Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czekacie po odpaleniu auta?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 14:47

po długiej jeździe gasze bez czekania w 2.0 16V benzyna.


to po 3 minutach wróć do samochodu i bez odpalania silnika sprawdź temperaturę cieczy...ciekawe jakie będą wskazania

#42 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:00

A od czego jest wentylator, ktory sie wlacza jesli temperatura zacznie wzrastac?

#43 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:14

Niby tak ale...inżynierowie Opla postanowili, że ten wentylator pracuje WYŁĄCZNIE przy włączonym zapłonie. Gdy jedziesz - wszystko jest ok. Ale jak kończysz trasę, wyłączasz zapłon to rozgrzany silnik zostaje pozbawiony jakiegokolwiek chłodzenia...

Kiedyś myślałem, że przecież myśleli nad tym ludzie po politechnikach i inne mądre głowy więc ok. Ale jak pewnego popołudnia wróciłem do samochodu, przekręciłem kluczyk a wskazówka od temperatury stała na baczność (czerwone pole :bad: ) i od tego momentu zawsze studzę silnik, ku przerażeniu i protestach ekologów i innych zwolenników eco-drivingu. Zresztą rozgrzewam też na postoju, a co :lol:

Teoria sobie a praktyka ma ją w :pupa:

#44 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:18

Niby tak ale...inżynierowie Opla postanowili, że ten wentylator pracuje WYŁĄCZNIE przy włączonym zapłonie.


U mnie jak sie zagrzeje to wentylator pracuje nawet jak wyłącze zapłon. Wychodze zamykam samochód a wentylator jeszcze smiga.

#45 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:22

Też tak miałem w...Polonezie :wink:
Moja Oma wyłącza sobie wszystko, może inaczej jest w V-kach. Trzeba to usystematyzować - bardzo trudne słowo.
Jeżeli tak to kolejny + żeby kupić 3.0 :twisted:

#46 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:47

U mnie tez sie wlacza "samo", dlatego tez nie powinno sie pchac palcow pod maska przy wentylatorze, gdy silnik jest rozgrzany - bo moze sie wlaczyc i akuku zrobic.

#47 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 16:57

u mnie też tak jest,po wyłączeniu silnika wentylatory dalej pracuja aż do zbicia temperatury.Ale zawsze staracm sie poczekac na uruchomionym silniku aż wiatrak sie wyłączy.

 


#48 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwietnia 2008 - 18:38

Ja mam v-ke 3,0 i zdażało mi się gasić silnik bardzo rozgrzany to wentylator jeszcze przez chwilke pracował.
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

#49 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2008 - 21:58

Bo w V-akach są jeszcze dwie pompy wspomagające obieg cieczy i wentylator, który pracuje po wyłaczeniu zapłonu. W 2.0 tego nie ma niestety.

#50 OFFLINE   Mnih11

Mnih11
  • 13 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 07 kwietnia 2008 - 21:34

Ja podobnie również czekam pare minut aż ssanie przestanie hulać i dopiero ruszam...pozdro
<OPEL MY LIFE>

#51 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2008 - 08:12

Ja po odpaleniu chwile czekam i jade :driver:

#52 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2008 - 19:35

Też tak miałem w...Polonezie :wink:
Moja Oma wyłącza sobie wszystko, może inaczej jest w V-kach. Trzeba to usystematyzować - bardzo trudne słowo.
Jeżeli tak to kolejny + żeby kupić 3.0 :twisted:


No wlasnie brakuje mi tego zarowno z audi jak i z poloneza,choc szczerze mowiac nie widze wiekszego problemu aby to przerobic tak jak to bylo w poprzednich moich autach :)
Kurcze drazni mnie w omedze jeszcze to ze radio gasnie po wylaczeniu zaplonu,to tez da sie przerobic i to tez zrobie neibawem,z planów ktore zakladalem na poczatek udalo mi sie juz pomalowac reflektory na czarno,ale strasznie mnie rozczarowało to ze klosze w moich standardowych) lampach sa plastikowe i zółkna,co psuje efekt.Troche kupa biorac pod uwage to ze to "najwyzszy model opla"...
A wracajac do odpalania,nie czekam raczej zeby ssanie zgasło ruszam zazwyczaj od razu ale zanim wyjade z zajazdu to mija jakies 10/15sek a wtedy juz przelacza sie na LPG :)

#53 OFFLINE   iron24

iron24
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: nowy sącz

Napisany 27 kwietnia 2008 - 22:28

Czy podczas pracy na ssaniu obroty są podniesione bo ja mam stale bez względu na temp.ok800 *c ? :?: odgłos pracy silnika też jest taki sam ,na zimnym silniku pracuje równo. omega A.Mówicie o grzaniu na zimno więc chciałem spytać przy okazji.

#54 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 27 kwietnia 2008 - 22:32

Ja czekam z 15-20s więcej nie ma sensu.
Rozgrzeje się podczas spokojnej jazdy dużo szybciej, niż na biegu jałowym.
Poza tym po co czekać?
Jak silniczek osiąga około 90 *C to wtedy przałączam na "S" i ruuura.
Mam przyzwyczajenie z diesla, że po ostrej jeździe z 200m przed domem jade spokojnie a już pod samym domem czekam ze 30s zanim wyłącze zapłon (studze turbine :lol: ). Nie potrafie zapanować nad tym przyzwyczajeniem.

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur. :eek:


Dodany obrazek

Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)


#55 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 27 kwietnia 2008 - 22:35

Czy podczas pracy na ssaniu obroty są podniesione bo ja mam stale bez względu na temp.ok800 *c ? odgłos pracy silnika też jest taki sam ,na zimnym silniku pracuje równo. omega A.Mówicie o grzaniu na zimno więc chciałem spytać przy okazji.

W vikiA z tym silnikiem miałem identycznie nie było róznicy czy zimna czy ciepła :razz:

#56 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2008 - 22:55

Ja po około 10-15 s.(włączyć sprzęta-radio,cb) i wylatam z garażu. Zanim pozamykam garaz to się ssanie wyłączy i śmigam, choć staram :mrgreen: (nie zawsze się udaje) nie przekraczać przed złapaniem 90stopni 3tys. obrotów :mrgreen:

#57 OFFLINE   kindred

kindred
  • 70 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Głogów

Napisany 04 maja 2008 - 06:45

Dobry temat wlasnie nabylem Ome 2,5TD 99r pojezdzie zawsze czekam minutke zeby wystudzic autko :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich.Marcin

#58 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2008 - 07:01

pojezdzie zawsze czekam minutke zeby wystudzic autko :mrgreen:

Dobrze robisz,bo po jezdzie,cza przestudzić turbinę.







 


#59 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 maja 2008 - 19:02

Co do turbinki to jak najbardziej trzeba przestudzić, ale jeśli chodzi o ten wiatrak to u mnie w 2,5 TD po wyłączeniu zapłonu wiatrak (jeśli jest taka potrzeba dalej chodzi)

co do tego wyłączającego się radia po wyrzuceniu kluczyka to tą funkcje da się wyłączyć jakąś kombinacją przycisków( musiał bym zajrzeć w instrukcje)

#60 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2008 - 09:01

no ja czekam az zeskoczy z tych pierwszych obrotow..czyli az popusci ssanie...wtedy jade