Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czekacie po odpaleniu auta?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 30 marca 2008 - 09:54

W zimie przy skrobaniu odpalam i niech pracuje ale to dla wlasnej wygody. Jesli nie musze skrobac to od razu jazda

#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2008 - 11:40

Jest to najmniej szkodliwa dla silnika procedura.

Masz może jakis artykuł w którym może się wczytać w szczegóły i dowiedzieć się czemu to jest odpowiednia procedura??



 


#23 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2008 - 11:58

Instrukcja użytkowania Opla Omegi , strona 142 mówi:

cyt. " Jazda z pełnym otwarciem przepustnicy oraz praca na biegu jałowym , gdy silnik jest jeszcze zimny, przyspiesza jego zużycie , a także zwiększa zużycie paliwa. Natychmiast po uruchomieniu silnika należy ruszyć . Dopóki silnik nie osiągnie swojej normalnej temp. pracy , należy utrzymywać umiarkowaną prędkość obrotową ."

#24 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2008 - 12:29

Odczekanie dłuzszej chwili po odpaleinu jest wskazane szczególnie dla diesla ( jego turbiny) żeby od razu nie dawac po garach , bo turbina nie dostanie jeszcze odpowiedniej dawki smarowania. Czy wiecie ze wiatrak turbiny kręci sie z predkością 120tys obr nawet do 240 tys obr/min w temp. 900 stopni. Warto zadbac żeby turbina miala dobre smarowanie.

#25 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2008 - 12:34

GOS, i o to mi chodziło - czyli nie stać jechac ;)



 


#26 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 marca 2008 - 12:43

Odczekanie dłuzszej chwili po odpaleinu jest wskazane szczególnie dla diesla ( jego turbiny) żeby od razu nie dawac po garach ,


Dlatego wystarczy jazda do ~2000 obrotow do czasu dzwigniecia wskazowki temperatury. W zime czekanie podczas odsniezania - spoko, ale jak sa dodatnie temperatury i nie zaswieci sie nawet kontrolka swiec - bez sensu.

#27 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2008 - 13:34

no skoro instrukcja tak głosi, to chyba zaczne sie stosować :smile:

 


#28 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 31 marca 2008 - 10:27

Niezależnie od rodzaju silnika, zasada jest bardzo prosta. Generalnie nie powinno się oczekiwać na nagrzanie silnika, gdyż pracujacy silnik po rozruchu na wolnych obrotach, ma ograniczone smarowanie, skutkiem zagęszczenia oleju. Zasadniczo po uruchomieniu, można bez wiekszej zwłoki ruszać, oczywiscie bez palenia gum. Silnik niezależnie od tego, dojdzie dla siebie i do najkorzystnieszych parametrów. Osobiście też staram się aby silnik lekko złapał temperaturę, lecz tego nie zaleca producent. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2008 - 11:04

Niezależnie od rodzaju silnika, zasada jest bardzo prosta. Generalnie nie powinno się oczekiwać na nagrzanie silnika, gdyż pracujacy silnik po rozruchu na wolnych obrotach, ma ograniczone smarowanie, skutkiem zagęszczenia oleju. Zasadniczo po uruchomieniu, można bez wiekszej zwłoki ruszać, oczywiscie bez palenia gum. Silnik niezależnie od tego, dojdzie dla siebie i do najkorzystnieszych parametrów. Osobiście też staram się aby silnik lekko złapał temperaturę, lecz tego nie zaleca producent. :wink:


dokladnie. jak sie cieplo to odpalam i jade, jak jest mocno zimno to bez zazwyczaj odpalam i jade do wczesniej webasto grzalo :mrgreen:




 


#30 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2008 - 14:22

Jak trzeba skrobać to odpalam furmanke, skrobie szyby, ide otworzyc brame i jade, a jak cieplo to odpalam, otwieram brame i jade. Zwykle zanim rusze to chodzi ok. 2 min na jałowym. Pozniej, do rozgrzania nie przekraczam 2 tys. obrotow :driver:
BIAŁA STRZAŁA

#31 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2008 - 20:55

Ja odpalam, zanim wyjade z garazu otworze brame i zamkne to akurat jest git i mozna jechac ,ale to procedura która wynika sama z siebie :)

#32 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 kwietnia 2008 - 07:51

Od razu rura aż mi się CHECK zapala :cool:



PS. Był już taki temat, ale nie mogę znaleźć.

#33 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2008 - 16:09

Był już taki temat, ale nie mogę znaleźć.

No właśnie, też szukałem.

#34 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2008 - 16:31

no to jak był to zamknąć tamten i jedziemy w moim :razz:

ja zacząłem wyjeżdzać z garażu już po otworzeniu bramy, nie czekam aż zejdzie ze sania, w sumie różnicy nie zauważam, więc po co czekać :smile:

 


#35 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 20:25

Grzanie na postoju jest nawet zabronione.

Wazne, zeby dopoki nie osiagnie temp nie wkrecac go na wysokie obroty.

W zupełności sie zgadzam.Opalam czekam 5 sek. i powoli do przodu.Ważne w dieslach z turbiną aby przed wyłączeniem silnika turbina ostygła, ok 5 min.Tak robie zawsze jeżdżąc troszke większym autem jaką jest omcia.

#36 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2008 - 20:53

przed wyłączeniem silnika turbina ostygła, ok 5 min

A jak sie butowalo, to chyba trzeba na noc w odpalonym aucie zostawac... :wink:

#37 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 21:13

DamianB jak raz byś za turbinke po regeneracji zapłacił 2700 zł ,a mechanik uświadomił Cię że na 90 % powodem usterki były nagłe zmiany temperatur to byś w aucie tydzień siedzieł przed zgaszeniem motoru.Ja mam w MB 2544 2 turbiny i tym bardziej na zimne dmucham ,oczywiście wszystko w ramach rozsądku,jak kręce pauze 30 min po ciagłej jeździe 4.5 godz. to w niczym nie przeszkodzi mi jesli motor pochodzi 5 min.Jak się coś pisze to trzeba przemyśleć co DamianB.POZDRAWIAM oczywiście wszystkich użytkowników diesli z turbinami!!!! i Ciebie DamianB.!!!

#38 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2008 - 22:04

Mowisz o ciezarowce, nie porownuj jej do osobowki. Czekanie 5 minut to juz po ostrym butowaniu raczej, a przy normalnej jezdzie turbinka zdarzy wytracic swoja predkosc podczas np. spokojnego dojazdu pod blok predkoscia osiedlowa, poczekac minutke dwie i luz. Przy kazdorazowym postoju czekanie 5 minut to jakas paranoja by byla

#39 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 22:32

Pisałem że tak robie zawsze w troszke wiekszym aucie,oki jasna sprawa że osobówka to troszke inna sprawa lecz podobna.Nie miałem jeszcze osobówki diesla ale myśle że małą chwilkę po butowaniu można odczekać przed zgaszeniem motoru.Post tyczył się silnika benzynowego i nie ciągnijmy dalej sil.wysokoprężnych.Ja zaraz po odpaleniu ruszam i po długiej jeździe gasze bez czekania w 2.0 16V benzyna.

#40 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwietnia 2008 - 14:33

Ja rano zanim odjadę z parkingu czekam chwilke aż zacznie ze ssania schodzić.
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH