Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kompressor(supercharger eaton m62)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
326 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 18 czerwca 2010 - 22:06

jak sam jestes trolem to nie oznacza ze wszyscy sa!
to raz, dwa kolejna osoba wciskajaca kit jest wlasnie z ciebie
nigdzie nie opisywalem ze na czyms sie znam wiec wyluzuj z takimi glupawymi tesktami



po co sie tak spinasz to Ty wez wyluzuj

czekam na konkrety a nie\zdjecia....
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#82 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2010 - 22:26

ja tam wyczytałem że został cały fabryczny osprzęt i nic o tym że nie stroili


no wlasnie, wiec da sie bez strojenia , bo jak tlumaczy koles z geko to jesli komputer dostaje informacje z przeplywki sond lambda itp ze jest wiecej powietrza daje wiecej paliwa zeby mieszanka byla prawidlowa, a ecu sie uczy

#83 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 06:46

po co sie tak spinasz to Ty wez wyluzuj

czekam na konkrety a nie\zdjecia....


tzn wiesz nie jestem chlopcem ktory nadstawia drugi policzek kiedy ktos pisze brednie o mnie

z zdjecia wg ciebie to co jest?
bajka wyssana z palca?

powiem ze nie jest to tanie jak duzo osob sadzi
do malego doladowania nie trzeba odprezac -0,3 0,4
wyzej mus byc,spotkalem sie z mnostwem opinii ze jak male doladowanie to nie trzeba miec IC, totalna bzdura, musi byc przyz kompresorze absolutnie przy kazdym doladowaniu, na komresorze mozna jajka smazyc i i niezle sie poparzyc ( sprawdzone na wlasnej skorze, wtryskiwacze musza byc wymienione, nie ma tutaj zabawy w podnoszenie cisnienia na listwie, przydalby sie EGt o swince do strojenia nie wspomne

Zwloki, dobrze prawisz ale jest jedno ale jakmax wydajnosci kazdej przpeustnicy ktora sie zamknie, nawet przy 0,3-0,4 doladowania poprostu przekroczy napiecie i nie bedzie dzialac jak nalezy
astra v6
serducho gsi irmscher

#84 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 07:32

henry na twojej fotce nie zauważyłem IC i chciałem jeszcze spytać co poprawia taki zestaw prócz samopoczucia, bo doładowanie 0.3 bez IC to ledwie zaspokoi potrzeby kompresora, a gdzie tam koła ;)

masz tam wodny czy już przerobiłeś ??

#85 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 czerwca 2010 - 08:16

tzn wiesz nie jestem chlopcem ktory nadstawia drugi policzek kiedy ktos pisze brednie o mnie

z zdjecia wg ciebie to co jest?
bajka wyssana z palca?




przeciez nie napisalem ze jest to wyssane z palca interesuje mnie umiejscownie takiego kompresora przelozenie kol czy nie lepiej zastosowac pasek zebaty jak napiety jest pasek...itd...przygotowuje sie do montazu takiego ustrojstwa aha i pojemnosc IC mnie interesuje i od czego mozna by bylo przypasowac... :)
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#86 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 08:17

henry na twojej fotce nie zauważyłem IC i chciałem jeszcze spytać co poprawia taki zestaw prócz samopoczucia, bo doładowanie 0.3 bez IC to ledwie zaspokoi potrzeby kompresora, a gdzie tam koła ;)

masz tam wodny czy już przerobiłeś ??


no wlasnie na fotce nie ma bo to byly poczatki, nastepnie pomiary temp w dolocie i masakra dochodzilo nawet do 130stopni bez IC


w omegach macie o tyle latwiej niz ja mialem ze jest w pyte wiecej miejsca
astra v6
serducho gsi irmscher

#87 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 czerwca 2010 - 08:38

pytanie robiles to na seryjnych kolektorach wydechowych niestety jestm zielony w tym temacie a chce dowiedziec sie jak najwiecej zeby potem bylo mi latwiej zamontowac...
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#88 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 09:00

Zwloki, dobrze prawisz ale jest jedno ale jakmax wydajnosci kazdej przpeustnicy ktora sie zamknie, nawet przy 0,3-0,4 doladowania poprostu przekroczy napiecie i nie bedzie dzialac jak nalezy


tu masz racje , ze po przekroczeniu wartosci granicznych czujnikow i przeplywki niebedzie to dzialac jak nalezy, ale przy doladowaniu rzedu 0.4 bara w przypadku 3.0 nie zostana one przekroczone , z tego co wyczytalem to seryjna pompa i wtryski daja rade do okolo 280 koni, i z tego co znalazlem na necie to tyle lidzie wyciagaja na seryjnych tlokach.
niestety niemam osobistych doswiadczen z kompresorami, ale temat draze i jak juz uznam , ze mam wystarczajaca wiedze i zasoby finansowe ,sie za to wezme :)
tyle , ze z drugiej strony za okolo 1500 euro moge kupic silnik od nissana skyline rzedowa szustka z dwoma turbinami ecu i osprzetem a te silniki sa duzo bardziej podatne na modyfikacje.

#89 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 19 czerwca 2010 - 10:55

Henry, na boga to opisz co masz pod tą maską: jak to zrobiłeś, podpowiedz czego szukać - jakiego kompresora i co jeszcze potrzebne. Wielu jest takich co chciało by takie doładowanie zrobić ale niewiedzą jak to ruszyć...

#90 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 czerwca 2010 - 11:04

ja juz 2 czy 3 post pisze o tym zeby podpowiedzial cos czlowiekowi widocznie jego wiedza duzo kosztuje...wiec dziekuje panie henry za podpowiedz :)
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#91 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 11:33

ja juz 2 czy 3 post pisze o tym zeby podpowiedzial cos czlowiekowi widocznie jego wiedza duzo kosztuje...wiec dziekuje panie henry za podpowiedz :)


nastepny , luzuj poslady chlopie bo zylka peknie ina co ci to

nie znasz mnie wiec mnie nie osadzaj, zapewne pomoglem wiecej ludziom niz sam to uczyniles i nie znajdzie sie zaden ktory sie zwrocil o pomoc do mnie i nie zrobilem tego, i forum nie jest jedynym miejscem na to, o gg i kom nie wspomne

Zwloki nie zgodze sie nadal z toba w sprawie przeplywu przy malym doladowaniu
zamyka sie przeplywomierz, (sprawdzone organoleptycznie)
postaram sie znallesc logi z ecumastera i sam zobaczysz przy jakim doladowaniu sie zamyka przeplywka
Ducce , kolektory wydechowe mam rurowe wlasnej produkcji z kwasiaka jak i caly wydech od poczatu do konca
IC jak najwiekszy w przypadku kompresora (bardziej przydatny niz w turbo systemier)
i tak jak juz ppisalem na wstepnie , jezeli cie drazni to co pisze kliknij sobie DODAJ DO IGNOROWANYCH i nie bedziesz wiedzial moich wypowiedzi
starram sie rzeczowo odpowiadac w tym temacie , skoro tego nei zauwazyles przykro mi ,moze jestem za glupi zeby przerowadzac konwersacje z toba
astra v6
serducho gsi irmscher

#92 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 11:59

Zwloki nie zgodze sie nadal z toba w sprawie przeplywu przy malym doladowaniu
zamyka sie przeplywomierz, (sprawdzone organoleptycznie)

rozumiem przeplywke i ecu masz od omegi? i jest zamontowana tam gdzie powietrze jest zasysane , a nie juz pchane? a gdzie jest czujnik temperatury powietrza ?

#93 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 czerwca 2010 - 14:36

nastepny , luzuj poslady chlopie bo zylka peknie ina co ci to

nie znasz mnie wiec mnie nie osadzaj, zapewne pomoglem wiecej ludziom niz sam to uczyniles i nie znajdzie sie zaden ktory sie zwrocil o pomoc do mnie i nie zrobilem tego, i forum nie jest jedynym miejscem na to, o gg i kom nie wspomne



widze ze masz jakis klopot emocjonalny ze soba co mnie w ogole nie interesuje bo po co :) po drugie skad Ty mozesz wiedziec ilu ja osoba pomoglem :) na pewno wiecej niz Ty :) to nie jest dzial aby sie sprzeczac wiec koncze ta konwersacje :) niestety Twoje odpowiedzi sa pisane niezrozumiale (chyba ze ze mna jest cos nie tak) interesuja nas fakty a nie odpowiedzi w Twoim stylu...
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#94 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 14:39

To jest ostatnie ostrzeżenie. Każdy następny post nie na temat ląduje w koszu a autor otrzymuje permanentnego warna.

 


#95 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 14:50

henry jak byś miał możliwość wyboru pomiędzy M62 a M90 do 3.0 co byś wybrał


moim zdaniem im większy tym przyjemniej ;) i jest mniej obciążony
o IC myślę podobnie, w omedze da się go jeszcze ładnie zamocować i wymusić chłodzenie dużymi wentami :p

ogólnie chłopaki nie macie się co wściekać że ktoś nie chce się podzielić takimi czy innymi informacjami, ludzie płacą ciężkie pieniądze za tego typu przeróbki które opierają się głównie na wiedzy :p


a co do braku konkretów to pewnie chcieli byście taki model do posklejania i przykręcenia + magiczny chip wpinany gdzieś na kable, czy jak ?? ;)

każdy z montujących ma własną fantazję i możliwości manualne, każdy zrobi inne mocowanie, dostanie inny IC, już nie wspominając o poprowadzeniu przewodów...


jeżeli jest ktoś chętny na sfinansowanie doświadczalnego założenia kompresora to ja chętnie się tym zajmę :D
znajdę potrzebne informacje, zrobię do wszystkiego rysunki, fotki, opisy itp. i już każdy będzie sobie mógł zrobić sam lub kupić cały zestaw do montażu u mnie oczywiście plus % dla królika doświadczalnego ;)

każdy stroi na własną rękę :p chyba że kiedyś kupię sobie odpowiedni sprzęt i nauczę się nim posługiwać ;)

#96 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 17:56

Zwloki, nie ma znaczenia gdzie przeplywka czy na ssaniu czy na tloczeniu , to samo powietrze przegoni,
kompa i przeplywke mam od vectra A, calibra ( v6)
czujnik temp tam gdzie jego miejsce na tloczeniu( inaczej bylby bez sensu) jakby byl na zasysaniu to by bylo jedynie dla samopoczucia a nie dla realnych wynikow

ALi dobrze to ujoles
zdecydowanie M90,
IC nie musisz ddatkowo chlodzic ,nie palujesz 1,5-2 bary zebby to robic, starczy sam w sobie zabierze nagrzana temperature
astra v6
serducho gsi irmscher

#97 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 18:14

IC nie musisz ddatkowo chlodzic ,nie palujesz 1,5-2 bary zebby to robic, starczy sam w sobie zabierze nagrzana temperature


może i masz rację...

ale moim zdaniem dodatkowy włącznik wentylatorów chłodnicy w kabinie musi być latając po mieście na niskich prędkościach, więc czemu by ich nie wykorzystać, w końcu im zimniejsze powietrze tym lepiej :)

#98 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 20:35

Zwloki, nie ma znaczenia gdzie przeplywka czy na ssaniu czy na tloczeniu , to samo powietrze przegoni,


teoretycznie tak co wynika z praw fizyki , tylko sprezone powietrze jest duzo bardziej nagrzane i zastanawialem sie czy wysoka temperatura nie wplynie na dziwne zachowanie sie przeplywki, wkoncu to nic innego niz drucik chlodzony powetrzem,

#99 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 19 czerwca 2010 - 20:59

Tyle, że sam przepływ powietrza schładza ten drut, a informację o zawartości tlenu w powietrzu ECU bierze z IAT.



Tak czytam te 3 strony tematu i dochodzę do wniosku, że niektórzy z was są śmieszni.
Obrażają henrego bo nie chce niby podać odpowiedzi(dziwne, że z tego nie zrobiła się jeszcze jakaś większa kłótnia), a tak na prawdę to oczekujecie konkretnego manuala co i jak podłączyć, gdzie sporo informacji można znaleźć w sieci, m.in. na forum street racing, ale wygodniej jest wjechać na kogoś i oczekiwać gotowego przepisu niż ruszyć [cenzura] i samemu poszukać w sieci. Na temat montażu kompresora i turbo to możnaby książkę napisać, wystarczy tylko poszukać na forach.
Henry też skądś podstawy, żeby zacząć miał, a reszta wynika z praktyki.

#100 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:22

Tyle, że sam przepływ powietrza schładza ten drut, a informację o zawartości tlenu w powietrzu ECU bierze z IAT.

tak naprawde wiedze na temat zawartosci tlenu w powietrzu komputer czerpie z przeplywki , czujnika temperatury powietrza zasysanego , oraz z sad lambda,

tylko mnie zastanawia dlaczego jedni twierdza ze nieda sie doladowac auta bez strojenia,
a inni utrzymuja ze tak wlasnie zrobili , jak w linku ,ktory podalem wczesniej