zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Układ Napędowy - Skrzynia biegów, Sprzęgło, Przeniesienie Napędu

stare 11-06-2012, 00:57   #1
radzio_g
 
Zarejestrowany: 15.07.2008
Skąd: Katowice
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'00 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 92
Domyślnie Wycie spod samochodu?

Drodzy Forumowicze,
pytam tych, którzy być może mają doświadczenia w temacie: parę tygodni temu zamontowałem na tył używane opony 225/50R17. Zacząłem na nich jeździć i zwróciłem uwagę na "wycie". Myślę sobie - wyząbkowane używki, trzeba się przyzwyczaić albo wymienić. Ale pojeździłem trochę i mogę dodać, że "wycie" narasta wraz z prędkością samochodu, natomiast jadąc z tą samą prędkością ale po różnych nawierzchniach (asfalt gładki mokry, gładki suchy, porowaty mokry, porowaty suchy, na prostej, na zakrętach itp.) "wycie" brzmi tak samo. Sądzę więc, że gdyby jednak chodziło wyłącznie o opony, to odgłos zmieniałby się w zależności od podłoża, gdyby to było łożysko w którejś piaście to zmieniałby się z kolei na prostej / na zakręcie. Podsumowując - rodzaj dźwięku zależy wyłącznie od prędkości samochodu. Idąc tym tropem: układ napędowy od wyjścia z automatycznej skrzyni biegów do obydwu półosi napędowych kręci się proporcjonalnie do prędkości samochodu. Czy przyczyną "wycia" może być rozpadające się łożysko? Ile łożysk i w których miejscach na wyżej wspomnianym "odcinku" występuje? Które z łożysk obstawialibyście? Jak można rozsądnie sprawdzić, które to łożysko? Czy jedynym sensownym sposobem jest podniesienie samochodu i przyspieszanie "na postoju" podczas gdy druga osoba przysłuchuje się stojąc obok? Nie śmiejcie się, ale jest późna pora i nic lepszego nie przychodzi mi do głowy. Tymczasem owo "wycie" zaczyna spędzać mi sen z powiek.
Dopytam jeszcze: czy warto remontować dyferencjał? Mam na myśli remont polegający na wymianie łożysk, oleju i uszczelnień (zauważyłem niewielkie wycieki pomiędzy obudową dyferencjału i półosiami)? Czy też uważacie, że rozsądniej jest kupić używkę i wymienić?
Ostatnie pytanie - jak sprawdza się poziom oleju w dyferencjale? W ściance bocznej jest śruba na sześciokant, po jej poluzowaniu zaczyna wyciekać olej. Ale czy sprawdzać należy "na luzie" czy też podczas pracy (auto na podnośniku warsztatowym, na biegu) podobnie jak kontrola oleju w skrzyni biegów - w położeniu N?
Miało być krótkie pytanie, a wyszło jak zwykle...
Mezczyzna radzio_g jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-06-2012, 08:45   #2
machony79
C5 III Tourer Exclusive
 
Avatar machony79
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Katowice
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'96 Pb automat
Silnik: silnik po tuningu
Nadwozie: Sedan
Postów: 3,560
Domyślnie

Quote Napisał radzio_g [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
jak sprawdza się poziom oleju w dyferencjale? W ściance bocznej jest śruba na sześciokant, po jej poluzowaniu zaczyna wyciekać olej.

czyli jest OK.Oleju wlewa się do poziomu otworu.
Co do wycia to często winna jest podpora wału.
Mezczyzna machony79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-06-2012, 15:21   #3
radzio_g
 
Zarejestrowany: 15.07.2008
Skąd: Katowice
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'00 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 92
Domyślnie

Quote Napisał machony79 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
czyli jest OK.Oleju wlewa się do poziomu otworu.
Co do wycia to często winna jest podpora wału.

Dzięki za odpowiedź, czy możesz podprzeć ją jakimiś fotkami choćby spod swojego samochodu? Ze wskazaniem co i jak? Jeśli to podpora - w jaki sposób to sprawdzić?
Mezczyzna radzio_g jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-06-2012, 16:52   #4
cypber
 
Avatar cypber
 
Zarejestrowany: 24.07.2008
Skąd: Wałcz
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 390
Domyślnie

A odgłos pochodzi ze środka podwozia czy z tyłu? U mnie wyło łożysko koła tylnego, ale było słychać, że wycie pochodzi z tyłu samochodu.
Co do łożyska podpory wału, to jest ono pośrodku wału przed krzyżakiem. Wejdziesz pod samochód, to zobaczysz od razu.
Mezczyzna cypber jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-06-2012, 22:23   #5
radzio_g
 
Zarejestrowany: 15.07.2008
Skąd: Katowice
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'00 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 92
Domyślnie

Quote Napisał cypber [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
A odgłos pochodzi ze środka podwozia czy z tyłu? U mnie wyło łożysko koła tylnego, ale było słychać, że wycie pochodzi z tyłu samochodu.
Co do łożyska podpory wału, to jest ono pośrodku wału przed krzyżakiem. Wejdziesz pod samochód, to zobaczysz od razu.

Ok, zrobiłem rozpoznanie na Forum oraz na google. Co do źródła wycia - trudno wyczuć, mam wrażenie, że nie jest to zupełnie z tyłu właśnie. Nie sądzę aby była to którakolwiek piasta koła tylnego ponieważ natężenie zmienia się wyłącznie ze zmianą prędkości jazdy, a nie ma względu z kierunkiem (zakręt - prosta). Czytałem też co nieco o wymianie - to co znalazłem na forum. Wywnioskowałem z postów, że wymiana jest całkiem prosta zwłaszcza gdy ma się kanał i kogoś do pomocy. Zastanawiam się jednak czy obejdę się bez demontażu elementów wydechu (sedan, X30XE)? Ktoś z forumowiczów wspominał o konieczności demontażu osłony wydechu - czy to jest do zrobienia? Auto nie jest najnowsze, gwinty są przyrdzewiałe, zapieczone...
Dopytam jeszcze dla spokoju sumienia (?!?) - czy jest to możliwe, żeby wycie pochodziło ze skrzyni (łożysko na wyjściu?) względnie z dyferencjału? To znaczy - możliwe pewnie jest, ale jak wskazują doświadczenia eksploatacyjne? Co jest najczęstszą przyczyną?
Mezczyzna radzio_g jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-12-2012, 00:12   #6
cugiel
 
Zarejestrowany: 19.01.2009
Skąd: Letterkenny
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Auto: Omega B'96 Diesel automat
Silnik: nie mam Omegi
Postów: 1,682
Domyślnie

Odgrzewam kotleta który pozostał bez odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z wyciem spod auta zależnym od prędkości.

Nie ważne jaka prędkość, który bieg, jazda prosto czy po łuku zawsze wyje.
Jadę wolno wyje trochę jadę szybcie to się nasila. Nie ma znaczenia czy pod obciążeniem czy z górki.
Jestem pewny że to układ napędowy.
Jakiś czas temu myślałem że to most jednak okazało się że wyje podpora.
Podporę wymieniłem i jest znacznie lepiej.
Jadąc z przodu wycie słychać spod tunelu środkowego, jadąc z tyłu wycie słychać z przodu samochodu, Z tyłu jest kompletna cisza słychać tylko szum opon więc to nie most.
Skoro to nie most ani podpora ani żadne z łożysk kół wychodzi na to że to skrzynia.
Jednak w życiu nie słyszałem o takim przypadku jeśli chodzi o skrzynię.
Nie właziłem pod auto żeby to obmacać ale do głowy przychodzi mi łożysko skrzyni na wałku wychodzącym ze skrzyni. Tylko że jak to sprawdzić?
Kolejna sprawa wymiana tego łożyska pewnie wiąże sie z rezebraniem skrzyni?
Już nie mam pojęcia co robić. Zastanawiałem sie nad odpięciem wału od skrzyni i wrzuceniu biegu i słuchaniu ale nie mam pewności czy coś nasłucham bez żadnego obciążenia.

Jednak najważniejsza sprawa.
Czy ktoś spotkał się z wyciem skrzyni automatycznej?
Dodam że skrzynia jest sprawna wszystko działa jak należy, błędów nie ma.
Mezczyzna cugiel jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.48965 seconds with 11 queries