PDA

Zobacz pełną wersję : Ciśnienie doładowania Omega 2.5 td


poplawski78
22-06-2010, 21:32
Witam.
Mam pytanie.Orientuje się ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania dla silnika jak w temacie?

rafi195
22-06-2010, 21:42
na jałowym około 1 bar..

DamianSz
22-06-2010, 21:53
1,3 przy 4000 RPM nieobciążony silnik a pod obciążeniem nawet do 2,3 bara

poplawski78
23-06-2010, 21:42
2,3 bara? To nie pomyłka? Doprawdy nadzwyczajny wynik.

bsje27
23-06-2010, 21:56
1.7bara wydusiłem mierząc zwykłym miernikiem do 2bar podczas jazdy, automat.

DamianSz
23-06-2010, 22:20
2,3 bara? To nie pomyłka? dokladnie to jest 1 bar cisnienia atm + 1,3 bar cisnienie doladowania

poplawski78
23-06-2010, 22:28
Okej.Teraz wszystko jasne.Wynik 1,3 bar nadciśnienia rozumiem.Twój wcześniejszy wpis odczytałem właśnie w ten sposób tzn.nadciśnienie rzędu 2,3 bar.Stąd moje niedowierzanie.

kaptur1
08-08-2010, 19:59
koledzy a czym mierzycie te cisnienie doladowania tez bym sobie zmierzyl bo cos slaba moja omcia

poplawski78
08-08-2010, 21:10
A masz waćpan w swoim aucie turbosprężarkę?

DamianSz
08-08-2010, 22:48
A masz waćpan w swoim aucie
turbosprężarkę? no właśnie bo w opisie jest X20XEV

redies
08-08-2010, 23:15
moja miała kilka dni temu podczas pomiaru 2,1 bara

miha
09-08-2010, 00:11
U mnie też około 2.3 bara było. Wicek mierzył. Wicku jak to tam było u mnie ? Pamiętasz?

Dawido89
13-03-2011, 17:22
no to i ja sobie zmierzyłem za pomocą fejsu ciśnienie doładowania turbinki i tak oto:

-bieg jałowy 0.98bar
-w czasie jazdy 110kmh przy prędkości obrotowej 2100rpm nabiła niecałe 1,7bar chciałem docisnąc więcej ale silnik coś szarpnoł i wywaliło check`a nie zapisując w laptopie żadnego błędu(podejrzewam coś chwilowego bo wczoraj zdrowo nadusiłem omegę do ponad 150kmh i nic sie nie stało)

Z tego co czytam to ciśnienie biegu jałowego dobre ale czy nie zbyt nieskie ciśnienie w czasie jazdy?Oleju nie spala to pobawić się cięgnem na turbinie i szukać właściwego ustawienia??

DamianSz
13-03-2011, 18:49
to pobawić się cięgnem na turbinie i szukać właściwego ustawieniatego nierób po prostu sprawdź do jakiej wartości dochodzi przy maks wciśniętym pedale

Dawido89
13-03-2011, 18:54
A jakie powinna osiagac wartosci przy 4000rpm? Powyzej 2bar tak?

wicek
13-03-2011, 18:57
2.2 Bar to tak wzorowo. Jeśli nie osiąga, a świszczy jak mu depniesz od 1.200 obr, to masz dziurę w dolocie.

Dawido89
14-03-2011, 01:45
oj syczy,syczy w takim razie szukac dziurawego dolotu?

krzysiek1989
14-03-2011, 15:13
ja tez mam wlasnie gdzies dziure w dolocie bo swiszczy przy kazdym dodaniem gazu w czasie jazdy, jednak nie moge jej zlokalizowac. Zauwazylem dzis ze gorna czesc IC jest cala w oleju wiec ominalem IC podlaczajac takze innny gorny waz i okazuje sie ze nadal swiszczy. Wiec to ani wina IC ani gornego weza. Zostaje do sprawdzenia dolny waz(ale jest suchy).
A czy moze tez swiszec jak jest pekniety ten wezyk przy tubo obok zaworu upustowego lub peknieta guma idaca do filtra powietrza?

I ta gorna czesc IC nie daje mi spokoju czego jest orzygana olejem,skoro po ominieciu IC dalej swiszczy? Bylem przekonany ze to jego sprawka a tu taka niespodzianka...

rafi195
14-03-2011, 20:36
Moze być wszystko a nawet przez gruszkę ciśnienie uciekać i takie objawy ..a ten świst głośny jest. da rady nagrać filmik???

krzysiek1989
14-03-2011, 20:43
Moze być wszystko a nawet przez gruszkę ciśnienie uciekać i takie objawy ..a ten świst głośny jest. da rady nagrać filmik???

dosc glosny szczegolnie jak wcisne pedal powyzej polowy, da sie go uslyszec nawet przy zamknietych szybach.
raczej na nagraniu nie bylo by tego slychac, chyba ze bym telefon przywiazal gdzies do komory silnika:D ale i tak pewnie silnik zagluszyl by to syczenie. Ale slychac ze dzieje sie to ze strony pasazera. troche mnie to denerwuje, jezdze juz tak z 4 miechy. Czasem turbinka ciagnie lepiej czasem slabiej,pewnie ma na to wplyw ta nieszczelnosc...
Ale nie mam juz pomyslu jak ja zlokalizowac...

wicek
14-03-2011, 21:27
U mnie wąż pęknięty. Dojście jest na tyle zrąbane, że wyciągając go z Omegi na części walczyłem z tym 1.5 godziny, z tym, że odkręciłem cały kolektor wydechowy, bo tak było najłatwiej. Nie wiem, ale chyba w nowszych rocznikach są takie głupie opaski, które mocno utrudniają w manewrach. W mojej z 95 tego nie ma. Jutro będę walczył zakładając do mojej. Mam nadzieję na poprawę, bo IC suchuteńkie, a wąż turbina - IC sparciały, mięki i zarzygany olejem. Wkurza mnie to, bo raz, że pali mi dużo za dużo, dwa - nie ma mocy nawet na tyle, żeby zerwać przyczepność na suchym, trzy syczy.

Maximus2121
19-03-2011, 14:27
u mnie też słychać świst jak dodaje gazu ale mi się to podoba:) nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia doładowania ale jak byłem u Wicka to było ok. A jak komuś brakuje mocy to polecam chipa:) choć i tak się przyzwyczaiłem i już też brakuje mi mocy:) ( mocy nigdy nie za wiele)

seba0000
24-08-2012, 22:41
Witam odświeżam temat. Podłączyłem sobie w dolot czujnik ciśnienia doładowania. Na wolnych obrotach pokazuje 0.0 Bar natomiast podczas maksymalnego obciążenia 1.1 Bar po czym widać , że upuszcza. Mam pytanie czy to wynik prawidłowy czy coś jest nie tak. Bo czytam tu o różnych nawet 2.3 Bar i teraz nie wiem czy mam padnięte turbo . Gdzieś w specyfikacjach BMW znalazłem , że TDS ma 1.1Bar. Jak to jest ?

DamianSz
25-08-2012, 09:58
Witam odświeżam temat. Podłączyłem sobie w dolot czujnik ciśnienia doładowania. Na wolnych obrotach pokazuje 0.0 Bar natomiast podczas maksymalnego obciążenia 1.1 Bar po czym widać , że upuszcza. Mam pytanie czy to wynik prawidłowy czy coś jest nie tak. Bo czytam tu o różnych nawet 2.3 Bar i teraz nie wiem czy mam padnięte turbo . Gdzieś w specyfikacjach BMW znalazłem , że TDS ma 1.1Bar. Jak to jest ?dobrze pokazuje 1.1 do 1.3, 2.3 to jest ciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym 1 atmosfery + 1,3 turbo = 2.3