zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Off Topic > Motoryzacja z przymrużeniem oka

stare 21-12-2009, 11:34   #1
Benuś
x30ben
 
Avatar Benuś
 
Zarejestrowany: 28.12.2006
Skąd: Malbork - GMB
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'99 Pb manual
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 3,696
Domyślnie Obsługa prostownika. Jak naładować akumulator?

Dla niektórych wiadomo - banalnie proste... Wyciagamy aku z auta, w cieplym pomieszczeniu odkrecamy kaplsle aku i podlaczamy prostownik...
Ale mam prostownik z regulacja od 0A do 15A.
i teraz moje pytanie... jakim prądem powinienem ładować aku, jakie okres czasu i od czego to zależne.
Mam akumulator 55Ah i 460A

Z mojej wiedzy to tyle, że chyba nalepiej ładować 1,5A... tzn. tak ustawić prostownik... a ile godz aby nei uszkodzic aku?
Poziom elektrolitu jest dobry... płytki pozalewane...
__________________


ZWYKŁY MODERATOR

Ostatnio edytowane przez Benuś ; 21-12-2009 o 11:40
Mezczyzna Benuś jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-12-2009, 12:09   #2
dobols
DobolsGarage dobols.pl
 
Avatar dobols
 
Zarejestrowany: 18.03.2008
Skąd: Stłolica Pyrlandii
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 915
Domyślnie

ładujesz prądem o wartości 10% pojemności
czyli w Twoim przypadku 5-5.5A 8 Godzin lub mniejszym prądem np 3A 12 godzin
Mezczyzna dobols jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-12-2009, 12:11   #3
jerzy1961
 
Avatar jerzy1961
 
Zarejestrowany: 20.12.2009
Skąd: warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'94 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 2
Domyślnie

Temat stary jak świat , ale naprawdę dość złożony ... generalnie stosuje się prąd ładowania ok. 10% wartości akumulatora , czyli u Ciebie ok. 5,5 A , ale tylko przy dobrym sprawnym akumulatorze ( dla zachowania jego sprawności) . Czas uzależniony jest od zachowania akumulatora , czyli do wystąpinia w celach intensywnego gazowania i by temp. nie przekroczyła 55 st.C . Możesz też sprawdzić czy nie wzrasta już napięcie i ew. gęstość elektrolitu , która powinna wynosic ok. 1,26 . Jeśli masz już słaby akumulator to masz rację , bo ładuje się go małym prądem ok. 2 A , a to w celu wyeliminowania zasiarczenia (a nawet lekkiego odsiarczenia) płyt oraz ochrona przed ich powykręcaniem .
Ja mam automat i zaczyna nawet trochę więcej niż 5,5 A , wtedy zmniejszam do 5,5 A ale dość szybko zmiejsza wartość do 4 A i stopniowo zmniejsza, a kończy już przy prądzie ok. 2 A , mój czas to ok 8 godz. ... nigdy nie miałem problemu z nadmierną temp. Możesz sam pokombinować ze zmniejszaniem jeśli masz stan OK , ale gdy słaby to daj 2A.
Mezczyzna jerzy1961 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
obsługa, prostownika

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.32505 seconds with 9 queries