PDA

Zobacz pełną wersję : 2.3 td problem


Ci4y
18-06-2010, 14:58
witam, mam problem i chcialbym podpowiedzi, mam w posiadaniu frontere 2,3 td ( silnik z omegi ) moj problem jest nastepujacy, jakis czas temu wracajac do domu zgasl mi bez powodu niewiedzialem co jest, po kilku minutach postoju z otwarta maska odpalilem , dojechalem do domu z dusza na ramieniu, zauwazylem ze silnik nagle oslabl, stracil moc i dynamike, turbina zaczela gadac w okolicy 2800 / 3000 obr. wedlug mnie stanowczo za pozno, ze zbiorniczka wyrownawczego ubywa plyn, przy odpalaniu niekiedy zarzuci na bialo ( chyba plyn nie wachalem ) no i jest problem z rozruchem , stad moj post i pytanie czy to nie uszczelka pod glowica, silnik nie wkreca sie powyzej 4 tys. :(
mam dola koles ma ten sam motor w swoim wozidelku i slychac ze jego silnik jest mocniejszy juz po odglosach, w jezdzie tak samo , moze ktos robil juz uszczelke w tym silniku , prosze o kazda pomoc

rafja
18-06-2010, 16:54
najgorzej ze ze zbiorniczka ubywa płyn - wskazywałoby to na UPG.
PS. w omedze nie było 2.3 TD, chyba ze sie myle....

rafi195
18-06-2010, 19:26
jeżeli ubywa płynu i to stanowczo i nie ma wycieków na zewnątrz to UPG.. u mnie jak padła uszczelka to jak na jałowym nagle depnąłem w gaz to zatelepało silnikiem i biały dymek puściła..i grzała się szybko gotowała .. a co do straty mocy to no nie wiem ..no chyba że naprawdę szybko wszama płyn tylko uważaj abyś nie uszkodził całego silnika bo jak płyn nad tłoka pójdzie i zapalisz to może być nie wesoło..

DamianSz
18-06-2010, 21:33
PS. w omedze nie było 2.3 TD, chyba ze sie myle....w OA był
a masz ogrzewanie znaczy czy grzeje jak nie to możesz być pewny że na 99,9% UPG

bzyku_2002
18-06-2010, 22:51
PS. w omedze nie było 2.3 TD, chyba ze sie myle....

Mylisz się, mylisz. Omega A miała takiego klekota ;-)

Ci4y
19-06-2010, 00:31
ogrzewanie jest grzeje nawet mocniej niz zawsze, juz niewiem czego sie czepic w tym silniku, ok jesli grzeje to nie bedzie uszczelka, wiec gdzie ucieka zawartosc zbiorniczka, zagrzalem dzis maszinu i zajrzalem do zbiorniczka, weze zmacalem, gorace miekkie, czuc ze jest w nich woda, w zbiorniczku jesli bylaby uszczelka moglyby bombelki sie pojawiac robic sobie bul bul bul, niema jest ok, gdzie ten plyn ?? powiedzcie wiec czemu auto tak nagle oslablo, na bagnecie sam olej nie ma odstawki po wodzie, help

rafi195
19-06-2010, 09:53
U mnie na początku UPG też było ok ..jak pomykałem spokojnie to wszystko było oki..ale jak podeptałem po gazie to wtedy wywalało płyn i nie było ogrzewania...i gotowała..ale mocy jej nie brakowało..chociaż w Chrysler Voyager TD gościowi zgasł silnik na światłach i już nie odpalił i to dziwne po wielu próbach diagnozy i sprawdzań okazała się to wina UPG..

Ci4y
19-06-2010, 13:16
niewiem , dzis rozbieram silnik i wymieniam uszczelke , zobaczymy co z tego wyjdzie, po poskladaniu calosci do kupy napisze jaki efekt

Ci4y
25-06-2010, 01:12
witam ponownie po kilku dniach mordow z moim wozidelkiem powiem tyle, uszczelka nowa, stara nie byla ruszona, glowica idealna, profilaktycznie oddalem na delikatny szlif, cylindry wygladaja jak nowe, bez skazy tloki tak samo, poskladalem silnik do kupy, odpalam i dalej to samo :( polecialem z kasiora na frajer, czego mam sie czepic ze ten silnik nagle stracil moc i dynamike ?? pomozcie moze cos pominalem po drodze ??

roobo
25-06-2010, 01:21
pomozcie moze cos pominalem po drodze

A układ paliwowy sprawdzałeś? Tam rotacyjna pompa jest na "mechaniku" z przystawką do turbo (odwrócona do góry nogami) Takie objawy mogą świadczyć o problemie z zasilaniem pompy w paliwo (wadliwa praca przestawiacza kąta wtrysku, problem z wydatkiem paliwowym pompy itp. itd.) ale zacząć trzeba od dopływu paliwa na początek :)

Ci4y
25-06-2010, 22:24
robo uklad paliwowy zmienilem na nowy, cala rurke od zbiornika do silnika, bo ja uszkodzilem na ostatnim wypadzie w teren, pompka mechaniczna ta pod silnikiem jest odlaczona poniewaz zasysala powietrza, jest zrobione bezposrednio ze zbiornika do pompy wtryskowej po drodze maly filterek i normalny filtr paliwa boscha, dzis dorwalem pewien specyfik i na rozgrzanym silniku zaaplikowalem w kolektor i pomoglo, autko zaczelo lepiej jezdzic odzyskalo znaczna czesc mocy i dynamiki, jakis preparat na oczyszczenie pierscieni w starych dislach, koles mi dal tego kapke na sprobe, ale dalej kulawo odpala, moze to przez odlaczona pompe mechaniczna, ale dopatrzylem sie jeszcze ze swiece nie sa oplowskie tylko jakies inne krotrze od tych co powinny byc, jutro bede zakladal swiece takie jakie maja byc, moze to to jak nie zamawiam pompe ta z spod silnika i sprawdze moze pompka jak nie to zazynam rozgladac sie za silnikiem :(

piter2
21-08-2010, 11:57
ja robiłem jest trochę grzebania przy tym

piter2
17-09-2011, 21:06
kto wie jak ustawic pompe wtryskowa w tym silniku potrzebuje pilnie pomocy w ustawieniu pompy bo nie wiem co i jak robić pilnie potrzebuje pomocy