zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

stare 03-08-2007, 08:01   #1
jasiek1974
jasiek1974
 
Avatar jasiek1974
 
Zarejestrowany: 04.03.2007
Skąd: Piła
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 75
Domyślnie Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V

Panowie mam pytanie.
W naedzielę Hoffi zdjagnozował mi auto i wykrył usterkę czujnika wałka rozrządu.
Auto mi ciężko paliło jak był zimny silnik. Po wymianie czujnika odnoszę wrażenie, że nie ma poprawy.
Pytanie: Na jakiej zasadzie działa czujnik i jakie wartości on posiada, aby być pewnym, że jest z nim wszystko w porządku. Przewód czujnika jest oki, ponieważ podczas pracy silnika pokazuje około 2V, ale nie wiem jakie powinien mieć. Na czujniku pokazuje 0.02 Ohma,czy tak ma być?
Jeżeli jest wszystko w porządku, to co może być przyczyną?
Proszę o poradę i pozdrawiam wszystkich.
Mezczyzna jasiek1974 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-08-2007, 09:46   #2
bogumil.s
made in france
 
Avatar bogumil.s
 
Zarejestrowany: 26.03.2007
Skąd: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 4,254
Domyślnie

Quote Napisał jasiek1974
ciężko paliło

- czeka cie wymiana czujnika wału bo to on głównie odpowiada za ciężkie palenie a padaja najczęściej obydwa naraz


Zmierz jakie masz wartości na wtyczce od czujnika ( nie na czujniku)
powinno być tyle - wyszperałem to VU - Gryngol miał z tym przejścia


1-2 15-16 OM

1-3 15-16 OM

tu masz wiecej do poczytania

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mezczyzna bogumil.s jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-08-2007, 10:22   #3
arklin
 
Zarejestrowany: 09.05.2007
Skąd: Koszalin
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 3
Domyślnie

Potwierdzam, prawdopodobnie to czujnik położenia wału jak padnie całkiem to za Chiny nie odpalisz. Są 2 rodzaje do tego silnika, ale łatwo je rozróżnić bo mają nieco inne wtyczki. Co do czujnika wałków rozrządu to nie warto kupować podróbek - chodzą na Allegro za 70-80 zł (niby Siemens) - przerabiałem to już 2 razy i wytrzymywały 5-10 tyś km. Kupiłem za 115 zł oryginał i śmiga bez problemu.
Pozdr
Mezczyzna arklin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-08-2007, 10:30   #4
Hoffi
Zbanowany
 
Zarejestrowany: 08.03.2007
Skąd: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 681
Domyślnie

woli wyjaśnienia był to błąd 0340....hmm...może coś z kabelkami, stykami tego czujnika...jasiek na następnym spocie zobaczymy czy nadal jest błąd w kompie...
Hoffi jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-08-2007, 11:32   #5
jasiek1974
jasiek1974
 
Avatar jasiek1974
 
Zarejestrowany: 04.03.2007
Skąd: Piła
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 75
Domyślnie

Czyli sądzicie,że to może być czujnki polożenia wału korbowego?
Jeżeli to jest to to jak go sprawdzić i jakie powinien mieć parametry
Mezczyzna jasiek1974 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-08-2007, 11:48   #6
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,384
Domyślnie

Quote Napisał jasiek1974
Czyli sądzicie,że to może być czujnki polożenia wału korbowego?
Jeżeli to jest to to jak go sprawdzić i jakie powinien mieć parametry

\


wczoraj o tym pisalem
[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-08-2007, 21:54   #7
jasiek1974
jasiek1974
 
Avatar jasiek1974
 
Zarejestrowany: 04.03.2007
Skąd: Piła
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 75
Domyślnie

Ja już panowie nie mam pojęcia w co uderzyć?
Czujnik położenia wałka rozrządu jest dobry.
Czujnik wału korbowego wymienię,ponieważ izolacja jest już przegrzana i musiałem zaizolowywać gołe przewody.
Sondę lambda przylutowałem,ponieważ był urwany jeden przewód i nadal cholipcia ciężko pali nie za pierwszym, ale drugim,bądź trzecim razem.
Jak nie pomoże wymiana czujnika wału to się poddaję i walę do serwisu niech zdjagnozują,bo mnie już zalewa.
Dziwne moim zdaniem jest to,że Hoffi zdjagnozował błąd czujnika położenia wałka rozrządu,że jest walnięty to powiedzcie mi dlaczego w przypadku usterki nie palił mi się czek
Powinien się moim zdaniem palić Co wy na to
A może sonda? ponieważ też nie emulowała,a po podłączeniu nie sprawdziłem.
Proszę o poradę i z góry dzięki.
Mezczyzna jasiek1974 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-08-2007, 22:14   #8
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,384
Domyślnie

Quote Napisał jasiek1974
Ja już panowie nie mam pojęcia w co uderzyć?
Czujnik położenia wałka rozrządu jest dobry.
Czujnik wału korbowego wymienię,ponieważ izolacja jest już przegrzana i musiałem zaizolowywać gołe przewody.
Sondę lambda przylutowałem,ponieważ był urwany jeden przewód i nadal cholipcia ciężko pali nie za pierwszym, ale drugim,bądź trzecim razem.
Jak nie pomoże wymiana czujnika wału to się poddaję i walę do serwisu niech zdjagnozują,bo mnie już zalewa.
Dziwne moim zdaniem jest to,że Hoffi zdjagnozował błąd czujnika położenia wałka rozrządu,że jest walnięty to powiedzcie mi dlaczego w przypadku usterki nie palił mi się czek
Powinien się moim zdaniem palić Co wy na to
A może sonda? ponieważ też nie emulowała,a po podłączeniu nie sprawdziłem.
Proszę o poradę i z góry dzięki.


sprawdz cisnienie w ukladzie wtryskowym. zrob taki eksperyment rano wlacz zaplon ale nie odpalaj, odczekaj pare sekund, wylacz zaplon - czynnosc powtorz 3 razy i wtedy odpal. moze pompa sie konczy albo cos nie tak z regulatorem cisnienia
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-08-2007, 22:27   #9
jasiek1974
jasiek1974
 
Avatar jasiek1974
 
Zarejestrowany: 04.03.2007
Skąd: Piła
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 75
Domyślnie

Wyobraż sobie, że na noc jak zostawię w garażu jeden strzał i odpala, z pracy jak wyjeżdżałem to za drugim razem, natomiast przy wjeżdzie do garażu na noc, aż kurka pięć razy.
Da się zauważyć, ale nie zawsze(przeważnie jak robię drugie i następne podejście to przez 2-3sekundy jakby wchodził pomału na obroty, natomiast przy pierwszym strzale odrazu wskakuje na 1000. A na ciepłym silniku po godzine bez problemowo.
Co o tym sądzisz?
Mezczyzna jasiek1974 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-09-2007, 20:40   #10
Woznik
 
Zarejestrowany: 05.07.2007
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'97 Pb automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 14
Domyślnie

beast,
Posiadam Omege B Kombi rok 1997 2.0 16V, objawy jakie pojawily sie bardzo mnie intryguja. wiec zaczne od poczatku znalazlem strone z kodami i jak sie je zczytuje wyszlo ze mam kod 0340 wiec wedlug instrukcji powinien dotyczyc samochodow z 1999 roku . Nie wiem o co chodzi ok jezeli oczytywac by kod 0340 wiec jest to czujnik polozenie walka rozrzadu ok. Nie wiem kiedy to sie zaczelo poniewaz ojaw check engine nie pojawia sie kiedy silnik jest zimny a samochod pali super problemy pojawiaja sie kiedy wlaczam juz cieply silnik kontrolka check engine gasnie na chwile po zapaleniu (bezproblemowym samochodu) ale wlacza sie po okolo 2 sekundach silnik nadal pracuje wtedy normalnie lecz gdy dodaje gazu na poczatku jakby dusil sie pozniej jedzie ale jak mul. Zauwazylem tez ze kiedy temperatura jest wysoka ponad 90 odpalam silnik a lampka Check engine nie zapala sie. Zrobilem pozniej probe i z czterech razy kiedy zastartowalem silnik lampka (na goracy na silniku) na 4 razy raz zapalil sie check engine. Moje pytanie brzmi czy to czujnik jest juz zuzyty czy moze wal? wilkie dziki za pomoc

Mezczyzna Woznik jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
16v, czujnik, omedze, położenia, rozrządu, wałka

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.27699 seconds with 10 queries