zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 31-08-2011, 00:53   #1
Antares
Wojtek
 
Zarejestrowany: 18.04.2010
Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 175
Domyślnie Problem z wyciekiem i obiegiem wody.

Poprzedni temat był chyba zbyt zagmatwany więc spróbuję raz jeszcze inaczej.

Czemu zablokowany może być przepływ wody przez zbiornik wyrównawczy? Zauważyłem również, że mogę bez problemu odkręcić korek ze zbiornika wyrównawczego i nie będzie żadnej zmiany ciśnienia w układzie mimo że pracuje on w temp. roboczej. Z układu wywala mi wodę tyłem silnika, sądzę ze z najsłabszego punktu. Poza powyższym chłodzenie i grzanie działa normalnie.
Mezczyzna Antares jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 12:35   #2
wars1977
WarsSztat Jagiełły
 
Avatar wars1977
 
Zarejestrowany: 05.05.2009
Skąd: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'03 Pb automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 1,438
Domyślnie

Rura aluminiowe która idzie pod zbiornikiem wyrównawczym zaraz obok kolektora wydechowego, zakręca za silnikiem i jest przykręcona dwoma śrubami do bloku od tyłu. Jeżeli wywala Ci płyn tamtędy, to ciśnienie może się na bieżąco wyrównywać.
Mezczyzna wars1977 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 12:53   #3
Antares
Wojtek
 
Zarejestrowany: 18.04.2010
Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 175
Domyślnie

Problem ogólnie kształtuje się tak:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

Nie wiem co z tym obiegiem, czy zbiorniczek uczestniczy w wymianie czy tylko stanowi rezerwę.
Mezczyzna Antares jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 12:59   #4
wars1977
WarsSztat Jagiełły
 
Avatar wars1977
 
Zarejestrowany: 05.05.2009
Skąd: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'03 Pb automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 1,438
Domyślnie

Wąż na dole chłodnicy , ten powrotny masz też ciepły czy zimny ?. Może być zapchana chłodnica.
Upewnij się ,że masz szczelne połączenie o którym pisałem w pierwszej odpowiedzi.
Jeżeli wąż górny czyli wylot z silnika jest ciepły to termostat raczej masz sprawny.
jeżeli masz dużą nieszczelność w ukłądzie to ciśnienie będzie się wyrównywać automatycznie.

Posprawdzaj wszystko to jak wyżej.
Mezczyzna wars1977 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 16:01   #5
Antares
Wojtek
 
Zarejestrowany: 18.04.2010
Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 175
Domyślnie

Silnik pracuje normalnie, prócz tego że kapie woda. Grzeje i chłodzi normalnie. Jest dostęp do podłączenia tej rury aluminiowej od góry czy tylko przez kanał? I chciałbym jeszcze mieć jednoznaczną odpowiedź na pytanie: czy woda w zbiorniku wyrównawczym powinna płynąc czy nie? Mam na ten temat spór z mechanikiem.
Mezczyzna Antares jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 16:28   #6
wars1977
WarsSztat Jagiełły
 
Avatar wars1977
 
Zarejestrowany: 05.05.2009
Skąd: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'03 Pb automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 1,438
Domyślnie

Dostęp do rury jest od góry , z podszybia, ale jest głęboko więc musisz najlepiej sie położyc na silniku .
Mezczyzna wars1977 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 17:10   #7
Antares
Wojtek
 
Zarejestrowany: 18.04.2010
Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 175
Domyślnie

U trzech mechaników byłem. Żaden nie chciał się za to zabrać, bo to trzeba głowicę, zwalać, a to skrzynia stoi na przeszkodzie, silnik gorący i trzeba czekać - cuda wianki. Nic nie znaleźli - pewnie głowica. Zwaliłem podszybie jak radzono i odkryłem, że trójdrożny kapie sobie delikatnie. Do drania musiałem rozłączyć kupę rzeczy bo leżał pod gazem ale mam. Mechanicy z Bożej łaski mianowani.
Dzięki Wars za pomoc, mam nadzieję że to rozwiąże problem. Jak nie to kopię głębiej.
Mezczyzna Antares jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 17:24   #8
wars1977
WarsSztat Jagiełły
 
Avatar wars1977
 
Zarejestrowany: 05.05.2009
Skąd: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'03 Pb automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 1,438
Domyślnie

Nie ma problemu, informuj na bieżąco jak Ci idzie. Bedziemy myslec.
Mezczyzna wars1977 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-08-2011, 21:17   #9
Antares
Wojtek
 
Zarejestrowany: 18.04.2010
Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 175
Domyślnie

Zastanawia mnie słabe grzanie. Na Hi powietrze jest ciepłe, ale bez szaleństw. Węże od nagrzewnicy gorące.
Mezczyzna Antares jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2011, 08:45   #10
MariuszD.
 
Avatar MariuszD.
 
Zarejestrowany: 22.08.2006
Skąd: Brodnica
Województwo: kujawsko-pomorskie
Auto: Omega B FL'01 Pb+LPG automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 585
Domyślnie

Wymontuj pompke elektryczna spod zbiornika wyrownawczego - ona odpowiada za przepychanie plynu przez nagrzewnice. Podlacz na krotko do aku i zobacz czy kreci. Przez otwor wlotowy w pompce widac nieco wirnik.
__________________
Omega B 2.5V6 kombi ASB
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
Mezczyzna MariuszD. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
brak, chłodzenie, obieg, obiegiem, problem, wody, wyciekiem

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 11:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.49785 seconds with 9 queries