zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

stare 23-01-2012, 23:59   #1
bumiasty
 
Zarejestrowany: 18.09.2010
Województwo: łódzkie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 92
Domyślnie Jak podnieść cisnienie oleju w X30XE??

Witam

Aktualnie robię remont generalny silnika. I przy tym trochę poprawiam. Usuwam cały system podgrzewania katalizatorów i recyrkulacji spalin. Do tego zwiększam kompresje i powiększam kanały wydechowe...

Chciałbym też zwiększyć ciśnienie oleju co by lepiej na panewkach smarowanie było bo niestety V6 w oplu maja zrobiony wał z niewiele twardszego stopu od plasteliny. i nie rzadko się zdarza że panewki się obracają... Wpadłem na pomysł że można by zwiększyć ciśnienie oleju właśnie w tym miejscu. Podobno ktoś już to zrobił i nie wytrzymała chłodniczka ale ja swoja wymieniam na tą ulepszoną.

Macie może pomysły jak to zrobić
Mezczyzna bumiasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 00:07   #2
zenmach
Caravan Fan
 
Avatar zenmach
 
Zarejestrowany: 18.10.2011
Skąd: Przyszowice
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'02 Diesel manual
Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT (150 KM)
Postów: 216
Domyślnie

slyszalem ze w tych motorach tylko glowice ma sens remontowac, dolu sie nie rusza....
Mezczyzna zenmach jest teraz aktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 00:36   #3
mucz 1
 
Avatar mucz 1
 
Zarejestrowany: 06.02.2009
Skąd: Ponin
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'94 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 9
Domyślnie

jak robisz remont to zainwestuj w nową pompę oleju i po kłopocie .
możesz jej zwiększyć ciśnienie podkładając podkładkę pod sprężynę od zaworu który utrzymuje stałe ciśnienie.
sposób jest sprawdzony i działa tylko nie przesadź z grubością podkładki bo za duże ciśnienie to też niedobrze
Mezczyzna mucz 1 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 03:25   #4
tomspeed
kaszub
 
Avatar tomspeed
 
Zarejestrowany: 24.03.2007
Skąd: Sierakowice
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Nadwozie: Kombi
Postów: 2,639
Domyślnie

tylko ze podkladka w zaworze nic nie da na wolnych obrotach, zawor zaczyna dzialac od okolo 1500 rpm, w nizszym zakresie wydajnosc pompy ma znaczenie,
Mezczyzna tomspeed jest teraz aktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 10:27   #5
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,384
Domyślnie

Quote Napisał tomspeed [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
tylko ze podkladka w zaworze nic nie da na wolnych obrotach, zawor zaczyna dzialac od okolo 1500 rpm, w nizszym zakresie wydajnosc pompy ma znaczenie,

tylko jaki sens. cisnienie przy sprawnej pompie jest tak obliczone ze nic nie trzeba dlubac. za wysokie cisnienie tez w szybkim tempie zabije silnik.
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 11:40   #6
tomspeed
kaszub
 
Avatar tomspeed
 
Zarejestrowany: 24.03.2007
Skąd: Sierakowice
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Nadwozie: Kombi
Postów: 2,639
Domyślnie

dobry olej, sprawna pompa oleju, to zupelnie wystarczy. no chyba ze ktos olejem chce zagluszyc panewki,
Mezczyzna tomspeed jest teraz aktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 15:02   #7
pippen33
 
Avatar pippen33
 
Zarejestrowany: 16.10.2008
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'94 Pb+LPG manual
Silnik: 2.5 V6 X25XE (170 KM)
Postów: 483
Domyślnie

Dokładnie: jak panewki zużyte to i nowa pompa na długo nie pomoże

Ostatnio edytowane przez kocyk ; 24-01-2012 o 19:47
Mezczyzna pippen33 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2012, 20:19   #8
Arthuros
 
Zarejestrowany: 13.11.2010
Skąd: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B FL'02 Pb+LPG manual
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Kombi
Postów: 320
Domyślnie

W Twoim silniku rolka dolna od paska rozrządu jest na dole tuż przy wale czy wyżej? Jeśli
na dole to wymień pompę na nowszą i obudowę rozrządu. Opel wymienił te pierwsze na nowsze o większej wydajności i przeniósł rolkę wyżej. Nie pamiętam tylko od którego rocznika była zmiana. U mnie jest po staremu
Mezczyzna Arthuros jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-2012, 00:24   #9
bumiasty
 
Zarejestrowany: 18.09.2010
Województwo: łódzkie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 92
Domyślnie

Panewki u mnie są jak najbardziej ok. Tylko pomyślałem ze skoro tak często się obracają w tych silnikach to może zapobiec temu jak to leczyć... stąd pomysł na podniesienie ciśnienia oleju... bo drugim rozwiązaniem jest wymiana wału korbowego na jakiś zrobiony na zamówienie ale to nie możliwe... Ale fajnie było by gdyby wał był bardzo twardy i wytrzymały a nie ta plastelina co jest...
Mezczyzna bumiasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-2012, 23:49   #10
Marcin2013
 
Avatar Marcin2013
 
Zarejestrowany: 22.04.2010
Skąd: Katowice
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 425
Domyślnie

Ojej stary nic nie kombinuj z ciśnieniem oleju Piszesz że robisz remont generalny to znaczy robisz szilf na wale poczytaj moje posty odnośnie ciśnienia oleju walczyłem z nim chyba pół roku bo miałem zawysokie przyczyną był właśnie zawór przelewowy,ciśnienie miałem takie wysokie (powyżej 3 tys obr) że wykończyłem panewki, w miejscu gdzie olej wpływa kanalikiem do panewki aż je "wgniotło" (czarny pasek normalnie wklęśnięta i nie trzymały ciśnienia) szczególnie pierwsze dwie.

Ciśnienie nie może być wyzsze niz 4,5-5 Bar na wysokich obrotach, jak jest wszystko ok. to takie stałe cisnienie utrzymuje sie już od 2,5 tys obr w góre nie może być więcej,właśnie ten zaworek przelewowy takie utrzymuje, na mrozach zaraz po odpaleniu jak olej gesty to na chwile może być większe (galarete cięzko szybko przelać do misy) ale to dosłownie przez 10 sek. Jeździłem z manometrem kilka miesięcy.

Ostatnio edytowane przez Marcin2013 ; 26-01-2012 o 00:01
Mezczyzna Marcin2013 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
cisnienie, oleju, podnieść, x30xe

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.53931 seconds with 9 queries