zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum
ZLOT JUŻ TRWA!

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Dział DIESEL - silniki diesla

stare 11-09-2008, 18:06   #1
jacol23
 
Zarejestrowany: 10.09.2008
Skąd: Poznań
Postów: 3
Domyślnie świst powietrza ??????

witam

poprzedni problem z wyciekiem płynu na szczęście w miarę bezboleśnie rozwiązany....

.....niestety pojawił się kolejny.....

mianowicie od 2000obrotów w górę z silnika wydobywa się dzwięk jakby syczącego powietrza
im wyższe obroty tym świst większy...

w środku można mieć wrażenie jakby ktoś dmuchał powietrzem z kompresora

dodatkowo jak dzisiaj odpalilem silnik na luzie chodzil okolo minuty, po tym czasie dodałem mu gazu i zaczął się trząść jakby nie chodzil na wszystkie gary...

silnik w omci to 2,5 DTI - oma z 2002roku przebieg 185000

macie jakieś pomysły

pozdrawiam
jacol23 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-09-2008, 18:25   #2
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,394
Domyślnie Re: świst powietrza ??????

Quote Napisał jacol23
witam

poprzedni problem z wyciekiem płynu na szczęście w miarę bezboleśnie rozwiązany....

.....niestety pojawił się kolejny.....

mianowicie od 2000obrotów w górę z silnika wydobywa się dzwięk jakby syczącego powietrza
im wyższe obroty tym świst większy...

w środku można mieć wrażenie jakby ktoś dmuchał powietrzem z kompresora

dodatkowo jak dzisiaj odpalilem silnik na luzie chodzil okolo minuty, po tym czasie dodałem mu gazu i zaczął się trząść jakby nie chodzil na wszystkie gary...

silnik w omci to 2,5 DTI - oma z 2002roku przebieg 185000

macie jakieś pomysły

pozdrawiam

szukaj nieszczelnosci gdzies pomiedzy turbina - IC - a kolektorem
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-10-2008, 15:58   #3
..::Berlinos::.
 
Zarejestrowany: 30.10.2008
Skąd: Berlin
Postów: 1
Domyślnie Re: świst powietrza ??????

Quote Napisał beast
Quote Napisał jacol23
witam

poprzedni problem z wyciekiem płynu na szczęście w miarę bezboleśnie rozwiązany....

.....niestety pojawił się kolejny.....

mianowicie od 2000obrotów w górę z silnika wydobywa się dzwięk jakby syczącego powietrza
im wyższe obroty tym świst większy...

w środku można mieć wrażenie jakby ktoś dmuchał powietrzem z kompresora

dodatkowo jak dzisiaj odpalilem silnik na luzie chodzil okolo minuty, po tym czasie dodałem mu gazu i zaczął się trząść jakby nie chodzil na wszystkie gary...

silnik w omci to 2,5 DTI - oma z 2002roku przebieg 185000

macie jakieś pomysły

pozdrawiam

szukaj nieszczelnosci gdzies pomiedzy turbina - IC - a kolektorem

Witam

Umnie podobnie gwizda od 2 tys w gure

czy moze sie cos to negatywnie odbic na czyms jezeli tak bende jezdzil najblisze 2 mich-y okolo 500-1000 km ?
..::Berlinos::. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-10-2008, 16:10   #4
maryan
 
Avatar maryan
 
Zarejestrowany: 05.08.2008
Skąd: Bielsko Biała
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'97 Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 138
Domyślnie

Quote Napisał jacol23
mianowicie od 2000obrotów w górę z silnika wydobywa się dzwięk jakby syczącego powietrza
im wyższe obroty tym świst większy...

dziura w ukladzie doprowadzenia powietrza... nic innego.

czy moze sie cos to negatywnie odbic na czyms jezeli tak bende jezdzil najblisze 2 mich-y okolo 500-1000 km ?

1. a po co z tym jezdzic jak to mozna szybko naprawic
2. brak cisnienia w ukladzie doladowania powoduje zmniejszenie mocy i dynamiki silnika, zwiekszenie spalania, chlapanie olejem, a co gorsza zanieczyszczanie lopatek turbiny co moze w ostatecznosci doprowadzic do jej uszkodzenia... wiec sam sobie odpowiedz na swoje pytanie
3. Zadaj sobie poza tym podstawowe pytanie... czy to przypadkiem nie jest tylko swist turbiny a moze smierc turbiny?


pozdr.
mm
Mezczyzna maryan jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-10-2008, 11:30   #5
gambit
 
Avatar gambit
 
Zarejestrowany: 19.03.2008
Skąd: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 18
Domyślnie

Może najpierw sprawdź to co najprostrze? U wielu osób się ten świst w Y25DT pojawiał.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mezczyzna gambit jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
świst, powietrza

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.46355 seconds with 9 queries