Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kompressor(supercharger eaton m62)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
326 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2012 - 10:53

A co z tym "Projektem" ??

http://forum.omegakl...56&postcount=82

#302 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 września 2012 - 13:00

ekofasolki usunąłem zamachu nie bo szkoda kasy. x20xev to nie wdzieczny silnik do tuningu.
Wszystko w miare bede starał się sam robić. Dostęp do tokarki będzie w razie co odwiedzać bede zakład ślusarski. Budżet w miare mozliwość i czasu będzie rósł. Na początek silnik x30xe kupie i remont aby fabryczne parametry miał ale przy okazji remontu moze trzeba coś zmienić na mocniejsze, lepsze aby potem znowu go nie rozbierać. Prace zaczne w okolicy grudnia ale póki jest czas chce zbierać wiedzę oraz informacje co kupić i na co zwrócić uwagę. Doładowanie myśle 0,5-0,7 bara powinno być dobre. Strojeniem albo bede musiał sam się zająć albo komuś zlecić. Dodam ze mieszkam w podlaskim

#303 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2012 - 14:04

x20xev to niewdzieczny silnik do tuningu.

3.0 tak samo.

#304 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2012 - 14:13

3.0 tak samo.


Ty tam sie znasz :p

Ciekwae jak sie zakonczy ''projekt'' kolegi Bronka,oby nie tak jak z tym kolem :p

#305 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2012 - 15:02

ekofasolki usunąłem zamachu nie bo szkoda kasy. x20xev to nie wdzieczny silnik do tuningu.
Wszystko w miare bede starał się sam robić. Dostęp do tokarki będzie w razie co odwiedzać bede zakład ślusarski. Budżet w miare mozliwość i czasu będzie rósł. Na początek silnik x30xe kupie i remont aby fabryczne parametry miał ale przy okazji remontu moze trzeba coś zmienić na mocniejsze, lepsze aby potem znowu go nie rozbierać. Prace zaczne w okolicy grudnia ale póki jest czas chce zbierać wiedzę oraz informacje co kupić i na co zwrócić uwagę. Doładowanie myśle 0,5-0,7 bara powinno być dobre. Strojeniem albo bede musiał sam się zająć albo komuś zlecić. Dodam ze mieszkam w podlaskim



m62 bedzie ciezko ci dmuchnac 0.5 bara. u mnie dmucha 0.4 tyle ze w 3.2
strojenie samemu sobie wybij z glowy bo watpie abys posiadal wiedze i sprzet.

co do dźwieku kompresora...... jest taki paskudny ze szkoda gadać :masakra: mowie o eatonie. vortechy i podobne juz świszczą ładnie

ja czekam na wyplate i zaczne stroic padło

#306 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2012 - 15:10

ja czekam na wyplate i zaczne stroic padło


No to czekmay na filma niecierpliwoscia :p

u mnie dmucha 0.4 tyle ze w 3.2


To juz max co mozna z niego wydusic??

#307 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 września 2012 - 16:05

panowie :) coś fajnego i poszukiwanego znalazłem
ciekawe jak się wał przy tym zachowa :D
http://allegro.pl/ku...2568541538.html cena powala :o

#308 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 września 2012 - 16:15

Korby zacne no ale 800hp to juz dla mnie było troche za dużo. Do strojenia znajde kogoś. Silnik x30xe też może nie wdzięczny ale na starcie jest 211hp a w x20xev zaledwie 136 i dźwięk od 4 tys mi nie za bardzo pasuje. Ogladałem filmiki kolegi bassmaniaka i u niego jak na mój gust ładnie to brzmiało. Zastanawia mnie jedynie czy przepustnica da rade to obsłuzyć czy jakis czujnik trzeba zamiast niego założyc( nie pamietam fachowej nazwy). A swoją drogą 0,4 bara to coś już da do tego jakiś intercooler nie koniecznie ogromny bo to tylko 0,4 bara.
Za pewne przy doładowaniu dobrze by było zmienić kolektory wydechowe na te od 3.2 takze usunąć eko fasolki i końcowy zmienić.
Mam jeszcze pytanie czy da sie zrobić tak jak w sprezarce klimy ze właczany na przycisk i czy przy jeździe na wyłaczonym nie będzie przymulona jakaś. Bo wiadomo nie codziennie bede musiał gaz do deski dawać czasem bedzie trzeba jakaś traske.

#309 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2012 - 16:20

Kolektory to rurowe a nie od 3.2, do tego porzadny wydech.
Z 10k jak nic pojdzie.

#310 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2012 - 16:31

Z 10k jak nic pojdzie.


silnik + kolektory to juz masz jakies 4-5 k :)

Do tego kompresor i reszta gratow ;)

#311 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 14 września 2012 - 17:06

Silnik x30xe też może nie wdzięczny ale na starcie jest 211hp [...]A swoją drogą 0,4 bara to coś już da do tego jakiś intercooler nie koniecznie ogromny bo to tylko 0,4 bara.

To teraz uruchamiamy fizykę.
1. Przy nie włączonym kompresorze, silnik będzie ssał powietrze przez nieruchomy kompresor, intercooler i długie przewody (duży opór przepływu) - pytanie więc ile z tych 211KM zostanie - ja stawiam na jakieś 180??
2. Przy włączonym kompresorze niech dmuchnie 0,4bara (180*1,4=250KM), ale odjąć należy moc potrzebną do napędu kompresora. Ile zostaje??
3. Oczywiście spalanie będzie odpowiednio większe dla obu stanów (z kompresorem i bez).
I teraz pytanie, czy chcesz dla dźwięku okupionego większym spalaniem i paru koni wywalić 8-10k??

#312 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2012 - 18:29

1. Przy nie włączonym kompresorze, silnik będzie ssał powietrze przez nieruchomy kompresor, intercooler i długie przewody (duży opór przepływu) - pytanie więc ile z tych 211KM zostanie - ja stawiam na jakieś 180


mniej niz 180 :) niestety z eatonem nie da sie jezdzic na nonstop wlaczonym bo zabardzo wyje.

2. Przy włączonym kompresorze niech dmuchnie 0,4bara (180*1,4=250KM), ale odjąć należy moc potrzebną do napędu kompresora. Ile zostaje

niekoniecznie. przyklad astry II - 3.2V6 doladowanie 0.5. wynik 440Nm 330PS

3. Oczywiście spalanie będzie odpowiednio większe dla obu stanów (z kompresorem i bez).


spalanie oczywiscie wzrośnie

Hubi ja z m62 wiecej nie wycisne - czasami podejdzie pod 0.5. moj i tak jest po delikatnym portingu a mam najwieksze przelozenie kola pasowego do obrotów. jak dam wieksze koło to mi rotory polecą przy odcince.

#313 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 września 2012 - 19:12

Do kolegi Bronka-swap z R4 na V6 i do tego kompressor to kiepski pomysł.Oprócz silnika i całego osprzętu musisz zmienić np. zawiechę przód, hamulce, inaczej poprowadzić wydech pod autem, elektronika,kable, wiązki,itp, więc gra nie warta świeczki.
Już nie raz koledzy dawali radę-sprzedać x20xev i kupić x30xe z silnikiem w dobrym stanie najlepiej w manualu i jeździć tymi "marnymi" 211 koniami;)
Po przejściu ze 136 na 211 nie będziesz narzekał, a kompressor nie będzie Ci potrzebny, chyba że zarabiasz 5k miesięcznie.

#314 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2012 - 19:24

Po przejściu ze 136 na 211 nie będziesz narzekał


Przez jakis czas ;)

#315 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 września 2012 - 22:38

To ile zarabiam nie jest ważne w temacie przekładka jak dla mnie sens w swoją ome władowałem cały worek drobnych. Kupie ome na części z tym ze szukam 3.0 v manual by mieć całość i sobie przekładać. W tej chwili juz mam mcpersony wraz z hamulcami od 3.0. komplet wydechów mam i pare innych gratów. Ilku tak jak napisałem zbieram wiedze na ten temat co i jak, do tego co znajdzie sie jeszcze pod maską daleka i trudna droga. Może za szybko poleciałem z tymi postami no ale słowa krytyki nie zaszkodzą. Jestem tylko człowiekiem i do tego młodym i mam prawo sie mylić i czegoś nie wiedzieć i co warto a co nie. Do tego kompresora ja bym chciał zrobić jakis zawór tak jak to jest w przypadku układu chłodzenia ten trójnik na podciśnienie otwierany tak samo z dolotem chciałem ale czy tak sie da. Najważniejsze czy znajde taki zawór podcisnieniowy bądź elektryczny

A jeszcze dodam że chyba od tego jest forum aby zapytać co warto czego nie, aby eż udzielać wskazówek.
Silnik x20xev i tak z mojej omy poleci bo mam juz dosyć tego ze spala za duzo na taka moc.

#316 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 września 2012 - 06:47

niekoniecznie. przyklad astry II - 3.2V6 doladowanie 0.5. wynik 440Nm 330PS

Dziwnie dużo jak na takie doładowanie. Masz jakiegoś linka do tematu??
P.S.
Co do doładowania V6.
Wydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6). Mała strona gorąca turbiny i duży kompresor. Turbo umieszczone z przodu silnika lekko powyżej. No i na pewno lepiej brać 3,2 do takiej operacji.

#317 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2012 - 07:25

Wydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6)

http://allegro.pl/si...2610284757.html

coś takiego :) ?

#318 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 września 2012 - 09:14

Dziwnie dużo jak na takie doładowanie. Masz jakiegoś linka do tematu??
P.S.
Co do doładowania V6.
Wydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6). Mała strona gorąca turbiny i duży kompresor. Turbo umieszczone z przodu silnika lekko powyżej. No i na pewno lepiej brać 3,2 do takiej operacji.



tak na szybko
http://www.gh-dynami...ra-vectra-.html




Nie musze chyba mowic ze nie samym kompresorem sie osiagnelo taki wynik. Zaznaczam tylko jako przyklad ze przy doladowaniu 0.5 mozna wyjsc z taką mocą.

tak samo rozmawialem ze znajomym z norwegii ktory posiadal orginalnego v6 steinmetza(niestety juz sprzedał...za 30tys na polskie :( ).

miał ponad 300koni i 400Nm. nie pamietam juz jakie doładowanie musialbym odszukac w wiadomościach.


tak samo glupi polski przykład calibra. 293PS 387Nm z 3.0 + m90

co do turbo - napewno wygrywalby z m62. natomiast postawiłbym pod vortechem czy m90 to juz by miał gorzej. Ja niestety zostaje przy kompresorze bo robie pseudo kopie omegi steinmetz.

ja wystroje to co mam ale prawdopodobnie sprzedam zestaw i bede sciagal vortecha na stan.


Bronek bedziesz mial problemy to pisz postaram sie pomoc. Odrazu mowie nie wszystko jestes w stanie zrobić sam.

na poczatek tak jak ilku mowi pchałbym sie w 3.2 a nie 3.0. doprowadził do ładu wszystko pojezdzil a potem kompletował czesci na kolejne etapy. zastanów sie tez nad kompresorem. Odradzam ci M62 bo z niego szału nie bedzie. Bedzie pracował na 100% swoich mozliwosci az wkoncu szlag go jasny trafi.

na moje najlepszy i ogolnie dostepny bedzie vortech V5. Mozna szukac tez albrexa(taki montowal steinmetz)

#319 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 września 2012 - 09:18

http://allegro.pl/si...2610284757.html

coś takiego :) ?

Dokładnie tak. To jest V6 opla lekko odprężone. Oryginalnie to jest LPT czyli low pressure turbo - niskie doładowanie. Seryjnie 200KM @ 5000obr i 310 Nm @ 2500-4000 obr. Doładowanie Garrett GT17 - 0,25bara.
Na pewno trzeba by było dorobić kolektor wydechowy i powiesić większą suszarkę.

tak na szybko
http://www.gh-dynami...ra-vectra-.html

Nie musze chyba mowic ze nie samym kompresorem sie osiagnelo taki wynik. Zaznaczam tylko jako przyklad ze przy doladowaniu 0.5 mozna wyjsc z taką mocą.

Cytat ze strony:
3 V6/ 3,2 V6
280 PS - 330 PS (abhänglg von bisherigen Modifikationen und Ladedruck)
ca. 440 Nm
Napisali, że to przybliżone wartości, w zależności od ciśnienia doładowania. Nigdzie nie napisali, że to przy 0,5bara.

#320 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 września 2012 - 09:42

Phantom dzięki za chęć pomocy za pewne zgłosze sie nie raz gdy już zaczne prace