zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Porady ogólne

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 24-03-2007, 11:41   #1
SzoFFer
 
Zarejestrowany: 15.06.2006
Skąd: Kielce
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'94 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Postów: 322
Domyślnie KOPCI!!

siemka, dzisiaj jak wyjezdzalem matce z garazu zauwazylem ze jak jest zimny i wcisne mu gaz do 3-4tys na postoju na luzie to niebieski dymek poleci z tylu, jak sie nagrzeje to nawet na bialo nie kopci nic, co to moze byc? deczko oleju bierze jakies 3setki na 1000km
Mezczyzna SzoFFer jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 11:43   #2
cita
I'm back :P
 
Avatar cita
 
Zarejestrowany: 13.05.2006
Skąd: Leszno
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 4,769
Domyślnie

no niestety ... to pierwsze obiawy zużytego silnika.
Jednakże póki co absolutnie w ogole bym sie tm nie przejmował. Jesli to tylko na zimnym i tylko przy wyższych obrotach ... to luzik.
ps. Swoja drogą po co przegazowywać zimny silnik do 4kRPM ?! bosz..
Mezczyzna cita jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 11:48   #3
lendio
 
Avatar lendio
 
Zarejestrowany: 02.07.2006
Skąd: PODKARPACIE
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,121
Domyślnie

Moze nie jest tak zle.

Uszczelniecze zaworow moga puszczac i jak dluzej postoi to puszcza dymka.
Jak puszczaja uszczelniacze to bedzie tez dymka w lecie przy wysokich temp (rzadszy olej) wiecej puszczal przy odpalaniu. Guma w uszczelniaczu parcieje i robi sie twarda jak plastik i wtedy jest nieszczelna i puszcza olej.
Jak sie wypali to co zcieklo do cylndra to juz nie dymi.
Quote Napisał SzoFFer
deczko oleju bierze jakies 3setki na 1000km

Bo tylko troche scieka przez uszczelniacz a jak juz odpali to nie bierze oleju.

Wymiana uszczelniaczy to nie jest taki wysoki koszt, wazne tylko zeby diagnoza byla dobra. ale jak pozniej podczas jazdy nie kopci caly czas a tylko po odpaleniu to raczej uszczelniacze.
Mezczyzna lendio jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:05   #4
cita
I'm back :P
 
Avatar cita
 
Zarejestrowany: 13.05.2006
Skąd: Leszno
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 4,769
Domyślnie

Quote Napisał lendio
Moze nie jest tak zle.

Uszczelniecze zaworow moga puszczac i jak dluzej postoi to puszcza dymka.
Jak puszczaja uszczelniacze to bedzie tez dymka w lecie przy wysokich temp (rzadszy olej) wiecej puszczal przy odpalaniu. Guma w uszczelniaczu parcieje i robi sie twarda jak plastik i wtedy jest nieszczelna i puszcza olej.
Jak sie wypali to co zcieklo do cylndra to juz nie dymi.
Quote Napisał SzoFFer
deczko oleju bierze jakies 3setki na 1000km

Bo tylko troche scieka przez uszczelniacz a jak juz odpali to nie bierze oleju.

Wymiana uszczelniaczy to nie jest taki wysoki koszt, wazne tylko zeby diagnoza byla dobra. ale jak pozniej podczas jazdy nie kopci caly czas a tylko po odpaleniu to raczej uszczelniacze.

eee tam - IMO jak gumki są do duszy, to będzie brał olej i kopcił cały czas.
Jak pierścienie czy gorzej tuleje sa do du .. to moze brac olej tylo na zimnym a tym samym dumić tylko wtedy.

Poza tym nawet jesli Twoja teoria bylaby słuszna, to kopciłbym tak samo na wolnych obrotach, zaraz po odpaleniu, a nie tylko po przegazowaniu.
Mezczyzna cita jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:23   #5
lendio
 
Avatar lendio
 
Zarejestrowany: 02.07.2006
Skąd: PODKARPACIE
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,121
Domyślnie

Quote Napisał cita
eee tam - IMO jak gumki są do duszy, to będzie brał olej i kopcił cały czas. .

Zalezy na ile sa twarde . Mialem tak w Escorcie-puszczal dymka tylko przy odpalaniu a po dwoch latach jak calkiem polecialy uszczelniacze kopcil caly czas, nawet goracy silnik postal 2godz-odpalasz dym. Wymienilemuszczelniacze i zero dymku.

Quote Napisał cita
Jak pierścienie czy gorzej tuleje sa do du .. to moze brac olej tylo na zimnym a tym samym dumić tylko wtedy..

"Nie pisalem nic o pirescieniach!

Quote Napisał cita
Poza tym nawet jesli Twoja teoria bylaby słuszna, to kopciłbym tak samo na wolnych obrotach, zaraz po odpaleniu, a nie tylko po przegazowaniu.

OK-ale dopalasz puszcza malego dymka-niewidzisz tego.
Jak po odpaleniu dasz mu takie wysokie obroty ( co tez jest niewskazane) to robi sie chmura dymu, ktora na niskich obrotach rozeszla by sie prawie niezauwazalnie.

Pozatym kolega pisze ze bierze malo oleju, czyli raczej nie pali w czasie jazdy oleju, czyli pierscienie powinny byc OK.
Racja- na "calkiem" zjechanych uszczelniaczach bedzie kopcil caly czas.

Wymiana uszczelniaczy w tym silniku to koszt okolo150zł z czesciami i robocizna ( moze nawet taniej.


Edit Cita - jak wycinasz cytaty i kroisz posta to zwracaj uwage na prawidłowe cytowanie, bo pomieszałeś na maksiora. Teks przedpiścy umieszczasz w [ quote ] [/ quote = "cita" ] albo [ quote ] [/ quote ]
Mezczyzna lendio jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:24   #6
cita
I'm back :P
 
Avatar cita
 
Zarejestrowany: 13.05.2006
Skąd: Leszno
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 4,769
Domyślnie

Quote Napisał lendio
Wymiana uszczelniaczy w tym silniku to koszt okolo150zł z czesciami i robocizna ( moze nawet taniej.

pod warunkiem, ze ktoś Ci to wymieni bez zdejmowania głowicy - a w Poznaniu nie znalazłem takiego.
Mezczyzna cita jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:26   #7
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

[quote=lendio]
Quote Napisał cita
eee tam - IMO jak gumki są do duszy, to będzie brał olej i kopcił cały czas. .

Zalezy na ile sa twarde . Mialem tak w Escorcie-puszczal dymka tylko przy odpalaniu a po dwoch latach jak calkiem polecialy uszczelniacze kopcil caly czas, nawet goracy silnik postal 2godz-odpalasz dym. Wymienilemuszczelniacze i zero dymku.

Quote Napisał Jak pierścienie czy gorzej tuleje sa do du .. to moze brac olej tylo na zimnym a tym samym dumić tylko wtedy..[/quote
"Nie pisalem nic o pirescieniach!

Poza tym nawet jesli Twoja teoria bylaby słuszna, to kopciłbym tak samo na wolnych obrotach, zaraz po odpaleniu, a nie tylko po przegazowaniu.

OK-ale dopalasz puszcza malego dymka-niewidzisz tego.
Jak po odpaleniu dasz mu takie wysokie obroty ( co tez jest niewskazane) to robi sie chmura dymu, ktora na niskich obrotach rozeszla by sie prawie niezauwazalnie.

Pozatym kolega pisze ze bierze malo oleju, czyli raczej nie pali w czasie jazdy oleju, czyli pierscienie powinny byc OK.
Racja- na "calkiem" zjechanych uszczelniaczach bedzie kopcil caly czas.

Wymiana uszczelniaczy w tym silniku to koszt okolo150zł z czesciami i robocizna ( moze nawet taniej.


uszczelniacze wymianialem przy remoncie glowic i tez potrafi na niebiesko przywalic.
Prowadnice zaworowe do wymiany.
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:31   #8
lendio
 
Avatar lendio
 
Zarejestrowany: 02.07.2006
Skąd: PODKARPACIE
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,121
Domyślnie

To jak wroznie, bez rozebrania silnika nie bedzie wiadomo!

Spotkalem sie z takimi objawami i w 2 przpadkach byly uszczelniacze, twarde jak plastiki.

Na podkarpaciu bez problemu wymieniaja bez sciagania glowicy
Mezczyzna lendio jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:42   #9
cita
I'm back :P
 
Avatar cita
 
Zarejestrowany: 13.05.2006
Skąd: Leszno
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 4,769
Domyślnie

Quote Napisał lendio
"Nie pisalem nic o pirescieniach!

ale ja pisałem o pierscieniach, jako bardziej prawdopodobna usterka niż same gumki.

Natomiasy odnośnie wróżenia z fusów - to masz racje.
Mezczyzna cita jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-03-2007, 12:44   #10
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał cita
Quote Napisał lendio
"Nie pisalem nic o pirescieniach!

ale ja pisałem o pierscieniach, jako bardziej prawdopodobna usterka niż same gumki.

Natomiasy odnośnie wróżenia z fusów - to masz racje.

na bank uszczelniacze albo prowadnice. U mnie jest tak. podczas jazdy ani grama na niebiesko, przy remoncie glowicy wymienialem uszczelniacze. teraz zgasze silnik, odczekam z godzine odpale i jest chmurka. Olej ze wzgledu na wyrobione prowadnice scieka i dostaje sie do cylindra. Na cieplym silniku nie wystepuje bo olej nie ma czasu splynac
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
kopci

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.61554 seconds with 9 queries