PDA

Zobacz pełną wersję : Prosze o podpowiedź. Jakie hamulce (klocki + tarcze)


Strony : [1] 2

Oliwia_Oskar
07-10-2007, 15:41
Witam wszystkich. jestem tu nowy wiec mam nadzieje ze pisze tam gdzie potrzeba :grin:
Kupilem miesiac temu Omege 2.5dti kombi 2003r. podobno to silnik bmw??
Musze wymienic tarcze i klocki Przod i tyl. Bo poprzedni wlasciciel przetoczyl tarcze w lipnym warsztacie i maja bicie. czy ktos moglby mi doradzic jake klocki i tarcze kupic??
najlepiej jakies dobre bo zalezy mi na bezpieczenstwie moich bliskich.
i czy ktos moze mi powiedziec czy rozrzad jest na pasku czy na lancuchu
Dzieki wszystkim za podpowiedz:

[zmieniłem tytuł na czytelniejszy]

beast
07-10-2007, 15:44
Witam wszystkich. jestem tu nowy wiec mam nadzieje ze pisze tam gdzie potrzeba :grin:
Kupilem miesiac temu Omege 2.5dti kombi 2003r. podobno to silnik bmw??
Musze wymienic tarcze i klocki Przod i tyl. Bo poprzedni wlasciciel przetoczyl tarcze w lipnym warsztacie i maja bicie. czy ktos moglby mi doradzic jake klocki i tarcze kupic??
najlepiej jakies dobre bo zalezy mi na bezpieczenstwie moich bliskich.
i czy ktos moze mi powiedziec czy rozrzad jest na pasku czy na lancuchu
Dzieki wszystkim za podpowiedz:


Polecam klocki Remsa albo ferodo. Tarcze Zimmerman albo Brembo, ATE. A silnik jest na lancuchu

prezesss
07-10-2007, 15:45
Omege 2.5dti kombi 2003


w profilu Ci sie cos pomyliło ;)

Oliwia_Oskar
07-10-2007, 16:15
Dzieki.
A orietujesz sie moze miej wiecej w cenach??
Prezesss dzieki za profil!!

beast
07-10-2007, 16:28
Dzieki.
A orietujesz sie moze miej wiecej w cenach??
Prezesss dzieki za profil!!


zimmermany kolo 350 /komplet, remsy kolo 100 za komplet - reszty nie wiem

omegarules
07-10-2007, 17:22
Ja teraz też wymieniam tarcze + klocki i zdecydowałem się na tarcze ATE (170zł/sztuka) i klocki textar (168zł) - podobno całkiem udany zestawik :)

Twaróg
07-10-2007, 18:26
Ja mam ATE i tarcze i klocki ni narazie nien narzekam choć jak raz po małych wyścigach po mieście z kumplami je zagotowałem że dym z nich szedł ale hamowały cały czas dobrze tylko od tamtego czasu ciutke podpiskują ale cichutko więc ATE polecam
teraz jeszcze zakupiłem tarcze i okładziny ATE na tył jak założe to najwyżej napisze jak sie prawują :mrgreen:

Oliwia_Oskar
12-10-2007, 15:31
A czy macie moze jakies namiary na tani sklep internetowy,
lub normalny w okolicach Góry kalwarii.
Z góry dziekuje

Koba
12-10-2007, 19:53
Kolego ja kupiłem komplet z allegro tarcz na przód i klocki za śmieszną kaskę z hurtowni chyba z Olkusza firma Gama jak będziesz zainteresowany to znajdę Ci dokładny namiar. Tarcze i klocki firmy DELPHI, kiedyś podobno robione w USA teraz widziałem duży kombinat tej marki w Tychach. Za tarcze było 70 pln taniej niż pytałem w sklepie. Jestem zadowolony.

Oliwia_Oskar
12-10-2007, 20:45
Dieki ale zostane chyba przy ATE znalazlem na allegro [Only Registered Users Can See Links] ra_vectra_inne.html
Zaproponowali mi takie ceny:
190 zł tarcza tył ATE
175 zł tarcza przód ATE
cena za sztuke

210 zł klocki ATE przód
75 zł klocki ATE tył
komplet

25 zł przelew
37 zł pobranie
Jezeli ktos ma taniej to zapraszam.
Koles tak mi nasciemnial ze mnie przekonal :mrgreen:

Waldemarz
12-10-2007, 20:49
Mam rozumieć że cena za sztukę dotyczy samych tarcz.
Bo jeśli chodzi o klocki to sztuka = komplet przód lub tył. :mrgreen:

mUody
17-10-2007, 16:06
Ja wlasnie zamowilem:
tarcza przod ATE - 170zl/szt
klocki przod ATE - 180zl/kpl
klocki tyl ATE - 75zl/kpl
szczeki recznego - 75zl/kpl
czujniki zuzycia klockow - 30zl/szt

mam nadzieje ze dobrze to sie bedzie sprawowac

Oliwia_Oskar
17-10-2007, 17:45
Extra. A mozesz dac jekies namiary?? Bede bardzo wdzieczny

V6
03-12-2007, 19:06
Podpinam sie pod temat.
Chciałem zamówić tarcze hamulcowe do mojego parcha, podzwoniłem po sklepach, poszukałem na allegro i z tego mojego szukania wychodzi że moga byc dwa wymiary tarcz przednich do mojego rocznika samochodu, taka dostawałem odpowiedz:

"W Pana samochodzie mogło być montowane kilka rodzajów tarcz:
- wentylowane 286x24 (BG2908)
- wentylowane 296x28 (BG2742)"
Jedno wiem ,że napewno są one wentylowane, czy zostaje mi tylko zdjąc koło i mierzyc. Może w Aso dojda po numerze nadwozia, chociaz tam tez nie wiadomo na kogo sie trafi. :nie_wiem:
Może ktoś z Was ma program do sprawdzenia tych wartosci (etka, czy cośtakiego , dokładnie nie wiem jak ten program się nazywa)
Będe wdzieczny za pomoc :piwo2: :piwo2:

Martini
03-12-2007, 20:45
Do września 1997 roku montowane były tarcze 286mm z wyjątkiem wersji 3.0 V6, gdzie były od początku produkcji montowane 296mm.
od września 1997 roku montowane są większe i grubsze tarcze, czyli 296mm we wszystkich wersjach silnikowych

beast
03-12-2007, 22:00
Do września 1997 roku montowane były tarcze 286mm z wyjątkiem wersji 3.0 V6, gdzie były od początku produkcji montowane 296mm.
od września 1997 roku montowane są większe i grubsze tarcze, czyli 296mm we wszystkich wersjach silnikowych

2.5 V6 przed 97 tez maily 296

V6
03-12-2007, 22:15
2.5 V6 przed 97 tez maily 296
No własnie i nie zostaje nic jak chyba zwalic koło i mierzyć. Nie bardzo rozumiem czy jak kupie te wieksze, to moga obcierać o zacisk? Musze zmienic klocki bo wywala komunikat, a przy okazji chciałem zmienić tarcze , bo progi takie jak w drzwiach wejsciowych do domu :pet: :smiech:

beast
04-12-2007, 00:02
2.5 V6 przed 97 tez maily 296
No własnie i nie zostaje nic jak chyba zwalic koło i mierzyć. Nie bardzo rozumiem czy jak kupie te wieksze, to moga obcierać o zacisk? Musze zmienic klocki bo wywala komunikat, a przy okazji chciałem zmienić tarcze , bo progi takie jak w drzwiach wejsciowych do domu :pet: :smiech:


na bank masz wieksze. V ze wgledu na moc mialy od poczatku

THIN
09-12-2007, 00:33
A czy macie moze jakies namiary na tani sklep internetowy,
lub normalny w okolicach Góry kalwarii.
Z góry dziekuje

Jest bardzo dobry, mały sklepik w Piasecznie jeżeli jeszcze nie kupiłeś - mają ceny albo sporo niższe albo bliskie do tego co na allegro. Jeszcze w sumie nic tam nie kupiłem drożej niż by widniało na allegro więc polecam. Poza tym jeżeli nie ma czegoś na stanie to zamawiasz (przeważnie bierze 20 zł zaliczki albo wogóle) i w ciągu 24h masz częścióweczki do odbioru :)

Sklep mieści się na ulicy Jana Pawła

GrzegorzWOT
25-12-2007, 00:35
mUody, Witam . Jestem przed wymianą tarcz i klocków oraz czujnikow w X20XEV wiem że je kupowałeś ostatnio. możesz podać namiary na firmę??
Będę wdzięczny.
PZDR
G

iggor18
17-05-2008, 13:01
Witam!
Też mam właśnie delemat z wyborem tarcz:/ Klocki chciałem valeo a tarcze ATE ale na allegro nie widze żadnej ciekawej aukcji. Co myślicie o tym zestawie?
[Only Registered Users Can See Links] ki_valeo_hit_.html

Może dacie jakieś namiary na dobry zestaw w rozsądnej cenie?

kczech
17-05-2008, 14:19
jesli potrzebujesz przyzwoitego zestawu i taniej niz to co wskazales na allegro to zapraszam na PW
moge polecic tatrcze np delphi lub magneti marelli
a klocki delphi , breck , valeo
np : tarcze magneti (sa jeszcze w promocji) a klocki valeo 250zl

P.S. zestaw do ukladu hamulcowego ate na tarczach magneti juz poszedl , zostal mi zestaw do ukladu Lucas na tarczach delphi

egon
17-02-2009, 12:02
miał ktoś do czynienia z takimi wynalazkami?
[Only Registered Users Can See Links] acinane_tuning.html
Opinie.........

sypus
17-02-2009, 14:35
Są też takie
[Only Registered Users Can See Links] _ebc.html
[Only Registered Users Can See Links] ne_zimmermann.html

Na mój gust oprócz ceny chyba jakaś różnica musi być :hmm:

Ja na Zimmermanach p + t jeżdżę i jest spoko :D

samba-77
10-05-2012, 02:01
Jak w temacie:Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie w przystępnej cenie?
Miał ktoś firmy tarcze ROTINGER +klocki STEINHOF?



przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

Dawido89
10-05-2012, 03:12
zalezy jaka cena jest dla Ciebie przystępna ... tarcz jeszcze nie wymieniałem ale co do klocków to przód mam TRW a tył ferrodo.Kosztowały coś 240zł komplet

Mariusz
10-05-2012, 09:05
Jak w temacie:Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie w przystępnej cenie?
Miał ktoś firmy tarcze ROTINGER +klocki STEINHOF?

Klocki mam tej firmy , ale na tył.

painkiller
10-05-2012, 09:16
Jak w temacie:Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie w przystępnej cenie?

Tarcze SBS, klocki TRW. Nie piszczą, nie krzywią się. W kwestii zakupu w dobrej cenie pisz do kolegi kczech z forum.

cugiel
10-05-2012, 10:17
kloski mam stainhofa na tyle razem z tarczami tej firmy
kloski dosc twarde, wogole nie widac zeby sie zdzierały, nie piszczą, nic sie nie dzieje
na przodzie od roku mam tarcze meyle i klocki trw
tarcze tanie i dobre nie krzywi ich ani sie nic nie dzieje
klocki trw jak dla mnie rewelacja
mieciutkie , nie piszczą, dosc mocno pylą ale cos za cos

sypus
10-05-2012, 10:18
Tarcze Zimmermann i klocki TRW - polecam :ok:

djtween
10-05-2012, 10:45
naiercane i nacinane zimmerman przod i tyl, a klocki ATE. Ale przyznam ze szybko leca klocki ze wzgledu na rodzaj tarcz, ale jak pisali koledzy cos za cos, teraz hamuje pieknie!

beast
10-05-2012, 10:49
Jak w temacie:Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie w przystępnej cenie?
Miał ktoś firmy tarcze ROTINGER +klocki STEINHOF?

tarcze brembo, klocki remsa. idealne polaczenie. trw sa twarde i niszcza tarcze + potrafia piszczec. remsa jest miekka. duzo lepiej hamuje, nie niszczy tarcz i nie piszczy.

Benuś
10-05-2012, 12:31
Mikoda GT i klocki BOSCH...
Albo komplet Textar PRO...

lepszych jeszcze nie miałem...

ChiliPalmer
10-05-2012, 17:11
Tarcze mam ATE + klocki Steinhoff bardzo polecam, są miękkie i po nie całym roku poszły... ale kleją się rewelacyjnie do tarczy. Nie piszczą ! :) Mają takie fajne podkładki anty-piskowe.
Z tyłu identyczny zestaw.
Polecam !

rafi195
10-05-2012, 22:54
a ja powiem tak na tyle miałem Zimmermann i klocki TRW i się pokrzywiły tarcze ale reklamacja było i uznali po 10 miesiącach to się ceni..przód tarcze sbs klocki nie pamiętam ale jest git..i nie polecam zestawu tanich tarcz klocków bo omka nie hamuje wtedy..

michauu
08-06-2012, 12:22
a ja znów pogiąłem przednie tarcze....qurde fak, a jakie są najdroższe i najbardziej spasione tarcze? zimmerman....?

DaVePGN
08-06-2012, 12:24
a jakie są najdroższe i najbardziej spasione tarcze? Tak, zimmermany od S8 :D jakies 2k cza miec na komplet :D

Nawalony Zając
08-06-2012, 12:30
oby tylko 2k. Za połowę tego widziałem tarczę 1 szt.

Boscorelli
13-07-2012, 18:10
Witam, koledzy czy ten zestaw będzie dobry pod wzgledem jakości i rozmiarów do omegi?[Only Registered Users Can See Links]

andzg
13-07-2012, 19:10
będzie dobry.
Chociaż lepszy byłby Textar , TRW czy PAGID.

wymiary są ok. Zestaw pasuje do każdej Omegi oprócz 2.6 , 3.2 oraz 2.5 DTI, gdzie z tyłu występował układ wentylowany

webo123
14-07-2012, 12:30
ja mam 2.5 DTI i układu wentylowanego nie miałem

dzony
06-09-2012, 17:37
Witam.
Koledzy, co myślicie o zestawie tarcze TRW + klocki Bosch? Dostałem dobrą cenę na taki set.

Iwan
06-09-2012, 21:03
ja mam 2.5 DTI i układu wentylowanego nie miałem

No to jest bardzo dziwne :o

Mariusz
06-09-2012, 21:43
Witam.
Koledzy, co myślicie o zestawie tarcze TRW + klocki Bosch? Dostałem dobrą cenę na taki set.

Jak dobra cena to bierz. Obie firmy ok,do tego silnika wystarczy.Wiadomo , że są lepsze , ale kosztują.

biniostg
06-09-2012, 21:57
Zestaw jak najbardziej OK. Śmiało możesz brać.

barteq91
08-09-2012, 01:28
Panowie nie będę zakladal nowego tematu, pytanie brzmi:
co sądzicie o zestawie tarcz nawiercanych i nacinanych na przód firmy hart sport + klocki tej firmy?
na allegr komplet 350zl , oplaca się, probowal ktos? Jest sens kupna zestawu tej marki??

Brylant_22
08-09-2012, 22:44
Witam.
Koledzy, co myślicie o zestawie tarcze TRW + klocki Bosch? Dostałem dobrą cenę na taki set.

Ja miałem wymieniane TRW na przód (klocki + tarcze) kilka dni po montażu porysowały się jak stare ... Ogólnie hamują nie piszczą, natomiast z tyłu mam Bosch (tarcze + klocki) i jestem bardziej zadowolony z boscha.

@up moim zdaniem odpuść sobie harta.

bzdynekomnia
08-09-2012, 22:51
Bierz wszystko z TRW

Panowie nie będę zakladal nowego tematu, pytanie brzmi:
co sądzicie o zestawie tarcz nawiercanych i nacinanych na przód firmy hart sport + klocki tej firmy?
na allegr komplet 350zl , oplaca się, probowal ktos? Jest sens kupna zestawu tej marki??

PORAŻKA !!!!! za dobre to takie pieniądze musisz dać za tarcze

beast
08-09-2012, 22:52
hart

jakosc taka sama jak 4 max - czytaj 4 day max

dzony
09-09-2012, 01:17
Facet w sklepie się pomylił i chciał mi dać mniejsze tarcze i klocki boscha, które zamówił dzień wcześniej. Na szczęście sprawdziłem go i w ramach rekompensaty dał tarcze TRW i Girlingi w cenie Boscha. Chyba całkiem nieźle na tym wyszedłem :D

barteq91
21-09-2012, 15:31
CO panowie myślą o taki zestawie:
[Only Registered Users Can See Links] ?
Steinhoff + Roper

Mariusz
21-09-2012, 16:20
CO panowie myślą o taki zestawie:
[Only Registered Users Can See Links] ?
Steinhoff + Roper

Szczęki STEINHOFF mam i jest ok.

barteq91
21-09-2012, 16:34
Zdecyduję się na ten zestaw bo jedynie 250 zł, a na dojazdy 15 km z Niemiec do Lublina nie będę potrzebował raczej dwa razy droższego zestawu Brembo/ATE/TRW , ale może myslałem, że ktoś ma i się zdecydowanie na nim zawiódł bo mu powiedzmy się pokrzywiły po roku.

morphe
07-10-2012, 23:45
stoję przed wyborem co zamontować na tylną oś.
Mam do wyboru: ATE, Brembo i Zimmermann (wychodzi podobnie cenowo dla pełnych zwykłych).
Którego producenta (markę) polecacie najbardziej?
Czy najlepiej po wyborze tarcz jednej firmy zamontować klocki tej samej czy nie jest to tak logiczne?

topserwis
08-10-2012, 02:53
Ja wybrałbym ATE + klocki ATE, ewentualnie Brembo + klocki Ferodo (lub Remsa w opcji budżetowej).

bsje27
08-10-2012, 08:17
od maja jeżdzę na ATE tarcze i klocki przód no muszę przyznać że jest czym hamować

zygzak
08-10-2012, 16:35
kpl ATE

rukcug
09-10-2012, 13:12
ja juz 2 komplety mam nowe i po 2-3 tys są pogięte [szarpie kierownicą przy lekkim hamowaniu] te ostatnie nawet robione na zamowienie przez firme prywatną w Morsku...zachwalane jako nie do zdarcia....i kaplica, tez biją...mam na oku komplet Boscha za 350 na przód....chyba nie bedzie wyjscia ,trza kupic, co?chyba ze ktos ma cos tanszego...

Ja wybrałbym ATE + klocki ATE, ewentualnie Brembo + klocki Ferodo (lub Remsa w opcji budżetowej).

co to: "Rems w opcju budzetowej":confused:?

zygzak
10-10-2012, 01:40
może jakość sie popsuła tak jak innych kultowych rzeczy :/
albo trafiłeś na jakieś lewe

rukcug
10-10-2012, 19:47
albo ten co to odlewał był po wypłacie, haha:masakra:

te klocki same do Omci kosztują 56 zł,chyba cos za tanio na dobrą jakosc?

Szczęki STEINHOFF mam i jest ok.same klocki 56 zł...chyba za TANIO?

sypus
10-10-2012, 19:51
ja juz 2 komplety mam nowe i po 2-3 tys są pogięte
Ja na Zimmermannach jeżdżę już ze 4 lata (60 tys km) i jest gitara :D

rukcug
10-10-2012, 20:16
Ja na Zimmermannach jeżdżę już ze 4 lata (60 tys km) i jest gitara :D

a ile dałes za nie? duzo?

Mariusz
10-10-2012, 20:42
albo ten co to odlewał był po wypłacie, haha:masakra:

te klocki same do Omci kosztują 56 zł,chyba cos za tanio na dobrą jakosc?

same klocki 56 zł...chyba za TANIO?

Ja pisałem o szczękach tej firmy , a nie klockach. D twojej wiadomości kupiłem z kompletem klocków +tych sprężynek do ręcznego w dobrej cenie. Co do klocków REMSA są ok i najtaniej je kupiłem kiedyś za 100zł komplet na przód. Jak dla mnie sprawdzone.

sypus
11-10-2012, 00:18
a ile dałes za nie?
Coś koło 200 euro za komplet t/p.

DaroX25XE
11-10-2012, 00:28
Ja u siebie mam tarcze Ferodo i Klocki Bosch, jest git.

rukcug
11-10-2012, 10:20
Co do klocków REMSA są ok i najtaniej je kupiłem kiedyś za 100zł komplet na przód...no to tanio...nie masz namiarow na nie?ja jeszcze mam klocki oryginalne kupione 4 lata razem z samochodem w Niemczech, tylko problem z tarczami, oryginalne biły, jeden komplet Harta -do bani, drugi komplet robiony na zamowienie, po 3 tys do bani, teraz myslałem o Boschu...ale mowia ze lepsze brembo +remsa...i mysle teraz co kupic

morphe
26-10-2012, 01:28
tarcze i klocki na tył ATE - 360zł
dobra cena?

balik
29-10-2012, 19:55
witam, ja polecam klocki firmy steinhof i tarcze mikoda, cena dobra i jakoSc tez bez zastrzezen

rukcug
29-10-2012, 20:28
tarcze i klocki na tył ATE - 360zł
dobra cena?

jak na ATE to dobra

522
16-11-2012, 20:07
Hmm... Na ile km średnio wystarczają Wam klocki? Ja u siebie tylne wymieniałem - o ile dobrze pamiętam - dwa dni przed wigilią w zeszłym roku, czyli ponad 13 tysięcy km temu (dokładnie musiałbym sprawdzić w swoich zapisach na innym kompie). W środę jak byłem na wymianie oleju + filtra, to mechanik powiedział mi, że klocki tył są już cienkie i lada moment będą do wymiany :confused: Coś mi tu nie pasuje. Kupowałem je od Beasta, są firmy Remsa.

Wiem, że na zużycie klocków mają wpływ takie czynniki jak styl jazdy, czy to czy większość km pokonuje się w mieście czy w trasie, ale te - powiedzmy - 13k km to trochę mało, nieprawdaż? Pytam z ciekawości, bo tym razem musiałbym wymienić klocki + tarcze.

rukcug
16-11-2012, 20:36
kolego to jest niemozliwe,Remsa to sa b. dobre klocki.. jedynie co mi przychodzi do głowy,to :albo cie mechanik oszukał i wsadził inne klocki, albo masz zapieczone tłoczki i zebrało klocki [ale to by sie tarcze grzały], albo mechanik chce zarobic i poleca ci wymiane klockow.ja mam 5 rok klocki z tyłu, i sa jeszcze ok, wymieniałem juz przednie 2 razy, ale to inna historia.

guma198
16-11-2012, 21:00
Klocków nie zapamiętuje w moim magazynie pamięci zwanym głową, za to wiem że tarcze przednie TRW 296 średnica wytrzymały niecałe 50 k przy dynamicznej jeździe. Klocki 2 lub 3 komplety przy okazji zostały zjechane (naprawdę nie pamiętam ile razy zmieniałem 2 czy 3). klocki też zakładałem TRW. Wynika z tego że przednie TRW wytrzymują w moim przypadku 25k lub ok 16k. Jak to ma się do tylnich ? Nie mam zielonego pojęcia, za to nie przypominam sobie faktu abym kiedykolwiek wymieniał klocki tylko z przodu. Remsa nigdy nie używałem, Delphi z doświadczenia wypada podobnie jak TRW.

Tym razem przy wymianie zainwestowałem w lepsze podzespoły, efekt: zdecydowanie krótsza droga hamowania, po rozgrzaniu nadal hamuje tak samo, nie ma efektu takich gumowych hamulców przy zatrzymywaniu się 150 -> 0.

Pamiętaj też że do wyhamowania masz prawie 2 tony i chcąc nie chcąc klocki po prostu szybciej się zużywają, zwłaszcza w mieście i przy dużych prędkościach. Każdy jeździ inaczej i w innych warunkach. Klocki które np. u mnie wytrzymują 16 k u innego pojadą 40 k.

sypus
16-11-2012, 21:07
chcąc nie chcąc klocki po prostu szybciej się zużywają, zwłaszcza w mieście i przy dużych prędkościach
oraz przy automacie

Adam10
16-11-2012, 21:37
albo Ci trzymają tłoczki w zaciskach, ale klocki by się nierówno zużywały, albo Cię mechanik w członka robi ;)

Mi klocki wytrzymują z przodu ok 100tyś, a z tyłu jeszcze więcej, ale ja nie używam hamulców :p Poza tym ja sobie regularnie przeglądam hamulce i u mnie nic nie trzyma, wszystko chodzi gładko ;)


Tak dla porównania to po kupnie Omegi jak przejrzałem sobie hamulce i porządnie poskladałem to zużycie paliwa spadło mi o prawie 2l/100km, a koledze jak zrobiłem to mu spadło zużycie paliwa o 1l/100km :D

522
16-11-2012, 22:57
Nic mi mechanik nie wsadzał, he he :D

Po prostu jak podniósł Omcię na podnośniku, to spojrzał na tył i powiedział, że klocki z tyłu są już cienkie. Najpierw pytam tutaj, a w przyszłym tygodniu pokaże to ojcu, zobaczymy, co powie. Swoją drogą, do niego jeżdżę tylko na wymianę oleju i regulacje gazu (+ wymiana filtra co 10k km). Klocki i inne 'naprawy' robię u kogo innego, więc nie miałby interesu sugerując mi wymianę. Chyba :D

rukcug
17-11-2012, 10:16
no coz ,zobacz i napisz, bo cos jest ciekawe, sprawdz tłoczki, czy nie zapieczone...a nawiasem mowiac zawsze przód hamuje predzej i wiecej, tył tylko pomaga, tak ze zuzycie klockow z tyłu jest zawsze mniejsze [przy odpowiedniej konserwacji]...najlepiej jest sprawdzic na lekkiej gorce , jak staniesz i puscisz hamulce to samochod powinien ruszyc i toczyc sie

rukcug
29-11-2012, 14:34
mam jedno pytanie: czy sa roznice w przedniej tarczy na srube na imbus, czy na srube zwykłą??? bo znalazłem takie na zwykła srubę...nie wiem czy to cos znaczy...

toptom
29-11-2012, 18:08
Nie spotkalem sie z taka roznica. Jedyna roznica to srednica tarczy w 2.0. Na poczatku do RM chyba 97 byly mniejszej srednicy.

rukcug
30-11-2012, 19:13
no tak ,srednica 296...ale pisze w opisie ze na srube, nie na imbus...dlatego nie wiem czy to ma jakies znaczenie...z tego co wiem to wszedzie jest imbus...moze to do innego samochodu, a tylko pisze ze do Omegi?

No coz facet tez na zapytania nie odpowiada, a ma tarcze [komplet] NK za 135 zł...wydaje mi sie cena atrakcyjna, firma NK to dobra firma...tylko ten haczyk...pisze ze sa na srube 13.....nie na imbus...nie wiem czy to ma znaczenie, bo mozna w koncu jakos bez tej sruby jezdzic....to w koncu ta sruba tylko do pomocy przy zakładaniu opony

smokebite
30-11-2012, 20:42
no tak ,srednica 296...ale pisze w opisie ze na srube, nie na imbus...dlatego nie wiem czy to ma jakies znaczenie...z tego co wiem to wszedzie jest imbus...moze to do innego samochodu, a tylko pisze ze do Omegi?

No coz facet tez na zapytania nie odpowiada, a ma tarcze [komplet] NK za 135 zł...wydaje mi sie cena atrakcyjna, firma NK to dobra firma...tylko ten haczyk...pisze ze sa na srube 13.....nie na imbus...nie wiem czy to ma znaczenie, bo mozna w koncu jakos bez tej sruby jezdzic....to w koncu ta sruba tylko do pomocy przy zakładaniu opony
a czasem zamiast śruby starej z imbusem nie wkręcisz ?

rukcug
30-11-2012, 21:02
moze wciecie na tarczy uniemozliwia wkrecenie sruby imbusowej?..nie wiem , bo nie odpisuje..patrz aukcja na Allegro nr 2745369298..zobacz moze cos doradzisz?

Coolisz
30-11-2012, 21:12
Ja tam widzę że rozchodzi się o mocowanie jarzma do piasty na śrubę 13-kę a nie imbusową, o mocowaniu tarczy tam nic nie ma;)

rukcug
30-11-2012, 21:18
Ja tam widzę że rozchodzi się o mocowanie jarzma do piasty na śrubę 13-kę a nie imbusową, o mocowaniu tarczy tam nic nie ma;) jarzma do piasty? ale mocuje sie tylko tarcze do piasty za pomocą sruby imbusowej, tak to rozumie...a co rozumiesz przez mocowania jarzma???

Coolisz
30-11-2012, 21:34
tfuuu.. jest jeszcze inaczej...:
2.0 16V PO 98 ROKU

TYP ZACISKU HAMULCOWEGO

PRZYKRĘCANY DO JARZMA NA ŚRUBĘ NA KLUCZ 13

NIE NA IMBUS

Chodzi o to że to tarcza 296, która nie pasuje do X20XEV-a przed 98 rokiem. O mocowaniu tarczy do piasty nic tam nie ma. Z tego co kojarzę do przy mniejszych tarczach zacisk do jarzma mocowany jest na imbus, przy większych na 13-kę.

rukcug
30-11-2012, 21:37
tfuuu.. jest jeszcze inaczej...:
2.0 16V PO 98 ROKU

TYP ZACISKU HAMULCOWEGO

PRZYKRĘCANY DO JARZMA NA ŚRUBĘ NA KLUCZ 13

NIE NA IMBUS

Chodzi o to że to tarcza 296, która nie pasuje do X20XEV-a przed 98 rokiem. O mocowaniu tarczy do piasty nic tam nie ma. Z tego co kojarzę do przy mniejszych tarczach zacisk do jarzma mocowany jest na imbus, przy większych na 13-kę.

aha...to znaczy ok...tarcza pasuje..

user881
31-01-2013, 13:48
Witam. Czy tarcze Delpfi będą odpowiednie do 2.2 16 v do tego klocki bosch ? będę wdzięczny za szybką odpowiedz.

misiek440
31-01-2013, 15:09
możecie się ze mnie śmiać, ale ja ostatnio zakupiłem na tył z braku funduszy zestaw AD i jestem w 80% zadowolony, a patrząc na cena jakość to nawet bardzo. Zrobiłem na nim 10k i na razie nie ma żadnych problemów z hamowaniem, nie piszczą i jeszcze ich nie pokrzywiłem, a jedyna ich wada to to że brudzą felgę i często je trzeba myć. koszt około 200zł za komplet z klockami.

Na vectrze mam zestaw girlinga, sporo droższy i powiedziałem nigdy więcej....niby felg nie brudzą, ale co z tego jak są twarde jak cholera, słabo hamują i czasami jak są zimne to piszczą :/

Także nie zawsze co droższe to lepsze

przemo85
31-01-2013, 16:34
a ja zalozylem sobie latem taki zestawik [Only Registered Users Can See Links] i jestem bardzo zadowolony, wczesna wiosna zakladam to samo na tyl

rukcug
31-01-2013, 22:04
a ja zalozylem sobie latem taki zestawik [Only Registered Users Can See Links] i jestem bardzo zadowolony, wczesna wiosna zakladam to samo na tyl

no za te pieniadze? drogie...zeby jeszcze Brembo..ale TRW ??

Czarny
06-02-2013, 00:25
Czy użytkował ktoś z was Tarcze Hamulcowe Firmy Mikoda?? Jeśli tak,prosił bym o opinie na ich temat...

cugiel
06-02-2013, 00:38
Poszukaj lepiej czegoś innego. Gadałem z gościem który handluje tarczami
(głównie mikodą). W Częstochowie zakład produkcyjny już praktycznie stoi. Wszystko z Azji gotowe przychodzi.
Sam miałem założyć mikody nawiercane ale mi gość odradził i powiedział żebym sobie założył meyle albo trw(kierowałem się ceną) bo na nie nie ma reklamacji i sam je na warsztacie z czystym sumieniem klientom zakłada.
Sąsiad ma nawiercane mikody w sharanie i stwierdził że szybko zaczęły bić.
Ja mam mikody w espero i się nic nie dzieje. Ale wiadomo espero do omegi nie ma co porównywać. Przypuszczam ze w esperaku to nawet hart by dał radę:D

TomEk WRO
06-02-2013, 01:20
Czarny jest już temat m.in o mikodach. W kwietniu będzie 3 rok jak jeżdżę na nich i jest ok. Po założeniu przez 500-700km oszczędzałem je żeby nie pokrzywić. Potem zaczęło mi bić przy hamowaniu z większych prędkości. Oczytałem się na forum, że te tarcze krzywią się itd. Potem wymieniłem przednie sworznie i problem bicia ustąpił :) Więc raz na zawsze chciałbym zniwelować plotkę o krzywiących się tarczach Mikoda GT. Fakt, że już nacinanie powoli ucieka ale jest widoczne. Nie pamiętam ile zrobiłem km od ich założenia ale meczę jeszcze końcówkę klocków Bosch z pierwszego założenia.

OMEGATOR
07-02-2013, 00:48
chciałbym zniwelować plotkę o krzywiących się tarczach Mikoda GT. Fakt, że już nacinanie powoli ucieka ale jest widoczne. Nie pamiętam ile zrobiłem km od ich założenia

Ja moge potwierdzić wypowiedz TomkaWRO. Też mam takie tarcze i nic się z nimi nie dzieje.Troszke kilometrów przejechałem na nich. Teraz drugi komplet klocków z nimi współpracuje.

Czarny
11-02-2013, 00:47
Panowie dziękuje za wypowiedzi ,przepraszam,że dopiero teraz ale nie miałem ostatnio czasu by to zrobić,powiem iż naprawdę zastanawiam się nad montażem Mikody GT ....

miha
11-02-2013, 21:28
A co sądzicie o takim zestawie na tył ? Nie potrzebuje żadnych wyczynowych bo jeżdżę rodzinnie i tylko czasami zdarza się przyświrować.
[Only Registered Users Can See Links]

Przynajmiej wszystko jest w komplecie.

rukcug
11-02-2013, 21:51
no ciekawe komplet,... moze ktos zna tego producenta?moze ktos juz kupił?

pers58
11-02-2013, 21:55
A MG nie jest to przypadkiem Maxgear?

superkudrel
11-02-2013, 22:05
A MG nie jest to przypadkiem Maxgear?

Pewnie, że tak, Chiny...

rukcug
11-02-2013, 22:06
no to jednak szajs?

misiek440
11-02-2013, 22:19
Panowie ale czy to mikody , czy TRW to każdą tarcze można skrzywić po 100km wystarczy trochę chęci. Wiadomo jedne szybciej drugie wolniej, ot przykład wystarczy porajdować po kałużach. Jeśli komuś nie przeszkadza, że brudzą felgi to polecam z tańszych AD lub właśnie mikody. Odradzam girlingi, bo mimo że drogie i wytrzymałe to twarde jak cholera i auto słabo hamuje. A jak ktoś ma więcej kasy i chce pewniaka to ATE. Bosh też jest w miarę przystępnej cenie.

cugiel
11-02-2013, 22:56
A co sądzicie o takim zestawie na tył ? Nie potrzebuje żadnych wyczynowych bo jeżdżę rodzinnie i tylko czasami zdarza się przyświrować.
[Only Registered Users Can See Links]

Przynajmiej wszystko jest w komplecie.

Jeśli o tarcze i klocki chodzi to polecam ten zestaw.
[Only Registered Users Can See Links]
Produkt Polski. Mam u siebie i złego słowa nie mogę powiedzieć.

wars1977
11-02-2013, 23:12
A co sądzicie o takim zestawie na tył ? Nie potrzebuje żadnych wyczynowych bo jeżdżę rodzinnie i tylko czasami zdarza się przyświrować.
[Only Registered Users Can See Links]

Przynajmiej wszystko jest w komplecie.

Zanim kupisz ten szmelc, zapytaj sprzedającego odnośnie zestawu do montażu szczęk hamulca postojowego, który oferuje na tej aukcji. W 97 roku była zmiana i bolce są inne.

Maciekmk
13-02-2013, 05:10
Panowie ale czy to mikody , czy TRW to każdą tarcze można skrzywić po 100km wystarczy trochę chęci. Wiadomo jedne szybciej drugie wolniej, ot przykład wystarczy porajdować po kałużach. Jeśli komuś nie przeszkadza, że brudzą felgi to polecam z tańszych AD lub właśnie mikody. Odradzam girlingi, bo mimo że drogie i wytrzymałe to twarde jak cholera i auto słabo hamuje. A jak ktoś ma więcej kasy i chce pewniaka to ATE. Bosh też jest w miarę przystępnej cenie.
odradzam ATE szajs nad szajsami ,zalozylem raz do bmw 3 przejazdy takie dosc dobre pogiete i dziekuje ,cheble przegrzane i nie hamuje,natomiast zalozylem zestaw bosch za 1200 zloty i tutaj moge powiedziec,ze auto z predkosci ponad 200 hamowalo,a wrecz deba stawalo i sie nie przegrzalo:p do omegi na tyl zalozylem MEYLE i jestem zadowolony ,ale tutaj tylko same klocki,tarcze nie wiem jakie sa na tyle :)

Lewian
18-02-2013, 15:56
odradzam ATE szajs nad szajsami ,zalozylem raz do bmw 3 przejazdy takie dosc dobre pogiete i dziekuje ,cheble przegrzane i nie hamuje,natomiast zalozylem zestaw bosch za 1200 zloty i tutaj moge powiedziec,ze auto z predkosci ponad 200 hamowalo,a wrecz deba stawalo i sie nie przegrzalo:p do omegi na tyl zalozylem MEYLE i jestem zadowolony ,ale tutaj tylko same klocki,tarcze nie wiem jakie sa na tyle :)

Witam.
Tak jak już kolega wcześniej napisał każde tarcze można w mig "pokrzywić". Jeśli montaż będzie dobry i pierwsza faza układania hamulców będzie taka jak być powinna to każde hamulce będą działać. Także wybór tarcz czy klocków raczej dotyczy skuteczności, "idiotoodpornych" tarcz jest niestety nikt nie produkuje także jeśli ktoś zakłada tarcze nie czyszcząc uprzednio piasty (co bardzo często ma miejsce) to nawet najlepsze tarcze zniszczy.

Co do ATE to kwestia jak trafisz bo jak wiadomo ATE nie produkuje ani tarcz ani klocków więc w zależności jakiego producenta towar się trafi taka będzie opinia. Zresztą z Boschem jest tak samo.


Pozdrawiam

cinioo
18-02-2013, 16:24
Chciałem kupić dziś zestaw: klocki ATE i tarcze TRW na przód ale po przeczytaniu tematu patrze że to chyba najniższa półka? warto?
Rozumiem że czujniki się zmienia przy każdej zmianie klocków?

cugiel
18-02-2013, 16:34
Rozumiem że czujniki się zmienia przy każdej zmianie klocków?

Czujniki się zmienia jak się zużyją. Jeśli na wyświetlaczu ci nigdy nie wyświetliło komunikatu o zużytych klockach to znaczy że czujniki masz najprawdopodobniej jeszcze ok. Jeśli miałeś/masz już taki komunikat no to czujniki do wymiany.

cinioo
18-02-2013, 18:11
Komunikatu nie miałem więc zostają stare. Dzięki

rukcug
18-02-2013, 18:21
Ale czujniki zapiekają się ,i cięzko je wybic, tak ze lepiej kup nowe....radze z doswiadczenia

cinioo
18-02-2013, 18:32
Właśnie tego się obawiałem

rukcug
18-02-2013, 18:47
To zalezy kiedy były wymieniane, ale jezeli 2-3 lata, to jest problem je wybic, one są delikatne...tak ze ja raz poskąpiłem kasy na kupno, i musiałem drugi raz rozbierac, bo trzeba było kupic nowe..ale jezeli co roku je konserwujesz , to będą ok.

cinioo
18-02-2013, 19:07
Kupiłem auto jesienią więc nie wiem kto je kiedy ogarniał, trzeba kupić nowe i tyle. Koszt to 30-40 zł za jeden z tego co wyczytałem więc nie ma tragedii
Tylko z przodu są, prawda?

rukcug
18-02-2013, 19:23
u mnie w sklepie za 2 szt -50 zł, na Allegro kupiłem z transportem za 42 zł- dwie sztuki, tak ze popatrz.

tylko z przodu

Marcin2013
18-02-2013, 21:25
u mnie w sklepie za 2 szt -50 zł, na Allegro kupiłem z transportem za 42 zł- dwie sztuki, tak ze popatrz.

tylko z przodu

Dodatkowo po drugim lifcie jest tylko jeden czujnik,z lewej strony ;)

Kupiłem auto jesienią więc nie wiem kto je kiedy ogarniał, trzeba kupić nowe i tyle. Koszt to 30-40 zł za jeden z tego co wyczytałem więc nie ma tragedii
Tylko z przodu są, prawda?

Jak masz RM2002 to pominien być jeden.

cinioo
18-02-2013, 21:39
Dodatkowo po drugim lifcie jest tylko jeden czujnik,z lewej strony ;)



Jak masz RM2002 to pominien być jeden.

Rok produkcji 2001 ale niby model 2002, czyli jeden z lewej strony?

bzdynekomnia
18-02-2013, 21:42
Polecam TRW pozdrawiam

rukcug
18-02-2013, 21:42
Moze byc jeden, ale lepiej sam sprawdz, łatwo sprawdzic tylko koła skierowac w lewo, lub prawo, widac kable....jak bedzie jeden, to na drugiej stronie bedzie go brakowac...a one są charakterystyczne

Marcin2013
18-02-2013, 21:44
Rok produkcji 2001 ale niby model 2002, czyli jeden z lewej strony?

Jeśli masz RM2002 i masz ESP to powinien być jeden, najlepiej skręcić koła na max.i powinno być widać ile przewodów idzie do koła,powinien być przewód hamulcowy,drugi cieńszy do ABS i trzeci jeszcze cieńszy do czujnika,zobacz z drugiej strony czy nasz dwa czy trzy przewody zanim kupisz.

Edit: rukcug był szybszy

cinioo
18-02-2013, 21:45
Spoko jutro ogarnę, jeszcze cały czas ogarniam jakie tarcze -klocki :(

Marcin2013
18-02-2013, 21:51
Spoko jutro ogarnę, jeszcze cały czas ogarniam jakie tarcze -klocki :(

No tak najlepiej to wymienić układ na czterotłoczkowy np. z Audi,ale to już inny temat no i jest problem jeśli ktoś ma 15-stki na zimę:

[Only Registered Users Can See Links]

cinioo
18-02-2013, 21:58
No tak najlepiej to wymienić układ na czterotłoczkowy np. z Audi,ale to już inny temat no i jest problem jeśli ktoś ma 15-stki na zimę:

[Only Registered Users Can See Links]

zima mam 16" lato 18" dzięki

tc82
18-02-2013, 22:36
Podepnę się pod temata.
Czy ktoś ma może nawiercane i wentylowane tarcze z tył lub wie gdzie takowe zakupić ??
Szukam i wszędzie są tylko lite, a trochę głupio będzie to wyglądać jak z przodu wrzucę MIKODY wiercone i nacinane a z tył normalne.

tc82
22-02-2013, 22:57
Odpowiem sobie sam.
Otóż firma MIKODA nie robi takich tarcz, ale jest w stanie nawiercić i naciąć tarcze które do nich dostarczę. Koszt to 100 zł / sztuka. Zatem działamy :D

Znalazłem jeszcze firmę ROTINGER, która robi tarcze nacinane i nawiercane. Ktoś używał tego cuda, może coś o nich powiedzieć ??

Lewian
23-02-2013, 04:18
Rozumiem, że to żart ? ;D

tc82
23-02-2013, 11:47
Rozumiem, że to żart ? ;D

Ale o co chodzi ??

Lewian
23-02-2013, 12:36
Miałem na myśli to wiercenie tarcz, nie wolno takich rzeczy robić, tarcze wiercone mają inną konstrukcję, nawiercając normalne tarcze wentylowane bardzo łatwo można uszkodzić żeberko co naruszy całą konstrukcję tarczy i może prowadzić do jej pęknięcia pod obciążeniem.

cugiel
23-02-2013, 14:48
Miałem na myśli to wiercenie tarcz, nie wolno takich rzeczy robić, tarcze wiercone mają inną konstrukcję, nawiercając normalne tarcze wentylowane bardzo łatwo można uszkodzić żeberko co naruszy całą konstrukcję tarczy i może prowadzić do jej pęknięcia pod obciążeniem.

A w którym poście tc napisał że będzie to robił sam??

Skoro mikoda się tego podejmuje to znaczy że wiedzą co robią:D
Wątpię że ryzykowaliby zszarganie własnej opini, którą mimo wszystko mają jeszcze dobrą:D

tc82
24-02-2013, 10:34
cugiel ma rację :)

Ale ponieważ Mikoda mimo wszystko trochę dużo chce za tą operację ponawiam pytanie o tarcze ROTINGER. Podobno idą na pierwszy montaż do FIATa, na różnych forach mają niezłe opinie. Czy ktoś miał w Omedze lub innym pojeździe i może coś o nich powiedzieć ??

KonradoMV6
28-02-2013, 01:32
Zdecydowanie polecam tarcze + klocki ATE. Cena nie jest aż tak wygórowana a napewno są dobrej jakości. Ja wymieniłem ostatnio i po ułożeniu sie wszystkiego jest widoczny efekt.

Pozdrawiam

audicoupe
07-03-2013, 22:50
Witam a jaki jest rozmiar tarcz z tyłu w omie 98 czy tez 296mm?

pers58
07-03-2013, 22:53
witam a jaki jest rozmiar tarcz z tyłu w omie 98 czy tez 296mm?

286.

piniu78
07-03-2013, 22:54
286 mm
[Only Registered Users Can See Links](25_,%2026_,%2027_)

audicoupe
07-03-2013, 22:57
A 296 w jakiej omie z tyłu było?

pers58
07-03-2013, 23:00
A 296 w jakiej omie z tyłu było?

W żadnej.

matigreg06
07-03-2013, 23:12
Witam, ja planuję zakup kompletu na obie osie, czy trw to dobry wybór?

Holios
08-03-2013, 00:07
A co sądzicie o tarczach TEXTAR?

cugiel
08-03-2013, 00:12
W żadnej.

Było w 3.2 albo 2.5dti z rocznika 2003

I z tego co kojarzę wentylowane chyba nawet były.

Benuś
08-03-2013, 01:01
A co sądzicie o tarczach TEXTAR?

górna półka...
mam siebie w Vce na tyle... uszkodzony zacisk jedną powichrował..
a w caravanie na przodzie... bardzo dobrze hamują...

rukcug
08-03-2013, 09:53
przy okazji, słyszałem ze zaciski z tyłu mają rożne srednice bolców ktore trzymają klocki?kto cos wie na ten temat?ewentualnie ktore roczniki

michauu
10-03-2013, 20:07
textar...je zgrzałem jeszcze szybciej niż ate...

rukcug
10-03-2013, 20:31
textar...je zgrzałem jeszcze szybciej niż ate...

Znaczy sie słabe?..lepsze Bosch, lub Zimmerman....nie mowiac juz o Brembo?

Lewian
10-03-2013, 20:45
Bosch raczej podobna półka co Textar i ATE. Brembo i Zimmermann wyższa.

rukcug
10-03-2013, 20:49
Bosch raczej podobna półka co Textar i ATE. Brembo i Zimmermann wyższa.

znalazłem tarcze przednie z NK...co to za firma? rozumiem NGK...ale NK?tez jakis bubel bo tanie?..

tc82
10-03-2013, 22:14
Było w 3.2 albo 2.5dti z rocznika 2003

I z tego co kojarzę wentylowane chyba nawet były.

W 3.2 też jest 286 tylko że wentylowane.

przy okazji, słyszałem ze zaciski z tyłu mają rożne srednice bolców ktore trzymają klocki?kto cos wie na ten temat?ewentualnie ktore roczniki

Nie średnice tylko długości (lite/wentylowane)

michauu
10-03-2013, 23:50
brembo nie miałem, bosch bardzo szybko się zgrzały, textary trochę ze mną pojeździły i też nie dały rady, jestem ciekaw zimmermanów i mikoda.....tak z ciekawości sobie założę


jednak z doświadczenia najlepsze są seryjne, które idą na 1szy montaż,

jeżeli rozmawiamy o hamulcach, to zgrzałem do czerwoności tarcze w mercedesie(s500, cl600) i tak samo w toyocie(yaris/avensis/auris), audi a8(nie ceramika) i po ostygnięciu są ok....to są na 1szy montaż,

a cała reszta z intercarsu itp. to jakieś podróby, myślę, że nie powinni sprzedawać tego szitu, raz tak zgrzałem tarcze, że się rozerwała...osobno część, która styka się z klockiem i osobna, która się trzyma śrób do kół

najlepsze hamulce, z którymi miałem do czynienia to ceramiczne w panamerze turbo....choć w top gear je zgrzali :)

Lewian
11-03-2013, 00:26
Nie ma takich tarcz, których byś nie spalił ;) No chyba, że ceramika ale to jest inna bajka.

A co do tarcz idących na pierwszy montaż to ktoś to też musi produkować, Opel sam dla siebie nie produkuje. Tarcze dostarcza inny producent i to nie jeden ;)

Poza tym najczęściej przyczyną zniszczenia tarcz jest ich zły montaż a potem użytkownicy zwalają na producenta...


Pozdrawiam

DamianSz
11-03-2013, 08:27
A co do tarcz idących na pierwszy montaż to ktoś to też musi produkować, Opel sam dla siebie nie produkuje. Tarcze dostarcza inny producent i to nie jedenpierwszy montaż to ATE, ja teraz staruszkowi założyłem TRW cały komplet tarcze i kocki i zobaczymy co to warte, ja u siebie mam z przodu BOSCHe a z tyłu MYLE i jest ok

Lewian
11-03-2013, 10:12
Mylisz pojęcia, ATE jest konstruktorem układów hamulcowych ale nie produkuje tarcz więc nie może ich tym samym dostarczać na pierwszy montaż ;)


Pozdrawiam

Coolisz
11-03-2013, 10:52
Mylisz pojęcia, ATE jest konstruktorem układów hamulcowych ale nie produkuje tarcz więc nie może ich tym samym dostarczać na pierwszy montaż ;)


Pozdrawiam

A skąd takie info się bierze....

taki mały przykład;)
[Only Registered Users Can See Links]
[Only Registered Users Can See Links]

rukcug
11-03-2013, 10:53
Napisał rukcug
przy okazji, słyszałem ze zaciski z tyłu mają rożne srednice bolców ktore trzymają klocki?kto cos wie na ten temat?ewentualnie ktore roczniki

Nie średnice tylko długości (lite/wentylowane)
dziekuje, bo słyszałem ze jest roznica do 99r, i powyzej, a wentylowane z tyłu miały tylko powyzej 3l

Lewian
11-03-2013, 10:55
Sprzedawać tarcze sprzedają, nie powiedziałem, że nie ;)
Podobnie jak wiele innych znanych firm kupują tarcze/klocki od innych producentów i sprzedają dalej pod swoim logiem.

pers58
11-03-2013, 11:06
wentylowane z tyłu miały tylko powyzej 3l
Miały v6,ale dopiero od września 2000r.

DamianSz
11-03-2013, 12:25
a wentylowane z tyłu miały tylko powyzej 3li tu się mylisz bo 2,5 DTI też ma wentylowane z tyłu

Mylisz pojęcia, ATE jest konstruktorem układów hamulcowych ale nie produkuje tarcz więc nie może ich tym samym dostarczać na pierwszy montaż ATE też jest producentem

Lewian
11-03-2013, 12:30
ATE też jest producentem

Producentem/konstruktorem układów hamulcowych. Tarcz ani klocków nie produkują ;)


Pozdrawiam

warjat500
11-03-2013, 12:34
znalazłem tarcze przednie z NK...co to za firma? rozumiem NGK...ale NK?tez jakis bubel bo tanie?..

ja polecam BOSCH umnie przód i tył wymieniony + klocki też BOSCH i lata nic nie piszczy jest git :)

michauu
16-03-2013, 18:22
a jaki błąd można popełnić przy montażu tarcz/klocków?

beast
16-03-2013, 18:31
a jaki błąd można popełnić przy montażu tarcz/klocków?

np nie oczyscic piast przed zalozeniem tarcz

rukcug
16-03-2013, 18:52
np nie oczyscic piast przed zalozeniem tarcz

i to podstawowy błąd popełniany bardzo często, a tarcze duzo, to zaraz efekt jest w postaci bicia tarczy

tc82
16-03-2013, 19:37
Czy ktoś z forum miał styczność z klockami ATE Ceramic ?? Do Omegi jeszcze nie robią i nie wiem czy jest sens czekać. Wiem że nie pylą tak felg, ale jak z hamowaniem ??

bzdynekomnia
16-03-2013, 20:20
Czy ktoś z forum miał styczność z klockami ATE Ceramic ?? Do Omegi jeszcze nie robią i nie wiem czy jest sens czekać. Wiem że nie pylą tak felg, ale jak z hamowaniem ??

Ziomek miał w calibra zamontowane i hamulce zajebiste auto staje ale trzeba grzacz jakis czas i bez szalenst bo mozna sie przejechac

toptom
17-03-2013, 23:26
np nie oczyscic piast przed zalozeniem tarcz

i to podstawowy błąd popełniany bardzo często, a tarcze duzo, to zaraz efekt jest w postaci bicia tarczy


Jeszcze dodam, ze mozna za mocno dokrecic za mocno srubke trzymajaca tarcze do pisaty i tez moze byc bicie. Do tego nie oczyszczenie prowadnic klockow moze powodowac blokowanie ich przed cofnieciem itp, itd...

gruby667
20-03-2013, 16:36
Orientujecie się może czy są jakieś klocki które mało pyla ?? Mam białe felgi i już mam dosyć czyszczenia ich po każdej trasie

tc82
20-03-2013, 16:43
3 posty wcześniej o nich pisałem, póki co do Omegi nie robią. Zawsze możesz założyć nawiercane tarcze które część pyłu odprowadzają do środka a nie na felgę.

marynarz525
28-04-2013, 01:05
TRW+TRW - krzywe po paru tys.km
Brembo+Brembo - krzywe po paru tys.km
Textar + Ferodo - krzywe tarcze + spekane klocki
Bosch+Bosch - ok25tys km i wszystko ok!;)

rukcug
28-04-2013, 09:15
Brembo krzywe? moze zle je rozgrzałeś?moze wpadłes w kałuze? moze masz rdze na piaście?....az niemozliwe...mowia fachowcy ze jednak Brembo, to górna półka..

machony79
28-04-2013, 09:23
Ja również słyszałem opinie,że brembo do kiedy jest produkowane w polsce jest kiepskie.

rukcug
28-04-2013, 09:32
Ja również słyszałem opinie,że brembo do kiedy jest produkowane w polsce jest kiepskie.

ha..dobrze wiedziec..

Lewian
28-04-2013, 10:06
TRW+TRW - krzywe po paru tys.km
Brembo+Brembo - krzywe po paru tys.km
Textar + Ferodo - krzywe tarcze + spekane klocki
Bosch+Bosch - ok25tys km i wszystko ok!;)


Może w końcu udało Ci się trafić na mechanika mającego pojęcie na temat wymiany tarcz ? Nie uwierzę nigdy, że w przypadku dobrego montażu i wstępnego ułożenia tarcz zniszczyłbyś te 3 wymienione zestawy ;)


Pozdrawiam

marynarz525
28-04-2013, 10:36
Sam jestem mechanikiem (tyle ze okretowym) ale to nie wazne zawsze robie sam piasta oczyszczona sprawdzone bicie piasty potem tarcza na piaste bez smarow itp. sroba ktora trzyma tarzcze przykrecona na 8Nm sprawdzone bicie zestawu piasta i tarcza oraz oczywiscie odpowiednie dotarcie zestawu przez ok 300 km

rukcug
28-04-2013, 19:56
tak powinno się robic, jeszcze dodam do tego dokręcanie śrub- co druga, ale to chyba wszyscy wiedzą?

sypus
28-04-2013, 20:01
Bosch+Bosch - ok25tys km i wszystko ok!
Zimmermann+TRW przód i tył - żadnych problemów od lat :D

Spooky V6
28-04-2013, 21:42
A ja tak sobie czytam i czytam na temat tarcz i klocków i wam powiem polecam tarcze mikody GT nawiercane nacinane wentylowane :) kilka razy udalo mi sie je przegrzac i nadal proste sa a do tego klocki ferody.

Jezeli chodzi o pylenie to powiem ze nie jest tak zle ...

522
29-04-2013, 18:58
Przymierzam się do zmiany tarcz z tyłu. Uwzględniając to, że rocznik '94 ma inny rozstaw wybrałem sobie TRW lub ATE. Które z nich polecacie? Które są lepsze, trwalsze? :D

machony79
29-04-2013, 19:19
Przymierzam się do zmiany tarcz z tyłu. Uwzględniając to, że rocznik '94 ma inny rozstaw wybrałem sobie TRW lub ATE. Które z nich polecacie? Które są lepsze, trwalsze?Rozmiar tarcz tylnych się nie zmienił.Wszystkie Omegi maja taki sam rozmiar czyli 286mm.
Ja polecam firmę ATE.

DamianSz
29-04-2013, 20:46
tył jest mało ważny ja ma mayle z przodu bosch

se61
29-04-2013, 22:24
ja natomiast polecam mikody gt ja je mam nawiercane nacinane wentylowane i jestem bardzo z nich zadowolony spelaniaja bardzo dobrze swoja funkcje i fajnie tez wygladaja

Mialem 3 komplety wyginały sie i pekały na otworach nawiercanych miałem już dośc reklamowania sciagania i zakladania nowych :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Spooky V6
29-04-2013, 23:04
Mialem 3 komplety wyginały sie i pekały na otworach nawiercanych miałem już dośc reklamowania sciagania i zakladania nowych :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

to dziwne bo ja ma na przodzie i tyle i nie mam zadnych z nimi problemow zadnych pekniec itp ... a mam je juz bardzo dlugo :jump:

tc82
30-04-2013, 00:16
to dziwne bo ja ma na przodzie i tyle i nie mam zadnych z nimi problemow zadnych pekniec itp ... a mam je juz bardzo dlugo :jump:

Ja również miałem w B P/T i teraz założyłem do Fl-a na P bo T nie robią na wentylowane, Exec też na Mikodach latał jak dobrze pamiętam i nie narzekał.

se61
30-04-2013, 23:43
Ja również miałem w B P/T i teraz założyłem do Fl-a na P bo T nie robią na wentylowane, Exec też na Mikodach latał jak dobrze pamiętam i nie narzekał.

Daj mi te swoje auto na 15 minut i wykoncze te twoje mikody zaraz bedziesz je reklamował nie wspomne o szybszym zużywaniu klockow

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Sharpshuter
09-05-2013, 17:11
Ja jako że to moja pierwsza omega, miałem poważny problem bo wszyscy mi mówili że tarcze 286 do mojego diesla 95r. Zmierzyłem i się okazało że 296 ale większość tych tarcz ma otwór centrujący 70mm, całe szczęście zmierzyłem i otwór :) 65,5. Intercars miażdżył ceną więc za pośrednictwem alledrogo kupiłem tarcze i klocki bosch-a. 430zł wraz z wysyłką. Nauczony przykrymi doświadczeniami z tanimi tarczami postanowiłem nie wydawać pieniędzy dwa razy. Jaz kupiłem tarcze zimmerman i w fordzie sierra nie mogłem zablokować kół na mokrym, po miesiącu zaczęły wyrywać kierę z łap więc się skończyło na tarczach TRW. Bosch do omegi to dobry wybór?

rukcug
12-05-2013, 18:44
Bosch do omegi to dobry wybór?

w/g mnie dobry

DamianSz
12-05-2013, 19:10
Bosch do omegi to dobry wybór?ja juz ponad dwa lata uzytkuje i jest ok

paszeko
17-05-2013, 07:11
Podepnę się pod temata.
Czy ktoś ma może nawiercane i wentylowane tarcze z tył lub wie gdzie takowe zakupić ??
Szukam i wszędzie są tylko lite, a trochę głupio będzie to wyglądać jak z przodu wrzucę MIKODY wiercone i nacinane a z tył normalne.

[Only Registered Users Can See Links] n ie wiem czy masz juz bo minelo 3miechy :D

sypus
17-05-2013, 10:52
Ale TC szukał wentylowanych na tył.

Benuś
17-05-2013, 11:53
Ale TC szukał wentylowanych na tył.

Mikody od 3.2 są wentylowane, nawiercane i nacinane... tak jak przód

przemo85
17-05-2013, 13:40
Ja kupilem sobie taki zestawik na przod [Only Registered Users Can See Links] juz ponad rok temu i jest roznica polecam szczegolnie przy ASB przy ganianiu sie po miescie od swiatel do swiatel ASB trzymamy caly czas na hamulcu na czerwonym i (przy tych tarczach klocki "oddychaja") a za jaies 2 miesiace zakladam to samo na tyl
obecna omega b fl 3.0 aut.

se61
17-05-2013, 13:44
Ja kupilem sobie taki zestawik na przod [Only Registered Users Can See Links] juz ponad rok temu i jest roznica polecam szczegolnie przy ASB przy ganianiu sie po miescie od swiatel do swiatel ASB trzymamy caly czas na hamulcu na czerwonym i (przy tych tarczach klocki "oddychaja") a za jaies 2 miesiace zakladam to samo na tyl
obecna omega b fl 3.0 aut.

Miałem te tarcze mają frezy szersze jak w mikodach przez to są głośniejsze w użytkowaniu niestety też je zajeździłem:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

przemo85
17-05-2013, 13:50
to fakt ze sa troszke glosniejsze ale za to skuteczniejsze
a po jakim przebiegu je zmeczyles

se61
17-05-2013, 14:22
to fakt ze sa troszke glosniejsze ale za to skuteczniejsze
a po jakim przebiegu je zmeczyles

Ja to cie je zalatwie moment tyle ze nie pękają jak mikody na otworkach :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

przemo85
17-05-2013, 15:28
Ja to cie je zalatwie moment tyle ze nie pękają jak mikody na otworkach :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

pewnie kilkukrotne hamowanie do zera z V-max

Lewian
17-05-2013, 15:41
pewnie kilkukrotne hamowanie do zera z V-max

Nie istnieją tarcze, które by takie coś wytrzymały. Zresztą po co to, chyba nie do tego są hamulce :)

Pozdrawiam

se61
17-05-2013, 15:41
pewnie kilkukrotne hamowanie do zera z V-max

Nie do konca , latałem omegą po polsce , jak chcesz szybko przejechać ,a co chwile hamulec gaz to one po prostu tego nie wytrzymują ładnie wyglądają jak te wszystkie ledy:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

MrOldpunk
17-05-2013, 16:07
Nie do konca latałem omegą po polsce jak chcesz szybko przejechać ,a co chwile hamulec gaz to one po prostu tego nie wytrzymują ładnie wyglądają jak te wszystkie ledy:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Se61to jakie zestawy polecasz?

rukcug
17-05-2013, 20:49
mam pytanie: dlaczego mam nowe bolce do klocków z tyłu za krótkie?tarcza zwykła, nie wentylowana, a bolce o 3-4 mm za krótkie...wszystko pasuje,jedynie bolce...dlaczego?

se61
17-05-2013, 20:59
mam pytanie: dlaczego mam nowe bolce do klocków z tyłu za krótkie?tarcza zwykła, nie wentylowana, a bolce o 3-4 mm za krótkie...wszystko pasuje,jedynie bolce...dlaczego?

Też kiedyś kupiłem taki zestaw sprzedawca nie potrafił wytłumaczyć może to od omegi A ale ona chyba miała taki sam rozmiar co B

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

siuAda
17-05-2013, 21:13
wszystko pasuje,jedynie bolce...dlaczego?
Pasuje pasuje tylko do starszych roczników. W 97/98 była zmiana o ile dobrze pamiętam. Też miałem taki przypadek.

rukcug
17-05-2013, 21:18
Też miałem taki przypadek.

i co zrobiłeś? załozyłeś te krótkie?ja załozyłem te stare, ale są bardzo skorodowane.

siuAda
17-05-2013, 21:22
Oddałem i poszedłem do innej hurtowni w której byli bardziej kumaci. Krótkich nie da się założyć. załozyłem te stare, ale są bardzo skorodowane. Można wyczyścić, ale czy warto??

rukcug
17-05-2013, 21:29
[QUOTE=siuada;101460. Krótkich nie da się założyć. Można wyczyścić, ale czy warto??[/QUOTE]
krótkie troche trzymają, ale strach...
na nowe czekam juz tydzien, nie umie załatwic sklep, podobno nie ma w hurtowni.a jezdzic trzeba,więc załozyłem stare.

machony79
17-05-2013, 21:33
w poniedziałek mogę takie załatwić.Zadzwoń do mnie i mi przypomnij.

siuAda
17-05-2013, 21:36
[Only Registered Users Can See Links]
Zmierz te krótsze, zadzwoń i zapytaj o długość tych co oferują.

rukcug
17-05-2013, 21:42
[Only Registered Users Can See Links]
Zmierz te krótsze, zadzwoń i zapytaj o długość tych co oferują.
ok....na aukcji nie ma długosci..jak do poniedziałku nie załatwi w sklepie, to bede działał..dziekuje..

Lewian
17-05-2013, 22:16
ok....na aukcji nie ma długosci..jak do poniedziałku nie załatwi w sklepie, to bede działał..dziekuje..

[Only Registered Users Can See Links]


;)

Pozdrawiam

Iwan
17-05-2013, 22:48
[QUOTE=Lewian;1014649][Only Registered Users Can See Links]

Ten zestaw pasuje tylko do tarcz o grubości 12 mm, do 20mm jest za krótki wbrew temu co jest w opisie, przerabiałem to w Waszej firmie już 5 lat temu...

Lewian
17-05-2013, 22:58
Zapewne mamy też ten drugi tylko nie aktualnie na aukcji. Numerek nadwozia bym potrzebował żeby dokładnie ustalić. Chyba, że macie oryginalny numer tego zestawu.


Pozdrawiam

doncortino
18-05-2013, 00:37
Zapewne mamy też ten drugi tylko nie aktualnie na aukcji. Numerek nadwozia bym potrzebował żeby dokładnie ustalić. Chyba, że macie oryginalny numer tego zestawu.


Pozdrawiam

jak załatwisz bolce do tarcz wentylowanych (najlepiej wraz z blaszkami) to daj znać

Lewian
18-05-2013, 00:41
jak załatwisz bolce do tarcz wentylowanych (najlepiej wraz z blaszkami) to daj znać

Zestaw do którego link dałem jest właśnie do tarcz wentylowanych. Bolce mają 62,7mm.

Pozdrawiam

doncortino
18-05-2013, 01:38
Zestaw do którego link dałem jest właśnie do tarcz wentylowanych. Bolce mają 62,7mm.

Pozdrawiam

jakoś trudno mi w to uwierzyć. NIe wiem ile mają bolce u mnie, nie bardzo mam jak to teraz zmierzyć, ale sprawdzę.

zresztą chyba szkoda czasu na sprawdzanie: tarcza 20mm, klocek 15mm x 2 = 30mm, jakaś przerwa kilka mm, daje to razem 55 mm. Czyli zostaje 3,5mm na osadzenie bolców w jarzmie?

Lewian
18-05-2013, 10:02
jakoś trudno mi w to uwierzyć. NIe wiem ile mają bolce u mnie, nie bardzo mam jak to teraz zmierzyć, ale sprawdzę.

zresztą chyba szkoda czasu na sprawdzanie: tarcza 20mm, klocek 15mm x 2 = 30mm, jakaś przerwa kilka mm, daje to razem 55 mm. Czyli zostaje 3,5mm na osadzenie bolców w jarzmie?

Czyli wszystko się zgadza :)

Pozdrawiam

Adam10
18-05-2013, 13:21
wieczorem mogę sprawdzić jaką długość mają bolce przy tarczach wentylowanych

doncortino
18-05-2013, 16:40
Czyli wszystko się zgadza :)

Pozdrawiam

nie przesadzaj, wg mnie brakuje jakieś 2 cm. Ale poczekamy aż Adam10 zmierzy

rukcug
18-05-2013, 21:25
[QUOTE=Lewian;1014734]Zestaw do którego link dałem jest właśnie do tarcz wentylowanych. Bolce mają 62,7mm


cos tu nie gra, ja te "krótkie" zmierzyłem, i mają około 63mm, a mam zwykłe tarcze, tak ze prawidłowe powinny byc około 66-67 mm...mam dziwne hamulce?

matigreg06
18-05-2013, 23:16
U mnie bolce ze zwykłych tarcz mają 7 cm długości

tc82
19-05-2013, 00:30
U mnie bolce ze zwykłych tarcz mają 7 cm długości

Bolce na wentylowanych mają prawie 10 cm, wczoraj wymieniałem i na oko tak wyglądają, nowych nie udało się nabyć.

Mikody od 3.2 są wentylowane, nawiercane i nacinane... tak jak przód

Wcale że nie są, Mikoda nie robi wentylowanych na tył. Gadałem z ich przedstawicielem i jedynie to mogą nawiercić i naciąć tarcze które się im wyśle (100 zł za sztukę). Tylko Rotinger ma w swojej ofercie wiercone i nacinane wentylowane:
[Only Registered Users Can See Links] ([Only Registered Users Can See Links])
[Only Registered Users Can See Links] ([Only Registered Users Can See Links])

Marcin2013
19-05-2013, 15:46
wieczorem mogę sprawdzić jaką długość mają bolce przy tarczach wentylowanych

nie przesadzaj, wg mnie brakuje jakieś 2 cm. Ale poczekamy aż Adam10 zmierzy

Ja mierzyłem,dokładnie po wyjęciu u mnie przy tarczach wentylowanych mają 87 mm.

Lewian
19-05-2013, 17:02
Ja mierzyłem,dokładnie po wyjęciu u mnie przy tarczach wentylowanych mają 87 mm.

Prosiłbym o podanie numeru nadwozia kogoś kto ma właśnie tarcze wentylowane z tyłu, sprawdzę oryginalny numer i zobaczę co jest grane z tymi bolcami.

Pozdrawiam

tc82
19-05-2013, 20:01
Prosiłbym o podanie numeru nadwozia kogoś kto ma właśnie tarcze wentylowane z tyłu, sprawdzę oryginalny numer i zobaczę co jest grane z tymi bolcami.

Pozdrawiam

Kliknij moją Omegę i tam masz VIN

Lewian
23-05-2013, 14:34
Kliknij moją Omegę i tam masz VIN

Zmierzyłem bolce z tego zestawu, który powinien być według katalogu:
[Only Registered Users Can See Links]

No ale nie jest to taki wymiar jak podał kolega niżej czyli coś tu jest bardzo zamieszane. Gdybym miał taki bolec mógłbym poszukać po innych zestawach bo kilkaset zestawów montażowych leży na magazynie także może od innego auta by udało się dobrać.

Pozdrawiam

turbo250
28-05-2013, 13:54
witam,skończyły mi się tarcze z przodu i mam pytanie czy firmy RACER nie będą stratą kasy i czasu poświęconego na wymianę.zakładał ktoś może u siebie?

Zielony1976
15-07-2013, 17:05
Witam
Mam pytanie. Czy taki zestawik tarcze+klocki na tylną oś do mojej Omki to dobry wybór ?
[Only Registered Users Can See Links] lub [Only Registered Users Can See Links]
ewentualnie same tarcze tył [Only Registered Users Can See Links]
[Only Registered Users Can See Links]

rukcug
15-07-2013, 19:46
JA BYM KUPIŁ TE PIERWSZE, ale nie wiem jak jezdzisz [chodzi o technike jazdy], ile masz kasy, bo Harta nigdy w zyciu juz nie kupie, a Brembo to juz wyzej sredniej, ale tylko same tarcze.Po drugie na przod to na pewno Brembo lub inne dobre...ale tył ,juz jest troche mniej wazny, mogą być słabsze, ale nie Harta.

Zielony1976
15-07-2013, 20:07
JA BYM KUPIŁ TE PIERWSZE, ale nie wiem jak jezdzisz [chodzi o technike jazdy], ile masz kasy, bo Harta nigdy w zyciu juz nie kupie, a Brembo to juz wyzej sredniej, ale tylko same tarcze.Po drugie na przod to na pewno Brembo lub inne dobre...ale tył ,juz jest troche mniej wazny, mogą być słabsze, ale nie Harta.

Ogólnie Omkę używam jako autko rodzinne i służbowe w firmie. Rzadko ciągam przyczepkę choć nieraz sporadycznie się zdarza. Lekkiej nogi na pewno nie mam :) ale też nie traktuję autka jak rzeźni i nie katuję go. Ma mnie bezpiecznie i szybko dostarczyć z punktu A do punktu B. Jakiś wypad z rodzinką w trasę od czasu do czasu. Dowiezienie ludzi na budowę itp.
Jeśli chodzi o kasę to wiadomo,że człowiek chciałby tanie części i dobre, choć wiem iż nie zawsze to idzie w parze. W Szczecinie w Intercarsie za jedną tarczę Boscha krzyczą mi grubo ponad 180zł :( a na allegro widzę zestawy w granicach 250zł, co mnie bardzo dziwi i podejrzliwie na nie patrzę )[Only Registered Users Can See Links]

rukcug
15-07-2013, 20:39
BOSCH NIE JEST TAKI DROGI, A TEN ZESTAW MA NA PEWNO KLOCKI RECAR, TAK ZE DLATEGO JEST TAKA CENA, WIDZIALEM KIEDYS HURTOWNIE W ŁAZISKACH , TAM MIAL TANIO,,ALE JEZELI TYLE JEZDZISZ ,SPOKOJNIE . TO WYSTARCZY Steinhof, NA TYŁ, ALE Z DRUGIEJ STRONY NA TYLE W 90% WYMIENIA SIE TYLKO KLOCKI I TARCZE, A OKŁADZINY WYTRZYMUJĄ DO KONCA SAMOCHODU, TAK ZE NIEPOTRZEBNY TAKI WYPASIONY KOMPLET.

Zielony1976
15-07-2013, 21:03
BOSCH NIE JEST TAKI DROGI, A TEN ZESTAW MA NA PEWNO KLOCKI RECAR, TAK ZE DLATEGO JEST TAKA CENA, WIDZIALEM KIEDYS HURTOWNIE W ŁAZISKACH , TAM MIAL TANIO,,ALE JEZELI TYLE JEZDZISZ ,SPOKOJNIE . TO WYSTARCZY Steinhof, NA TYŁ, ALE Z DRUGIEJ STRONY NA TYLE W 90% WYMIENIA SIE TYLKO KLOCKI I TARCZE, A OKŁADZINY WYTRZYMUJĄ DO KONCA SAMOCHODU, TAK ZE NIEPOTRZEBNY TAKI WYPASIONY KOMPLET.

No tak tylko jak już mam wymieniać klocki to chciałbym zrobić kompleksowo wszystko , dla spokojności :) tym bardziej,że biorę pod uwagę najgorsze ,bo w moim przypadku za długo zwlekałem (już było słychać że ociera o tarcze blacha ,aż nagle kilka razy z rzędu nawet gdy dolałem płyn hamulcowy wywalało go całego po przejechaniu dosłownie odcinka 15km i kilku hamowaniach ) z wymianą bo auto mi było potrzebne , stwierdziłem,że nie ma co zwlekać i świrować tylko trzeba wymieniać. Czyli tak dokładnie nie wiadomo jakie będzie zaskoczenie po rozebraniu :(

Mariusz
16-07-2013, 11:28
Różnica w cenie może być dlatego , że IC narzucił sobie sporą marżę. IC jest i tak drogi.

Piotrek
16-07-2013, 16:01
IC jest drogi dla człeka z ulicy co pyta od czasu do czasu o ceny części i nie jest ich stałym klientem. Przykład klocki ATE wczoraj wymieniłem. W IC cena 180 zł komplet na tył, 300 m dalej w hurtowni, która ma części z IC te same klocki 110 zł cena dla mnie (też człeka z ulicy co wszedł i zapytał). Przykład tyczy się klocków ale tak jest ze wszystkimi częściami. IC jest dla zakladów samochodowych i hurtowni motoryzacyjnych, które maja wysokie upusty. Czasami dostaje ceny z hurtowni 50-60% niższe niż są w IC a gdzie jeszcze marża hurtowni...

Spooky V6
16-07-2013, 17:41
Ja sie zaopatrzylem w taki zestawik przod tyl mikody gt nawiercane nacinane wentylowane i do tego klocki ferody ...

Bardzo fajnie sie to sprawdza tarcze naprawde wytrzymuje bardzo ostre baty i nie krzywia sie tak jak np. bosch

Polecam jednym slowem.

Zielony1976
01-09-2013, 20:55
no i zamontowany został ten pierwszy zestawik MIKODA pod koniec lipca wraz z dodatkową wymianą szczęk hamulca ręcznego ABE i regeneracją zacisków bo gumki były rozwalone i jeden tłoczek . Jak na razie nie narzekam. Przejechane około 3.5 tyś km i cisza :) nic nie piszczy itp

karol_jas
08-10-2013, 00:46
Moze ktoś wie, testował czy to się nadaje: [Only Registered Users Can See Links]

awgan29101988
25-10-2013, 18:04
siema mam pytanie czy takie tarcze i klocki będą się nadawały do omegi 2.0 V16 kombi z 95 r???? )i czy ma ktoś z tu obecnych na forum zbędne części do omci takiej jak wyżej i oponki zimowe nie drogo 15????pozdro z włodawy!!!!!!!!!
OTO LINK

[Only Registered Users Can See Links]

motorolix
25-10-2013, 20:24
Będą pasowały ale generalnie Hart ma marną opinię. Lepiej dołóż parę dych i kup coś sprawdzonego np. TRW czy Delphi. Albo coś takiego [Only Registered Users Can See Links]

krycha
25-10-2013, 22:26
Będą pasowały ale generalnie Hart ma marną opinię. Lepiej dołóż parę dych i kup coś sprawdzonego np. TRW czy Delphi. Albo coś takiego [Only Registered Users Can See Links]

sprawdz na stronie producenta czy nie bd taniej bo ten co pokazałeś jest z rększowic niedaleko dk1.:)

motorolix
26-10-2013, 00:33
sprawdz na stronie producenta czy nie bd taniej bo ten co pokazałeś jest z rększowic niedaleko dk1

Nie rozumiem o co chodzi? Pokazałem koledze moim zdaniem lepszy wybór w podobnym budżecie i podałem przykładową aukcję. Co i po co miałbym jeszcze sprawdzać? Przecież to nie ja kupuję te tarcze.

Piotrek
26-10-2013, 10:42
Tarcze ATE czy TRW ?

machony79
26-10-2013, 12:49
Tarcze ATE czy TRW ?

Kupuj ATE i najlepiej malowane.

Piotrek
26-10-2013, 14:15
Dzięki najlepiej malowane :hmmm: ok, już rozkminiłem

smokebite
26-10-2013, 14:34
co najlepiej wybrać na przód ?

tarcze:
1. zimmermann standard
2. ATE
3. Bosch

klocki:
1. EBC
2. ATE
3. Bosch
4. Ferodo


jeśli ktoś jeździł na zimmermann sport to niech podpowie czy warto dopłacać do tych tarcz ;)

Lewian
28-10-2013, 21:41
co najlepiej wybrać na przód ?

tarcze:
1. zimmermann standard
2. ATE
3. Bosch

klocki:
1. EBC
2. ATE
3. Bosch
4. Ferodo


jeśli ktoś jeździł na zimmermann sport to niech podpowie czy warto dopłacać do tych tarcz ;)


Z tych co wymieniłeś to jakościowo na pewno najlepiej Zimmermann + Ferodo lub cały komplet Zimmermann.

Jeśli chodzi o Sport to jeśli rzeczywiście masz ciężką nogę i na standardowych tarczach miewasz sytuacje, że w końcówce hamowania z większej prędkości brakuje Ci tego hamulca to warto dołożyć. Jeśli jednak nie zdarzają Ci się takie sytuacje to w zupełności starczy Ci gładki Zimmermann.


Pozdrawiam

smokebite
28-10-2013, 22:06
Z tych co wymieniłeś to jakościowo na pewno najlepiej Zimmermann + Ferodo lub cały komplet Zimmermann.

Jeśli chodzi o Sport to jeśli rzeczywiście masz ciężką nogę i na standardowych tarczach miewasz sytuacje, że w końcówce hamowania z większej prędkości brakuje Ci tego hamulca to warto dołożyć. Jeśli jednak nie zdarzają Ci się takie sytuacje to w zupełności starczy Ci gładki Zimmermann.


Pozdrawiam

dzięki :) raczej staram się hamować płynnie, nie pamiętam by brakowało mi hamulca w omie, ale wolę zainwestować w lepsze hamulce z przodu (z tyłu seria tarcza+klocki bosha) by w razie czego nie zabrakło tego hamulca :D

gangster525
28-10-2013, 23:00
smiało moge polecic FEBIEGO na przód.przetestowałem w paru omegach i nie było zadnych problemów a i cenna dobra ok 110zł sztuka:)

moskwicz
31-10-2013, 12:59
Witam. A co sądzicie o tych? [Only Registered Users Can See Links]

smokebite
31-10-2013, 13:29
Witam. A co sądzicie o tych? [Only Registered Users Can See Links]

kilka stron wcześniej temat był poruszany, chłopaki narzekali że się krzywią. Osobiście nie wiem jak to jest w omedze, ale wiem że w astrze kolega miał 2 komplety i każdy szybko się pokrzywił.

Inni twierdzą że brak problemu z nimi. Zależy od stylu jazdy i co się trafi

gangster525
31-10-2013, 22:18
Brat ma już 4 rok i nie ma problemów.A wiadomo ze jak ktoś jezdzi agresywnie to kazda tarcze zajedzie

TomEk WRO
31-10-2013, 23:02
O mikodzie już wiele napisano. Ja mam od maja 2010, przerobiłem jeden komplet klocków. Drugi założyłem w maju tego roku. Teraz mam już zjechane te nacięcia ale nie narzekam. Nie pamiętam ile zrobiłem km na nich już, może coś ok 50tysi??

moskwicz
01-11-2013, 17:08
O mikodzie już wiele napisano. Ja mam od maja 2010, przerobiłem jeden komplet klocków. Drugi założyłem w maju tego roku. Teraz mam już zjechane te nacięcia ale nie narzekam. Nie pamiętam ile zrobiłem km na nich już, może coś ok 50tysi??

a jakie klocki dobrać do tych tarcz?

TomEk WRO
01-11-2013, 22:44
Jeździłem wcześniej na Boschach a teraz mam TRW. Mam wrażenie, że TRW mniej pylą ale felgi brudzą się po trasie tak na jasny brąz. Na Boschu był to ciemny brud.

__Robert__
01-11-2013, 22:49
Witam. A co sądzicie o tych? [Only Registered Users Can See Links]

I tak nie będą pasować do Twojego auta, są za małe, Ty masz system LUCAS, a tam wchodzą tarcze o średnicy 296 mm :)

moskwicz
02-11-2013, 00:17
I tak nie będą pasować do Twojego auta, są za małe, Ty masz system LUCAS, a tam wchodzą tarcze o średnicy 296 mm :)

jesteś pewien? mam xeva wersja sport

jesteś pewien? mam xeva wersja sport

[Only Registered Users Can See Links]

__Robert__
02-11-2013, 14:38
[Only Registered Users Can See Links]


Te co pokazałeś teraz są ok bo średnica jest 296 mm, ale klocki te które są na zdjęciu nie będą pasowały. Daj mi nr VIN to napiszę Ci co i jak.

Furious
02-11-2013, 23:52
masz dwa rodzaje klocków na przód wystarczy zajrzeć na jarzmo hamulca
poniżej rysunki schematyczne obu możliwości.
[Only Registered Users Can See Links]

audicoupe
03-11-2013, 12:50
masz dwa rodzaje klocków na przód wystarczy zajrzeć na jarzmo hamulca
poniżej rysunki schematyczne obu możliwości.
[Only Registered Users Can See Links]

W zaciskach typu Lucas są klocki ze zdjęcia nr1 a w ate nr 2