2006 - 18:32

Ale to chyba nie możliwe ...

To rzeczywiście niemożliwe.

#5 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 października 2006 - 18:40

Mnie to już zaczyna denerwować, teraz odpalam długo ,a co będzie w zimie przy - 18

Witaj w klubie :mrgreen:

A tak poważnie to u mnie chwilowo pali na dotyk, ale wiem - po TECH-u - że mam walnięty czujnik temperatury silnika, a dokładniej chyba coś z "drutami". Co jakiś czas wydłużone odpalanie wraca jak bumerang.

Zczytaj błędy, wtedy będziesz mógł podjąć jakieś kroki ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#6 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 08 października 2006 - 18:47

A jaki wpływ ma ten czujnik na odpalanie zimnego auta ?
Może napisać do Opla i się zapytać co to może być

#7 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 października 2006 - 18:58

U mnie ma taki wpływ, że jak kręcę zimnym silnikiem to za pierwszym razem "nie łapie", dopiero za drugim albo i trzecim razem zapala (zafałszowanie temperatury dla ECU).
Ale czasem pali na dotyk, stąd wnioskuję że to może być jakaś zaśniedziała złączka albo przerwa na kabelkach do czujnika - przy wolnej chwili muszę tam zaglądnąć.
Nie daje się ten błąd kasować, czyli nadal występuje.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#8 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 08 października 2006 - 19:14

U mnie ma taki wpływ, że jak kręcę zimnym silnikiem to za pierwszym razem "nie łapie", dopiero za drugim albo i trzecim razem zapala (zafałszowanie temperatury dla ECU).

dokładnie,czasem nawet odpali za pierwszym razem i przez sekunde,dwie chodzi jakby miał 3 cylindry,po przegazówce normalnie już obroty sie stabilizują czyli wychodzi na to że nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa podczas rozruchu :roll:

#9 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 08 października 2006 - 19:36

Dokładnie jak u mnie z tymi objawami,
a wiecie może do czego służy czujnik HALLA ,

#10 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2006 - 20:08

Dokładnie jak u mnie z tymi objawami,
a wiecie może do czego służy czujnik HALLA ,

Z tego co pamietam to czujnik halla podaje sygnał o położeniu wału i należy do układu sterującego momentem zapłonu. Jak sie myle to mnie poprawcie. :mrgreen:

#11 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 października 2006 - 21:05

Czujnik halla mozna sprawdzić oscyloskopem jak ktos ma dostęp. Wikszość ludzi mierzy go omomierzem a to porazka czytaj..90% ze go uszkodzisz .
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#12 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 października 2006 - 20:22

mam ten sam problem. ale już leje na to. jak rano odpalam omegę to kontrolka nagrzewania świec gaśnie mi po ok 3 sekundach. jak w tym momencie przekręcę kluczyk to mogę sobie kręcić do usran*j śmierci, a i tak nie zapali. ale jak przytrzymam jeszcze z 5 sek zanim włączę rozrusznik, to zapala bez problemu. myślałem, że mam świece zdupione, ale po wymianie na nowe problem pozostał.

#13 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 09 października 2006 - 21:43

Czujnik położenia wału korbowego. Bardzo czesto pada w omegach. W silniku 2.0 jest latwy dostep do niego, ten kabelek nad obudowa rozrzadu, na brzegu pokrywy silnika. Druga czesta usterka to uszczelka pokrywy zaworow, jesli nie trzyma olej leci nie tylko do gniazd świec, warto sprawdzic czy nie leci tez do czujnika (...) i w ogole czy wtyczka czysta... Jesli ten czujnik nie domaga sa problemy z odpaleniem (przerabialem juz to kiedys) jesli jest padniety odpalenie auta jest niemozliwe (wtedy brak w ogole iskry na swiecach). Sprawdzcie te czujniki - dam sobie reke uciac ze to to... Taki czujnik kosztuje około 100-120 zł. Ja wymienilem i mam swiety spokoj auto odpala na dotyk bez wzgledu na aurę.

#14 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 10 października 2006 - 08:10

Sprawdzcie te czujniki - dam sobie reke uciac ze to to...

Ja też wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i odpala na dotyk ;-) (do 3.0V6 kosztuje 312 lub 460 pln w ASO - są dwa - więcej na http://forum.omegakl...read.php?t=1056 ).
Pzdr, Zen

#15 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 października 2006 - 14:14

ja mam czujnik polozenia walu dopiero co wymieniony, bledow komp nie pokazuje (korzystalem z metody "na spinacz"), nowe swiece i filtr.
Domyslam sie ,ze naprawde moze to miec cos wspolnego z czujnikiem temperatury, a dokladniej wlasnie z kablami.Ciezko to jednak zdiagnozowac.Obecnie pali bez problemu...

A tak poważnie to u mnie chwilowo pali na dotyk, ale wiem - po TECH-u - że mam walnięty czujnik temperatury silnika, a dokładniej chyba coś z "drutami".

Ale czasem pali na dotyk, stąd wnioskuję że to może być jakaś zaśniedziała złączka albo przerwa na kabelkach do czujnika - przy wolnej chwili muszę tam zaglądnąć.

podpowiedz gdzie ten czujnik sie znajduje, to tez chetnie zerkne.A moze juz zagladales??
I jeszcze jedna prawidlowosc- u mnie objawy nasilaja sie gdy mam malo w baku paliwa, tak jakby woda sie skraplala...Czy u Was jest podobnie??U zagazowanych to pewnie benzy w baku za duzo nie ma wiec moze to o to chodzi??

#16 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 10 października 2006 - 17:30

I jeszcze jedna prawidlowosc- u mnie objawy nasilaja sie gdy mam malo w baku paliwa, tak jakby woda sie skraplala...Czy u Was jest podobnie??U zagazowanych to pewnie benzy w baku za duzo nie ma wiec moze to o to chodzi??

tak se myśle że to może mieć coś wspólnego,wiadomo ja też mam gaz i utrzymuję stan między 10-20 litrów benz na wskażniku,a jak mało paliwa to reszta w baku powietrze.W wyniku różnicy temperatur z powietrza wytrąca się woda a że jest cięższa od benzin to osadza się na dnie a pompa bierze paliwo właśnie z tamtej okolicy,czyli jak odpalamy zimnego i woda na dnie jest nie wymieszana z benzin(oczywiście teoretycznie bo wiadomo że się nie mieszają) to po włączeniu zapłonu pompa właśnie pierwsze może pociągnąć tej wody i efekt taki że silnik tylko zabulgocze i zgaśnie.W ciągu dnia nie ma problemów bo woda nie odstoi się w krótkim czasie na dnie.Pytanie co zrobić aby nie zbierała się woda w baku...albo utrzymywać cały czas pełny stan(mówie o jeżdzie na gazie)albo wyczyścić co jakiś czas zbiornik,tylko jak to zrobić szybko,łatwo i przyjemnie i czy wogóle jest sposób oprócz demontażu(właśnie-czy ktoś to robił i czy trzeba sie dużo nakurw... przy tej operacji)
P.s to są oczywiście tylko domysły... :roll: :razz:

#17 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2006 - 18:41

Witam

Ten kabelek przy pokrywie zaworów to idzie do czujnika połozenia wałka rozrządu !!! a nie do czujnika położenia wału korbowego. To dwa całkiem rózne czujniki.
Przy padniętym czujniku połozenia wału korbowego ( na dole silnika) nie mozna wogóle zapalić autka. Natomiast przy walniętym czujniku połozenia wałków rozrządu auto jezdzi , troche kulawo,a najważniewjsze nie mozna go ostro bujnąć przy przyśpieszaniu bo efekt jest jakby ktoś odcinał paliwo - predkość do ok 100 km/h
Pozdrawiam

#18 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 10 października 2006 - 18:48

podpowiedz gdzie ten czujnik sie znajduje


Niestety nie zaglądałem.
W/g nabytej przeze mnie wiedzy czujnik temperatury znajduje się w tylnej części silnika, między kolektorami ssącymi. Dokładniej niech to określą ci, co się znają.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#19 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 13 października 2006 - 18:03

Witam
Ten kabelek przy pokrywie zaworów to idzie do czujnika połozenia wałka rozrządu !!! a nie do czujnika położenia wału korbowego. To dwa całkiem rózne czujniki.


Tak, tutaj kolega ma rację. Moj błąd.

#20 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 14 października 2006 - 11:45

Takie pytanie ilu kolegów ma zgazowane auta i mają problemy z odpalaniem ?
Mam pewną teorię ale zanim ją opublikuję na forum muszę zadać kilka pytań, nie chcę się ośmieszyć . Pozdrawiam.