Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TDS a TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2006 - 18:56

Witam mam zamiar zakupic omege b w dieselu.Ogladajac ogloszenia zastanawia mnie czym sie rozni silnik tds a td??? prosze o pomoc! dzieki



#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2006 - 19:16

z tego co pamietam, to 2,5 TD jest starsza konstrukcja 130KM 96kw, a TDS to tak naprawde TDI 150KM 110kw , ale nie jestem w 100% pewien


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 20 czerwca 2006 - 19:28

2,5 TDS to silnik od BMW 139 konny bodajrze. , a 2,5 TD to straszy motor konstrukcji isuzu ( nie wiem ile ma koni) W kazdym badz czy niebadz razie , alą okolo 8 litrów przy spokojnej jezdzie i strasnzie sie przegrzewaja, wiec to nie sa udane silniki.

#4 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2006 - 19:34

nie bede zasmiecal forum zakladajac jeszcze jeden temat wiec napisze tutaj!
Czy to prawda ze omegi od 97r maja cynkowane blachy???? dzieki pzdr

#5 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 20 czerwca 2006 - 19:39

omegi od 97 wogóle sa lesze jakosciowo , a to moze byc fakt ze maja cynkowane blachy w całosci- ale dokłdanie nie wiem

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2006 - 19:55

Tu masz wszystko o silnikach w Omedze B

Silniki


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 czerwca 2006 - 20:41

ja od 2 tygodni mam '98 TDS i nie chcem zapeszac ale jestem bardzo zadowolony. Jak chcesz pogadac cyknij mnie na GG.

#8 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2006 - 21:40

nie ma różnicy między TD a TDS, po prostu TDS to nazwa BMW i dlatego w omedze też to tak nazywają. Fakt, BMW ma więcej mocy ale to tylko z powodu innej elektroniki, musieli tak zrobić żeby BMW konkurencji nie miał.

Dopiero po 99 roku masz 2.5TD 16 zaworowy na common railu.....

#9 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2006 - 21:59

To ja juz nie wiem! kazdy mowi co innego! dzieki wszystkim za info pzdr

#10 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 czerwca 2006 - 22:06

Bc30se, ma racje - to jest dokladnie ten sam motor ktory w BMW ma 146KM jesli dobrze pamietam.

#11 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2006 - 22:29

witam wszystkich. co do diesla w common rail'u to wychodzily dopiero od 09.2001 i byla to kolejna ewolucja silnika beemki 2.5TD-pozdro.

#12 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2006 - 22:38

tak.. tu ma racje, dopiero rocznik modelowy 2002 miał common raila

#13 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2006 - 22:56

witam wszystkich. co do diesla w common rail'u to wychodzily dopiero od 09.2001 i byla to kolejna ewolucja silnika beemki 2.5TD-pozdro.


to mnie sie wlasnie z tym pochrzanily oznaczenia :oops:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#14 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 21 czerwca 2006 - 06:44

2,5 TDS to silnik od BMW 139 konny bodajrze. , a 2,5 TD to straszy motor konstrukcji isuzu ( nie wiem ile ma koni) W kazdym badz czy niebadz razie , alą okolo 8 litrów przy spokojnej jezdzie i strasnzie sie przegrzewaja, wiec to nie sa udane silniki.

To jeden i ten sam motor!! Akurat posiadam taka Ome i przy spokojnej jezdzie pali mi 5,5 litra (100km/h) i nie wziela mi nigdy powyzej 9 litrow wiec nie wiem skad ta opinia..

Czy to prawda ze omegi od 97r maja cynkowane blachy????

Tak Oma od 97 po liftingu ma ocynk i ogólnie jest udoskonalona

Dopiero po 99 roku masz 2.5TD 16 zaworowy na common railu.....

Raczej 24 zaworowym bo nie widziałem jeszcze 6 garowego motoru 16V :razz:
2.5 DTI bo tak sie nazywal ten motor od 09.2001 to ten sam motor z nowa 24zaworowa głowica oplowską, a przed liftingiem były jeszcze TD z bez przepływki
Beedzie sie działo...

#15 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2006 - 07:21

no jasne ze 24V przecież sam mam silnik rzędowy u siebie 24V :neutral:


a co do tego ocynku... zapomnij.. w omegach NIE BYLO OCYNKU!!!

#16 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 21 czerwca 2006 - 08:12

ja tez slyszalem ze po 97 byl ocynk :???:

#17 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2006 - 08:19

wszyscy żeście dobrze słyszeli, ale ja wiem że omega nie miała ocynku, troche tego przerobiłem i wierzcie mi że nie było, rdzewieją wszystkie tak samo....

#18 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 21 czerwca 2006 - 08:25

"System zabezpieczenia anty korozyjnego w Oplu Omega B.

W 60% użycie warstwy cynku na zewnętrznych warstwach metalu, cynk fosforyzowany kładziony w pierwszej kolejności na karoserie auta - elektrostatycznie (katodowo).

Wszystkie spawy zszywane i łączone spoiną ze specjalnym związkiem chemicznym. Obszary skłonne na uszkodzenia na odpryski na podwoziu, okryte powłoką odporną na uderzenia kamieni. Główne zabezpieczenia antykorozyjne występują na masce silnika, płycie bagażnika, tylnej klapie, drzwiach i innych powierzchniach płytowych.

Końcowa faza malowania zakończona elektrostatycznie.

Nadkola i niektóre elementy podwozia zabezpieczone warstwami z PCV. Wosk polimerowy wzmacniający zabezpieczenie anty-korozyjne, wpompowany do drzwi, progów i innych jam w podwoziu. Plastyczne przednie nadkola."

#19 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2006 - 08:34

nie cytuj mi tu błazeństw z LOBu.... jeśli omegi byłyby cynkowane to by nie rdzewiały, tym samym rdza na ocynku bylaby cudem... jeśli chcesz zobaczyć takie cuda to zapraszam na szrotowisko do parczewa, pokarze Ci jak zardzewiałe są omegi C nawet w miejscach dzie nie były draśnięte. Obojętnie czy to drzwi czy inne elementy jak nadkole które po liftach powinny być cynkowane..... to raz


po drugie.. ocynk widać gołym okiem, mieniący się złotawo-srebrno nalot na powierzchni blach po zdarciu farby... mozesz se ździerać i ździerać.. ocynku nie było...

oczywiście miło jest żyć w przeświadczeniu że ma się ocynk.. ale niestety jego tam nie ma :lol:

[ Dodano: Sro 21 Cze, 2006 10:08 ]
trzeba byłob założyć nowy temat z tego bo żeśmy zeszli, dokładnie przeszukałem wszystko i w pewnym sensie zwracam honor, nie mam powłok antykorozyjnych dla omegi B po 97 ale mam dla vectry B. I.... rzeczywiście dużo blach z tego co wyczytuje jest cynkowanych. Tylko nie wiem jak to się ma w praktyce.

Założmy cynkowane są drzwi, od wew i zew strony... i bierzemy taką omege 2002 np na szrocie.... dokłądnie zaglądamy tu i tam.. i ona ma normalnie rdze.... zdzieramy troche lakieru... goła blacha i nic więcej... więc ktoś tu robi w kulki...

nie mam doświadczeń z Vectrą B z 99 roku... może ktoś sięinny wypowie.. ale wydaje mi się że dól drzwi leci jak nic...

#20 OFFLINE   MIK41

MIK41
  • 32 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Świdnica

Napisany 21 czerwca 2006 - 09:21

Witam
Z tego co wiem silnik w omedze nie ze względu na konkurencje ma mniejszą moc. W bmw zdażały się pęknięcia głowicy i przegrzania na 6 cylindrze. Celowo opel zmniejszył moc żeby tego uniknąć co i tak do końca nie wyszło bo te awarie dalej się pojawiają w niektórych przypadkach.
tak czy inaczej bezpiecznie nie ingerować w moc tego silnika i nie deptać go za ostro to będzie służył.

pozdrawiam