zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > LPG

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 15-04-2010, 18:05   #1
Neverland
 
Zarejestrowany: 24.02.2010
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'97 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 7
Domyślnie OMEGA 2.0 16V Spalanie gazu i benzyny sekwencja BRC

Mam następujący problem, moja omega spala podczas jazdy gas i benzyne przynajmniej takie mam wrazenie. Mimo iz jest rozgrzana i przelacza sie na gas (sekwencja) widze ze ubywa mi benzyny a na komputerze w Pozycji "Reichweite" widze spadek kilometrów do przejechania. Niby podczas przelaczania sie na gas jest lekkie wachnięcie obrotów i zapala sie zielona lampeczka ze jest na gazie ale mimo wszystko cos mi to nie pokojące tym bardziej ze na przejechane okolo 300km (moze wiecej)zjadło mi 20litrów benzyny i gas w standardzie. Instalacja sekwencyjna firma BRC. Czy wiecie w czym moze byc problem
Jeszcze jedno widac ze ubywa benzyny na tablicy wskazujacej ile mam benzyny.

Ostatnio edytowane przez Neverland ; 15-04-2010 o 18:34
Mezczyzna Neverland jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 15-04-2010, 22:08   #2
__Robert__
 
Avatar __Robert__
 
Zarejestrowany: 20.11.2006
Skąd: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 2,284
Domyślnie

Proponuje tu zajrzeć [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować], może coś podpowiedzą.
Mezczyzna __Robert__ jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 00:54   #3
krasulec
 
Avatar krasulec
 
Zarejestrowany: 22.03.2010
Skąd: Sompolno
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 249
Domyślnie

wydaje mi się ze jest to nie realnie żeby bena spalała się razem z lpg musiało by szarpać ewentualnie poczuł byś to! ja tak mam jak jest zimno zanim mi się przełączy z beny na lpg to jadę i jadę zobacz po jakim czasie się przełącza ! jak coś napisz mi priva to zadzwonię do swojego gazownika i sie zapytam tylko opisz co i jak!
Mezczyzna krasulec jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 01:21   #4
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,235
Domyślnie

Powodem konsumpcji benzyny podczas jazdy na gazie w układach wtrysku gazu może być zbyt niskie ciśnienie gazu. Na pierwszy ogień idą filtry gazu - wymiana. Jeśli to nie pomoże, należy podejrzeć parametry układu gazowego: temperaturę gazu - zbyt niska jest sygnałem dla układu aby chronić wtryskiwacze gazu i podac benzynę; realne ciśnienie gazu- może się okazać, że mimo wymiany filtrów ciśnienie jest niskie, a co za tym idzie układ podaje na jednym/kilku cylindrach benzynę - jeśli niskie to może naprawa reduktora przyniesie poprawę. Ostatecznie należy zweryfikować poprawność nastawów instalacji LPG.

Osobnym tematem jest uszkodzenie ECU benzyny albo regulatora ciśnienia paliwa - wężykiem podciśnienia z regulatora benzyna dostaje się do kolektora ssącego.
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 17:40   #5
Neverland
 
Zarejestrowany: 24.02.2010
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'97 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 7
Domyślnie ...

Mam ustawione przelaczenie na gaz przy 40stopniach, z rana jest to około 2-3km. instalacja ma okolo 4lat. Jak przełączam z gazu na benzyne slychac pykniecie i swieci sie czerwona dioda czyli wszystko ok jest na benzynie. Wlacze na gaz i jest pykniecie zielona lampeczka i lekko skocza obroty co oznacza ze jest na gazie. Niby wszystko w porzadku chodzi jak jade na gazie nie dlawi sie normalnie wrecz idealnie tylko to spalanie...mam do wymiany czujnik polozenia wałka rozrzadu moze to przez to tyle chleje mi benzyny na rozruchu fakt musze wymienic filtry gazu wczesniejszy wlasciciel mnie o tym uprzedzil i powiedzial ze trzeba go wyregulowac...moze jest ktos na forum z wrocławia kto zna sie na gazie i pomoze mi to zrobic a przy okazji wymienic filtry itp itd. DLA OSOB z wroclawia gaz byl zakladany i serwisowany na przedmiejskiej

mam taki sprzet:
Reduktor BRC typ Genius
Zbiornik GZWM S.A
Wielozawór TOR EUROPA
Inny typ: Seouent 24

Ostatnio edytowane przez Neverland ; 16-04-2010 o 17:46
Mezczyzna Neverland jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 18:07   #6
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,235
Domyślnie

Jak wcześniej napisałem, filtry do wymiany a usterkę czujnika usuń - wymień na oryginalny Siemens, wiele tematów na forum traktuje o problemach z podróbkami. Wtedy można mysleć dalej.
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 18:13   #7
Neverland
 
Zarejestrowany: 24.02.2010
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'97 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 7
Domyślnie ...

Tak tez zrobie orientujesz sie mniej wiecej ile kosztuje wymiana filtra? Watek o czujniku znam na pamiec kupuje na allegro w przyszlym tygodniu i wymieniam sam
Mezczyzna Neverland jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 18-04-2010, 22:40   #8
aniol1609
 
Avatar aniol1609
 
Zarejestrowany: 03.02.2010
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 31
Domyślnie

w sekwencji sa dwa filtry. za filtry i wymiane zaplacilem 50zl. w cenie przeczyszczenie przepustnicy.
Mezczyzna aniol1609 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 18-04-2010, 22:55   #9
Florek
 
Avatar Florek
 
Zarejestrowany: 14.03.2007
Skąd: ELE
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,235
Domyślnie

50zł za filtry, wymianę, korektę ustawień lpg? Wyczyścić przepustnicę w X20XEV to oznacza - by zrobić to dobrze - zdemontować przepustnicę (odłączyć ogrzewanie i inne pierdółki) i oczyścić na błysk i jednocześnie wyczyścić krokowca. Wydaje mi się, że za 50zł s filtrami nikt dobrze przepustnicy nie wyczyści. 40zł to koszt wkładu FFL oryginalnego, BRC puszkowego + FFC który minimum 5 zł kosztuje (ceny brutto - gazownik ma taniej). BRC do tanich nie należy ale jakość jest dobra.

Kolego, daj fotki instalki to wycenimy +- koszt filtrów.
Mezczyzna Florek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 18-04-2010, 23:04   #10
aniol1609
 
Avatar aniol1609
 
Zarejestrowany: 03.02.2010
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 31
Domyślnie

mam instalke brc wymienialem filtry za 50zl oba, podlaczenie do kompa bo zdawalo mi sie, ze za duzo benzyny mi pali, zalozenie krokowca uzywanego (jakis tam mial na stanie mechanik) i czyszczenie przepustnicy kolejne 50 zl razem stowka i mam przepustnice czysta, krokowca zalozonego sprawnego i nowe filtry przeczyszczona dobrze bo mi sie zacinal pedal gazu a teraz jest okej, znajomy mechanik to moze troszke taniej, ale mysle , ze wymiana filtrow gazu to standard 50zl moze 60...
Mezczyzna aniol1609 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
16v, benzyny, brc, gazu, omega, sekwencja, spalanie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.55599 seconds with 9 queries