Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak założyć hak orginalny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 16 marca 2008 - 10:56

czy dam rade założyć orginalny hak orisa odpinany na kluczyk bez kanału i czy trzeba zdejmować zbiornik z paliwem ?? B 2.0 16V

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 13:06

czy dam rade założyć orginalny hak orisa odpinany na kluczyk bez kanału

dasz rade

#3 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 17 marca 2008 - 14:45

ale będe musiał zdjąć zbiornik z paliwem???? Dodany obrazek

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2008 - 14:54

ale będe musiał zdjąć zbiornik z paliwem????

podnieś auto to zobaczysz gdzie trzeba zrobić otwory montażowe, hak w samochodach jest przykręcany w 99% przypadków do podłużnic i tylnej belki, nie zwracałem uwagi gdzie dokładnie jest mój przykręcony ale jeśli masz hak to sprawdzenie jego miejsca montażu potrwa tylko chwilę, a czy masz pewność że diagnosta wystawi ci zaświadczenie bez faktury za montaż ??? wiem o przypadku kiedy kolo jeździł i załatwiał fakture za montaż bo nie chciał diagnosta zaświadczenia wystawić o prawidłowym zamontowaniu haka

#5 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 17 marca 2008 - 15:01

dzięki o tej fakturze , nie pomyślałem o tym !

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2008 - 17:05

nie potrzeba faktury za montaz. kazdy moze sobie sam zalozyc hak. jedyne co jest potzrebne aby go wbic w dowod to przeglad. jezeli diagnosta chce faktury za montaz to zmien stacje bo ten diagnosta albo chce cie na cos naciagnac albo sie nie zna. jezeli sie nie zna to jak robi przeglady.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2008 - 18:01

Faktura nie jest potrzeban ale nowy hak powinien miec świadectwo homologacji ( ksiązeczka z numerem haka) na haku tabliczka z numerem lub numer nabity , to wystarczy aby dokonac przeglądu u diagnosty a z tym przegladem do wydzialu komunikacji.

#8 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 17 marca 2008 - 18:05

książeczkę i papiery wszystkie mam , więc chyba nie będę miał problemu . faktycznie , przecież to diagnosta jest od tego żeby sprawdzić czy jest wszystko ok!

#9 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 02 grudnia 2008 - 19:50

u mnie w stacji diagnostycznej sprawdza tylko czy jest tabliczka i to wszystko i wbija w dowód ( ale tylko originały ) inne to przegląda co a jak...
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#10 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 27 marca 2009 - 18:21

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
zakupiłem taki zestaw niby oryginał trzecia fotka pokazuje przekaźnik z kontrolką haka ja założyłem przekaźnik z omegi A posiada 4 styki ten 4 styk bodajże oznaczenie C jest to na kontrolkę haka wystarczy wtedy uzupełnić żeróweczkę w liczniku i po robocie i mamy kontrolke haka - kierunków.
foto nr 1 pokazuje wtyczkę która wpinam w instalacje auta a drógi koniec do gniazdka przyczepki ale najbardziej mnie ciekawi poco przekaźnik i jakieś parę kabelków na 3 końcu kabla, podco podłączyć ten przekaźnik?? czy to jest potrzebne czy nie ?? może to jest wymagane tylko na gniazdo 13 pin??

okazuje się że chyba ten dodatkowy przekaźnik jest do zasilania wtyczki 13 pin ale co ma włączać to nie mam pojęcia chyba że ma sterować stopem bo w gniazdku w bagażniku niema stopu i trzeba jakoś doprowadzić :/
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#11 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 31 marca 2009 - 21:04

okazuje się że idzie kabelek do przodu auta i w nim niema zasilania na stop jutro prześledzę całą instalacje stopu i pewnie się okaże co i jak trzeba zrobić żeby był ten stop. w instalacji jest mostek (gniazdko do wpięcia instalacji haka) po to żeby były przeciwmgłowe w aucie.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#12 OFFLINE   dawid_100

dawid_100
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Mielno

Napisany 01 kwietnia 2009 - 17:30

mam to samo założyłem orginalny hak orisa odpinany na kluczyk , wpiołem się w kostkę i brak jakiegoś światła zapomniałem jakiego bo to było pół roku temu ale chyba właśnie stopu. Z miłą chęcią przesledze ten temat może dowiem się o co biega

#13 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 01 kwietnia 2009 - 19:12

musiałem dziś to rozgryź dlaczego niema stopu. no i wszystko jasne pierwsze zdjęcie przedstawia co trzeba rozkręcić żeby zrobić ten stop a mianowicie trzeba zainstalować przekaźnik ale przed instalacją trzeba zakupić przekaźnik taki jak od klaksony musi być identyczny !! (zwrócić czy każda nóżka jest tak samo opisana) dzięki temu mamy diagnostykę żarówek w przyczepie.
2 foto pokazuje nam te podstawki od przekaźników (czerwone i czarne) w czarną podstawkę zainstalować przekaźnik.
foto 3 - zainstalowany przekaźnik
Wyśle że teraz kto będzie instalować zrobi to jak się należy a nie jakieś mostki z lampy na przyczepę. :)
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#14 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 03:11

okazuje się że chyba ten dodatkowy przekaźnik jest do zasilania wtyczki 13 pin ale co ma włączać to nie mam pojęcia chyba że ma sterować stopem bo w gniazdku w bagażniku niema stopu i trzeba jakoś doprowadzić :/


to zasilanie jest do niektórych przyczep z lodówkami i innych urządzeń

#15 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 04 kwietnia 2009 - 14:52

to zasilanie jest do niektórych przyczep z lodówkami i innych urządzeń


nio chodzi cię o ten czerwony kabel?? ta to jest cały czas zasilanie prosto z aku przez bezpiecznik
a stop jest ale tak jak opisałem w oryginale brak przekaźnika ze względu że poco jak niema haka :D
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#16 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 22 marca 2010 - 19:13

Tu jest napisane jaki przekaźnik należy założyć.
http://forum.omegakl...9406#post469406
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#17 OFFLINE   hugo

hugo
  • 60 postów
  • Dołączył: 07-01-2009

Napisany 29 marca 2010 - 18:41

Co do montażu haka to zbiornika nie trzeba demontować!,w bagażniku w podłodze i na ścianie gdzie ucho zamka jest zamocowane są widoczne miejsca(wgłębienia) w których trzeba zrobić otwory na śruby. Trzeba zdjąć zderzak i przeciąć go na środku(są ślady, gdzie ciąć, przy montażu podgina się przecięty kawałek do góry), tylną belkę też trzeba zdemontować, zrobić otwory w sumie 7 co do montażu. Jeszcze zostaje STOP ale o tym wyżej piszą koledzy.

#18 OFFLINE   krisou

krisou
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-08-2009
  • Skąd: Wronki/k Poznania

Napisany 03 lipca 2010 - 13:10

Mam kupiony hak Orisa do swojej omegi B fl kombi.
Czy w B FL jeszcze trzeba podcinać zderzak? (nie widzę na swoim nacięć)
Czy do puszenia wiązki instalacji muszę wiercić osobny otwór czy któryś z otworów jest przewidziany na to?
Jeśli jest to którym miejscu, który to (jeszcze nie zaglądałem dokładnie pod nią na kanale także nie widziałem).

#19 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 maja 2011 - 10:09

Postanowilem sobie założyć sam haka i tak zrobiłem przyjeżdżam na przegląd a gość mi mówi proszę mi pokazać faktury z montażu i zakupu. Ja mu mówię że sam montowałem i nie mam i że wszędzie się mówi że można samemu tylko trzeba na przegląd jechać. Gość mówił że nawet uzywanego nie można założyć i że w ogóle uzywanych części nie można założyć bo prawo tego zabrania. Ta się go więc pytam jak funkcjonują złomy handlujące używanymi częściami. tego juz nie wytłumaczył zasłaniając się prawem ale juz dokładniej nie powiedział. Zapewne sam nie wie o co chodzi.
W końcu mi podbił ale prowadził te swoje wywody o prawie przeglądach i kodeksach ale żadnych szczegółów.

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2011 - 15:11

najważniejsze by hak posiadał wybitą homologację, a o takich wywodach odnośnie prawa że zabrania to nie słyszałem może łatwego zarobku szukał :nie_wiem: