Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

F1 sezon 2008


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
248 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 13:17

Ogólnie nie rozumiem taktyki BMW dla Kubicy. Zawsze jest inna niż całej czołówki. Jakoś potrafią dopasować taktykę, któa w miarę tak samo wygląda w przypadku Heidfelda jak i całego czoła wyścigu, a w przypadku Roberta zawsze wydziwiają. Fakt że odpadł na skutek pecha - zdarza się. Ale na boga dlaczego on musiał zjeżdżać na 29 okrążeniu - tego nie rozumiem. Przecież wiadomo było od początku jak spisują się te miękkie opony - lipa, lipa, lipa - dobrze że tyle razy SC wyjeżdżał, przynajmniej trzymał się stawki. Ale taktyke BMW powinno ustalać dla 2 bolidów a nie jakieś eksperymenty się tworzy


Robert nie jest kierowcą nr 1 w teamie inną taktykę od zawsze (teoretycznie) obierają wszystkie zespoły dla drugiego kierowcy a inną dla pierwszego. Nick ma na koncie grubo ponad 100 wyścigów i co się z tym wiąże praktyke równiez w jeździe bez TC cze Robert w bolidzie F1 nie ma.

fakt faktem że zawalił strateg i tyle, mają tydzień na przemyślenie sprawy i znalezienie przyczyny braku mocy bo Rober nie mógł odjechać renówce a renowki niestety za szybkie nie są. Sam mówił że po wciśnięciu gazu bolid przyspieszał dopiero po 2 sekundach ...

#22 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2008 - 13:28

no ładnie :bad: znowu zjeżdza pierwszy na pit stopy.. i co liiiiiiiiiiiiiiipa...
w wermachtowni nie zrobi karjery..... zobacyzli jakie ma wyniki to gozawsze uwala na tych pit stopach... ile w zesżłym sezeonie przegrął prze złą taktyke...
:bad: :bad: :bad:
wermacht robi dobre fury ... ale normalnie.... porażka... nie lubie nie ubi nie lubie...

#23 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 13:37

japoniec dostał kare za tydzień zostanie przesunięty o 10 pozycji bo teraz to by nic nie dało :evil:

#24 OFFLINE   młody

młody

    vel baranina ;)

  • 30 postów
  • Dołączył: 20-07-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 marca 2008 - 14:29

w BMW kariery chyba nie zrobi...

#25 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2008 - 15:31

możecie mi powiedziec jak przy tak wyśmienitej jeżdzie... dobrych wynikach... bez żadnego błedu na trasie.... spada na 7 pozycje a nikuś.. w morde kopany... awansuje na 2 pozycje... co??
ach niech ktoś poda jeżeli wie jakiem mieli czasy an pit stopach Robert i nikus??

#26 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 15:43

ach niech ktoś poda jeżeli wie jakiem mieli czasy an pit stopach Robert i nikus??

z tego co pamiętam to Kubica 8,2 a Nikuś 6,4

#27 OFFLINE   sebba

sebba
  • 21 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 marca 2008 - 20:31

możecie mi powiedziec jak przy tak wyśmienitej jeżdzie... dobrych wynikach... bez żadnego błedu na trasie.... spada na 7 pozycje a nikuś.. w morde kopany... awansuje na 2 pozycje... co??


Dobre pytanie. Odpowiedź jest tylko jedna: bo Robert za królika doświadczalnego robi (tylko dlaczego drugi sezon?). Wprawdzie po jednym wyścigu nie można jeszcze wyciągać zbyt daleko idących wniosków ale przypomniałem sobie ile Kubica wykonał jazd testowych w treningach poprzedzających sezon. Helmuty go normalnie zajeździć chcieli. Ja rozumiem, że prowadzenie bolidu F1 to fajna sprawa, ale nie sądzę żeby Kubica nie chciał czasem dać sobie na luz. Moim zdaniem to on jest fajny chłopak, nie odmówi no i odwala czarną robotę za Nikosia, który potem, tak jak dziś, spija śmietankę. Liczę jednak, że dni chwały nadejdą szybciej niż nam się po dzisiejszym wyścigu wydaje. Kubica na torze jest agresywny i jeśli tylko tej agresji pokaże trochę tam gdzie kamera normalnie nie zagląda to może i taktyka cudownie się odmieni. A jak go w BMW nie zechcą to sami sobie będą winni.

A co do samego wyścigu to bez TC jest fajnie. Siedmiu dojechało do mety. To chyba rekord? Wyścig miał dwa oblicza. W ciągu pierwszych 20 minut o mało nie zasnąłem (tak sobie jakoś jechali bez emocji) no a potem żółte flagi, sejfty cary no i się zaczęło... Wypadanie z trasy, lot Timo Glocka, pojedynek Kubicy z Alonso itp. Ogólnie było nieźle, tylko Kubicy żal przez dupostrategów. Z niecierpliwością czekam na GP Malezji. Będzie ciekawie.

#28 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2008 - 20:35

A co do samego wyścigu to bez TC jest fajnie. Siedmiu dojechało do mety. To chyba rekord? Wyścig miał dwa oblicza.

a wyobraź sobie wyścig na mokrym torze

#29 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2008 - 22:34

Liczę jednak, że dni chwały nadejdą szybciej niż nam się po dzisiejszym wyścigu wydaje. Kubica na torze jest agresywny i jeśli tylko tej agresji pokaże trochę tam gdzie kamera normalnie nie zagląda to może i taktyka cudownie się odmieni.

pod warunkiem ze na kązdym pitstopie nie beda mu lali do pełna i zakładlai jakichs badziewiarskich opon...
normalnie znowu nie dali wygrac Robertowi... który jest POLAKIEM...
no bo jakby Polak mógł być lepszy od nikusia lizusa... :bad: :censored: :bad: :censored: :censored: :bad: :censored: :censored: :bad:

#30 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2008 - 09:13

Spokojnie, nie nakręcajcie tak. Jeszcze wszystko przed nim.

#31 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2008 - 09:25

Tu nie chodzi o nakręcanie się

Fakt, zawinił trochę bolid, ale wymiana na miękkie ogumienie na 29 okrążeniu przy temperaturze toru ponad 40 stopni celsjusza to nawet dla takiego laika jak ja było wielkim błędem - cięzki bolid i miękkie gumy róna się brak możliwości osiągnięcia dobrych czasu, czego dowodem były wycieczki raikonena za tor.

Co do czasów na pitstopie to czywoście że były różne (chciaż na pierwszym miał poniżej 7 sekund) więc dobry, a nawet bardzo dobry - tylko po tym już widać że nie zatankowali go na większą częśc wyścigu bo nawet Hamilton po pierwszym zjeździe miał powyżej 8 sek. Czyli wlali mu troche paliwa.

Co do faworyzowania Nika - no słuchajcie, tak czy inaczej niemiec w niemieckim zespole - to czego się spodziewać, ale i tak uważam że Kubica jest od niego lepszy - czego dowodem są osiągnięcia choćby z testów przed sezonem - robert na 10 wyścigów 9 razy był lepszy od Nika.

Na szczęście w malezji będą do wyboru tylko twarde i średnie opony więc jest duża szansa na o wiele lepsze wyniki i zmniejsza się margines błędu taktycznego zespołu.

Ja tam się nie nakręcam dalej tylko czekam na następny wyścig - jestem kibicem a nie taktykiem i nie mam zamiaru podważać decyzji teamu skoro tak wybierają tak już musi być.

Poza tym BMW to chyba najlepszy zespół dla Roberta - ewentualnie dobrym też byłby Williams. Ale wybrał bardzo dobry rozwój swojej kariery. W końcu nawet Kimi Czy Massa jeździli kiedyś dla Saubera, więc tylko czekać na dobrą chwilę dla Roberta - wszystko wciąż przed nim.

Brak TC w tym wyścigu był kluczowy tylko dla 3 zawodników bo tylko ta trójca wypadła z rywalizacji po błędzie wynikającym z braku TC - reszcie silniki odpadły lub inne uszkodzenia mechaniczne.



 


#32 OFFLINE   sebba

sebba
  • 21 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 marca 2008 - 10:24

Tu nie chodzi o nakręcanie się


Dokładnie. Jak wcześniej napisałem na wyciągnięcie pewniejszych wniosków przyjdzie czas po kliku wyścigach.

Tylko, że już teraz niektóre decyzje zespołu były irytujące. Jak będą tak robić dalej to może po kilku GP będzie już za późno dla Roberta na odegranie znaczącej roli.

Poza tym Kubica musi walczyć nie tylko na torze ale także z pozycją Nicka w teamie. Piszecie, że Nick jest nr 1 bo ma zasługi, doświadczenie, setkę przejechanych wyścigów itd. A w takim Mc Larenie to młokos jest nr 1 dlaczego? Bo nie ma kompleksów, głowę na karku, osiągnięcia w niższych klasach no i walor marketingowy (pierwszy czarnoskóry kierowca). Nie widzę tu żadnych różnic z Robertem (poza kolorem skóry oczywiście :mrgreen:). No i jeszcze Kubica jest najwyższy w stawce (da się to sprzedać marketingowo?).

Myślę więc, że musimy poczekać na zmianę strategiczną w BMW co do traktowania zawodników. Bo na zmianę narodowości Kubicy Niemcy nie mają co liczyć...

#33 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 08:31

http://www.formula1..../2008/788/6488/
Rezultaty sesji treningowej i kwalifikacji







 


#34 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 08:45

e tam rezultaty - trzeba było oglądać :). Ogólnie pozytywnie, bo oczywiście znowum przed Heidfeldem, będzie cięzko, a jeszcze monsum ma przejść to juz w ogóle będzie jazda bez trzymanki. Zwróćcie uwagę jaka jest róznica miedzy 3 a 6 zawodnikiem :D - masakra.

Pytanie tylko czy Vodafony są tak zalane paliwe, czy w tak kiepskiej formi. Jestem dobrej myśli i nie zjem żadnego jajka dopuki się wyścig nie skończy. Kciuki trzymać !!



 


#35 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 09:16

będzie cięzko, a jeszcze monsum ma przejść to juz w ogóle będzie jazda bez trzymanki.

to będzie bardzo ciekawe tylko szkoda że o tej porze a nie innej

Pytanie tylko czy Vodafony są tak zalane paliwe

raczej są zalane bo na treningach brylowały


będzie na pewno ciekawie bo Massa nie lubi być naciskany a będzie i to mocno a obawiam sie tylko Nikusia bo ten sam tor i znowu za Robertem, dobrze że samuraj na końcu


Ale szkoda że renie tak kiepsko wypadają bo co by nie było to kibicowałem Alonso a teraz ciężko mu w ogóle podjąć walkę nawet z toyotami

#36 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 09:29

to będzie bardzo ciekawe tylko szkoda że o tej porze a nie innej


Dla prawdziwego kibola każda pora jest dobra

Co do Alonso - sie obaczy, ale nie sądze żeby wytrzymał w renault do końca sezonu - za cieńki bolid mają - więc "nie wytrzymie", w końcu to mistrz świata i to dwukrotny.

A Nick, jak tylko spróbuje przeszkodzić Kubicy to osobiście sie na ten Sepang przejade... :bad: :censored: :bad: :twisted:



 


#37 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 09:31

Dla prawdziwego kibola każda pora jest dobra

Tu popieram kolege.
Przecież jak się kibicuje to godzina nie jest ważna.







 


#38 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 marca 2008 - 09:55

znowu Robert lepszy od nikusia..... przeciez ten patałach się do neiczego nie nadaje... zyskuje tylko na pit stopach.... bo Robertowi zawsze coś spier.... :censored: ...
czekam niecierpliwie na wyścig...
ale będzie jazda....
:mrgreen:

:cool:

#39 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2008 - 14:20

Szczęście jednak dopisuje Robertowi, wystartuje z 4 miejsca po przesunięciu kierowców McLarena o 5 pozycji za przeszkadzanie rywalom na torze :lol:

tylko żeby stratedzy tym razem nie nawalili :bad:

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#40 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2008 - 14:23

Kurde chciałem być pierwszy :D

http://www.formula1....startowych.html