Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stag 300 w mojej omedze v6 - problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 18:04

Zdejmij wycieraczki i plastikowe podszybie pod nimi. Latarka do łapy i obczaj czy wszystkie podciśnienia pozakładali. Słuchaj gdzie syczy i szukaj niepodpiętego króćca albo luźnego przewodu. Z rozpędu mogli zapomnieć podpiąć któreś podciśnienie jak kolektor składali. Na przewodzie do serwa też się lubią wypiąć jak się grzebie więc też zerknij.
Podważ śrubokrętem delikatnie plastik z napisem ecotec. Pod nim masz śrubę na torx. Odkręć, zdemontuj plastik, obejrzyj oringi, ewentualnie wymień. Wszystiego roboty na pół godziny, a wykluczysz najbardziej podejrzane miejsca.

Jak nie pomoże to trzeba górę kolektora zrzucać, bo coś będzie z oringami namodzone.

Czyli kontrolować płyny i jeździć dalej? W środę mam trasę ok 200 km, i zastanawiam się czy szukać auta zastępczego czy jechać swoim.


Jeżeli w zbiorniczku i na bagnecie czysto to się nie przejmuj. Vki tak mają

#22 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2015 - 09:22

Jeżeli w zbiorniczku i na bagnecie czysto to się nie przejmuj. Vki tak mają


A czym jest spowodowana taka ilość majonezu? Jeżdżę na krĂłtkich odcinkach ale sporo. Temp. w granicach 90-92 stopnie wiec chyba silnik nie jest nie dogrzany.

#23 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2015 - 09:50

A czym jest spowodowana taka ilość majonezu? Jeżdżę na krĂłtkich odcinkach ale sporo. Temp. w granicach 90-92 stopnie wiec chyba silnik nie jest nie dogrzany.


Wytrąca się parafina z oleju.

#24 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 stycznia 2015 - 10:12

Zdejmij wycieraczki i plastikowe podszybie pod nimi. Latarka do łapy i obczaj czy wszystkie podciśnienia pozakładali. Słuchaj gdzie syczy i szukaj niepodpiętego krĂłćca albo luźnego przewodu. Z rozpędu mogli zapomnieć podpiąć ktĂłreś podciśnienie jak kolektor składali. Na przewodzie do serwa też się lubią wypiąć jak się grzebie więc też zerknij.
Podważ śrubokrętem delikatnie plastik z napisem ecotec. Pod nim masz śrubę na torx. Odkręć, zdemontuj plastik, obejrzyj oringi, ewentualnie wymień. Wszystiego roboty na pĂłł godziny, a wykluczysz najbardziej podejrzane miejsca.

Jak nie pomoże to trzeba gĂłrę kolektora zrzucać, bo coś będzie z oringami namodzone.



Jeżeli w zbiorniczku i na bagnecie czysto to się nie przejmuj. Vki tak mają

Co ma lewe powietrze do masła pod korkiem?

#25 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 05 stycznia 2015 - 10:47

Co ma lewe powietrze do masła pod korkiem?


Lewe powietrze dotyczy wcześniejszego postu. Koledze coś świszczy w kolektorze i nierówno chodzi na wolnych ;)

#26 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lutego 2015 - 10:24

Wreszcie wszystko chodzi jak należy :-) wymieniony został czujnik temperatury powietrza dolotowego, wyczyszczona przepustnica i krokowy. Teraz silnik ładnie rĂłwno pracuje, żadnego falowania obrotĂłw, szarpania :-) i rano odpala bez najmniejszego problemu :-)

#27 OFFLINE   Lukiii

Lukiii
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-12-2014
  • Skąd: Lubin

Napisany 01 marca 2015 - 23:50

Mam STAG300 i wcześniej coś źle było ustawione, krutki wtrysk i sonda nie pracowała z tego powodu, mapy rozregulowane -spalanie 14l po ustawieniu długości wtrysku i map na kompie w samochodzie pokazuje 19 ale w rzeczywistości pali mniej jak? Podobno wtrysk lub wtryski do wymiany, ale jeździ sie o niebo lepiej prawie jak na benzynie.

#28 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 kwietnia 2015 - 17:43

Witam.Mam taki problem i nikt mi nie może pomuc.Do rzeczy.Mam odłączony przewód z bezpiecznikiem czerwony który idzie do plusa akumulatora i teraz powiem dlaczego.Kiedy jeźdze sobie z tym odlaczonym przewodem na benzynie samochód smiga jak ta lala równa praca przyspiesza tak jak powinien itd.Kiedy podłącze ten przewód i przelacze samochód na gaz zaczynaja się problemy faluja obroty mizerne przyspieszenie wypadanie zaplonow na każdym cylindrze,i jak przelacze na benzynę jest tak samo obroty jeszcze potrafią się przyciąć na 3000tys.nawet po skasowaniu błędów opcomem na benzynie nadal jest problem,dopiero jak odłącze ten przewód przy aku jest wszystko tak jak powinno byc co jest nie tak z ta instalacja.gaziarz wymienił mi jeden wtrysk bo był do kitu i mówił ze to było przyczyna ale dzisiaj jak jezdze jest tak samo powiedział jeszcze ze wszystkie wtryskiwacze pomału odmawiają posłuszeństwa i naradzie popsikal czymś tam chyba przeczyscil ale nadal jest do kitu.Wtryski hana czerwone przebieg na nich 50000tys.Może mi ktoś pomoc.

#29 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2015 - 18:27

Zmień gazownika zanim zmienisz silnik. Prawdopodobnie instalacja jest zwalona od strony montażu i regulacji , a majster jest średnio rozgarnięty.


Do akumulatora + jaki masz kolor przewodu . czy aby nie czerwono czarny.?

Przewód do akumulatora czerwony jest używany do zasilania sterownika lpg i odpowiedzialny za jego pamięć ustawienia , adaptacje, oraz funkcje pomiarowe, powinien być kolor czerwony, drugie zasilanie do sterownika jest po stacyjce i jest to kolor czerwono-czarny . Jeżeli odpinasz przewód czerwony z akumulatora to jednocześnie resetujesz pamięć sterownika ale ustawione mapy pozostają w pamięci nieulotnej.

#30 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 kwietnia 2015 - 20:00

W takim razie co robić dalej,i gdzie ja teraz znajdę dobrego gazownia.Pomoze ktoś.

#31 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2015 - 23:32

W takim razie co robić dalej,i gdzie ja teraz znajdę dobrego gazownia.Pomoze ktoś.


mógłbyś zobaczyć te kolory kabli co kolega podał:)

#32 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2015 - 17:17

A co mi da ze sprawcze kolory kabelkow.Po wymianie wtrysku dzisiaj jazda na gazie miało być dobrze a tu błędy 150 173 300 302 co robić bo juz nie wiem.

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2015 - 17:54

A co mi da ze sprawcze kolory kabelkow.


będziesz wiedział na pewno

#34 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2015 - 17:56

co robić bo juz nie wiem

Jechać do ogarniętego gazownika :tak: a nie wirtualnie naprawiać.

#35 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2015 - 18:41

będziesz wiedział na pewno

Nie rozumie.

#36 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2015 - 20:08

masz zatkane/zawieszone wtryski lpg albo wysiada cewka
pojeździj na pb z 80-100km i sprawdź błędy, jak znikną to trzeba grzebać przy gazowni
na lpg forum znajdziesz gazownika z Wwy

#37 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2015 - 20:24

Jezdzilem ostatnio na benzynie zrobiłem z 500 kilosow i nic zero błędów tylko na gazie takie chece.Wtryski przejechane 50tys i co lipa juz.A o jaka cewkę chodzi i gdzie ona jest.

#38 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 05 kwietnia 2015 - 15:08

Jedź do jakiegoś ogarniętego gaziarza, bo sam to więcej zepsujesz niż naprawisz z takim podejściem. Przyczyn może być multum, od złego podpięcia, przetartej wiązki poprzez wtryski do uwalonego sterownika lpg. Jak nie masz pojęcia to nie grzeb, bo później to już nikt się w tym nie połapie.
Zawozisz do gaziarza, ma naprawić, sprawdzasz podczas jazdy próbnej czy ok i wtedy bulisz.Jeśli chce najpierw kasę to podziękuj i idź do następnego. Nie wiem w czym problem

#39 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 kwietnia 2015 - 15:14

Po pierwsze nie grzebie sam bo się nie znam po drugie znajdź mi takiego byłem ostatnio u gaziarza polecanego na tym forum i co ważne montował ta instalacje.Jade po świętach znów do niego i nie popuszcze dopuki nie powiedzą co jest skopane ostatnio wywalilem 300stowki i dalej lipa przed świętami zobaczymy jeszcze raz.

#40 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 05 kwietnia 2015 - 15:23

Na pierwszy ogień podmieniłbym sterownik, później grzebał głębiej. Minuta roboty, a koszty żadne. Na pewno ma na warsztacie "luźne..
Mi np. walnięty sterownik powodował zaświecenie kontrolek na zegarach po WYŁĄCZENIU zapłonu,więc objawy mągą być naprawdę różne