zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > LPG

stare 23-02-2011, 23:55   #1
andrzej84
 
Avatar andrzej84
 
Zarejestrowany: 18.06.2009
Skąd: opole
Województwo: opolskie
Auto: Omega B FL'99 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 312
Domyślnie wskażnik poziomu gazu-rodzaj czujnika

Cześć ze względu na dłuższe trasy zmieniłem poziom gazu w butli ,a co za tym idzie zmieniło się położenie diod sygnalizujących połozenie gazu w butli.butla 60l mogę wyjeżdzić do 56l jak ustawić poziom gazu V aby pokazywał od 50l czerwoną kontrolkę (rezerwową),nie wiem czy mam dobrze wybrany czujnik 90[ohm]rosnący załączam zdjęcie elektrozaworu w butli

STAG300-6
MAGIC III
MAGIC JET
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg CIMG2849.jpg (33.3 KB, 48 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez andrzej84 ; 24-02-2011 o 00:02
Mezczyzna andrzej84 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-02-2011, 17:32   #2
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,236
Domyślnie

Masz WPGH1 to w "starym stagu" wybierz 50kOhm rosnący a w nowych plusach jw albo jak nazwa wskazuje wpgh1. Tak się mniej więcej ustawia diody: [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-02-2011, 19:51   #3
andrzej84
 
Avatar andrzej84
 
Zarejestrowany: 18.06.2009
Skąd: opole
Województwo: opolskie
Auto: Omega B FL'99 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 312
Domyślnie

Quote Napisał Florek [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Masz WPGH1 to w "starym stagu" wybierz 50kOhm rosnący a w nowych plusach jw albo jak nazwa wskazuje wpgh1. Tak się mniej więcej ustawia diody: [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

ok dzięki wszystko dobrze rozpisane
Mezczyzna andrzej84 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-02-2011, 22:40   #4
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,236
Domyślnie

Quote Napisał andrzej84 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
butla 60l mogę wyjeżdzić do 56l

Jeśli "tunning" polegał na podgięciu pływaka (tak to zrozumiałem) to kolego krzyż na drogę . Chcąc mieć więcej gazu w zapasie kupuje się większą butlę i odpowiedni wielozawór do niej. Butla ze względów bezpieczeństwa musi mieć miejsce na rozprężający się gaz Wyobraź sobie: Przypadek pierwszy - Tankujesz gaz przy obecnych temperaturach -20°C a parkujesz w baardzo cieplutkim garażu/komorze lakierniczej przy naprawie. Przypadek drugi - tankujesz upalnym latem do pełna gaz, który pochodzi z podziemnego zbiornika. Wchodzi pełno zimnego gazu który ogrzewając (parkujesz w wyjątkowo nagrzanym miejscu a żar leje się z nieba) się zaczyna się rozprężać. Oczywiście powinno zadziałać zabezpieczenie ciśnieniowe (a może nawet latem zabezpieczenie termiczne) ale nie musi. Jeśli nie zadziała to rozerwie przewód miedziany i powinien zadziałać zawór nadmiernego wypływu (ale to tylko podczas jazdy na LPG, gdzie z gazu akurat się korzysta)... Ale po co ryzykować Butla 60L to powinno wejść 48L gazu i już

Ostatnio edytowane przez Florek ; 24-02-2011 o 22:50
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-02-2011, 22:49   #5
andrzej84
 
Avatar andrzej84
 
Zarejestrowany: 18.06.2009
Skąd: opole
Województwo: opolskie
Auto: Omega B FL'99 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 312
Domyślnie

Quote Napisał Florek [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Jeśli "tunning" polegał na podgięciu pływaka (tak to zrozumiałem) to kolego krzyż na drogę . Chcąc mieć więcej gazu w zapasie kupuje się większą butlę i odpowiedni wielozawór do niej. Butla ze względów bezpieczeństwa musi mieć miejsce na rozprężający się gaz Wyobraź sobie: Przypadek pierwszy - Tankujesz gaz przy obecnych temperaturach -20°C a parkujesz w baardzo cieplutkim garażu/komorze lakierniczej przy naprawie. Przypadek drugi - tankujesz upalnym latem do pełna gaz, który pochodzi z podziemnego zbiornika. Wchodzi pełno zimnego gazu który ogrzewając (parkujesz w wyjątkowo nagrzanym miejscu a żar leje się z nieba) się zaczyna się rozprężać. Oczywiście powinno zadziałać zabezpieczenie ciśnieniowe (a może nawet latem zabezpieczenie termiczne) ale nie musi. Jeśli nie zadziała to rozerwie przewód miedziany i powinien zadziałać zawór nadmiernego wypływu (ale to tylko podczas jazdy na LPG, gdzie z gazu akurat się korzysta)... Ale po co ryzykować Butla 60L to powinno wejść 48L gazu i już

tylko raz jedyny weszło mi 60l ale normalnie wchodzi 56l,a tankuję do pełna tylko wtedy gdy wybieram się w dłuższą trasę.niestety ale większej butli nie da się włożyć w miejsce koła zapasowego,a nie po to kupiłem kombi żeby butla zajęła cały bagażnik
Mezczyzna andrzej84 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-02-2011, 22:59   #6
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,236
Domyślnie

Dobra, to pytanie: Jakiej pojemności wodnej/całkowitej/brutto masz butlę; jaka pojemność jest wybita na butli Wielozawór na butli ma za zadanie ograniczyć napełnienie butli do 80% pojemności wodnej.
Z tego co pamiętam mi ładnie weszła butla torus 630/225 53L wodnej/42,4L gazu i klapa się ładnie zamyka bez rzeźbienia. Podejrzewam, że jakby się człek postarał to weszła by 650/240 61L wodnej/48,8L gazu - ale już klapę trzeba by dłubnąć/odchudzić. Ja tam wolę mieć te 20% butli wolnej na rozprężenie stacji LPG pełno.
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-02-2011, 23:50   #7
andrzej84
 
Avatar andrzej84
 
Zarejestrowany: 18.06.2009
Skąd: opole
Województwo: opolskie
Auto: Omega B FL'99 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 312
Domyślnie

Quote Napisał Florek [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Dobra, to pytanie: Jakiej pojemności wodnej/całkowitej/brutto masz butlę; jaka pojemność jest wybita na butli Wielozawór na butli ma za zadanie ograniczyć napełnienie butli do 80% pojemności wodnej.
Z tego co pamiętam mi ładnie weszła butla torus 630/225 53L wodnej/42,4L gazu i klapa się ładnie zamyka bez rzeźbienia. Podejrzewam, że jakby się człek postarał to weszła by 650/240 61L wodnej/48,8L gazu - ale już klapę trzeba by dłubnąć/odchudzić. Ja tam wolę mieć te 20% butli wolnej na rozprężenie stacji LPG pełno.

znalazłem 60l typ zbiornika ZT H240
własnie jest problem ze stacjami miedzy polska a holandia zwłaszczajak lecisz dołem niemczech,a na małych stacjach nie widzę tankowania
a co do klapy oderwałem tą sklejkę czy jak to można nazwać wyciąłem srodek i pasi jak ulał bez załamań
Mezczyzna andrzej84 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
czujnika, gazurodzaj, poziomu, wskażnik

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.56503 seconds with 10 queries