Witam,mam problem ze skrzynią biegów automatyczną
#21 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 13:42
gdy włączyłem wsteczny były momenty że chciał ruszyć ale do przodu tak samo się działo gdy włączyłem na D też powoli ruszył ale obroty były bardzo wysokie.
Oleju o dziwo weszło mi 4litry i to z przelaniem . A starego oleju zeszło mi 5,5 litra.
Teraz skrzynia nie ma żadnych odgłosów pracuje cicho jakby chciał ruszyć a nie mógł.Wczesńiej przy tym starym oleju był szum ze skrzyni a teraz tego niema ---PROSZE O POMOC
#22 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 16:01
Moze Ci po prostu brakuje tego oleju?
Sprawdz stan!
(jak sprawdzić stan oleju jest dokladnie opisane na forum)
#23 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 18:26
b) jak sprawdziłeś że poziom jest dobry? Na włączonym silniku? Zastosuj się najpierw do porady CITA.
c) czy w misce były kawałki plastiku? (oprócz okrągłego magnesu)
#24 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 19:42
Stan oleju sprawdziłem na włączonym silniku według twoich wakazówek. Stary olej który zlałem nie zauważyłem w nim kawałków uszczelki , no chyba że się rozpadła w mak.
Jak myślisz dlaczego mi weszły tylko cztery litry oleju jak spóśćiłem 5,5 litrów.
#25 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 19:53
Będe wdzieczny. POZDRAWIAM
#26 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 20:09
Nigdzie nie napisałem, że taśma ma się nie ruszać! Ona ma być luźna! Dokręcasz odpowiednią siłą (4.5 Nm) a potem odkręcasz 5 obrotów. Pamiętaj o tym, że tam jest śruba, nakrętka i przeciwnakrętka! Bierzesz klucz 12 i nakładasz na tą srebrną tulejkę pod czarną nakrętką (ona jest płaska z dwóch stron - tam wchodzi klucz). Nakładasz klucz 13 na nakrętkę i odkręcasz ją. Potem trzymając klucz 12 na tej tulei kręcisz śrubą (umbus lub Torx) używając klucza dynamometrycznego. Kto robi na rękę powie Ci ile to może być, bo 4.5 Nm to nie duża siła. Jak dociągniesz to najlepiej włożyć normalny torx i dalej trzymając klucz 12 odkręcić ŚRUBĘ o 5 obrotów (tulejka nie może się ruszać). Potem trzymasz dalej tulejkę i kluczem 13 dokręcasz nakrętkę.
Tylko w ten sposób auto będzie jeździło.
Pamiętaj, że ludzie piszą o tych 5-5.5 l przy odkręceniu obu misek a Ty jak piszesz odkręciłeś tylko jedną. Wg mnie powinno wejść trochę ponad 4l do dużej miski, więc nie jest źle.
Pamiętaj, ze aby poprawnie sprawdzić poziom oleju miska skrzyni musi parzyć! Nie może być tylko ciepła. Jak będzie parzyła to odlej olej - uważaj, bo jest bardzo gorący - załóż grube rękawice
Niestety akurat wychodzę więc nie mogę rozmawiać. Jeśli masz jakieś pytania to pisz.
#27 OFFLINE
Napisany 15 marca 2008 - 20:18
#28 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 02:15
Jest taka możliwość, ale uszkodzona pompa z reguły wydaje głośne dźwięki - taka pompa to nic tylko dwie zębatki które jak się ściskają to wytwarzają ciśnienie.
Ciśnienie "na oko" można sprawdzić przez kabel (nawet OpelScanner), a najbardziej miarodajny jest pomiar ciśnienia z samej skrzyni przy użyciu manometru.
Często padają główne zawory ciśnienia i efekt jest podobny, ale wtedy pokazuje się błąd.
CO do taśmy to proponuję pożyczyć nawet klucz, albo kupić. Sprawdź jednak by pokazywał od ok 4Nm.
#29 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 19:46
Podepnę się pod tematJest taka możliwość, ale uszkodzona pompa z reguły wydaje głośne dźwięki - taka pompa to nic tylko dwie zębatki które jak się ściskają to wytwarzają ciśnienie.
Na wstępie wielkie dzięki dla mkaminski100 za wszystkie porady na pw.
Czy da sie tą pompę wymienić bez wyciągania skrzyni ???
I drugie pytanie: czy te elektrozawory jak są uszkodzone to czy wydają dźwięk chrobotania(jak schodzi z obrotów) a jak pracuje na wolnych to słychać tykanie i czy ewentualne uszkodzenia tych żeczy mogą doprowadzić do zgaśnięcia silnika na wolnych obrotach ???
#30 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 20:08
Pompę w Polsce opłaca się tylko zamienić na używaną, bo nowa kosztuje krocie (ktoś pisał, że nawet 1000zł) . To są tylko dwa pierścienie z zębatkami które w USA kosztują ok 16 dolarów!
Dźwięk "chrobotania" może pochodzić od pompy i dlatego należałoby sprawdzić jej ciśnienie. Dodatkowo powodem może być konwerter mocy ale jeśli by się uszkadzał to miałbyś problem z jazdą.
Ja jednak polecam wymianę oleju, tym bardziej, że jak mi pisałeś nie jest zalany Dexron.
Jeśli elektrozawór jest uszkodzony elektrycznie (tak najczęściej się uszkadza) to skrzynia pokazuje błąd więc to bym raczej odrzucił. Tym bardziej, że jeśli zawór jest uszkodzony to coś nie działa jak powinno.
#31 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 20:20
pojeździłem po punktach co zmieniają olej i znalazłem Dextron 3 producent ELF a na ty co ja mam zalane (mobil ATF 220) też w opisie pisze że to jest dekstron tylko bez numeruJa jednak polecam wymianę oleju, tym bardziej, że jak mi pisałeś nie jest zalany Dexron.
Dodam że jak jest zimny tyka głośniej
Może ktoś ma linka na allegro jak ten olej wygląda??
#32 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 20:26
Ja mam Castrol DIII, ale tu w UK każdy leje tani olej i działa.
Wpisz "Mobil ATF 220" w googlach i zobaczysz jak wygląda.
Czy poza tykaniem wszystko jest w porządku?
P.S. Pytanie do modów. Czy można rozdzielić oba tematy obu osób w osobne wątki, żeby nie mieszać?
#33 OFFLINE
Napisany 16 marca 2008 - 20:41
jak jest zimniej z rana to przez pól km delikatnie falują obroty o jakieś 100 (przy równym trzymaniu gazu) a poza tym biegi zmieniają sie bez żadnych szarpnięć i uślizgów.Jak dzisiaj było rano około 9 stopni falowania nie było i szedł gładko (poza tym że tyka)Czy poza tykaniem wszystko jest w porządku?
#34 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 13:29
Sprawdziłem też elektozawór 703 i też nie pracuje a 702 pracuje .Były sprawdzone w małej misce i 700 701 pracują.
Mam prośbe do czego służa 702 703 700 701.Czy one są od przełańczania biegów i których.
POZDRAWIAM.
#35 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 14:19
Mam w domu 700 i 701 - sprawdze jeszcze raz jaka jest reakcja na 12V, ale powinien sie ruszyc.
Zawory:
700 - glowny zawor cisnienia. On decyduje o tym jakie cisnienie bedzie w ukladzie. On tez przelacza na sport.
701 - zawor zapinajacy Torque Converter. Przy okreslonej predkosci na kazdym biegu przekaznik mocy przelacza sie na stale (bez uslizgu). Ten zawor to uruchamia.
702- zawor przelaczajacy miedzy 1-2 i 3-4
703 - zawor przelaczajacy miedzy 2-3
704 - zawor zaciskajacy tasme bebna, zebys mogl ruszyc i skrzynia mogla zmienic bieg.
#36 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 17:34
#37 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 17:54
Jesli nawet komputer przytym nie wychwyci bledu to musi wychwycic uslizg skrzyni po ok 30 sekundach. Poniewaz jak piszesz nie ma tego to zastanawiam sie nad uszkodzeniem zaworu.
Drugi zawor to tylko biegi wiec wyszloby w trakcie jazdy.
Jesli masz je wyciagniete to zmierz opor i porownaj. Niestety nie mam teraz dostepu do manuala wiec nie powiem Ci jaki jest prawidlowy opor, ale jak zdobede to podam. Jesli jest opor to cewka dziala i zawor sie tylko zacial. Sprobuj obficie zalac WD40. Moze pusci.
Nie mam tez zadnego z 3 zaworow duzej miski zebym mogl porownac i przez najblizsze kilka tygodni nie bede w stanie tego sprawdzic.
#38 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 19:56
Powiem ci szczerze gdy kupiłem ten samochód dostałem książkę gdzie pisze że komputer wszystko pokazuje w języku niemieckim niestety mój komputer informuje mnie o wszystkim po angielsku , umiem przetłumaczyć informacje ale napewno nie informuje mnie awarii skrzyni biegów ,to jestem pewien,może faktycznie jest błąd a komputer jest do kitu.
scaliłem posty
#39 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 21:00
Czy mówisz o tym, że po włączeniu "S" zapala się kontrolka a skrzynia pracuje prawidłowo w Sport, a wcześniej tego nie robiła?
#40 OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 21:06