zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-02-2008, 21:11   #1
mmw
 
Zarejestrowany: 13.11.2007
Skąd: Łódź
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B' Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 62
Domyślnie Wiskoza - dziwny problem.

Mam dość dziwny problem. Wymieniłem już czwartą wiskozę (wszystkie nówki) i niestety kolejna pracuje non stop nawet na niedogrzanym silniku. Pierwsze dwie to jakieś holenderskie ale wcale nie takie tanie. Trzecią kupiłem Behr'a więc już praktycznie lepszej nie ma ponoć. Wydawało się, że będzie ok ale po dwóch dniach zaczęła pracować znowu non stop. Te dwie poprzednie wiskozy oddałem do sklepu do reklamacji i oddali mi kasę. Wczoraj mechanik założył mi kolejną Behr'a i po wyjeździe od niego było ok, ale dzisiaj już od odpalenia silnika wentylator zapitala na maksa non stop. Konstrukcja tego patentu jest tak banalnie prosta, że w sumie nie ma za bardzo skąd powstawać problem i nie mamy już pomysłu co się dzieje. Nie chce mi się wierzyć żebym trafiał non stop na wadliwe wiskozy. Czy ktoś miał taki problem?
Mezczyzna mmw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-02-2008, 22:28   #2
Luqua
 
Avatar Luqua
 
Zarejestrowany: 14.10.2006
Skąd: Chełm
Województwo: lubelskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 942
Domyślnie

A może masz uszkodzony czujnik temperatury...
Mezczyzna Luqua jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-02-2008, 23:21   #3
przemekz
 
Avatar przemekz
 
Zarejestrowany: 06.06.2007
Skąd: warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'96 Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 136
Domyślnie

a może wisco coś dodatkowo "podgrzewa" i dlatego spina na sztywno albo może lezały podczas magazynowania i sie uszkodziły

A może masz uszkodzony czujnik temperatury...

kolego nie ma takiego czujnika co wpływa na obroty wentylatora na wisco
Mezczyzna przemekz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-02-2008, 23:31   #4
mmw
 
Zarejestrowany: 13.11.2007
Skąd: Łódź
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B' Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 62
Domyślnie

No nie podgrzewa. Zresztą od razu po odpaleniu na zimnym silniku kręci i tak już dalej non stop. Więc jakieś przegrzewanie się chłodnicy itp raczej nie wchodzi w grę, bo wtedy wiskoza po prostu by się włączała przy wyższej temperaturze. Wcześniej w ogóle mi nie kręciła bo miałem uszkodzoną i nawet z lawetą w korkach w niemczech mi się nie przegrzewał, więc z układem chłodzenia silnika mam wszystko ok.

Też się zastanawiałem nad tym złym przechowywaniem albo traktowaniem tych wiskoz w hurtownii, ale żeby aż taka plaga była?
Mezczyzna mmw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-02-2008, 23:57   #5
przemekz
 
Avatar przemekz
 
Zarejestrowany: 06.06.2007
Skąd: warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'96 Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 136
Domyślnie

ja u siebie wymieniałem wisco bo nie załączała mi sie w 100% tylko pewnie jakies 80-90% a u mnie to było za słabo w korkach letnich. starą sprzedałem jako te własnie 80% i ten co ją kupił był zadowolony- może spróbuj poszukać właśnie takiej używanej która u kogoś chodziła i wiadomo że nie sprzęga na maxa
Mezczyzna przemekz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2008, 00:13   #6
mmw
 
Zarejestrowany: 13.11.2007
Skąd: Łódź
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B' Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 62
Domyślnie

Też się nad tym zastanawiałem, ale kurde, jeżeli sprzedają za 300 zł coś co powinno pracować prawidłowo to chyba powinno. Szczególnie, że nie kupiłem najtańszej za 130 zł tylko najdroższą (poza firmowaną przez GM). A co najlepsze, że teraz byłem na chwilę coś załatwić i wiskoza nie sprzęgała i wszystko było ok. Jutro pewnie odpalę i znowu będzie kręciła. Jakaś magia. ))
Mezczyzna mmw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2008, 14:17   #7
Luqua
 
Avatar Luqua
 
Zarejestrowany: 14.10.2006
Skąd: Chełm
Województwo: lubelskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 942
Domyślnie

Uwazam ze poszukac nie zaszkodzi ale tez nalezy pamietac ze nawet jak od kogos wisko zamowisz to szlag ja moze trafic w tramnsporcie. Wiskoza musi zawsze byc w pozycji pionowej. LAtwo sie ona uszkadza gdy lezy. Najlepiej ja wykrecic bezposrednio z samochodu jezeli mowimy o uzywce.
Quote Napisał przemekz
a może wisco coś dodatkowo "podgrzewa" i dlatego spina na sztywno

W zależności od zastosowania temperaturę oleju można zmieniać na różne sposoby. Jeżeli sprzęgło reguluje prędkość obrotową wentylatora chłodnicy to temperaturą oleju może być temperatura w przedniej części bloku silnika. Wał wirnika pompy wody podczas pracy silnika kręci się z prędkością równą prędkości obrotowej silnika, natomiast wentylator musi kręcić się z różną prędkością, aby utrzymać odpowiednią temperaturę bloku silnika. Im temperatura silnika wyższa tym szybciej powinien się obracać wentylator. Jednocześnie im wyższa temperatura, tym tarcie większe, zatem zgodnie z założeniem wentylator obraca się szybciej. Przy sztywnym połączeniu wentylator kręci się z prędkością wirnika pompy wody.

W wypadku wykorzystania sprzęgła do połączenia wałów napędowych konstrukcja jest odmienna. W przypadku wystąpienia poślizgu kół pojawia się różnica prędkości obrotowej przedniego i tylnego wału napędowego - różnica ta odpowiada różnicy prędkości obrotowej poszczególny płytek sprzęgła względem siebie, co powoduje wzrost ciśnienia i temperatury oleju. Właściwości oleju sprawiają, że bardzo szybko reaguje on na zmianę tych parametrów. Wzrost ich wartości powoduje jak wspomniano gęstnienie oleju, co z kolei wpływa na stopniowe wyrównanie obrotów i usztywnianie połączenia.

O poprawności działania sprzęgła wiskotycznego decyduje ciśnienie oleju wiskotycznego.
Mezczyzna Luqua jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2008, 14:20   #8
mmw
 
Zarejestrowany: 13.11.2007
Skąd: Łódź
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B' Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 62
Domyślnie

No z tym pionowym to nie do końca. Oryginalnie pakowana Behr'a leży do góry nogami i tak ma leżeć, bo nawet na pudełku jest na wierzchu napis "this side up".
Mezczyzna mmw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2008, 14:42   #9
Luqua
 
Avatar Luqua
 
Zarejestrowany: 14.10.2006
Skąd: Chełm
Województwo: lubelskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 942
Domyślnie

Slyszalem od niejednego czlowieka z branzy mechanicznej m.in od magazyniera czesci motoryzacyjnych ze wisko zawsze ma stac w takiej pozycji jaka przyjmie po montażu w samochodzie.
Tak samo rzecz ma sie z amortyzatorami
Mezczyzna Luqua jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2008, 17:52   #10
mmw
 
Zarejestrowany: 13.11.2007
Skąd: Łódź
Województwo: łódzkie
Auto: Omega B' Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 62
Domyślnie

Kolego Luqua. Nie obraź się, ale zabawny z Ciebie osobnik. Jeszcze wczoraj nie miałeś pojęcia co to jest sprzęgło wiskotyczne a dzisiaj robisz nikomu tu nie potrzebny wykład (zapewne skądś przekopiowany) na temat budowy tego ustroństwa i metod jego przechowywania. Jeżeli nie masz nic konkretnego w temacie do powiedzenia to po co zabierać głos w dyskusji?
Mezczyzna mmw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dziwny, problem, wiskoza

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.54580 seconds with 9 queries