Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5 TDS wasze opinie :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Konrad24v

Konrad24v

    aktywny

  • 25 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:54

zastanawiam się nad zakupem takiej właśnie omegi B 2,5 TDS lecz słyszałem nie chwalebne opinie na temat tych silników w połączeniu z Omegami nie wiem jak to jest dlatego pytam, a po za tym w różnych źródłach różnie piszą wiec ile to ma koników i ile pali miej więcej.. i jeszcze na co zwrócić uwagę przed zakupem ??

z góry wielkie dzięki ;)

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 16:01

Szukaj i wszystko znaleciozne w 5 min. Nastepnym razem uzywaj szukajki.
Dzial porady przed zakupem:

http://forum.omegakl...ead.php?t=11335
http://forum.omegakl...read.php?t=7686
http://forum.omegakl...read.php?t=6683
http://forum.omegakl...read.php?t=6552

Jest jeszcze wiecej, wystarczy poszukac.

#3 OFFLINE   Konrad24v

Konrad24v

    aktywny

  • 25 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 05 kwietnia 2008 - 18:26

heh żaden z tych linków nie wniósł mi nic nowego :( ani nie rozwiał moich wątpliwości i nie odpowiedział mi na pytania :(

#4 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 05 kwietnia 2008 - 20:21

Ten silnik ma 131 konikow, ja ostatnio kupiel omege B 2,5 TDS i jestem max zadowolony :D

Przykro mi ale nie powiem Ci ile pali bo ja mam chip tuning i mam 169 konikow wiec wiecej pali...


Pozdro

#5 OFFLINE   Konrad24v

Konrad24v

    aktywny

  • 25 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:14

kolego to masz wypas furke 169 kucyków mmm.. ;D

hehe a ile Ci takie cudo żłopie ;>

#6 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:18

Konrad24v, jak sie dba to sie ma.
Ale większość tych silników w Omegach ma setki tysięcy kilometrów i swoje dni policzone...

Co tu dalej komentować? Ja bym tego nie kupił. Diesel to jest dobry w Audi a nie w Oplu, nie oszukujmy się.

#7 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:31

Kiedys kometowałem na temat tego silnika i dostałem ostrzezenie :razz:
Napewno nie należa do ekonomicznych :wink:

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:44

Ja swoją w ciągu roku zrobiłem 34 tys km, 15 tys km na chipie. Jak kupowałem miała 186 tys km 1999 rok.

Trasa średnio - 7l ropy/100km, miasto 10l/100km

W ciągu tego przebiegu wymieniłem świece żarowe, rolkę napinającą pasek alternatora, wymieniłem wtryskiwacz (moja wina-przy wykręcaniu do sprawdzenia nagiąłem rurkę przelewu i ciekła ropa), miałem drobne kłopoty w pompką w baku

Auto sprzedałem. Pokusiła nowsza 2,5DTI

Jak bym miał okazję pakować się w takie coś jeszcze raz - bez mrugnięcia okiem jestem na TAK

#9 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 05 kwietnia 2008 - 23:43

Trasa średnio - 7l ropy/100km, miasto 10l/100km


U mnie podobnie, jeśli się tylko spokojnie jeździ z czym u mnie ciężko :p Wiec pali jeszcze wiecej ;)

#10 OFFLINE   Jarzyna

Jarzyna
  • 26 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 05 kwietnia 2008 - 23:47

Ja kupilem omgę 2,5TD pół roku temu i jestem z niej zadowolony ale oczywiście nie jest to samochód doskonały...za 12,5 tyś. zł mam `97r. prod. pali mi to ok 12 na miescie(niejestem emerytem :wink: ) na autostradzie przy 140km/h zeszla mi ponizej 8l :mrgreen: wymienilem w niej tuleje wahaczy przednich i zrobilem geometrie, czeka mnie jeszcze nastawnik i uszczelninie jednego wtryskiwacza.

na trasie wedlug mnie niema lepszego silnika...w miare oszczedny,elastyczny i dynamiczny. na miescie "troche" za duzo pali.

ja polecam silniczek...choc frajda z przyspieszenia od swiatel jest wieksza na benzyniaku...ale brzmienie i elastycznosc silnika to wynagradza. ale i tak wybor nalezy do ciebie :wink:

#11 OFFLINE   Konrad24v

Konrad24v

    aktywny

  • 25 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 06 kwietnia 2008 - 00:09

bo w sumie koledzy zależy mi bardziej na oszczędności bo wiem, że mogę kupić 2.0 16v ale to nie będzie to wiec moje 2 tyly to 2,5 TDS i 2.5 V6 benzin + podtlenek LPG xD

a więc musze sobie to skalkulować.. i dobrze przemyśleć a z tego co piszecie łatwiej będzie znaleźć nie zajeżdżoną w benzynie :/

no nic a co z uszczelką pod głowica to prawda co mówią mechanicy, że niby sie sypie....

#12 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2008 - 07:26

i ja coś dołożę od siebie

auto mega duże,wygodne, kupione rok temu ( jak na razie żadnej awarii silnika - przebieg 290 tyś)
tanie cześci zamienne - dotyczy zawieszenia, tłumik
nieźle ciągnie, troszkę za głośny,
ale niewątpliwie minusem jest duże spalania w mieście to spokojnie 12 l, trasa 9.
i jedno
nie bać się automatu :wink: naprawdę jest duża wygoda
pozdrawiam
Kuba

#13 OFFLINE   dorjan

dorjan
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: Podlasie

Napisany 06 kwietnia 2008 - 21:19

Konrad24v, jeżdżę Omegą 2.5TD (1995) już od 1997r. i chyba jedynie silnik pozostanie w niej cały, bo resztę zeżre korozja. Od 11 lat nie odzywam się do silnika i jedyną czynnością jest systematyczna zmiana wkładu filtra i oleju co 10kkm. Nadal stosuję pełny syntetyk 0w40 diesel i kilka lat temu wymieniłem świece żarowe. To cała obsługa. Przy normalnej jeździe w trasie (do 140km/h) nie ma możliwości przekroczenia spalania powyżej 7,5l/100km, a w trybie miejskim zużycie 12l ON to normalka.

Byłem kiedyś zmuszony podróżować wraz z Polonezem i max prędkość na ponad 1kkm trasie nie przekraczała 120km/h. Całą trasę (1025km) pokonałem bez tankowania na jednym pełnym zbiorniku. Trzeba było zobaczyć minę kolegi kierującego Polonezem.
Trudno pewnie teraz kupić taką Omkę z wiarygodnym przebiegiem, ale między bajki możesz włożyć opinie o awaryjności dobrze utrzymanej 2.5TD.

Teraz kupiłem 2.6V6 (2001) i już widzę, że o takim spalaniu jak w TD można tylko pomarzyć. Jednak akustyka pracy 2.6V6, jej osiągi i odporność na rdzę będą przeciwwagą dla ekonomiki diesla.

Pozdrawiam.

#14 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2008 - 05:56

robaczek, glosny???? moze tłumikow nie masz. znajdz mi cichszego diesla z tamtych lat....... i nie wiem jak Ty jezdzisz ze tyle ON Ci wciaga w trasie. Mi w trasie to spala od 5.9-7.5l/100km. W miescie 12 ltr to jak sa ogromne korki bo tak to 9-10l/100km

#15 OFFLINE   tomcio83

tomcio83
  • 34 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: DG

Napisany 07 kwietnia 2008 - 07:37

Ja mam 2,5TD no niestety w miescie wciagnie 12L w trasie jak jechalem no to 7,5 -8L .Co do awaryjnosci jedyne co robilem to koncówki drażkow i jakies tam duperele oraz tarcze z klockami.Poza tym leje i jade. Silnik co prawda u mnie jest glosny ale tylko jak sie nie rozgrzeje pozniej fajnie milo brzmi.

#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2008 - 07:42

tomcio83, wszystko zalezy jakie to miasto bo jak takie ze wiecej na swiatlach sie stoi niz jedzie to tak ale jesli unika sie korkow to 12 nie spali. a trasa to zalezy od sposobu jazdy.

#17 OFFLINE   Konrad24v

Konrad24v

    aktywny

  • 25 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 07 kwietnia 2008 - 23:28

widze że mało jest TDS zaczej macie TD.. :)

moze ma ktoś doświdczenia z TDS ale z Omega bo z BMW to znam na pęczki :p ??

#18 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 06:44

ludzie ale nie ma w Omegach silnika TDS, jest TD, dlatego ma te około 10KM mniej niż w Bejcy, i jest bez " S ",no chyba że ktoś ma przeszczepa z BMW :razz:

co do tego silnika w Omie, to spalanie jest nie małe, ciężko jest znaleźć zadbany i nie zjechany silnik, a przy dużym przebiegu a właśnie niemal każdy diesel taki ma, silnik szybko może wyciągnąć nogi.Spalanie według mnie zbyt wysokie.Bo jesli mówi sie że da sie zejść w trasie do 8, dieslem, to ja w V6 mam podobny wynik, a osiągi i kultura pracy chyba nie musze mówic.

Autorze, jesli sie zastanawiasz nad TD a V6 to juz nie powinieneś sie zastanawiać, diesel od steyera nie da Ci oszczędności, niestety.

 


#19 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 07:32

ludzie ale nie ma w Omegach silnika TDS, jest TD, dlatego ma te około 10KM mniej niż w Bejcy, i jest bez " S ",no chyba że ktoś ma przeszczepa z BMW :razz:

niektórzy sa nie reformowalni http://forum.omegakl...49696330#181204

moze ma ktoś doświdczenia z TDS ale z Omega bo z BMW to znam na pęczki :p ??

nikt niema bo takich silników do omeg nie pakowali raczej zaglądnij na forum bemek

#20 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 08:17

Bo jesli mówi sie że da sie zejść w trasie do 8, dieslem, to ja w V6 mam podobny wynik

dasz rade swoim chlorkiem zejsc ponizej 6l/100km??? Nawet przy najbardziej ekonomocznej jezdzie???? W marzeniach chyba i nie zgodze sie ze diesel musi byc zajechany i nogi zaraz wyciagnie. Wystarczy poczytac na forum to ludzie maja o wiele wiecej problemow z silnikami V6 niz z TD. W V6 to nawet pokrywy zaworow sie psuja a w TD nie slyczalem o czyms takim.Konrad24v, decyzja i tak nalezy do Ciebie