zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Elektryka i Elektronika

stare 29-05-2011, 18:10   #1
tkski
 
Zarejestrowany: 23.10.2007
Skąd: Jaworzno
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 19
Domyślnie Brak ładowania, kontrolka nie świeci

Witam!
Mam problem z ładowaniem. Zaczęło się od problemu z rozruchem - wskaźniki przygasły i nie odpaliłem - dobrze że stałem z górki to jakoś poszło ale po włączeniu świateł przygasły wskaźniki na desce. Do domu zajechałem ok. 3km potem już nie odpaliła. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze 10,5 V, po naładowaniu odpaliłem i wjechałem do garażu. Pomiar napięcia przy uruchomionym silniku 12,5V na klemach i rośnie przy wzroście obrotów - raczej powoli spada. Zauważyłem również że kontrolka od ładowania w ogóle się nie zapala. Na podstawie informacji z forum sprawdziłem żarówkę w desce i jest ok (na wszelki wypadek przełożyłem z ABS bo ta na pewno świeciła) i dalej nic. Wymontowałem alternator - mam DELCO RAMY. Szczotki wydają się ok choć nie rozebrałem całego szczotkotrzymacza jeszcze - starałem się pomierzyć wirnik i wydaje się że jest ok a przynajmniej szczotki (poprzez nie mierzyłem oporność wirnika). Nie wiem czy sprawdzenie diód jest poprawne bo nie bardzo wiem w jakim układzie są połączone - nie bardzo mam czym wylutować końcówek - za słaba lutownica. Z tego co wyczytałem regulatora napięcia nie da się tak prosto sprawdzić (jeśli wogóle) Próbowałem sprawdzić czy alternator daje jakieś napiecie - podałem mu zasilanie na wzbudzenie z prostownika i kręcąc nim ale nie zarejestrowałem nic ponad 1V. Mierzyłem przejście połączenie pomiędzy przewodem grubszym alternatora i klemą "+" - jest. Pomiędzy cieńszym przewodem i "-" brak - nie wiem czy tak powinno być - przypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie. Mogę wymienić regulator tylko nie wiem czy warto inwestować bo nie wiem czy to on jest uszkodzony. CO jeszcze ewentualnie można sprawdzić?
Mezczyzna tkski jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 29-05-2011, 18:29   #2
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,907
Domyślnie

Quote Napisał tkski [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
przypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie.

nie jest do niego plus leci prosto z aku i drugi plus po stacyjce przez przekaźnij do elektromagnesu, stawiam że masz uwalony mostek
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 13:30   #3
tkski
 
Zarejestrowany: 23.10.2007
Skąd: Jaworzno
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 19
Domyślnie

Problem częściowo rozwiązany. Postanowiłem sprawdzić jednak szczotki (skoro alternator już na stole to za nim wymienię regulator - może warto) okazało się że faktycznie jedna ze szczotek była wytarta. Wymiana szczotko-trzymacza z nowymi szczotkami i założyłem alternator z powrotem do autka. Kontrolka zaczęła świecić ale nie zgasła po odpaleniu i przegazowaniu - co gorsza zaczęła świecić jaśniej przy wzroście obrotów do 18 V przy ok 4 tys. Wymiana regulatora pomogła. Napięcie ładowania wróciło myślę do rozsądnego przedziału 13,6V - 14,3V. Niestety lampka ładowania ponownie przestała świecić - tym razem okazało się że przy demontażu zegarów przerwałem folię z 2 ścieżkami( w tym jedną która zasilała kontrolkę ładowania) Udało mi się naprawić folię z pomocą lutownicy. Kontrolka ponownie zaczęła świecić ale dalej nie gasła. Po wyeliminowaniu uszkodzeń jakie zaleca się skontrolować w książce postanowiłem sprawdzić autko w trasie. Po przejechaniu ok.30km lampka w czasie jazdy zgasła. Skontrolowałem ładowanie i było ok. Po ok 5km nagle zapaliła się kontrolka świateł przeciwmgielnych - sprawdziłem czy same światła świeciły ale tak nie było. W drodze powrotnej od znajomych po odpaleniu auta kontrolki zachowywały się ok. Po przejechaniu ok 5km nagle zapaliła się kontrolka świateł długich - same światła nie świeciły i co gorsza nie dało się ich załączyć. Zastanawiam się czy coś mogłem uszkodzić przy wymianie części alternatora lub wyciąganiu zegarów. Może zbyt duże napięcie które pojawiło się w układzie w czasie gdy regulator był uszkodzony spowodowało jakieś uszkodzenia? Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze teraz sprawdzić?
Mezczyzna tkski jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 13:38   #4
Przybek
Diesel Power :P
 
Avatar Przybek
 
Zarejestrowany: 08.11.2008
Województwo: łódzkie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 5,315
Domyślnie

Quote Napisał tkski [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Może zbyt duże napięcie które pojawiło się w układzie w czasie gdy regulator był uszkodzony spowodowało jakieś uszkodzenia? Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze teraz sprawdzić?

Cos moglo sie usmazyc. Jak masz mozliwosc to podmien licznik (musi miec ten sam kolor tasmy co ten licznik co masz teraz - inaczej nie bedzie dzialac)
Mezczyzna Przybek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 15:27   #5
siuAda
forumowicz
 
Avatar siuAda
 
Zarejestrowany: 17.10.2008
Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
Województwo: małopolskie
Auto: Omega B'97 Pb manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Nadwozie: Kombi
Postów: 3,907
Domyślnie

Quote Napisał tkski [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
nie bardzo mam czym wylutować końcówek

Do sprawdzenia musisz wylutować, i warto to zrobić któraś jest do d... jeśli napięcie ładowania wzrosło do
Quote Napisał tkski [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
co gorsza zaczęła świecić jaśniej przy wzroście obrotów do 18 V

Po czymś takim mógł zdechnąć regulator
Mezczyzna siuAda jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 16:21   #6
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,907
Domyślnie

ja bym na Twoim miejscu mostek sprawdził takie objawy jak opisujesz że napięcie bardzo rośnie i kontrolka świeci są typowe dla uwalonej którejś diody
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 19:26   #7
czarodziej
 
Zarejestrowany: 05.06.2011
Skąd: warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'98 Pb manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 5
Domyślnie

To i ja się podłączę do tematu...
Omesia 98r. 20 16V
padło mi ładowanie, 3 dni jeździłem bez niego już po 2-3 odpaleniach przestała się świecić kontrolka ładowania, dzisiaj wymieniłem alternator (nowy po regeneracji) ładowanie jest a kontrolka nadal nie działa- bezpieczniki ok. podłączenie altka ok.
po włączeniu stacyjki zapalają się rożne kontrolki- ABS, oliwa, check engin(czy jak to tam się pisze)... a od ładowania się nie zapala
Mezczyzna czarodziej jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 19:45   #8
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,907
Domyślnie

Quote Napisał czarodziej [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
a od ładowania się nie zapala

sprawdź żarówkę
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 19:58   #9
siuAda
forumowicz
 
Avatar siuAda
 
Zarejestrowany: 17.10.2008
Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
Województwo: małopolskie
Auto: Omega B'97 Pb manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Nadwozie: Kombi
Postów: 3,907
Domyślnie

Quote Napisał DamianSz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
sprawdź żarówkę

Albo cienki przewód od regulatora odłącz i dotknij do masy, powinna się zapalić żarówka.
Mezczyzna siuAda jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-06-2011, 19:59   #10
czarodziej
 
Zarejestrowany: 05.06.2011
Skąd: warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'98 Pb manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 5
Domyślnie

Quote Napisał DamianSz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
sprawdź żarówkę

że niby zbieg okoliczności ze się w tym samym czasie przepaliła?
Mezczyzna czarodziej jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
świeci, ładowania, brak, kontrolka

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 07:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.58855 seconds with 9 queries