zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 02-09-2008, 02:10   #1
Kowal512
 
Avatar Kowal512
 
Zarejestrowany: 18.04.2008
Skąd: Rawicz
Postów: 13
Domyślnie Stukające szklanki i błąd czujnika spalania stukowego obwód2

Witam, mam dwie sprawy: (dot auta jak w opisie) 3.0 V6 X30XE (211 KM)

1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.

2. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać

Proszęo pomoc osoby , które miały podobne przypadki lub osoby zaznajomione w temacie czarów pod maską, ja jestem zupełnym laikiem motoryzacyjnym i syche dane "błąd czujnika spalania stukowego obwód 2" nic mi nie mówi. Gdzie jest 2 obwód a gdzie pierwszy
Dodam jeszcze że obroty silnika na biegu jałowym są wg mnie za niskie - 500 obr/min,
oraz,że wymieniłem: świece, przewody nap., rozrząd, olej.

Auto nie ma inst gazowej.

Pozdrawiam [/b]
Kowal512 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2008, 02:17   #2
pysio1981
 
Avatar pysio1981
 
Zarejestrowany: 20.06.2008
Skąd: GDANSK KOPENHAGA
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B FL'00 Pb manual
Silnik: 2.2 16v Y22XE (144 KM)
Postów: 903
Domyślnie

Quote Napisał Kowal512
1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.


Lepiej wymien kpl
uszczelki pod pokrywe zaworow
warto przy tej okazji zobaczyc uszczelniacze walkow

Quote Napisał Kowal512
. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać

pierw wymien ten czyjnik zeby zminimalizowac przyczyne
Mezczyzna pysio1981 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2008, 02:19   #3
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,385
Domyślnie Re: Stukające szklanki i błąd czujnika spalania stukowego ob

Quote Napisał Kowal512
Witam, mam dwie sprawy: (dot auta jak w opisie) 3.0 V6 X30XE (211 KM)

1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.

2. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać

Proszęo pomoc osoby , które miały podobne przypadki lub osoby zaznajomione w temacie czarów pod maską, ja jestem zupełnym laikiem motoryzacyjnym i syche dane "błąd czujnika spalania stukowego obwód 2" nic mi nie mówi. Gdzie jest 2 obwód a gdzie pierwszy
Dodam jeszcze że obroty silnika na biegu jałowym są wg mnie za niskie - 500 obr/min,
oraz,że wymieniłem: świece, przewody nap., rozrząd, olej.

Auto nie ma inst gazowej.

Pozdrawiam [/b]


obwod 2 to glowica po stronie kierowcy, sprawdz najpierw kabel i przykrecenie czujnika spalanie stukowego. koniecznie na 20 Nm ! dynamometrykiem. jesli to bedzie ok o blad bedzie dalej to niestety wymiana. bez wymiany mozna gdybac. co do cewki to byly przypuszczenia Skory wynikajace z niemoznosci zdiagnozowania tego sterownika (catera) komputerem. w V6 obroty nie sa regulowane. czujnik posiadam jak chcesz kupic
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2008, 09:36   #4
kczech
 
Avatar kczech
 
Zarejestrowany: 05.12.2006
Skąd: Przeworsk
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,553
Domyślnie

jeszcze jedno - czujnik spalania stukowego wplywa na kat wyprzedzenia zaplonu. czesto stukot zaworowy (czytaj szklanek) mylony jest ze spalaniem stukowym (brzmi bardzo podobnie) > Jesli jest blad tego czujnika to moze byc slychac wlasnie spalanie stukowe a nie popychacze. Zajmij sie usprawnieniem tego elementu
__________________
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

30.09-01.10 URLOP - zamowienia zwroty reklamacje www.somad.pl
Mezczyzna kczech jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2008, 11:52   #5
Kowal512
 
Avatar Kowal512
 
Zarejestrowany: 18.04.2008
Skąd: Rawicz
Postów: 13
Domyślnie

Panowie dziękuję za expresową odpowiedź, mniej więcej wiem jak wygląda czujnik spalania stukowego, lecz pod maską w tym miejscu jest strasznie ciasno- może dam rade Beast ile za czujnik sobie życzysz? (gg 4704215)
Kowal512 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2008, 13:29   #6
mkaminski100
It's just a fur-wound!
 
Avatar mkaminski100
 
Zarejestrowany: 06.10.2007
Skąd: Basingstoke
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 2,900
Domyślnie

Sam czujnik nie jest tak awaryjny i często powodem jest przetarty kabel lub niewłaściwe dokręcenie (siła dokręcenia). Sprawdź najpierw te usterki, a jeśli to jednak czujnik to kupuj od chłopaków.

P.S. Miło czyta się posty kogoś kto najpierw czyta o swoim problemie a potem zadaje sensowne pytania.
Mezczyzna mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-09-2008, 14:48   #7
Kowal512
 
Avatar Kowal512
 
Zarejestrowany: 18.04.2008
Skąd: Rawicz
Postów: 13
Domyślnie

Zlokalizowałem czujnik spalania stukowego, a właściwie sam kabelek który z niego wychodzi. Co do sprawdzenia momentu dokręcenia, ciężko zlokalizować sam czujnik a co dopiero wsadzić tam klucz dynamometryczny panowie ile może kosztować taka wymiana czujnika u mechanika? Sama wymiana zakładając że mam drugi sprawny czujnik.
Kowal512 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-09-2008, 14:51   #8
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,385
Domyślnie

Quote Napisał Kowal512
Zlokalizowałem czujnik spalania stukowego, a właściwie sam kabelek który z niego wychodzi. Co do sprawdzenia momentu dokręcenia, ciężko zlokalizować sam czujnik a co dopiero wsadzić tam klucz dynamometryczny panowie ile może kosztować taka wymiana czujnika u mechanika? Sama wymiana zakładając że mam drugi sprawny czujnik.

po tej strony musisz:

podwiesic silnik, odkrecic lape silnika i dopiero go montowac. nie wiem jakie ceny sa u ciebie ale pewnie 150-200 to napewno.
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-09-2008, 20:46   #9
Roozga
Wujek Dobra Rada
 
Zarejestrowany: 14.04.2007
Skąd: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Omega B'98 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 8,651
Domyślnie

Ale najpeir obejży cewkę - bo u Skory była cewka, a błąd czujnika wywalało
Mezczyzna Roozga jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-09-2008, 00:10   #10
Kowal512
 
Avatar Kowal512
 
Zarejestrowany: 18.04.2008
Skąd: Rawicz
Postów: 13
Domyślnie

Beast Stukowy naprawiony :grin: dzięki serdeczne Panowie , kabelek był przyduszony do bloku silnika przez osłone od rozrządu i miał kontakt z masą, izolacja się przetarła. Po
zaizolowaniu kontrolka zgasła, auto ma moc!

Teraz pozostaje sprawa szklanek bo nadal stuka i klekocze jak diabli
Obroty na jałowym nadal 500 obr/min (jak auto stoi)

1. Czy muszę wymieniać wszystkie?
2. Co dokładnie muszę dostarczyć mechanikowi?
3. Ile srednio kosztuje wymiana?
Kowal512 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
błąd, czujnika, obwód2, spalania, stukające, stukowego, szklanki

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.62395 seconds with 9 queries