Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat. Objawy niewłaściwego poziomu oleju w skrzyni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 marca 2008 - 11:15

Witam. Jakie są objawy niewłaściwego poziomu oleju w skrzyni biegów? Proszę o podanie przykładów nieprawidłowej pracy skrzyni przy zbyt dużej lub małej ilości oleju. Czym to się objawia i jaka jest charakterystyka pracy skrzyni.
Wątek przyda się do wstępnych diagnoz nieprawidłowej pracy skrzyni :wink:
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2008 - 12:41

Kazdy wszystko podpina pod niski poziom oleju, ale tak naprawde, jesli zaczyna sie juz cos dziac to najczesciej sa juz jakies uszkodzenia. Najczesciej wchodzi w gre wypadanie biegu, slizganie sie, glosniejsza praca. Dodatkowo czesto temperatura silnika wzrasta podczas czestego ruszania i przyspieszania (miasto).
Za wysoki poziom nie jest problemem chyba, ze calutka skrzynia jest zalana. Wtedy przy wiekszej predkosci olej wybije odpowietrznikiem.
Jesli skrzynia pali olej (czesty poslizg na tarczkach, tasmie ) to oleju bedzie przybywalo wiec nie zawsze wylewajacy sie olej dobrze wrozy. Oleju powinno byc tyle ile ostatnim razem.
Co sie uszkadza podczas jazdy z mala iloscia oleju:
- podkladka uszczelniajaca
- pompa olejowa
- zawory
- tarczki
- TC
- tasma
- zawory
czyli wlasciwie cala skrzynia.
Jesli wiec chocby raz stanie sie cos co nie jest normalne (wypdaniecie biegu, slizganie sie, grzanie sie silnika itp) to od razu nalezy sprawdzic poziom oleju.
Kazdy uzytkownik powinien przyjac za pewnik by sprawdzac poziom oleju w skrzyni najrzadziej podczas kazdej wymiany oleju w silniku. To zajmuje 5 minut wiec tylko toche wiecej niz sprawdzenie bagnetu w silniku. Jesli skrzynia jest chocby troszke wiglotna to nalezy od razu wyeliminowac wycieki, albo kontrolowac poziom co tydzien aby sprawdzic ile oleju ubywa. To ze nie ma plamy oleju pod autem nie znaczy, ze go duzo nie ubywa.

#3 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2009 - 11:47

Dodatkowo czesto temperatura silnika wzrasta podczas czestego ruszania i przyspieszania (miasto).


W związku z tym ja mam pytanko. Czy jeśli jeżdżę w korku i dość często włącza się wentylator to jest podejrzenie,że coś "dzieje się ze skrzynią"?????:zdziwnienie:
Trudno mi ocenić czy zbyt często się włącza,bo w korku , czy to normalka...w innych autach,które miałem włączał się tak samo często.
Kumpel stwierdził,że trochę szybko mi się nagrzewa.

Trochę zgłupiałem z tego wszystkiego.

Pytam,bo wolę "dmuchać na zimne".

Dodam,że sprawdziłem kilkanaście dni temu poziom oleju w skrzyni i dolałem ok.150-200 ml (Dextron III-Mobil1).Oczywiście na włączonym silniku (wajcha na N) i mocno rozgrzanej skrzyni. Poza tym,wycieków,poślizgów i wyskakiwań biegów jeszcze (tfu,tfu) nie miałem.


POZDRAWIAM.

#4 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2009 - 12:20

mario.g z ta jazda w korkach to normalka ,iz temperatura skacze ,a wentylator chodzi,w koncu ma takie zadanie,a to jest tez V6 ..wiec...nie masz sie czym martwic..a jesli chodzi o skrzynie,tzn,gdy bedzie sie cos działo z nia napewno odczujesz to i zauwazysz

#5 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2009 - 17:37

Dzięki Czarny za zainteresowanie. W sumie to racja! ...a ta oma to moja pierwsza V-ka,więc porównania tak za bardzo nie mam. Dzięki!
Pozdrawiam.

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2009 - 18:45

Kumpel stwierdził,że trochę szybko mi się nagrzewa.

zalezy jak ci się nagrzewa...
moja grzała się do 100 stopni... myśłałem że to normalka... praktycznie cąły czas było 98 do 100 oprócz zimy... :wink:
po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...
więc trzeba sprawdizć wszystko :)

#7 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2009 - 21:55

po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...


Płyn mam K2-"Kuler" zielony koncentrat,wlałem z wodą 1/1 do -37 stopni C.
Może lepiej zmienić...:hmmm::hmmm::hmmm:
A co do chłodnicy... hmm...kurczę,czy wymiana byłaby konieczna...?

No wiesz GISKARD... jeśli chodzi o sedno sprawy-czyli skrzynię- to niby narazie chodzi... ale bo to kto wie...? Może faktycznie gdybym zmienił płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże. (o ile to u mnie w omie jest wadą,bo może temp.włączenia wentylatora jest ok 95 st.?):nie_wiem::nie_wiem:
A czy temp. sprawdzę tylko na warsztacie???

:czesc::czesc::czesc:

#8 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 25 maja 2009 - 12:38

No wiesz GISKARD... jeśli chodzi o sedno sprawy-czyli skrzynię- to niby narazie chodzi... ale bo to kto wie...? Może faktycznie gdybym zmienił płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże. (o ile to u mnie w omie jest wadą,bo może temp.włączenia wentylatora jest ok 95 st.?)


cześć

:D skrzynia ASB nie jest chłodzona cieczą tylko olejem przekładniowym DII lub III :D to raz
u mnie w klusce 96 stopni i załącza się wentylator, jeżeli temp. podskoczy w korkach załącz się drugi pomocniczy więc wsio OK !
Chłodnicę zostaw w spokoju jeżeli nie cieknie, V6 to grzanie ma w korkach normalne, sprawdź czy Ci płynu nie ubywa chłodniczego i tyle a co do płynu :D to masz dobry i nie zmieniaj ! wody nie można lać :p

płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże

nie pomoże !
ASB
sprawdzenie poziom oleju ewentualnie dolanie jeżeli po odkręceniu korka się nie sączy. Masa tego na forum co i jak a głównym dystrybutorem wiedzy na ten temat jest kolega kaminski, po prostu szukaj !
pierwszym objawem przerobionego oleju w ASB jest szarpanie przy zmianach biegu, po zmianie płynnie przechodzą biegi jeśli o to wam chodzi, no i potrafi przechodzić w tryb awaryjny (ja miałem taki przypadek pedał w podłogę a na Midzie A.. Getribe )
po wymianie gicio
pierwszym najlepszym sposobem jest podpięcie Opel Scannera i sprawdzenie błędów czy takowe są (silnik-skrzynia), bez tego możemy sobie gdybać gdybać i gdybać :D
i nie ma opcji żeby się nie połączyć OS ze skrzynią, bo niektórzy kit ciskają :D
więc pozdrawiam i do miłego !
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#9 OFFLINE   kuba_m84

kuba_m84
  • 15 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 26 maja 2009 - 17:30

zalezy jak ci się nagrzewa...
moja grzała się do 100 stopni... myśłałem że to normalka... praktycznie cąły czas było 98 do 100 oprócz zimy... :wink:
po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...
więc trzeba sprawdizć wszystko :)


A więc podepne się na temat chlodnicy. Po kupnie też miałem do 100 stopni i na postoju po przegazowaniu temp. spadała sama. a po wymianie chłodnicy i czujników 95 i wentylator chodzi i temperaturka spada..... :D

Aha i nie wyzywać że nie pisze w temacie heh :smile:

#10 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 maja 2009 - 22:58

Wielkie dzięki za wyczerpujące wypowiedzi w tym wątku! :bye2:

No to Bruno_MV6 teraz to pozostaje mi jeszcze wymienić olej w skrzyni no i być czujnym dalej...

(Olej jest już trochę "czorny" i skrzynia troszkę szarpie przy ostrej jeździe).

Bruno_MV6 czy w razie "W" to mogę się "uśmiechnąć" w sprawie Opel Scannera? :rolleyes:

Pozdrawiam.

#11 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 28 maja 2009 - 14:54

Bruno_MV6 czy w razie "W" to mogę się "uśmiechnąć" w sprawie Opel Scannera?

no jasne że tak ! lubię jak się do mnie uśmiechają :duze_hihi::smiech:
na Omega Asistance masz do mnie nr telefonu więc jak coś dzwoń bo teraz ciężko pracuję :D i raz bywam na północy a raz na południu :D
niedziela na pewno w domu, sobota to zależy jak się wyrobię . . .
pozdrawiam !

P.S.
Olej to jakieś 20żł za 1L Dextrona (ok 6L normalna wymiana), uszczelki obie jakieś 50zł, filtr oleju ASB drugie 50zł, czteropak piwa i robota własna BEZCENNE :D
nie zapomnij wymyć misek, magnesów, i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną wszystkiego :p
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#12 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2009 - 16:48

czteropak piwa


mmmh!!! :piwo: mam już paletkę faksiunia w garażu!:yes_yes:

Dzięki!!! :obiad:... :pije::pije:... :pijany:... :driver:... :police:... :tere-fere:... :mur:... :shock:... :ksiadz:... :bye2:... :los:. :smiech: