PDA

Zobacz pełną wersję : przestawiacz kąta wtrysku


andre150
06-03-2011, 15:42
Witam!
Mam problem ze swoją omegą. Autko jeździ na codzien ok ale jak wyjeżdzam na szybsze trasy to efekt jest taki ze gdy dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34. Jakie powinna być wartość opornosci na elektrozaworku przestawiacza kata początku wtrysku? ( tego na dole pompy wtryskowej) Mogło sie tam coś zatrzeć w środku? da sie to jakoś rozebrać i sprawdzic? oporność na tym elektrozaworu to ok 15 ohm. Prosze o pomoc...

wicek
06-03-2011, 17:35
A jaki masz kąt wtrysku na jałowym?

roobo
08-03-2011, 00:55
dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34.

Są trzy opcje takiego stanu rzeczy:
1) niedrożny układ paliwowy (np: brudny filtr) ewentualnie duże "korki" powietrzne w wężach paliwowych (nieszczelność)
2) Źle ustawiony początek wtrysku na pompie (zczytać wartości kąta podczas pracy silnika fejsem)
3) uszkodzony zwór przestawiacza kąta wtrysku (rozpiąć wtyczkę od niego na pracującym silniku i od razu będzie czuć różnice w pracy - jak jest sprawny zwór ) ewentualnie zrobić test układu przy pomocy opelscannera.

Przeważnie przy punktach 1 i 2 następuje rozwiązanie problemu :)

mapper
08-03-2011, 01:04
o to ja się przy odrazu zapytam, może ktoś podać jaką wartość mu pokazuje OS konta wtrysku na rozgrzanym silniku bo chciałem porównać. Ewentualnie jaka wartość powinien pokazywać?

wicek
08-03-2011, 01:30
Powinno być 3.5 stopnia z małymi odchyłami.

mapper
08-03-2011, 01:35
Możesz powiedzieć która to wartość o OS? bo dokładnie nie ogarniam angielskiego. Na rozgrzanym silniku tak? A najlepiej jak by dało rade to wrzuć foto z zaznaczoną rubryka z kontem, na pewno jeszcze ktoś skorzysta z tego.

krzysiek1989
08-03-2011, 14:04
Witam!
Mam problem ze swoją omegą. Autko jeździ na codzien ok ale jak wyjeżdzam na szybsze trasy to efekt jest taki ze gdy dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34. Jakie powinna być wartość opornosci na elektrozaworku przestawiacza kata początku wtrysku? ( tego na dole pompy wtryskowej) Mogło sie tam coś zatrzeć w środku? da sie to jakoś rozebrać i sprawdzic? oporność na tym elektrozaworu to ok 15 ohm. Prosze o pomoc...

mam tak samo np jade 3tys obrotow,laduje gaz w podloge a auto lapie mula-nie przyspiesza. Zdarza sie to tez np gdy wyjezdzam z krzyzowki 1ka auto mol, 2ka auto mol puszczam gaz ,daje gazu i wreszcie jedzie. Moze to wina czujnika powietrza doladowujacego w kolektorze?Bo po odlaczeniu wlasnie tego czujnika auto ma mula caly czas,zachowuje sie dokladnie tak jakby podcisnienia byly zle podlaczone. jak myslicie?

andre150
08-03-2011, 16:17
No wiec filter jest nowy i na starym było to samo, nieszczelności niema bo pali bardzo dobrze i przejechalem juz 5 tyś tym samochodem natomiast poczatek wtrysku kojaże z kompa ze był 3,5 stopnia bo niedawno własnie byłem. Gdy odłaczam przestawiacz to niema róznicy w pracy silnika. Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.

wicek
08-03-2011, 17:33
Możesz powiedzieć która to wartość o OS? bo dokładnie nie ogarniam angielskiego. Na rozgrzanym silniku tak? A najlepiej jak by dało rade to wrzuć foto z zaznaczoną rubryka z kontem, na pewno jeszcze ktoś skorzysta z tego.
Desired i teraz nie pamiętam jak... W jednostkach masz "CA". Jutro jak będę u siebie, to podłączę kompa pod Omegę i zrobię screena.
mam tak samo np jade 3tys obrotow,laduje gaz w podloge a auto lapie mula-nie przyspiesza. Zdarza sie to tez np gdy wyjezdzam z krzyzowki 1ka auto mol, 2ka auto mol puszczam gaz ,daje gazu i wreszcie jedzie. Moze to wina czujnika powietrza doladowujacego w kolektorze?Bo po odlaczeniu wlasnie tego czujnika auto ma mula caly czas,zachowuje sie dokladnie tak jakby podcisnienia byly zle podlaczone. jak myslicie?
Wyczyść, jeśli nie pomoże, to podmień z kimś.
Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.
Jeśli objawy jak mówisz, to na 90% on.

krzysiek1989
08-03-2011, 17:40
Czyscilem juz go,z tego co widze w tym linku: [Only Registered Users Can See Links] to koncowka ktora wchodzi w glab kolektora ma to cos czarne jak sie nie myle ochronne, natomiast u mnie tego nie ma, z mojego czujnika wychodzi 2 kabelki ktore sa zlaczone ze soba poprzez chyba lut. Czy przez to czujnik moze przeklamywac?
jeszcze pytanie, gdzie sie odlacza przestawiacz?

mapper
10-03-2011, 00:53
Właśnie byłem rozgrzać taczke i sprawdziłem ten kąt wtrysku. Wacha się od 2.8 do 3.2 czy dlatego ze nie jest 3.5 może troszkę głośniej pracować? Mam zapłon opóźniony czy przyspieszony?? przestawić go na te 3.5??

roobo
10-03-2011, 01:10
Gdy odłaczam przestawiacz to niema róznicy w pracy silnika. Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.

Po odłączeniu zapłon powinien polecieć na 20 stopni i silnik powinien klepać jak sieczkarnia. Trzeba poszukać używki bo nowy "tani" nie jest :)

andre150
13-03-2011, 14:46
A jest mozliwe że zapiekł sie ten elektrozaworek? Jak odłączam to nic sie nie zmienia i silnik pracuje dośc ładnie..

andre150
20-03-2011, 20:32
Witam ponownie!
Wymontowałem ten elektrozaworek z pompy i stwierdzam ze jest dobry, ma około 15 ohm jak podlączam napięcie to sie otwiera. Wtrysk sterujący ma opornoś 93 ohm czyli też jest chyba w normie... Ma ktoś jakies pomysły czemu może wyświetla mi ten błąd 34?

roobo
20-03-2011, 21:26
Witam ponownie!
Wymontowałem ten elektrozaworek z pompy i stwierdzam ze jest dobry, ma około 15 ohm jak podlączam napięcie to sie otwiera. Wtrysk sterujący ma opornoś 93 ohm czyli też jest chyba w normie... Ma ktoś jakies pomysły czemu może wyświetla mi ten błąd 34?

To zmierz jeszcze miernikiem napięcie idące do zaworku z ECU (czy jest napięcie oraz czy się zmienia podczas gazowania)

Ewentualnie masz "zatarty - zasyfiony" tłok w przestawiaczu kąta wtrysku (te dwa dekielki po bokach na dole pompy).

Mógł ktoś się jeszcze kiedyś bawić zaworem ciśnieniowym w pompie (złe ciśnienie wpływa na prace przestawiacza)

andre150
23-03-2011, 23:21
a ma ktoś schemat tej pompy? to mój pierwszy diesel i musze sie dopiero połapa co i jak chodzi... Zastanawiam sie czy nie rozkręcic jej i sprawdzac wszystko po kolei. Zauważylem ze na ciepłym jest dużo słabszy i może to po prostu pompa jest wyjebana i dlatego takie jaja sie dzieją...

andre150
26-03-2011, 12:24
A jest to możliwe że np. zawiesza sie wtryskiwacz sterujący i źle zczytuje otwarcie tego wtryskiwacza? Zauważyłem że jak jest zimny to chodzi ok i na wolnych obrotach tez jest ok a jak jest gorący to jeden wtryskiwacz głośno pracuje ( tak jakby strzela).
Może po prostu tu cos jest nie tak?

roobo
27-03-2011, 00:13
A jest to możliwe że np. zawiesza sie wtryskiwacz sterujący i źle zczytuje otwarcie tego wtryskiwacza?

Może być.... wtryskiwacz sterujący ma wpływ na ustawienie kąta wtrysku. Natomiast niepokojące jest to, że jak odpinasz wtyczkę od zaworu przestawiacza to nie ma żadnej reakcji (niezależnie od stanu wtrysku) powinien zapłon "polecieć", dlatego raczej bym go narazie wykluczył a skupił się na tłoku przestawiacza, może zatarty albo ktoś kiedyś zablokował go na stałe od strony sprężyny i nie pracuje (różnie ludzie kombinują żeby pompy nie regenerować :) ) ....... Najlepjej to będzie pompę wyjąć i wszystko posprawdzać........

andre150
27-03-2011, 13:05
No dokładnie tylko trzeba miec na to czas... Podejżewam że w weekend to raczej nie zdążyłbym tego wszystkiego zrobic.. Tak czy inaczej to chyba ktoś musiał nieźle kombinowac przy tym samochodzie...

robert3012
06-05-2013, 19:00
Odkopię trochę stary temat.
Wywaliło mi w klekocie błąd 34 i posypał się kąt wtrysku. Po podłączeniu pod kompa wyszło 17,9 CA i silnik pracuje jak stary traktor. Trochę zaczął dymić i dość szybko się grzeje.
Oporność wtrysku sterującego 98 ohm. Napięcie na kostce po zapłonie 11,7 V. O ile oporność wygląda na w normie, to jak to z tym napięciem, może takie być?

ChiliPalmer
06-05-2013, 19:39
Napiecie jest ok, nim sie nie sugeruj. Opornosc wydaje mi sie rowniez okej. Kat wtrusku powinien wynosic ok 3.5CA +/- 0.6 CA

Jesli tak poszybowal to ablo zawiesil Ci sie przestawiacz (elektrozawor), walnal wtrysk sterujacy, w najgorszym wypadku polecial rozrzad (ale w to watpie).

Sprawdz czy nie scielo Ci klina na kole pompy wtryskowej...

bsje27
06-05-2013, 19:43
zaworek n108 ci sie nię odpiął??
sprawdź kable do niego

choć tak zachowuje się układ jak odłączysz wtrysk sterujący, kąt wtrysku jedzie na maxa

robert3012
06-05-2013, 20:06
zaworek n108 ci sie nię odpiął??
sprawdź kable do niego
A co to takiego to n180?

Rozrząd na 99% wykluczam. Stało się to dość nagle. Auto wyjechało rano z garażu normalnie, dojechało do celu bez problemu. Zostało zgaszone na parkingu i problem objawił się przy ponownym odpaleniu. Nagle z niczego zaczęło fiksować.
Trzeba będzie wyciągnąć wtrysk i rozpołowił
Skoro oporność w normie to chyba nie będzie potrzeby rozbierać kabelka.

ChiliPalmer
06-05-2013, 20:41
N108 sam z siebie sie nie wypnie, jest dosyc solidnie wczepiany przy wsporniku pompy.
N108 to terminologiczne oznaczenie elektromagnetycznego przestawiacza kata wtrysku - raczej stosowane przez pompiarzy naprawiajacych VAGi ;-)
Jesli juz cos to obstawiam wtrysk sterujacy. Chociaz mnie 34 wywalal kiedy pojawilo sie powietrze w paliwie. ;-)

robert3012
06-05-2013, 22:52
Wtrysk wyciągnięty i rozebrany. Niby nic nie wskazywało na mechaniczne uszkodzenie, jedynie co ciekawe iglica końcówki nieco wystawała (a chyba wszystko powinno być idealnie równo).
I co ciekawe po przeczyszczeniu, przedmuchaniu i złożeniu na nowo oporność podskoczyła do 107,2 ohm.
Jak już jest wyciągnięty to chyba pokuszę się o wymianę końcówki od razu.

robert3012
10-05-2013, 18:25
Wtrysk wrócił od specmajstrów. Po wymianie końcówki i sprawdzeniu czy wszystko ok został zamontowany i niestety... Nic się nie zmieniło :/ Znów terkocze jak traktor i dymi na czarno. Jutro podjadę do auta i podepnę pod kompa. Jak myślicie co to jeszcze może być.

gocha
10-05-2013, 22:14
podpiąć pod os-a i zobaczyć jaki jest kąt wtrysku i czy się zmienia wraz ze wzrostem obrotów.jeżeli nie (wersja optymistyczna-przytarty mechanicznie układ przestawiacza w pompie) lub niestety przeskoczył rozrząd :oonie:.

cugiel
10-05-2013, 23:48
A jaka powinna być wartość kąta wtrysku pod OS?
Jaka wartość powinna być dla silnika zimnego a jaka dla w pełni rozgrzanego?

Jak to jest? Im większa wartość to wtrysk jest przyśpieszony czy opóźniony?

Jakie są objawy uszkodzonego przestawiacza? Wywala jakiś błąd?

bsje27
11-05-2013, 18:31
Wtrysk wrócił od specmajstrów. Po wymianie końcówki i sprawdzeniu czy wszystko ok został zamontowany i niestety... Nic się nie zmieniło :/ Znów terkocze jak traktor i dymi na czarno. Jutro podjadę do auta i podepnę pod kompa. Jak myślicie co to jeszcze może być.

sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??

robert3012
11-05-2013, 20:49
sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??
W którym miejscu jest ten zaworek? Ogólnie wszystko wygląda ok. Nic nie porozpinane czy poprzecierane. Podłączyłem właśnie pod kompa i wyszło na czy na ciepłym czy na zimnym Actual Injection Start 20 CA przy czym przed zrobieniem sterującego było ok 17CA.
Natomiast Desired Iniestion Start na zimnym 2,8-2,9 a na ciepłym stoi sztywno na 2,5.

Max Fuel Quantity Offset 3%
Start Fuel Quantity Offset przestawiłem z 3.6 na 4.1 i silnik zaczął jak by trochę spokojniej pracować chociaż jeszcze słychać jakieś niepożądane dźwięki. Nie dymi już tak bardzo na czarno, lepiej wkręca się na obroty i nie grzeje się tak bardzo jak wcześniej.

Dawido89
12-05-2013, 03:21
przestawiacz wtrysku jest na dole pompy,jeśli odepniesz odniego wtyczkę i silnik zacznie chodzić jak VAGowe 1.9TDI tudzież jak stary Jelcz tzn że zaworek jest OKI

robert3012
12-05-2013, 12:49
przestawiacz wtrysku jest na dole pompy,jeśli odepniesz odniego wtyczkę i silnik zacznie chodzić jak VAGowe 1.9TDI tudzież jak stary Jelcz tzn że zaworek jest OKI
Ciężko siętam dostać a co dopiero odpiąć.
Niby wszystkie kabelki ok, oporność wtrysku 106,4 a wywaliło mi właśnie
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
Jak to rozgryźć?
Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA

bsje27
12-05-2013, 14:17
Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA

dlatego że do tej wartości 20 pompa rzadko się ustawia i dlatego na początku było do 17st
czesto jak robi się test przestawiacza kąta to ciężko dojść mu do max wartości a jak robie drugi raz test wtedy szybciej się wbija na maxa

kąt wtrysku zależny jest też od ciśnienia wewnątrz pompy, ale to zostawmy bo są inne rzeczy do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci

robert3012
12-05-2013, 15:56
No OK. To w takim razie co dalej?
Kable posprawdzane, wtrysk zrobiony, kostki OK. A problem jak był tak jest. Możliwe, że wtrysk był źle zrobiony?
Jedyne co się nieco poprawiło, to nie dymi tak bardzo czarnym dymem i mniej się grzeje. Silnik już po odpaleniu trochę lepiej pracuje chociaż to jeszcze nie to. A jak był wczesniej problem z odpaleniem tak wydaj mi się, że teraz jest nawet niego gorzej.
Jeszcze jedno, po odpaleniu silnik pracuje równo, obroty nie pływają - tyle tylko że głośnio i jest słabawy nieco.

bsje27
12-05-2013, 21:06
podmień ten zaworek od przestawiacza kąta wtrysku, jak odłączysz kabel od wtrysku sterującego jest jakaś różnica?
są jakieś inne błędy wtedy?

jesli nic to podmien wtrysk, tak zachowuje się kąt wtrysku jak odłączysz kabel od sterującego-wtedy kąt wtrysku jest max

robert3012
12-05-2013, 21:22
Po odpięciu sterującego wywala tylko błąd od niego, no i od tempomatu cały czas ale to olewam bo go nie mam.
Czy sterujący jest podpięty czy nie, nie ma to żadnego wpływu ani na pracę silnika ani na odpalanie. Jedynymi objawami odpięcia jest widoczny na kompie jego błąd, no i kąt wtrysku 0.00 CA.
Teraz już nic nie będę podmieniał bo nie mam na co podmienić, a też musiałem wrócić do Łodzi i nie mam dostępu do auta w tygodniu. Jutro Omka idzie do mechanika. Zobaczymy co ten powie. Gość się PB nie tylko ON a i warsztat ma już ładnych parę lat. Może ją wyleczy.

gocha
12-05-2013, 22:01
w os-nerze jest funkcja testu zmiany kąta wtrysku,czy była jakaś zmiana w pracy silnika?na dzień dobry wyciągnąć pompe i zobaczyć czy tłok od przestawiacza tego kąta chodzi płynnie,nie przytarł sie,a jeżeli z nim ok to niestety trzeba szukać rozrządu(u mnie za pare złotych łańcuch,ślizgi,zębatka z używanego silnika były wymienione-łańcuszek mój w stosunku do nowej używki był znacząco wyciągnięty)

robert3012
21-05-2013, 19:46
Szybkie pytanie. Przestawiając pompę Do lub Od silnika, jakie są widełki konta? W jakim zakresie można to przestawiać?

A ogólnie w temacie.
Wtryski wszystkie sprawdzone, rozrząd tak jak powinien, wszelakie kabeki i czujniki w porządku. Zostało wyciągnięcie i rozbieranie pompy. Chyba że znajdę jaką co by na podmiankę zapodać i sprawdzić co się będzie działo.

bsje27
22-05-2013, 07:20
[QUOTE=robert3012;1016041]Szybkie pytanie. Przestawiając pompę Do lub Od silnika, jakie są widełki konta? W jakim zakresie można to przestawiać?

myślę że ok 20stopni masz do dyspozycji, pewnie chcesz opóźnić kąt wtrysku żeby silnik chodził normalnie??

Grzegonz
20-08-2013, 22:43
Czy ktoś z obeznanych w temacie byłby tak miły i wskazał mi gdzie jest ten zawór od przestawiacza? Zanim zacznę biegac po mechanikach i wydawać pieniądze chciałbym sam sprawdzić tyle ile mogę.

[Only Registered Users Can See Links] na tej aukcji są ładne zdjęcia pompy, czy to jest ten gruby płaski przewód z końcówką na torxy (biała z napisem bosch)?

Mam problem że czasami mój samochód złapie muła jak to wyżej było pisane, robi się to naprawdę sporadycznie ale jest denerwujące kiedy pedał od połowy wcisnięcia do podłogi nie ma praktycznie żadnej reakcji poza rosnącymi obrotami.

darex2009
06-11-2014, 01:23
witam podepnę się pod temat mam problem podobny tylko ze u mnie zapala jedzie normalnie tylko na zimnym jak schodzi z obrotów to zapali cheka i zgaśnie na cieplejszym już tylko zapala check a na rozgrzanym jest idealnie. Może ktoś miał podobne problemy a wywala mi błąd 64 dawka paliwa

xax3
06-11-2014, 14:00
witam podepnę się pod temat mam problem podobny tylko ze u mnie zapala jedzie normalnie tylko na zimnym jak schodzi z obrotów to zapali cheka i zgaśnie na cieplejszym już tylko zapala check a na rozgrzanym jest idealnie. Może ktoś miał podobne problemy a wywala mi błąd 64 dawka paliwa

Wpisz sobie w wyszukiwarkę kod błędu albo opis błędu. Bo szukasz w złym temacie. Podpowiem że chodzi o nastawnik pompy wtryskowej. I na przyszłość przeszukaj dział DIESLA i dopiero pisz wątek w pierwszym lepszym temacie. Bo o błędzie nastawnika lub "64" jest dużo na forum.