zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Elektryka i Elektronika

stare 26-07-2007, 22:28   #1
mzmaniek
 
Zarejestrowany: 26.07.2007
Skąd: Polska
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'96 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 16
Domyślnie nie działa licznik prędkości

Witam

Nie działa licznik Prędkości i kilometrów. Jak to sprawdzić? Omega kombi 96r, MV6 automat...

Proszę o pomoc....najlepiej jakiś konkretny schemat elektryczny....

Pozdrawiam

Mariusz
Mezczyzna mzmaniek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-07-2007, 22:42   #2
11MASTER
 
Zarejestrowany: 15.07.2007
Skąd: śląsk
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'01 Diesel manual
Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH (120 KM)
Postów: 64
Domyślnie Re: nie działa licznik prędkości

Quote Napisał mzmaniek
Witam
Nie działa licznik Prędkości i kilometrów. Jak to sprawdzić? Omega kombi 96r, MV6 automat...
Proszę o pomoc....najlepiej jakiś konkretny schemat elektryczny....

Jesli nie boisz sie srubokreta poszukaj na forum przepis rozbierania deski rozdzielczej. IMHO wszystkie liczniki sa elektroniczne wiec w gre wchodza 2 rzeczy: uszkodzony czujnik, lub przerwa na przewodach - rozbierajac desk.rozdz. sprawdzisz styki.
Co do licznika km to jest jeszcze jedna mozliwosc ktos pisal o uszkodzonym silniczku.
Mezczyzna 11MASTER jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-07-2007, 00:23   #3
mzmaniek
 
Zarejestrowany: 26.07.2007
Skąd: Polska
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'96 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 16
Domyślnie

Tutaj nie chodzi o śrubokręt, tylko o poważne podejście, licznik zakładałem inny i nic to nie zmieniło. Stawiam na czujnik z skrzyni biegów, ale jest on elektronicznym i chciałbym go sobie sprawdzić zanim kupię nowy... podłączałem się przez OBDII i błędów nie było więc to też nie to... zastanawia mnie tylko fakt, że przy próbie połączenia z tempomatem wywalało błąd i nie chciał się połączyć komp z PC. Zastanawiam się jeszcze nad tempomatem czy nie jest walnięty. ABS i TC działa bez zarzutu, licznik obrotów silnika też... nie liczy tylko kilometrów i prędkości...

Proszę o dalsze propozycje. Dzięki
Mezczyzna mzmaniek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-07-2007, 11:31   #4
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,384
Domyślnie

Quote Napisał mzmaniek
Tutaj nie chodzi o śrubokręt, tylko o poważne podejście, licznik zakładałem inny i nic to nie zmieniło. Stawiam na czujnik z skrzyni biegów, ale jest on elektronicznym i chciałbym go sobie sprawdzić zanim kupię nowy... podłączałem się przez OBDII i błędów nie było więc to też nie to... zastanawia mnie tylko fakt, że przy próbie połączenia z tempomatem wywalało błąd i nie chciał się połączyć komp z PC. Zastanawiam się jeszcze nad tempomatem czy nie jest walnięty. ABS i TC działa bez zarzutu, licznik obrotów silnika też... nie liczy tylko kilometrów i prędkości...

Proszę o dalsze propozycje. Dzięki


w B licznik bierze dane z czujnikow ABS i TC. Podpiecie pod kompa od silnika nic nie wykaze. Trzeba sie wpiac w ABS
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-08-2007, 20:41   #5
mzmaniek
 
Zarejestrowany: 26.07.2007
Skąd: Polska
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'96 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 16
Domyślnie

A jeżeli na niebiesko-czerwonym kabelku nie ma 10V podczas postoju, a podczas jazdy nie ma fali prostokątnej to gdzie szukać przyczyny...?
Mezczyzna mzmaniek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2007, 10:13   #6
siwy75
 
Zarejestrowany: 23.07.2006
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 139
Domyślnie

w takim wypadku to juz chyba po kabelkach do ECU popatrzec czy przejscie maja moze gdzies sie kabelek po drodze konczy
Mezczyzna siwy75 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-08-2007, 13:23   #7
jumbo22
 
Avatar jumbo22
 
Zarejestrowany: 03.08.2007
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Auto: Omega B FL'00 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 30
Domyślnie

Koledzy

Walczę z podobnym problemem od prawie roku
Omega C 2000r. 3.0 MV6 Automat Combi

Sprawdzałem w serwisie Bydgoskim Opla i powiedzieli:
1. Ze zegary były przekręcane i dla tego nie działa ( sprawdziłem z 3 innymi zegarami i też nie działało a więc nie to );
2. Kolejne sprawdzenie: powiedzieli że jakaś sekcja ze sterownika ABS ( cena naprawy u nich 3725 nie stać mnie więc zakupiłem używany Boscha o tym samym numerze z działającego do końca samochodu ale zżartego rdzą i nadal nie działa koszt 350 zł );
3. W następnym tygodniu jadę ponownie na sprawdzenie ciekawe co teraz powiedzą ?

Z tego co wcześniej ustaliłem to czujnik na kole jest ok, na wale też, ABS i TC również działa.

Nie wiem co teraz mam zrobić bo nie bawi mnie ciągłe informowanie przez Misiaków ile jade a teraz jak Straż odpaliła ponownie swoją czerwoną Fabię to już w ogóle będzie kaplica bo 40 czy 50 to naprawdę się nie czuje w takim samochodzie

Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc będę naprawdę zobowiązany.

Pozdrawiam
Mezczyzna jumbo22 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 06-10-2007, 12:24   #8
jumbo22
 
Avatar jumbo22
 
Zarejestrowany: 03.08.2007
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Auto: Omega B FL'00 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 30
Domyślnie

JUż znalazłem

Okazało się, że jeden zkabelków od sterownika ABS był przerwany jakieś 5cm za kostką.

Oczywiście dowiedziałem się po wymianie całej pompy ABS i wydaniu kolejnych 800 PLN

Ale to co najważniejsze to wkońcu pokazuje ile jade

Pozdrawiam ALL
Mezczyzna jumbo22 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-11-2007, 13:57   #9
mzmaniek
 
Zarejestrowany: 26.07.2007
Skąd: Polska
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'96 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 16
Domyślnie

Witam kolego

czy możesz bardziej szczegółowo opisać to miejsce, może jakaś fotka.

Pozdrawiam
Mezczyzna mzmaniek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2007, 00:53   #10
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,384
Domyślnie

Quote Napisał jumbo22
JUż znalazłem

Okazało się, że jeden zkabelków od sterownika ABS był przerwany jakieś 5cm za kostką.

Oczywiście dowiedziałem się po wymianie całej pompy ABS i wydaniu kolejnych 800 PLN

Ale to co najważniejsze to wkońcu pokazuje ile jade

Pozdrawiam ALL


pamietasz kolor ? czerwono czarny ?
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
działa, licznik, prędkości

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 08:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.61818 seconds with 9 queries