Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stag 300 w mojej omedze v6 - problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   djjacek

djjacek
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-08-2007
  • Skąd: Zabrze

Napisany 06 kwietnia 2008 - 13:20

Witam .5 miesięcy temu założyłem staga 300 po uprzednim poinformowaniu się czy jest dobry i jak chodzi w omedze v6 .
Chodzi super no to ok zakładam.Pojechałem do warsztatu który wcześniej nie zakładał staga tylko zajmowali się BRC. Ja zamówiłem u nich staga i bez problemowo powiedzieli że założą .
Założyli i było super przez 3 miesiące .Silnik zaczął nie równo chodzić na wolnych obrotach .Z rury słychać plumkanie . Na benzynie chodzi idealnie .Powiedzieli że świece do wymiany ,wymieniłem i dalej to samo. Ale dopiero sie zaczęły moje problemy .Zepsuł się czujnik ciśnienia i podciśnienia. Czekałem cały równiutki miesiąc bo niby nie było go w hurtowni [olewka z ich strony ] bo wiem że są czujniki.
W sobotę wkońcu dostali czujnik , założyli ale jeszcze usterka z nie równą pracą [ auto dalej kuleje ].
Jestem bardzo wkurzony bo oni chyba nie traktują mnie poważnie . Poprostu nie wiedzą co jest grane i sie chyba nie znają.
Nie powiem nawet że nie ustawili mi dobrze komputera bo auto jest teraz słabe i przełącza na gaz dopiero przy 90 stopniach.
Stwierdzili że nic więcej sie nie da zrobić ale ja nie podaruję bo wiem że auto chodziło dobrze.W poniedziałek tam jade i robię jazdę z nimi ale konkretną .To już za długo trwa a ja byłem cierpliwy.


I moje pytanko jest takie co może być przyczyną tej nie równej pracy Jeżeli mapy są ok. Chcę ich troche zaskoczyć i być mądrzejszy od nich bo nie dam se kitu wcisnąć
DuZo poczytałem o stagu i wiem coś na temat . Gdymym miał interfejs i po gwarancji to sam bym do tego doszedł bo te głupki nie potrafią
Aha i nie polecam już warsztatu "BAS" w Zabrzu na ul. Pawliczka bo sami widzicie

PORZDŻICIE COŚ ? PROSZĘ BO OSZALEJĘ

dołączam fotkę komory silnika.Wizualnie jest założona dobrze ,przewody są równych długości i osprzęt dobrany do silnika Dodany obrazek

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:45

mnie zastanawia ta temp przelaczania. Bo jak rozumiem to przez pierwsze 3 m-ce bylo ok, czyli przelaczal sie po chwili od uruchomienia. Bo jesli tak bylo i aktualnie jest ustawiona temp przelaczania na powiedzmy 40 st, a on sie przelacza przy 90 to albo cos nie tak z ukladem chlodzenia albo weze do parownika sa gdzies na lukach pozaginane i dopiero wyzsze cisnienie powoduje przeplyw plynu.
proponuje tez sprawdzic w zakladce USTAWIENIA, czy typy czujnikow zamontowanych w aucie zgadzaja sie z tymi zaznaczonymi w sofcie.
Napisz czy przy temp plynu okolo 80 parownik jest cieply czy zimny
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:57

u mnie na stagu 300 zauważyłem że jak odpale (zimne) auto i chodzi sobie na wolnych to po 4 minutach przełączy się na gaz. Jednak jak od razu wyjade na droge to przełączy się dopiero przy około 70 stopniach. Ustawione mam przełączenie przy 30*C. Mam się przejmować???

Co do nierównej pracy. - kable też zmieniłeś. Otwórz maske w nocy i zobacz czy nie ma dyskoteki na kablach.

P.S.

Nie za wysoko ten parownik???
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2008 - 20:56

I moje pytanko jest takie co może być przyczyną tej nie równej pracy Jeżeli mapy są ok. Chcę ich troche zaskoczyć i być mądrzejszy od nich bo nie dam se kitu wcisnąć


Zmieniales swiece, ale zobacz, czy nie sa skapane w oleju, ktory podcieka z dekli.Pozatym jak pisze Gachu moze kable tez nadaja sie do wymiany.

Na plywanie obrotow moga wplywac np:
-zle dobrane dysze, a dokladnie za duze
-zle cisnienie na reduktorze w stosunku do zalozonych dysz i wtryskow
Na koncu regulacja map, ale ona jest tak prosta w stagu, ze ciezko cos zle ustawic.

Napisz na forum staga, chociaz bez screenow mapy duzo ci nie podpowiedza:
https://www.ac.com.p...f3d4d8124df708e

Na plywanie obrotow moga wplywac np:
-zle dobrane dysze, a dokladnie za duze
-zle cisnienie na reduktorze w stosunku do zalozonych dysz i wtryskow

#5 OFFLINE   zefir299

zefir299
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: inowrocław

Napisany 11 kwietnia 2008 - 21:44

PORZDŻICIE COŚ ? PROSZĘ BO OSZALEJĘ

dołączam fotkę komory silnika.Wizualnie jest założona dobrze ,przewody są równych długości i osprzęt dobrany do silnika


Witam
Ja też mam staga 300, od ok. 3 miesięcy zrobiłem ok. 3 tysięcy, jak na razie bez problemowo. Na fotce niby wszystko ok, ale tak jak szokol zauważył ten parownik za wysoko mi sie wydaje, ja mam w podobnym miejscu tylko dużo niżej pod zbiornikiem wyrównawczym.

jednak jak od razu wyjade na droge to przełączy się dopiero przy około 70 stopniach. Ustawione mam przełączenie przy 30*C. Mam się przejmować???


Szokol na moje coś nie tak, jeżeli masz ustawione 30*C (u mnie też), to powinno przy tej temperaturze sie przełączać bez względu czy stoisz czy jedziesz.

Pozdrawiam
zefir

#6 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:24

Patrząc na zdjęcie twojej instalki, napisze jak jest u mnie.
-Wtryski popierwsze mam czerwone, nie żółte.
-Umiejscowione jak najbliżej dysz (krótkie rurki miedzy wtryskiem a dyszą)
-tego nie widać, ale dysze mam umiejscowione jak najniżej się dało na kolektorze ssącym.
Też miałem problemy z wolnymi obrotami i właśnie przełożyli dysze niżej, nie zrobili tego odrazu, bo niechciało im się zwalać całego kolektora ssącego.
- parownik mam niżej (chociaż myśle że to nie ma znaczenia)

Co do interfejsu i gwarancji, ja kupiłem sobie swój interfejs i raczej nikt mi nie udowodni że coś grzebałem w kompie. Przeciez nikt nie pamieta co komu ustawiał, robiąc x samochodów dziennie. A w stagu i tak można zapisać do pliku bierzące ustawienia i później ewentualnie je przywrócić (backup)

u mnie przełącza się dokłanie przy tej temp., którą sobie ustawie.
To tyle
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:59

Co do interfejsu i gwarancji, ja kupiłem sobie swój interfejs i raczej nikt mi nie udowodni że coś grzebałem w kompie. Przeciez nikt nie pamieta co komu ustawiał, robiąc x samochodów dziennie

W stagu kazde polaczenie jest pozniej widoczne bo zapisuje sie w pamieci.
Pokazuje date kazdego polaczenia i jak dobrze pamietam kod kompa Dodany obrazek

Gazownicy sa przyzwyczajeni, ze ludzie kupuja interfejsy i jak nic nie uszkodzisz to nie zwroci ci nawet uwagi.

#8 OFFLINE   djjacek

djjacek
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-08-2007
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 kwietnia 2008 - 08:51

Witam .
byłem u gazownika i okazało się że zresetowali komputer i nie wprowadzili wszystkich ustawień .

teraz przełącza dobrze ale z tymi obrotami nic nie zrobili .

Ja ich mam gdzieś i ich gwarancję ,goście poprostu sie nie znają na montażu sekwencji , powiedziałem im pare słów że niech montują tylko miksery bo sekwencja ich przerasta.

sprubuję parownik obniżyć i ściągnę kolektor bo muszę zobaczyć jak zamontowaliv dysze. Jak im zawoziłem do montarzu to mówiłem że dysze mają być jak naj bliżej. Jestem ciekaw :?:

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2008 - 10:37

nawet ja dysze beda 3 cm od konca kolektora to nic wazne zeby byly przynajmniej pod katem prostym do kolektora.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   serfer66

serfer66
  • 9 postów
  • Dołączył: 21-03-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 13 kwietnia 2008 - 12:42

Jezeli pracował przez 3 miesiące i było wporządku to dysze się się same nie przeniosły w inne miejce, więc to nie może być wina nierównej pracy na biegu jałowym. Zidentyfikuj cylinder na którym silnik żle pracuje na gazie. Może jest uszodzony wtryskiwacz gazu/rozkalibrowany itd./ Jak zidentyfikujesz już szwankujący cylinder to zamień na nim sekcje wtryskiwacza i sprawdź czy usterka podążyła za nim czy nie.

#11 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2014 - 11:45

Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość;-) Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi B kombi 2,5 V6 X25XE. Niedawno został założony gaz STAG i od tego czasu są ciągłe problemy:

- dziwny świst/gwizd z okolicy kolektora - a teraz najlepsze, cichnie po położeniu ręki na kolektorze :D

- jakieś "bulgotanie" z silnika?? nie wiem jak to inaczej opisać....:confused:

- nierówna praca silnika na LPG, falujące obroty, cały silnik aż się trzęsie ( na PB jest ok, żadnych spadków obrotów, silnik nawet nie drgnie)

- i ostatnio nie mogę po nocy odpalić auta na PB, za 10 raz dopiero łapie. Na awaryjnym odpalaniu na LPG odpala bez najmniejszego problemu.

Dziś znajomy sprawdził mi błędy i wyskoczył jeden: P0013 - co to takiego? :confused:

Dodam, że przy montażu LPG zostały zrobiony remont silnika: uszczelki pod głowicą, gumki na zaworach, uszczelki pod deklem... jednym słowem cała góra silnika. Wszystkie płyny, filtry, świece, rozrząd,

Auto ciągle stoi u mechanika a ten już załamuje ręce... :masakra:

Co z tym wszystkim dalej robić?

#12 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 grudnia 2014 - 15:02

- dziwny świst/gwizd z okolicy kolektora - a teraz najlepsze, cichnie po położeniu ręki na kolektorze :D


Od tego bym zaczął, nieszczelny kolektor i łapie lewe powietrze. Po zlikwidowaniu lewizny odłączyć akumulator na min 15 minut i pojeździć na benzynie ze 100km że by mapy benzyny się ułożyły. Ustawić gaz na nowo. Lewizna i źle ustawiony gaz może być przyczyną wszystkich tych objawów.

#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2014 - 15:50

Dziś znajomy sprawdził mi błędy i wyskoczył jeden: P0013 - co to takiego? :confused:


problem z sondą, szukaj lewizny jak kolega napisał, sprawdź podciśnienia

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2014 - 18:57

Porządna regulacja LPG przyniesie ulgę, rozwala mapy wtrysków benzyny.

#15 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 grudnia 2014 - 09:23

A czy tą sondę można jakoś zmierzyć/sprawdzić? Jakie powinna mieć napięcie? I jak powinno się ono zmieniać przy pracującym silniku? Po świętach muszę się za to wszystko zabrać.

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 grudnia 2014 - 00:51

Tak można sprawdzić sondę. Podpiąć się jakimś fejsem i sprawdzić jaką linię rysuje sonda i w jakich wartościach pracuję na każdej głowicy.

#17 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2014 - 11:03

Dziwie się że piszesz tu o problemach a nie jedziesz do gazowników na poprawkę. Ściągali kolektor i być może dokręcając go później przekręcili gwint/y w podstawie kolektora, którego teraz nie da się dokręcić i ciągnie lewe powietrze. Jak tak to dłuższe śruby i od dołu nakrętki. Jeśli gaz zakładam ktoś kumaty to podpiął sondy i ich pracę możesz sprawdzić u gazownika. Tak jak pisali wcześniej koledzy wszystkie problemy mogły powstać przez zły montaż gazu

#18 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 stycznia 2015 - 14:30

W poniedziałek odstawiam samochĂłd do mechanika i niech szuka co jest nie tak.
Od paru dni auto normalnie odpala po nocy. :-) za to dziś zauważyłem dym spod maski... A konkretnie z okolic wlewu oleju. Ściągnąłem korek i niespodzianka: majonez. :-( na stalce olej czysty, poziom ok, płyn chłodniczy tez ok, nie ubywa. Czy może to być od jazdy na krĂłtkich odcinkach? Czy raczej uszczelka pod głowicą?

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2015 - 15:00

może to być od jazdy na krĂłtkich odcinkach

zdecydowanie od tego :tak:

#20 OFFLINE   dero7

dero7
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 stycznia 2015 - 15:07

Czyli kontrolować płyny i jeździć dalej? W środę mam trasę ok 200 km, i zastanawiam się czy szukać auta zastępczego czy jechać swoim.