Automat. Objawy niewłaściwego poziomu oleju w skrzyni
#1 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 11:15
Wątek przyda się do wstępnych diagnoz nieprawidłowej pracy skrzyni
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 12:41
Za wysoki poziom nie jest problemem chyba, ze calutka skrzynia jest zalana. Wtedy przy wiekszej predkosci olej wybije odpowietrznikiem.
Jesli skrzynia pali olej (czesty poslizg na tarczkach, tasmie ) to oleju bedzie przybywalo wiec nie zawsze wylewajacy sie olej dobrze wrozy. Oleju powinno byc tyle ile ostatnim razem.
Co sie uszkadza podczas jazdy z mala iloscia oleju:
- podkladka uszczelniajaca
- pompa olejowa
- zawory
- tarczki
- TC
- tasma
- zawory
czyli wlasciwie cala skrzynia.
Jesli wiec chocby raz stanie sie cos co nie jest normalne (wypdaniecie biegu, slizganie sie, grzanie sie silnika itp) to od razu nalezy sprawdzic poziom oleju.
Kazdy uzytkownik powinien przyjac za pewnik by sprawdzac poziom oleju w skrzyni najrzadziej podczas kazdej wymiany oleju w silniku. To zajmuje 5 minut wiec tylko toche wiecej niz sprawdzenie bagnetu w silniku. Jesli skrzynia jest chocby troszke wiglotna to nalezy od razu wyeliminowac wycieki, albo kontrolowac poziom co tydzien aby sprawdzic ile oleju ubywa. To ze nie ma plamy oleju pod autem nie znaczy, ze go duzo nie ubywa.
#3 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 11:47
Dodatkowo czesto temperatura silnika wzrasta podczas czestego ruszania i przyspieszania (miasto).
W związku z tym ja mam pytanko. Czy jeśli jeżdżę w korku i dość często włącza się wentylator to jest podejrzenie,że coś "dzieje się ze skrzynią"?????:zdziwnienie:
Trudno mi ocenić czy zbyt często się włącza,bo w korku , czy to normalka...w innych autach,które miałem włączał się tak samo często.
Kumpel stwierdził,że trochę szybko mi się nagrzewa.
Trochę zgłupiałem z tego wszystkiego.
Pytam,bo wolę "dmuchać na zimne".
Dodam,że sprawdziłem kilkanaście dni temu poziom oleju w skrzyni i dolałem ok.150-200 ml (Dextron III-Mobil1).Oczywiście na włączonym silniku (wajcha na N) i mocno rozgrzanej skrzyni. Poza tym,wycieków,poślizgów i wyskakiwań biegów jeszcze (tfu,tfu) nie miałem.
POZDRAWIAM.
#4 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 12:20
#5 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 17:37
Pozdrawiam.
#6 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 18:45
zalezy jak ci się nagrzewa...Kumpel stwierdził,że trochę szybko mi się nagrzewa.
moja grzała się do 100 stopni... myśłałem że to normalka... praktycznie cąły czas było 98 do 100 oprócz zimy...
po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...
więc trzeba sprawdizć wszystko
#7 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 21:55
po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...
Płyn mam K2-"Kuler" zielony koncentrat,wlałem z wodą 1/1 do -37 stopni C.
Może lepiej zmienić...:hmmm::hmmm::hmmm:
A co do chłodnicy... hmm...kurczę,czy wymiana byłaby konieczna...?
No wiesz GISKARD... jeśli chodzi o sedno sprawy-czyli skrzynię- to niby narazie chodzi... ale bo to kto wie...? Może faktycznie gdybym zmienił płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże. (o ile to u mnie w omie jest wadą,bo może temp.włączenia wentylatora jest ok 95 st.?):nie_wiem:
A czy temp. sprawdzę tylko na warsztacie???
:czesc::czesc::czesc:
#8 OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 12:38
No wiesz GISKARD... jeśli chodzi o sedno sprawy-czyli skrzynię- to niby narazie chodzi... ale bo to kto wie...? Może faktycznie gdybym zmienił płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże. (o ile to u mnie w omie jest wadą,bo może temp.włączenia wentylatora jest ok 95 st.?)
cześć
skrzynia ASB nie jest chłodzona cieczą tylko olejem przekładniowym DII lub III to raz
u mnie w klusce 96 stopni i załącza się wentylator, jeżeli temp. podskoczy w korkach załącz się drugi pomocniczy więc wsio OK !
Chłodnicę zostaw w spokoju jeżeli nie cieknie, V6 to grzanie ma w korkach normalne, sprawdź czy Ci płynu nie ubywa chłodniczego i tyle a co do płynu to masz dobry i nie zmieniaj ! wody nie można lać
nie pomoże !płyn...?
Ale nie jestem pewien,czy to pomoże
ASB
sprawdzenie poziom oleju ewentualnie dolanie jeżeli po odkręceniu korka się nie sączy. Masa tego na forum co i jak a głównym dystrybutorem wiedzy na ten temat jest kolega kaminski, po prostu szukaj !
pierwszym objawem przerobionego oleju w ASB jest szarpanie przy zmianach biegu, po zmianie płynnie przechodzą biegi jeśli o to wam chodzi, no i potrafi przechodzić w tryb awaryjny (ja miałem taki przypadek pedał w podłogę a na Midzie A.. Getribe )
po wymianie gicio
pierwszym najlepszym sposobem jest podpięcie Opel Scannera i sprawdzenie błędów czy takowe są (silnik-skrzynia), bez tego możemy sobie gdybać gdybać i gdybać
i nie ma opcji żeby się nie połączyć OS ze skrzynią, bo niektórzy kit ciskają
więc pozdrawiam i do miłego !
#9 OFFLINE
Napisany 26 maja 2009 - 17:30
zalezy jak ci się nagrzewa...
moja grzała się do 100 stopni... myśłałem że to normalka... praktycznie cąły czas było 98 do 100 oprócz zimy...
po wymainie chłodnicy oraz płynu teraz mam 95 stopni... dochodzi czasami do 96...
więc trzeba sprawdizć wszystko
A więc podepne się na temat chlodnicy. Po kupnie też miałem do 100 stopni i na postoju po przegazowaniu temp. spadała sama. a po wymianie chłodnicy i czujników 95 i wentylator chodzi i temperaturka spada.....
Aha i nie wyzywać że nie pisze w temacie heh :smile:
#10 OFFLINE
Napisany 26 maja 2009 - 22:58
No to Bruno_MV6 teraz to pozostaje mi jeszcze wymienić olej w skrzyni no i być czujnym dalej...
(Olej jest już trochę "czorny" i skrzynia troszkę szarpie przy ostrej jeździe).
Bruno_MV6 czy w razie "W" to mogę się "uśmiechnąć" w sprawie Opel Scannera?
Pozdrawiam.
#11 OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 14:54
no jasne że tak ! lubię jak się do mnie uśmiechają :duze_hihi:Bruno_MV6 czy w razie "W" to mogę się "uśmiechnąć" w sprawie Opel Scannera?
na Omega Asistance masz do mnie nr telefonu więc jak coś dzwoń bo teraz ciężko pracuję i raz bywam na północy a raz na południu
niedziela na pewno w domu, sobota to zależy jak się wyrobię . . .
pozdrawiam !
P.S.
Olej to jakieś 20żł za 1L Dextrona (ok 6L normalna wymiana), uszczelki obie jakieś 50zł, filtr oleju ASB drugie 50zł, czteropak piwa i robota własna BEZCENNE
nie zapomnij wymyć misek, magnesów, i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną wszystkiego
#12 OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 16:48
czteropak piwa
mmmh! :piwo: mam już paletkę faksiunia w garażu!:yes_yes:
Dzięki! :obiad:... :pije::pije:... :pijany:... :driver:... :police:... :tere-fere:... :mur:... :shock:... ... ... :los:.