zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Zawieszenie, Podwozie, Hamulce i Koła

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 19-04-2009, 13:33   #11
Waldemarz
DZIADZIA
 
Avatar Waldemarz
 
Zarejestrowany: 22.05.2006
Skąd: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb manual
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 2,670
Domyślnie

Quote Napisał fnd [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Wczoraj zrobiłem jeszcze ponad 300km, ale rano patrzyłem na opony i niczego złego na szczęście nie zauważyłem

Nie masz mocnej różnicy w zbieżności i dlatego. Jeśli miałbyś duże odchylenia to zapewne byś zauważył.
Tak jak koledzy ci piszą pojedź, sprawdź i będziesz miał spokój.

Quote Napisał el Pablo [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Generalnie zbieżność ustawia się po wymianie gałek, drążków, tulei

A jak wymieniasz cały wahacz to już zbieżności nie potrzebujesz ustawić.?
Ja wymieniałem kompletne zawieszenie czyli amorki razem ze spręzynami i też musiałem ustawić zbieżność bo były małe odchyłki.
I tak samo jak teraz wymienie kompletne wahacze też będę musiał ustawic zbieżność.

Ostatnio edytowane przez Waldemarz ; 19-04-2009 o 13:37 Powód: scalono automatycznie - używaj funkcji Edytuj
Mezczyzna Waldemarz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2009, 19:30   #12
el Pablo
żonaty :P
 
Avatar el Pablo
 
Zarejestrowany: 14.12.2008
Skąd: Łazy/Chruszczobród/Sikorka
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 30
Domyślnie

Quote Napisał Waldemarz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
A jak wymieniasz cały wahacz to już zbieżności nie potrzebujesz ustawić.?
Ja wymieniałem kompletne zawieszenie czyli amorki razem ze spręzynami i też musiałem ustawić zbieżność bo były małe odchyłki.
I tak samo jak teraz wymienie kompletne wahacze też będę musiał ustawic zbieżność.

Przecież napisałem że najlepiej po każdej większej ingerencji w zawiecho ustawić zbieżność. A chyba wymiana wahaczy się do tego zalicza.
Mezczyzna el Pablo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2009, 20:44   #13
egon
 
Avatar egon
 
Zarejestrowany: 28.07.2006
Skąd: Ujście/Piły
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B FL'01 Pb+LPG automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Postów: 6,017
Domyślnie

Moge potwierdzić że po wymianie całych wahaczy bez ruszania innych śrub zbierzność się nie przestawiła
sprawdzone, ponieważ miałem po 2dniach robiony przegląd
ale sprawdzić zwsze warto dla spokoju duszy
Mezczyzna egon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2009, 22:32   #14
ermi
 
Avatar ermi
 
Zarejestrowany: 13.10.2008
Skąd: Toruń
Województwo: kujawsko-pomorskie
Auto: Omega B FL'01 Pb+LPG automat
Silnik: 2.6 V6 Y26SE (180 KM)
Postów: 377
Domyślnie

a powiedzcie mi drodzy klubowicze czy ustawia sie w klusku zbieżność pod inny rozmiar opon?
np: jak chce się zalożyć dzużo szersze oponki.
Miałem kiedyś golfa1 i tam przy 225 trzeba było zmieniać kąt i pochylenie. Stąd pytanie
Mezczyzna ermi jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2009, 23:12   #15
rashii
5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE
 
Avatar rashii
 
Zarejestrowany: 23.11.2008
Skąd: Świdnica
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B FL'01 Pb automat
Silnik: 2.6 V6 Y26SE (180 KM)
Postów: 131
Domyślnie

Quote Napisał ermi [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
a powiedzcie mi drodzy klubowicze czy ustawia sie w klusku zbieżność pod inny rozmiar opon?
np: jak chce się zalożyć dzużo szersze oponki.
Miałem kiedyś golfa1 i tam przy 225 trzeba było zmieniać kąt i pochylenie. Stąd pytanie

dobre pytanie mysle ze nie jesli masz namysli zmiane rozmiaru o 1 czy 2 numery, a z tą zmianą o której wspomniałeś w golfie to podejrzewam ze spowodowana była złym rozmiarem opony, mogła byc za szeroka w stounku do felgi albo poprostu za duża do tego auta
Mezczyzna rashii jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-04-2009, 01:05   #16
zwloki
omega
 
Avatar zwloki
 
Zarejestrowany: 02.11.2006
Skąd: olsztyn, cork
Województwo: warminsko-mazurskie
Auto: Omega B'99 Pb manual
Silnik: 2.5 V6 X25XE (170 KM)
Postów: 681
Domyślnie

Quote Napisał egon [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Moge potwierdzić że po wymianie całych wahaczy bez ruszania innych śrub zbierzność się nie przestawiła
sprawdzone, ponieważ miałem po 2dniach robiony przegląd
ale sprawdzić zwsze warto dla spokoju duszy

zazwyczaj przy wymianie tulei lub calych wachaczy zbieznosc sie przestawia , a spowodowane jest to zuzyciem starych elementow, ale teoretycznie jesli zalozyles tuleje tej samej firmy i a nigdy wczesniej nie ustawiales zbieznosci , to powinno byc dobrze,
a swoja droga to na przegladzie ta plyta najazdowa to jest nic niewarta.
Mezczyzna zwloki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-04-2009, 08:15   #17
egon
 
Avatar egon
 
Zarejestrowany: 28.07.2006
Skąd: Ujście/Piły
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B FL'01 Pb+LPG automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Postów: 6,017
Domyślnie

Quote Napisał zwloki [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
a swoja droga to na przegladzie ta plyta najazdowa to jest nic niewarta.

możesz rozwinąć? chyba jeżeli chcieli by wyciągnąć kase to by za każdym razem źle pokazywało?
Mezczyzna egon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-04-2009, 13:30   #18
zwloki
omega
 
Avatar zwloki
 
Zarejestrowany: 02.11.2006
Skąd: olsztyn, cork
Województwo: warminsko-mazurskie
Auto: Omega B'99 Pb manual
Silnik: 2.5 V6 X25XE (170 KM)
Postów: 681
Domyślnie

Quote Napisał egon [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
możesz rozwinąć? chyba jeżeli chcieli by wyciągnąć kase to by za każdym razem źle pokazywało?

jesli chodzi o plyta najazdowa na przegladach technicznych to ma ona duzy margines bledu, zalezy jak kierujacy najedzie, szy ruszy kierownica itp, generalnie jest tak , ze jesli zbieznosc nie jest totalnie spartolona to na przegladzie pokaze ze jest ok.
Mezczyzna zwloki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
robić, zbierzność

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.51351 seconds with 11 queries