zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 03-10-2009, 11:46   #1
Hans83
 
Zarejestrowany: 23.08.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'97 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Postów: 4
Domyślnie 2.0 8v ustawienie rozrzadu po peknięciu paska

Witam,
Potrzebuję PILNEJ porady
Omega 2.0 8v, strzelił pasek przy ok. 3000 obr. jakie moga byc uszkodzenia i co wazniejsze jak ustawić ponownie rozrząd.
Z tego co wiem jest to silnik bezkolizyjny
Z góry dziekuje za pomoc
Mezczyzna Hans83 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 12:42   #2
stahjui
 
Zarejestrowany: 31.08.2009
Skąd: parczew
Województwo: lubelskie
Auto: Omega B'98 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 70
Domyślnie

jeżeli masz silnik bezkolizyjny to nie maż żadnych uszkodzeń jeżeli kolizyjny to mogło pogiąć ci zawory i uszkodzić szklanki czyli koszt około 5oo pl. ustawienie rozrządu jest bardzo proste jakby ci się chciało to byś wszystko na ten temat znalazł na forum . a więc tak to się robi na kole od wałka rozrządu masz znak rowek wycięcie na kole i znak na pokrywie wałków patrz góra koła na wale korbowym musisz odkręcić koło pasowe pięć śrub 6 jak je zdejmiesz będziesz miał koło zębate rozrządu te koło ma też wycięcie znaczek ja również obudowa metalowa rozrządu potrz dół obudowy koło zębate wału ustawiasz tak żeby znaki na kole i obudowie się pokryły apierwszy tłok był w górze tk samo postępujesz z kołem wałka rozrządu znaki na kole i pokrywie mają się pokryć .
Mezczyzna stahjui jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 13:20   #3
dobols
DobolsGarage dobols.pl
 
Avatar dobols
 
Zarejestrowany: 18.03.2008
Skąd: Stłolica Pyrlandii
Województwo: wielkopolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 915
Domyślnie

bez klizyjny to był w vectrze a tu o ile dobrze kojarzę jest inna głowica i juz jest kolizyjny

vectra miała c20NE motronic 1.5
omega c20SE motronic 1.5.4

poprawcie mnie jak się mylę

Ostatnio edytowane przez dobols ; 03-10-2009 o 13:23
Mezczyzna dobols jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 13:29   #4
maniutek
Omega? Po raz piąty??
 
Avatar maniutek
 
Zarejestrowany: 09.11.2008
Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Nadwozie: Sedan
Postów: 197
Domyślnie

Jezeli masz silnik 2.0 8V (x20se) to jest to silnik bezkolizyjny....mam ten sam silnik, rozrzad skonczyl sie przy 5 tys obrotow jak zmienialem bieg....do garazu, nowy rozrzad, ustawilem na znaki (znaki sa w widocznym miejscu), ustawilem pasek, naciagnalem go,poskrecalem do kupy, zapalilem silnik i naprzod
Mezczyzna maniutek jest teraz aktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 13:49   #5
robert514
jakiś p.. wyłączył mi SB
 
Avatar robert514
 
Zarejestrowany: 10.01.2009
Skąd: Warszawa Wola
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B FL'00 Pb manual
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 2,146
Domyślnie

Witam, tu masz opis+ zdjęcia [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mezczyzna robert514 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 13:54   #6
explosiv9
nożownik pomorski
 
Avatar explosiv9
 
Zarejestrowany: 27.10.2007
Skąd: Tczew
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 1,643
Domyślnie

Quote Napisał robert514 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Witam, tu masz opis+ zdjęcia [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

On potrzebuje do 8 zaworówki....

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

Tu masz schemat

Ostatnio edytowane przez explosiv9 ; 03-10-2009 o 13:56 Powód: scalono automatycznie - używaj funkcji Edytuj
Mezczyzna explosiv9 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 19:11   #7
GEOR
 
Avatar GEOR
 
Zarejestrowany: 31.05.2009
Województwo: opolskie
Auto: Omega B'96 Diesel manual
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 16
Domyślnie

wszystko juz masz
Mezczyzna GEOR jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 20:31   #8
kocyk
watching you
 
Avatar kocyk
 
Zarejestrowany: 01.03.2009
Skąd: SZ (Zabrze)
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Sedan
Postów: 8,361
Domyślnie

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

tak ustawiasz koła
__________________
SOLARIS URBINO 12

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Mezczyzna kocyk jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2009, 20:37   #9
robert514
jakiś p.. wyłączył mi SB
 
Avatar robert514
 
Zarejestrowany: 10.01.2009
Skąd: Warszawa Wola
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B FL'00 Pb manual
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 2,146
Domyślnie

Quote Napisał explosiv9 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
On potrzebuje do 8 zaworówki....

No raptem jeden wałek w głowicy więcej i nic po za tym.
Mezczyzna robert514 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 20-12-2010, 01:18   #10
krogulewski
Vincent Vicuś Vini :P
 
Avatar krogulewski
 
Zarejestrowany: 17.04.2009
Skąd: Jastrząb
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'94 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 765
Domyślnie

Quote Napisał maniutek [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Jezeli masz silnik 2.0 8V (x20se) to jest to silnik bezkolizyjny

jeżeli chodzi o te silniki x20se i c20ne to czytalem gdzies, ze w omegach b wprowadzono jakieś zmiany w komorze spalania i w tym silniku jest mozliwosc kolizji tlokow z zaworami po peknieciu paska... wiec jak to jest:zaklopotanie:
Mezczyzna krogulewski jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
paska, peknięciu, rozrzadu, ustawienie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 02:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.54035 seconds with 10 queries