Witam,mam problem ze skrzynią biegów automatyczną
#1 OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 15:54
Jaka może być tego przyczyna i dlaczego nie włączył się tryb awaryjny??????????
#2 OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 18:41
- niski poziom oleju - od tego zacznij - porada w tym dziale
- slizgajaca sie tasma. Sprawdzenie oraz ustawienie naciagu nie wymaga demontazu choc nie wiem czy bedziesz mogl to zrobic sam.
- podkladka uszczelniajaca pod pompa - podobne objawy. Wymaga demontazu skrzyni, ale dosc prosto sie robi.
Czy sa jakies dziwne dzwieki przy pracy skrzyni? Jesli nie to raczej bym wyeliminowal powazne uszkodzenie (np pompy lub TC)
Wcisnij hamulec i na D daj gaz do deski. Zobacz do jakich obrotow dojdzie skrzynia. Powinna byc na 2500-3000. 3000 to gorna granica. Jesli pojda do gory to raczej tasma. Czy wczesniej podczas jazdy odczuwalne byly jakby uderzenia podczas zmiany biegow? (jakby kto wjechal w tyl auta) To tez swiadczy o problemie z tasma.
#3 OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 20:01
#4 OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 21:04
Obawiam się, że więcej na odległość nie pomogę.
Na początek jak pisałem stan oleju, potem poszukaj jakiś zakład gdzie ktoś przejedzie się autem, zobaczy i wstępnie określi co może być powodem. Wg mnie należy zacząć od tego testu, potem poszukać kogoś kto sprawdzi skrzynię, szczególnie taśmę. Jeśli ktoś Ci powie, że musi zdjąć skrzynie, żeby cokolwiek sprawdzić to podziękuj lub otwarcie powiedz, że są naciągaczami.
#5 OFFLINE
Napisany 06 marca 2008 - 21:52
#6 OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 10:42
Takie zaklady maja jedna polityke: cena zawsze oscyluje wokol 2000-3000, za jakakolwiek "naprawe" lub 3000-4000 za "remont". Ja "naprawe" skrzyni wykonywalem w jedno popoludnie, pelny komplet naprawczy z USA kosztuje max 800-1000zl. Reszte sam dopowiedz...
Odpusc sobie ich, albo jesli bedziesz to zapytaj sie co jesli to kwestia regulacji tasmy i na podstawie czego ta cena.
#7 OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 10:56
Tak apropo mam tego opla niecały miesiąc i już taka awaria.A co chodzi o automata to mam z nim kontakt pierwszy raz. Robiłem sam remont w manualu ale automata nieznam. Mam pytanie gdzie znajduje się ta taśma. Czy moge ją sam wymienic czy z kimś jest tam trudno sie dostać.Jak mam to mniej więcej zrobić , czy to jest taśma łącząca drążek wybieraka biegów ze skrzynią
scaliłem posty
#8 OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 11:54
Na moje oko to problem byl wczesniej wiec wlano gesty olej i auto jakos pojechalo. Stary numer.
A olej sprawdziles? Najpierw spradz to, a jesli jest ok to do roboty. Nie bede tlumaczyl jak wymienic tasme, bo tym mozna zajac sie jak sprawdzisz, ze jest uszkodzona. Najpierw sprawdz czy jest dobrze dokrecona. Odkrecasz duza miske. Odkrec najlepiej jedna strone tak zeby jedna sruba zostala na jednej stronie a druga na tej obok. luzujesz jedna mocniej a potem druga troszke i delikatnie odciagasz miske. To pozwoli na zlanie oleju bez chlapania. Potem ostroznie odkrecasz dwie sruby i odkladasz miske - ma w sobie duzo oleju. Zlej go i zobacz co jest w srodku. Jest magnes a na nim troche szarego mulku - to normalne. Jesli sa kawalki plastiku to kawalki podkladki pos pompy (jesli znajdziesz to powiem Ci jak ja wymienic). Odkrecasz filtr (czarny plastik 3 sruby o ile pamietam). Mozesz go wymyc benzyna.
Po odkreceniu masz widok jak na zdjeciu. Zdjecie jest od strony wyjscia na wal. Normalnie tam gdzie jest klucz jest przykrecona nakrywka. Masz wglad na to jak wyglada tasma. Sa 3 paski. Nie powinny sie ruszac. Sprawdz jak gruba jest tasma. Powinna byc od spodu specjalna okladzina cierna. Sa niestety rozne wykonania tasmy, czasami jest brazowa, widzialem tez tasmy w ktorych nie bylo okladziny. Jesli masz klucz dynamometryczny to mozesz wyregulowac naciag tasmy. Odkrecasz nakrywke, odkrecasz przeciwnakretke, wkladasz klucz torx i krecisz. Niestety mam slaba pamiec do liczb i nie pamietam czy sila 10lb i nie pamietam ile obrotow odkrecasz potem. Napisze to jak wroce do domu. Potem dokrecasz przeciwnakretke. Skladasz wszystko, wlewasz stary olej (jesli byl czerwony i w miare rzadki a nie jakis olej silnikowy).
Jezeli to nie pomoze to trzeba wyjac skrzynie.
P.S. Jest to tasma hamujaca skrzynie podczas zmiany biegow. Zaciska sie na bebnie podczas I i II biegu. Jest na samym koncu skrzyni i trzeba skrzynie wyjac i cala rozebrac, zeby wymienic. Wyjecie skrzyni raczej z kims, bo samemu raczej nie dzwigniesz skrzyni.
http://www.samko.pl/...products_id=784 to jest to co zaciska tasma
http://www.samko.pl/...products_id=446 a to jest tasma
http://forum.omegakl...ead.php?t=10508 tu jest schemat skrzyni. Tasma oznaczona numerem 500 - jak widzisz jest na samym koncu skrzyni.
Zdjecie jest moja wlasnoscia wiec prosze o niekopiowanie go bez mojej zgody.
#9 OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 12:08
A tak pozatym to widze że jesteś niezłym fachofcem co chodzi o omegi. Jeszcze raz dzięki.
Scaliłem posty
#10 OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 14:33
Jesli chodzi o posiadaczy tego auta to najczesciej mowia "wystarczajaco duzo mnie kosztowala, ale jeszcze mam tylko X do zrobienia"....tylko, ze to sie nigdy nie konczy
Jak wroce do domu to podam Ci jak naciagnac tasme.
Pomagam, bo mi kiedys ktos bezinteresowanie pomogl i tak chce sie odwdzieczyc. Ciesze sie jesli moja porada bedzie pomocna i dwa tysiace zostana Ci w kieszeni.
P.S. Jesli chodzi o zdjecie to pisze do wszystkich, bo nie chce potem znalezc swoich porad ze zdjeciami tylko z czyims podpisem. Raz juz znalazlem, wiec jesli ktos chce wykorzystac zdjecie lub tekst niech sie zapyta.
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 15:22
W misce olejowej nie znalazłem kawałków z uszczelki spod pompy chyba że ona się rozleciała w drobny mak.
Gdzie najlepiej zmówic i najtaniej uszczelki pod dużą i małą miske plus te przewody pod elektrozawory.
Ajeszcze jedno stan oleju wynosił 5 litrów. Czy do skrzyni wchodzi te 5 litrów czy troche więcej.
A tarczki są koloru czarno-szarego grubość ok 2 mm.
scaliłem posty
#13 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 16:42
Jak dostales sie do tarczek bez demontazu skrzyni? Mozna zobaczyc je od spodu.
Przewody najlepiej kupic uzywane z uszkodzonej skrzyni, bo za nowe skasuja Cie dosc sporo.
Jesli nie masz kawalkow plastiku to znaczy ze podkladka jest cala.
Do skrzyni wlewa sie do odpowiedniego poziomu a nie ilosc. W miskach powinno byc ok 5-5.5l. Zalewasz olej przez otwor az sie lekko przeleje. Ktos odpala i przechodzi biegami po kolei po 10 sek. W tym czasie dolewasz az znow sie przeleje. Potem jedziesz sie przejechac najlepiej z 10-20km w miescie. Potem na pracujacym silniku odkrecasz zakretke, odlewasz nadmiar oleju (olej "puchnie" od temperatury). Zakrecasz i kolejna kontrola po 2-4 tygodniach (sprawdzenie czy nie wycieka Ci olej)
#14 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 17:37
#15 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 20:43
Pierwszy (podawany przez mechaników) to zakręcenie z siłą 10lb a potem odkręcenie śruby o 3 i 1/2 obrotu a drugi (ktory podają manuale) to zakręcenie z siłą 40lb/in a potem odkręcenie 5 obrotów.
#16 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 20:56
Czy wiesz jaką siłą dokręcić tasme bo jest luzńa. To wszystko co pisałem o tarczkach to chodziło mi o taśme.
POZDRAWIAM
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 11 marca 2008 - 21:20
#19 OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 21:02
#20 OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 08:42