PDA

Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja nie chłodzi


preses1
28-04-2010, 21:41
Witam serdzecznie.Posiadam opla omege b 2,0 16v z klimatronikiem.Jeżdże cały rok z włączoną klimą.Zimą gdy nastawiłem 23,22 21 18 st C klima reaguje pozytywnie(dogrzewa lub zmniejsza temp).Lecz gdy na zewnątrz jest +20 st(kwiecień) i nawet jak włączę LO wentylator zaczyna dmuchać powietrze na max. lecz temperatura tego powietrza jest taka jak na zewnątrz auta(nie chłodzi).Co może być tego przyczyną.Zgóry bardzo dziękuję za odpowiedzi na ten temat.Pozdrawiam.:pokoj:
:):)

tc82
29-04-2010, 00:34
Kolego otwórz maskę i zobacz czy sprężarka w ogóle się załącza

baron_kr
29-04-2010, 02:30
Kolego otwórz maskę i zobacz czy sprężarka w ogóle się załącza

Albo czy w ogóle chłodziwo jest :)

tc82
29-04-2010, 02:47
Albo czy w ogóle chłodziwo jest :)

No jak nie ma to się nie załączy, a jak będziemy wiedzieć że nie chodzi to poradzimy co dalej w takiej sytuacji

cugiel
29-04-2010, 08:40
zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie, moze akurat mamy ta sama przyczyne niesprawnosci klimy:D

mam od jakiegos czasu podobny problem
kiedys klima u mnie chodzila OK zeby nie powiedziec ze dobrze ale ostatnio widze ze chodzi to tak jakby chcialo a nie moglo

czynnik mam bo klima swiezo nabita, wyciekow nie ma a sprezarka sie zalacza
jednak gdy ustawie na LO to w aucie nie robi sie zimno co najwyzej przyjemnie i to dopiero po okolo 5-10km
jaki element jest odpowiedzialny za schladzanie powietrza ktore wpada do kabiny

dodam jeszcze ze u znajomej w astrze h jak sie klime wlaczy to rurki pod maska pokrywaja sie szronem a w aucie jak w lodowce a u mnie ledwo zimne sie robia a w aucie jak pisalem tylko przyjemnie chlodno, wogole reka nie marznie jak sie reke do kratki przystawi

tomspeed
29-04-2010, 10:39
zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie, moze akurat mamy ta sama przyczyne niesprawnosci klimy:D

mam od jakiegos czasu podobny problem
kiedys klima u mnie chodzila OK zeby nie powiedziec ze dobrze ale ostatnio widze ze chodzi to tak jakby chcialo a nie moglo

czynnik mam bo klima swiezo nabita, wyciekow nie ma a sprezarka sie zalacza
jednak gdy ustawie na LO to w aucie nie robi sie zimno co najwyzej przyjemnie i to dopiero po okolo 5-10km
jaki element jest odpowiedzialny za schladzanie powietrza ktore wpada do kabiny

dodam jeszcze ze u znajomej w astrze h jak sie klime wlaczy to rurki pod maska pokrywaja sie szronem a w aucie jak w lodowce a u mnie ledwo zimne sie robia a w aucie jak pisalem tylko przyjemnie chlodno, wogole reka nie marznie jak sie reke do kratki przystawi

tak ogolnie to wszystko wskazuje na brak czynnika lub jego mala ilosc. no ale skoro twierdzisz ze czynnik jest. a jestes pewien ze masz odpowiednia ilosc czynnika??
warto by wymienic filtr kabinowy jezeli dlugo nie zmieniales.
jak narazie nic mi wiecej nie przychodzi do glowy. no chyba za uwalony brudem parownik, ale to chyba na ostatnim miejscu biorac pod uwage fakt lekko zimnych rurek.

tak sobie jeszcze mysle. moze masz za slaby "przeplyw" czynnika w ukladzie. cos go blokuje?? ale to malo prawdopodobne.

no i jeszcze jest jedna prawdopodobna przyczyna, a mianowicie kompresor chce przejsc juz na emeryturke.

tc82
29-04-2010, 22:50
tak sobie jeszcze mysle. moze masz za slaby "przeplyw" czynnika w ukladzie. cos go blokuje ale to malo prawdopodobne.

no i jeszcze jest jedna prawdopodobna przyczyna, a mianowicie kompresor chce przejsc juz na emeryturke.

Czy jak nabijałeś klimę to sprawdzili ciśnienia jakie kompresor wytwarza ?? Może rzeczywiście jego żywot dobiega końca.

Co do blokowania przepływu to najczęstszą przyczyną jest zapchany filtr-osuszacz, jeśli przy odsysaniu starego czynnika i wytwarzaniu próżni zamarza to prawdopodobnie jest do wymiany

cugiel
30-04-2010, 10:44
gosc ktory nabijal klime mowil zesprezarka jeszcze powinna posmigac
a osuszacz to mi proponowali przed wymiana czynnika ze nowy zaloza bo ten moj jest z rocznika 95 czyli od nowosci tylko ze oni chcieli za nowy 370zl a wedlog mnie to jest za duzo jak na tak stare auto ktore niewiadomo ile jeszcze wytrzyma:p
na szrocie za uzywany chcieli 50 zl ale jak zobaczylem ze one leza na kupie na magazynie u nich i nawet te dziury sa nie zaklejone to zwatpilem bo moglem kupic wiekszego szrota niz moj i bylbym w plecy za osuszacz i nabicie jakby byl niesprawny

na innym serwisie mowili ze za 200 zl moga zlokalizowac przyczyne

tc82
30-04-2010, 22:20
Dobra, a czy byłeś przy nabijaniu??
Jakie konkretnie ciśnienia daje sprężarka??
Na niskim powinno być 2, a na wysokim 10-15 (przy obrotach silnika 2-2,5 tys. wydajność sprężarki jest najlepsza), jeśli gość , który nabijał ma pojęcie o tym co robi, to po samych ciśnieniach powinien wiedzieć co ewentualnie może być nie tak. Podjedź do nich i niech Ci podłączy jeszcze raz pod maszynę i zobacz jakie są te ciśnienia, nie powinien chcieć za to żadnej kasy bo to w sumie w ramach reklamacji

Karawan
03-05-2010, 14:55
Panowie podepne sie pod temat. W mojej klimie przetarla sie rura i czynnik poprostu uciekl. Po naprawie rurki i napelnieniu czynnika nie chlodzi. Wczesniej bylo ok. Zaraz po napelnieniu bylo jakies cisnienie,jednak po paru minutach sprezarka nie podaje nic,wszystko sie wlacza ale nie chlodzi. Czy wtakim przypadku sprezara do wymiany,czy jeszcze cos innego moge sprawdzic?

preses1
03-05-2010, 15:27
co prawda mieli sprzęt do serwisu klimatyzacji,co pozwoliło wykryć że jest gdzieś nieszczelność (napełniany gaz uciekał),ale mimo zewnętrznych oględzin rurek i sprężarki ,nieszczelności nie zauważono.Sprężarka też nie pracowała tylko nie wiadomo dla czego-albo jest zepsuta albo brak czynnika chłodzącego nie pozwala jej uruchomić.Taka jest opinia "mechaniorów". A czy są jeszcze jakieś elementy gdzie może być nieszczelność,i gdzie są schowane ? Pozdrawiam

tc82
03-05-2010, 17:33
Panowie podepne sie pod temat. W mojej klimie przetarla sie rura i czynnik poprostu uciekl. Po naprawie rurki i napelnieniu czynnika nie chlodzi. Wczesniej bylo ok. Zaraz po napelnieniu bylo jakies cisnienie,jednak po paru minutach sprezarka nie podaje nic,wszystko sie wlacza ale nie chlodzi. Czy wtakim przypadku sprezara do wymiany,czy jeszcze cos innego moge sprawdzic?

Niemożliwe, że nie ma w ogóle ciśnienia jeśli jest czynnik. Jeśli czynnik jest to spróbuj obrócić sprzęgło sprężarki na wyłączonym silniku, czy stawia opór (coś jak przepychanie auta na biegu) czy obraca się bez problemu?? Jak bez oporu idzie to albo nie ma czynnika albo sprężarka do śmieci.
Długo jeździłeś z tą dziurą??, w takich sytuacjach powinno się wymienić filtr osuszacz bo może on blokować przepływ czynnika.

co prawda mieli sprzęt do serwisu klimatyzacji,co pozwoliło wykryć że jest gdzieś nieszczelność (napełniany gaz uciekał),ale mimo zewnętrznych oględzin rurek i sprężarki ,nieszczelności nie zauważono.Sprężarka też nie pracowała tylko nie wiadomo dla czego-albo jest zepsuta albo brak czynnika chłodzącego nie pozwala jej uruchomić.Taka jest opinia "mechaniorów". A czy są jeszcze jakieś elementy gdzie może być nieszczelność,i gdzie są schowane ? Pozdrawiam

Jak sprawdzali szczelność, maszyną do klimy(próżniowo) czy azotem (ciśnieniowo)??
Jak oni tego szukali?? Mieli jakieś urządzenie wykrywające gaz czy patrzyli i słuchali??
Jeśli nieszczelność jest na tyle duża, że maszyna nie pozwala nabić układu, to z reguły słychać, że gdzieś ucieka.
Jeśli nie mogą znaleźć nieszczelności to powinni nabić czynnik z barwnikiem UV i kazać wrócić po paru dniach na oględziny lampą UV.
Proponuję przyjrzeć się skraplaczowi(chłodnica klimy), lubią się rozsypać ze starości.

Karawan
03-05-2010, 20:46
Niemożliwe, że nie ma w ogóle ciśnienia jeśli jest czynnik. Jeśli czynnik jest to spróbuj obrócić sprzęgło sprężarki na wyłączonym silniku, czy stawia opór (coś jak przepychanie auta na biegu) czy obraca się bez problemu Jak bez oporu idzie to albo nie ma czynnika albo sprężarka do śmieci.
Długo jeździłeś z tą dziurą, w takich sytuacjach powinno się wymienić filtr osuszacz bo może on blokować przepływ czynnika.

Dzieki za szybka odpowiedz. Z tym przetarciem jezdzilem okolo tygodnia a jak sprawdzalem czy jest jakis opor podczas krecenia tym kolem od sprezarki,to niestety zadnego oporu nie stawialo,poprostu tak samo jak krecenie walem bez wkreconych swiec,taki sam efekt. Tylko dziwny zbieg okolicznosci-przetarcie-brak czynnika-napelnienie-sprezarka do wymiany. A ten filtr osuszacz dlaczego powinien byc wymieniony?

preses1
03-05-2010, 22:15
panie i panowie,wszedłem do kanału by od spodu zapoznać się ze sprężarką.No i stwierdziłem że ze sprężarki coś wycieka(poci się).Konsystencja wodnisto-oleista,lekko lepka,żółtawa lub zielonkawa.Czy to może być przyczyną nieszczelności?

tc82
03-05-2010, 23:00
panie i panowie,wszedłem do kanału by od spodu zapoznać się ze sprężarką.No i stwierdziłem że ze sprężarki coś wycieka(poci się).Konsystencja wodnisto-oleista,lekko lepka,żółtawa lub zielonkawa.Czy to może być przyczyną nieszczelności?

jak najbardziej, to olej ze sprężarki razem z barwnikiem UV ma taki kolor

A ten filtr osuszacz dlaczego powinien byc wymieniony?

Bo jest higroskopijny i chłonie wilgoć więc teoria mówi że po każdym rozszczelnieniu układu klimatyzacji powinno się go wymieniać, ale jeśli nie zamarza podczas wytwarzania próżni na maszynie to powinien być ok (chociaż i na zamarzanie są sposoby:))
Co do zbiegu okoliczności to z reguły tak jest że jak się wali to wszystko na raz:(

preses1
04-05-2010, 10:41
A czy taką sprężarkę ciężko rozebrać dla amatora majsterkowicza.Nie chciałbym kupować nowej za 800 zł,używana za 200-300 może być też nieszczelna.Zestaw uszczelek na allegro kosztuje 110 zł.

tc82
04-05-2010, 11:13
A czy taką sprężarkę ciężko rozebrać dla amatora majsterkowicza.Nie chciałbym kupować nowej za 800 zł,używana za 200-300 może być też nieszczelna.Zestaw uszczelek na allegro kosztuje 110 zł.


Rozebrać nie jest ciężko, gorzej może być ze składaniem. Najtrudniej założyć uszczelnienie czołowe nie rozwalając go.

tomspeed
04-05-2010, 11:25
A czy taką sprężarkę ciężko rozebrać dla amatora majsterkowicza..
rozerac to chyba kazdy potrafi. gorzej to pozniej tylko poskladac ;)

preses1
04-05-2010, 15:57
tak przy okazji jadąc po drodze odwiedziłem ASO opla.Pytam się pana przy stoliku od części zamiennych-"..czy mogę u was kupić komplet uszczelek do sprężarki klimatyzacji",a pan mi na to " nie ma czegoś takiego jak uszczelki do sprężarki,i może mi sprzedać całą nową sprężarkę".Śmiech mnie ogarnął.P.S-Poza allegro gdzie takie uszczelnienia można kupić.

Karawan
04-05-2010, 16:57
Cytat:
Napisał Karawan
A ten filtr osuszacz dlaczego powinien byc wymieniony?

Bo jest higroskopijny i chłonie wilgoć więc teoria mówi że po każdym rozszczelnieniu układu klimatyzacji powinno się go wymieniać, ale jeśli nie zamarza podczas wytwarzania próżni na maszynie to powinien być ok (chociaż i na zamarzanie są sposoby)
Co do zbiegu okoliczności to z reguły tak jest że jak się wali to wszystko na raz



Tzn. jak uciekal mi czynnik,to ja to slyszalem po wjechaniu do garazu i jak przestalo juz syczec zakleilem tasma to przetarcie,bo sam nie wiedzialem ile z tym bede jezdzil,wiec wilgoci nie zalapalo. Pytanie mam takie-czy bawic sie w naprawianie starej sprezary,czy kupowac odrazu inna?

tc82
04-05-2010, 21:42
Tzn. jak uciekal mi czynnik,to ja to slyszalem po wjechaniu do garazu i jak przestalo juz syczec zakleilem tasma to przetarcie,bo sam nie wiedzialem ile z tym bede jezdzil,wiec wilgoci nie zalapalo. Pytanie mam takie-czy bawic sie w naprawianie starej sprezary,czy kupowac odrazu inna?

Bardzo mądrze z tą taśmą:brawo:
Kolego zrobisz jak zechcesz, generalnie najpierw należało by ją rozebrać i zobaczyć o co kaman. Jeśli tylko uszczelki to raczej warto naprawić, ale jak się np. zmieliła w środku to lepiej kupić nową, ktoś na forum pisał że sprężarki z dajewo pasują i nowa za 450 zł wychodzi.

tak przy okazji jadąc po drodze odwiedziłem ASO opla.Pytam się pana przy stoliku od części zamiennych-"..czy mogę u was kupić komplet uszczelek do sprężarki klimatyzacji",a pan mi na to " nie ma czegoś takiego jak uszczelki do sprężarki,i może mi sprzedać całą nową sprężarkę".Śmiech mnie ogarnął.P.S-Poza allegro gdzie takie uszczelnienia można kupić.

W ASO mają bo sam we Wrocławiu czasem kupowałem jak w hurtowni nie mieli. Po za Allledrogo to w hurtowniach zajmujących się chłodnictwem, ale często trzeba tam mieć działalność zarejestrowaną bo tak to nie chcą gadać, a na Alle... wcale nie wychodzi drogo.

preses1
04-05-2010, 22:18
na allegro przeglądałem wszelkie oferty sprężarek i zacząłem się zastanawiać czy od deawoo leganzy/nubiry nie pasują .Wyglądają tak samo ,nawet opis był że do opla też pasują.Nową znalazłem za 200.

tc82
04-05-2010, 22:21
na allegro przeglądałem wszelkie oferty sprężarek i zacząłem się zastanawiać czy od deawoo leganzy/nubiry nie pasują .Wyglądają tak samo ,nawet opis był że do opla też pasują.Nową znalazłem za 200.

No właśnie, trzeba tylko wykręcić szpilkę od mocowania przewodów, bo w Oplu jest na śrubę i chyba koło pasowe przełożyć. Musi być cewka z długą wtyczką (na przewodach, anie zatopiona w cewce)

DAREK_BIALY
04-05-2010, 22:47
Witam podepnę się pod temat u mnie z biegiem czasu około pół roku coraz słabiej chłodziło aż pewnego dnia przestało gdyz nie było już odpowiedniego ciśnienia w układzie.Teraz postanowiłem że podjadę i nabiję klime ale przed tym chciałem powymieniać wszystkie oringi na łączeniach ale nigdzie nie mogę znaleść informacji ile ich jest i jakie są ich wymiary.czy ktoś z was może mi pomóc

tc82
04-05-2010, 22:56
Witam podepnę się pod temat u mnie z biegiem czasu około pół roku coraz słabiej chłodziło aż pewnego dnia przestało gdyz nie było już odpowiedniego ciśnienia w układzie.Teraz postanowiłem że podjadę i nabiję klime ale przed tym chciałem powymieniać wszystkie oringi na łączeniach ale nigdzie nie mogę znaleść informacji ile ich jest i jakie są ich wymiary.czy ktoś z was może mi pomóc

Ale po co!!

Oringi same się nie uszkodzą, jak nie było rozbierane to raczej nic im nie jest i jeśli masz gdzieś nieszczelność to raczej szukaj na sprężarce lub skraplaczu.

Karawan
05-05-2010, 01:02
--------------------------------------------------------------------------------

Cytat:
Napisał Karawan
Tzn. jak uciekal mi czynnik,to ja to slyszalem po wjechaniu do garazu i jak przestalo juz syczec zakleilem tasma to przetarcie,bo sam nie wiedzialem ile z tym bede jezdzil,wiec wilgoci nie zalapalo. Pytanie mam takie-czy bawic sie w naprawianie starej sprezary,czy kupowac odrazu inna?

Bardzo mądrze z tą taśmą
Kolego zrobisz jak zechcesz, generalnie najpierw należało by ją rozebrać i zobaczyć o co kaman. Jeśli tylko uszczelki to raczej warto naprawić, ale jak się np. zmieliła w środku to lepiej kupić nową, ktoś na forum pisał że sprężarki z dajewo pasują i nowa za 450 zł wychodzi.


Dzięki tc82 za pomoc

kichu
08-05-2010, 19:41
hej.
to ja się też podepnę - może komuś się przyda.
od jakiegoś czasu klima załączała się tylko przy ustawieniu LO a przy np. 16 stopniach C grzało jak najęte.
jak byłem w serwisie klimatyzacji powiedzieli, że agregat padł i tylko bezpośrednie wymuszenie działania w pozycji LO powoduje załączenie klimy, trzeba go wymienić - BZDURA KOMPLETNA!!!
jak coś nie działa to nie działa w żadnej pozycji!!!
aaa dodam jeszcze, że termometr na zewnątrz auta nie podawał żadnych wskazań.
więc pojechałem do kolesia z odpowiednim kompem.

no i tak:
pokazało błąd czujnika zewnętrznej temperatury a w systemie komputer auta przyjął temperaturę -43stopnie Celsiusza. więc wniosek prosty - skoro system widział taką temperaturę to próbuje dogrzać wnętrze auta bo na dworze "mróz siarczysty" :jump:

sprawdziliśmy termometr ale był ok. więc szliśmy po kablach i okazało się, że jeden był uszkodzony. pięć minut lutowania czarny plaster i pojawiły się wskazania termometru na monitorze w aucie. włączyłem klimę na 16 stopni C i... hura, wszystko działa!!!:D

sprawa błaha jednak wniosek nasuwa się sam.
ufając panom serwisantom w profesjonalnym serwisie klimatyzacji poniósłbym całkiem spore koszty - BARDZO SPORE - a panowie w pięć minut naprawili by usterkę.
PAMIĘTAJCIE - nie ma co ufać ludziom. po pierwszej diagnozie profesjonalisty, jedźcie do kogoś, kto podejdzie do tego od innej strony lub z innym nastawieniem.
jeżeli dzieje się coś poważnego to najczęściej pokazują to czujniki albo widzimy to po pracy auta. natomiast jak usterka jest błaha to z autem nic zauważalnego się nie dzieje i jak ktoś wam mówi, że koszt to "spora kwota" to zanim wstawicie mu auto najpierw sprawdźcie to u innego "lekarza".

mi udało się zaoszczędzić sporo kasy bo sam na mechanice auta się nie znam a nie zaufałem pierwszej opinii.
pozdrawiam

hes
08-05-2010, 21:42
Tez chcialbym sie dolaczyc, mam klime zwykla wczoraj pojechalem na przeglad koles podlaczyl maszynke 45min przetoczyl i mowi wszystko dobrze.
tylko ja mam caly czas odczucie jakby ta moja klima slabo chlodzila
jaka temperatura i na jakim biegu powinna byc na kratkach? w jaki sposob poprostu sprawdzic ze klime mam dobra albo ze jednak jest cos nie tak i nie jest wydajna??

na kratkach mam 10 C na 3biegu - na dowrzu 18 tak po przejchaniu 5km
na kratkach mam 5 C na 2biegu - na dworzu 20 C - tak po przejechaniu 20km

tc82
09-05-2010, 11:44
Tez chcialbym sie dolaczyc, mam klime zwykla wczoraj pojechalem na przeglad koles podlaczyl maszynke 45min przetoczyl i mowi wszystko dobrze.
tylko ja mam caly czas odczucie jakby ta moja klima slabo chlodzila
jaka temperatura i na jakim biegu powinna byc na kratkach? w jaki sposob poprostu sprawdzic ze klime mam dobra albo ze jednak jest cos nie tak i nie jest wydajna??

na kratkach mam 10 C na 3biegu - na dowrzu 18 tak po przejchaniu 5km
na kratkach mam 5 C na 2biegu - na dworzu 20 C - tak po przejechaniu 20km

Z nawiewu powinno być max. 10 stopni przy ustawieniu na LO więc wygląda że jest OK

doncortino
09-05-2010, 20:55
wg mnie trochę słabo, przy temp. zewn. 18C z kratek powinno dawać max 5 stopni. Przy upałach będzie leciało Ci 15 stopni - nie schłodzisz wnętrza

hes
10-05-2010, 16:52
no wlasnie i nie wiem co z tym fantem zrobic?
Napewno zauwazylem ze im mniejsza predkosc na wiatraku tym mniejsza temp bo na 1 bylo 4C

Moze wiesz gdzie szukac usterki?

doncortino
10-05-2010, 17:15
to normalne - im szybciej powietrze płynie przez parownik tym mniej zdąży się ochłodzić, ponadto jeśli klima jest zbyt mało wydajna to ten efekt będzie jeszcze wyraźniejszy.
Generalnie wydajność klimy sprawdza się na 2-3 biegu dmuchawy przy obrotach silnika około 2000, przy czym pomiaru powinno się dokonać po 1-2 minutach od uruchomienia klimy. Powinno być nie więcej niż 7 stopni C (zależnie od modelu auta i temp. zewnętrznej)

hes
10-05-2010, 17:41
doncortino wyslalem ci PW

qazxsw
12-05-2010, 20:54
podepnę sie pod klimę Nabiłem ful czynnik 95gr bo był pusty , spręzarka ponabiciu nie ruszyła , mechanik powiedział elektryka-czujnik,cewka - po kablach ; faktycznie kabel z czujnika był urwany -polutowałm .Teraz jak włączę klimę to lampka sufitowa przygasa a sprężarka się nie włączy.Czy to może byc cewka albo sprężarka kompletna

zygzak
13-05-2010, 00:32
To przygasanie to mega spadek napięcia. Chyba sprężarka padła.

qazxsw
13-05-2010, 17:37
nie wiem czy padła ,bo jak krece reką to jest jakiś opór .Moze to jednak cewka

BenekKNS
13-05-2010, 17:50
przecież kręcisz kołem pasowym a nie sprężarką.

doncortino
13-05-2010, 20:57
przecież kręcisz kołem pasowym a nie sprężarką.

jak się wie za co złapać to można zakręcić samą sprężarką.

tc82
14-05-2010, 02:27
jak się wie za co złapać to można zakręcić samą sprężarką.

Dokładnie;)

Spróbuj na krótko podłączyć sprężarkę i zobacz czy zadziała

qazxsw
14-05-2010, 11:03
kolego,prosze opodpowiedż -na krótko-żeby nie narobić wiekszego bajzlu.Z góry dziekuje.Mam jeszcze jedno pytanie-czy mogę wymienić czujniki z czynnikiem w układzie?

Krzyś
16-05-2010, 11:02
witam, czujnik niby powinno się wymienić bez spuszczania czynnika z układy pod warunkiem że jest zaworek wkręcony w króciec w który jest wkręcony czujnik.Aczkolwiek nigdy nie wiadomo.A jeżeli chodzi o wydajność sprężarki to temp. z wylotu powinna być ok 2 stopni, a jeżeli czynnik jest i ciśnienie na tłoczeniu jest między 11 a 15 barów a na ssaniu powyżej 2 barów to nie znaczy koledzy że sprężarka jest na szrot.Po prostu zawór w sprężarce do wymiany. On jest w tylnej części sprężarki od dołu zabezpieczony pierścieniem segera. od tego Koledzy trzeba zacząć.pozdro.

qazxsw
16-05-2010, 20:25
dzięki wam koledzy za wszystkie podpowiedzi. Teraz mogę to już inaczej ogarnąć

Krzyś
17-05-2010, 20:09
w sumie to w tamtym roku jak kilka Omeg robiłem to przy 22 stopniach na dworze przy wolnych obrotach silnika i wentylator na 2 to z kratek wiało powietrzem o temp, nawet 2 stopni.i to sprawdzałem termometrem na podczerwień,chyba sprawny bo kosztował 150zł.

BenekKNS
17-05-2010, 22:29
Krzyś a wiesz może w którym miejscu jest zawór rozprężny (rozszerzalny) klimy?

hes
21-05-2010, 16:54
7048[Only Registered Users Can See Links]

u mnie takie wartosci i klima dmucha temp od 4 do 7 stopni i jak dla mnie za slabo :/

DAREK_BIALY
21-05-2010, 18:55
panowie a jak ma się do chłodzenia sytuacja z nagrzewnicą od ciepłego powietrza chodzi mi dokładnie o sytuacje kiedy nawiewy mamy ustawione na zimno a nagrzewnica i tak jet ciepła bo przechodzi przez nia płyn. Nie powinno być tak że po ustawieniu na zimne zawór trójdrożny powinnien odciąć dopływ na nagrzewnice.dzisiaj to zuważyłem u siebie i nie wiem czy zawór mam do wymiany

Krzyś
23-05-2010, 00:19
o ile mi wiadomo to zawór rozprężny jest na ścianie grodziowej.czyli tak przez ścianę grodziową przechodzą 2 przewody od klimy, jeden cienki a drugi gruby.ale jak coś to sprawdzę w poniedziałek w pracy.bo może się mylę bo na przykład w audi i ww jest inaczej mają swój patent z zaworem :) pozdro

Ps. hes jak chcesz to polecam vectrę b tam z wylotu dochodzi temp do -2 sprężarka o stałej wydajności.
Bo w nowych autach z kimatronikiem nie jest tak pięknie temp. z wylotów nie jest tak niska.

nikodem89
24-05-2010, 13:08
witam. podpinam się pod temat. do problemu z klimatyzacją... na wyświetlaczu nawet nie wyświetla się "auto" wiatraki się nie kręcą, jak załączam na LO to dmucha na maksa powietrzem o takiej samej temp co na zewnątrz do tego dochodzi ze jak jak trochę popada deszcz to momentalnie szyby w samochodzie są zaparowane i nie żadnym sposobem nie mogą odparować ;/. Co robić ?? W POMie powiedzieli mi że sprawdzenie klimatyzacji z nabiciem ewentualnie kosztuje 120 zł. Jakie koszty mogą do tego dojść ??


P.S. 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator, czy może to być przyczyną niesprawnej klimatyzacji ?? coś przypadkiem uszkodzili przy wymianie ??

Tom3ek
24-05-2010, 22:17
witam. podpinam się pod temat. do problemu z klimatyzacją... na wyświetlaczu nawet nie wyświetla się "auto" wiatraki się nie kręcą, jak załączam na LO to dmucha na maksa powietrzem o takiej samej temp co na zewnątrz do tego dochodzi ze jak jak trochę popada deszcz to momentalnie szyby w samochodzie są zaparowane i nie żadnym sposobem nie mogą odparować ;/. Co robić ?? W POMie powiedzieli mi że sprawdzenie klimatyzacji z nabiciem ewentualnie kosztuje 120 zł. Jakie koszty mogą do tego dojść ??


P.S. 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator, czy może to być przyczyną niesprawnej klimatyzacji ?? coś przypadkiem uszkodzili przy wymianie ??

zacznij od sprawdzenia stanu czynnika w ukladzie

lendio
12-06-2010, 23:30
hej.
to ja się też podepnę - może komuś się przyda.
od jakiegoś czasu klima załączała się tylko przy ustawieniu LO a przy np. 16 stopniach C grzało jak najęte.
jak byłem w serwisie klimatyzacji powiedzieli, że agregat padł i tylko bezpośrednie wymuszenie działania w pozycji LO powoduje załączenie klimy, trzeba go wymienić - BZDURA KOMPLETNA!
jak coś nie działa to nie działa w żadnej pozycji!
aaa dodam jeszcze, że termometr na zewnątrz auta nie podawał żadnych wskazań.
więc pojechałem do kolesia z odpowiednim kompem.

no i tak:
pokazało błąd czujnika zewnętrznej temperatury a w systemie komputer auta przyjął temperaturę -43stopnie Celsiusza. więc wniosek prosty - skoro system widział taką temperaturę to próbuje dogrzać wnętrze auta bo na dworze "mróz siarczysty"

sprawdziliśmy termometr ale był ok. więc szliśmy po kablach i okazało się, że jeden był uszkodzony. pięć minut lutowania czarny plaster i pojawiły się wskazania termometru na monitorze w aucie. włączyłem klimę na 16 stopni C i... hura, wszystko działa!

sprawa błaha jednak wniosek nasuwa się sam.
ufając panom serwisantom w profesjonalnym serwisie klimatyzacji poniósłbym całkiem spore koszty - BARDZO SPORE - a panowie w pięć minut naprawili by usterkę.
PAMIĘTAJCIE - nie ma co ufać ludziom. po pierwszej diagnozie profesjonalisty, jedźcie do kogoś, kto podejdzie do tego od innej strony lub z innym nastawieniem.
jeżeli dzieje się coś poważnego to najczęściej pokazują to czujniki albo widzimy to po pracy auta. natomiast jak usterka jest błaha to z autem nic zauważalnego się nie dzieje i jak ktoś wam mówi, że koszt to "spora kwota" to zanim wstawicie mu auto najpierw sprawdźcie to u innego "lekarza".

mi udało się zaoszczędzić sporo kasy bo sam na mechanice auta się nie znam a nie zaufałem pierwszej opinii.
Problem jest u mojego szwagra( klima na lo grzeje) i blad 00171 (oma b 96) - Za wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej >> czujnik pokazuje -40 C
Pytanie gdzie jest ten sensor temp zewnterznej ?? troche szukalem po forum, ale niemoge znalesc (to moze ten w kratce od klimatronika ??)

kichu
12-06-2010, 23:55
To samo jest u mojego szwagra i blad 00171 (oma b 96) - Za wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej >> czujnik pokazuje -40 C
Pytanie gdzie jest ten sensor temp zewnterznej ?? troche szukalem po forum, ale niemoge znalesc (to moze ten w kratce od klimatronika ??)

jeżeli komputer widzi temperaturę zewnętrzną -40 stopni to jest jakiś problem z termometrem temperatury zewnętrznej. ten czujnik znajduje się w zderzaku przednim gdzieś po środku. zanim go zaczniesz wymieniać to sprawdź czy nie jest uszkodzony jakiś przewód prowadzący do termometru.
jak podniesiesz maskę to w wewnętrznej części zderzaka zobaczysz/wyczujesz palcami kable, idź wzdłuż nich do środka zderzaka, jest zamocowany w gnieździe z którego musisz go wypiąć, żeby go zobaczyć. jak go wypniesz to go wyciągnij z kostki i zobacz stan kostki. czasami jest po prostu zabrudzona, jeżeli nie pomoże czyszczenie to idź po kablach i sprawdzaj czy nie są przerwane. jeżeli kable są ok to leć do sklepu motoryzacyjnego i kup nowy czujnik (ok. 50zł, nie pamiętam dokładnie ile kosztuje), wepnij nowy i zobaczy czy klima działa. jeżeli nie działa nadal to wizyta u dobrego elektryka i niech główkuje.
mi zadziałało bo kabel był przerwany.

lendio
13-06-2010, 00:01
jeżeli komputer widzi temperaturę zewnętrzną -40 stopni to jest jakiś problem z termometrem temperatury zewnętrznej. ten czujnik znajduje się w zderzaku przednim gdzieś po środku. zanim go zaczniesz wymieniać to sprawdź czy nie jest uszkodzony jakiś przewód prowadzący do termometru.
NIe to nie to. Ty mowisz o wskazaniu temp zewn na wyswietlaczu w aucie >> jest ok i sie zgadza temp w op-comie z ta na zewnatrz ( chwilowo niema mida w aucie)

Problem to "wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej", ale tu musi chodzic o jakis czujnik do klimy co skutkuje bledem blad 00171 i tu pokazuje -40 ( to niejest wskazanie z mida)

Tylko niewiem gdzie go szukac

gwizdekk
19-07-2010, 22:29
tgh

witam
mam problem z klimatyzacja mianiwicie klima jest swiezo nabita nie ma wycieków sprezarka i wentylatory sie załaczają i nie chłodzi jesli na polu jest 30 stopni to chłodzi pierwsze 5 min i tyle i dodam ze sprezarka jest po regeneracji rurki pod maska robia sie zimne tylko przez 5 min po właczeniu klimy a potem sa ciepłe moze jakis czujnik bo juz mi rece opadaja jak ktos ma jakis pomysł co padlo to dajcie znac

tc82
20-07-2010, 00:13
Wygląda na przytkany układ, sprawdź osuszacz.

andrzejtr2309
21-07-2010, 23:27
Witam każdy elektroniczny czujnik temp stawia różny opór przy róznej temperaturze jeśli masz miernik ustaw go na oporność i wypnij czujnik z gniazda i sprawć czy na kostce bez czujnika nie ma zwarcia , następnie sprawdz czujnik jaki ma opór . często bywa że czujni tak poprostu się kończy i wtedy trzeba go wymienić

Witam Mam ten sam problem po pierwsze czy podczas regeneracji pompy były zabezpieczone otwory od klimy ( często jest tak że byle paproch załatwi nawet nową sprężarkę ) a druga sprawa czy była wlana dostateczna ilość oleju do spręzarki ?

Kuzio
22-07-2010, 19:25
Witam. U mnie sprawa wygląda tak że klima od kilku lat ( poprzedni właściciele ) nie działała, ja stwierdziłem że jak już jest to powinna chodzić. Oddałem do serwisu ( znane i chwalone w krk miejsce ). Okazało się że są nieszczelne przewody i kompresor do śmieci. Kupiłem kompresor używkę co prawda ale koleś sprawdził i podobno chodzi dobrze. Wymienił kompresor pospawał rurki , wymienił jakieś zaworki nabił uruchomił. Niby wszystko było dobrze na początku jako tako chłodził. teraz w zasadzie w ogóle nie chłodzi niezależnie od tego czy climatronic jest na auto czy na nawiew na wnętrze i lo. Co z tym zrobić? ;/ Dodam ze całość operacji kosztowała mnie ponad 700zł i lipa.

Dodam jeszcze bo właśnie sprawdziłem, przewody w ogóle nie są zimne są gorące jak wszystko pod maską.

doncortino
22-07-2010, 20:03
wracaj do serwisu, niech naprawiają

Adrian0018
06-08-2010, 19:40
WItam zalożylem nowy temat ale przeniesiono mnie tu;d a wiec nawijam dalej:

Mianowicie nabita klima nie chlodzi druga sprawa nie działa roleta elektryczna i podgrzewanie siedzen. zauwazylem ze wedle bezpieczników to nr 14 20A odpowiada za
układ kierowniczy ze wspoaganiem ogrzewanie siedzen rolete i elektroniczny układ automatyki klimatyzacji . Wspomaganie działa reszta nie Dodam również ze na chwile roleta mi działała po czym znowu slysze to cykanie po włączeniu . Sprawdzalem bezpieczniki wszystko ok szukać po przekaznikach . przeciez to niemozliwe aby 3 rzeczy padły na raz.
Porobiłem kilka fotek :

[Only Registered Users Can See Links]

ii moje zapytania:

przy wyciagnietym przekazniku nr 1 i nr nr 2 zwierając styki 87 i 30 (klucz ) przekaznika nr 1 slyszalem tylko cykniecie a niby powinnien sie wlączyc wentylator i spręzarka

2 zwierając styki 30 i 87 przekaznika nr 2 wlacza sie wentylator , gdy wsadzilem przekaznik nr 2 tak jak na fotce zwarłem przekaznik na wyjsciu nr 1 i zadzialal sam wentylator bez sprezarki ;/ a niby powinna

i ostatnia sprawa wg mnie na wejsciu przekaznika powinno byc 12 v (styki nr 85 i 86) a jest zero??? jak na fotce 2 dlaczego?co ma wlaczyc ten przekaznik jak tam jest zero
moze komus pomoze to co sprawdzilem czekam na podpowiedzi co mam sprawdzic

Czarny
06-08-2010, 20:53
Mianowicie nabita klima nie chlodzi
Byc moze padł czujnik cisnienia ,który jest odpowiedzialny za uruchomienie sprezarki.Dodam również ze na chwile roleta mi działała po czym znowu slysze to cykanie po włączeniu
Co do rolety,przycisk (włacznik) moze jest uszkodzony,lub mechanizm rolety...

andrzejtr2309
07-08-2010, 00:33
Witam. U mnie sprawa wygląda tak że klima od kilku lat ( poprzedni właściciele ) nie działała, ja stwierdziłem że jak już jest to powinna chodzić. Oddałem do serwisu ( znane i chwalone w krk miejsce ). Okazało się że są nieszczelne przewody i kompresor do śmieci. Kupiłem kompresor używkę co prawda ale koleś sprawdził i podobno chodzi dobrze. Wymienił kompresor pospawał rurki , wymienił jakieś zaworki nabił uruchomił. Niby wszystko było dobrze na początku jako tako chłodził. teraz w zasadzie w ogóle nie chłodzi niezależnie od tego czy climatronic jest na auto czy na nawiew na wnętrze i lo. Co z tym zrobić? ;/ Dodam ze całość operacji kosztowała mnie ponad 700zł i lipa.

Dodam jeszcze bo właśnie sprawdziłem, przewody w ogóle nie są zimne są gorące jak wszystko pod maską.


Witam to masz faktycznie problem miałem jakieś 8 lat temu podobne zdarzenie , w sumie trudno ci w takiej sytuacji doradzić (najleprzym byłoby jechać zareklamować naprawę w serwisie ) ja miałem kiedyś niedrożny układ z powodu zbyt durzej ilości wody w układzie , niby osuszacz powinien zebrać tę wodę ale nie zbierał pamiętam że facet który tak naprawdę naprawiał tylko lodówki oczyszczał instalacje jakimś środkiem
za nie małe pieniądze i wymieniał ze trzy razy osuszacz , ale naprawił . Pozdrawiam i życzę powodzenia . Andrzej .

Adrian0018
07-08-2010, 01:20
Byc moze padł czujnik cisnienia ,który jest odpowiedzialny za uruchomienie sprezarki.
Co do rolety,przycisk (włacznik) moze jest uszkodzony,lub mechanizm rolety...

po przycisnieciu guzika rolety wlacznik czasowy daje 12v wiec jest ok musze sprobowac bezposrednio podpiac 12v pod silniczek:)
a wogole jakbym podpial pod kabel diagnostyczny i tech 2 program i zrobil analize klimatronika wykryje mi co jest uszkodzone?

andrzejtr2309
07-08-2010, 02:13
po przycisnieciu guzika rolety wlacznik czasowy daje 12v wiec jest ok musze sprobowac bezposrednio podpiac 12v pod silniczek:)
a wogole jakbym podpial pod kabel diagnostyczny i tech 2 program i zrobil analize klimatronika wykryje mi co jest uszkodzone?
wago powinno pokazać ale nie koniecznie . można od tego zacząc durzo nie kosztuje a dobrze wiedzieć co jest nie tak niż ładować kasę nie potrzebnie . Pozdrawiam .

Adrian0018
07-08-2010, 11:38
wago powinno pokazać ale nie koniecznie . można od tego zacząc durzo nie kosztuje a dobrze wiedzieć co jest nie tak niż ładować kasę nie potrzebnie . Pozdrawiam .

zauwazylem jedna rzecz ze jak roleta dziłała to podswietlilo mi guziczek z wlaczania rolety a jak nie dziala to juz nie swieci myslisz ze to z nim sa problemy trudno jest sie do niego dostac?

Panowie wrzuciłem 2 fotki z przekaznikami moze ktos wytlumaczyc mi ta sytuacje . przekazniki sprawdzilem wszystko ok Pytam jeszcze raz czy jak zrobie diagnoze pod komputerem wyskoczy mi ktory czujnik jest walniety?

Panowie pytam poraz kolejny czy jak podlacze pod diagnoze do kompa wywali mi czarno na białym gdzie jest uszkodzenie np czujnik jakas przerwa w obwodzie czy uszkodzenie

andrzejtr2309
07-08-2010, 12:22
zauwazylem jedna rzecz ze jak roleta dziłała to podswietlilo mi guziczek z wlaczania rolety a jak nie dziala to juz nie swieci myslisz ze to z nim sa problemy trudno jest sie do niego dostac?

Panowie wrzuciłem 2 fotki z przekaznikami moze ktos wytlumaczyc mi ta sytuacje . przekazniki sprawdzilem wszystko ok Pytam jeszcze raz czy jak zrobie diagnoze pod komputerem wyskoczy mi ktory czujnik jest walniety?

Panowie pytam poraz kolejny czy jak podlacze pod diagnoze do kompa wywali mi czarno na białym gdzie jest uszkodzenie np czujnik jakas przerwa w obwodzie czy uszkodzenie
praktycznie wago pokarze wszystko co współpracuje ze sterownikami istniejącymi w samochodzie , jeżeli osoba sprawdzająca układ przyłoży się do tego to powinno wyjść czarno na białym , ale trzeba pamiętać o tym że nie wszystkie awarie można zlokalizować ( jeśli to nie elektronika to trzeba kumatego gościa ) . Czasami trzeba wszystko wymieniać żeby wykluczyć awarię innych urządzeń . Przykład
klima opel omega ( klimatyzacja w pełni działająca , kolizja w której uszkodziłem chłodnice od chłodzenia silnika , warsztat bez mojej zgody wymienia chłodnicę do silnika na nową , a od klimy na starą mimo tego że układ był szczelny , (samochód długo stał z układem nie zabezpieczonym od brudu i wody z powietrza ) nabili czynnik i nic .wymieniłem chłodnice i osuszacz na nowe korzt 890 zł z nabiciem czynnika po uruchomieniu rura na zasilaniu robi się zimna na kilka sekund po czym robi się ciepła i nic nie działa .mogą być dwie przyczyny - zbyt durza ilość wody w układzie ( woda zamarza w rurce podczas pracy klimy i nie wytwarza sie ciśnienie potrzebmne do schłodzenia parownika 2 - syf który dostał się do nie zabezpieczonego układu najzwyczajniej uszkodził sprężarkę klmatyzacji ( zasysanie ok) jednak z rozpręzaniem problem przez co nie chłodzi . Pozdrawiam Andrzej .

co do rolety jeśli dostaje 12v na styki silniczka to silniczek jest trafiony spróbujna krótko otw zamknij bezpośrednio do rolety .

Adrian0018
07-08-2010, 12:45
praktycznie wago pokarze wszystko co współpracuje ze sterownikami istniejącymi w samochodzie , jeżeli osoba sprawdzająca układ przyłoży się do tego to powinno wyjść czarno na białym , ale trzeba pamiętać o tym że nie wszystkie awarie można zlokalizować ( jeśli to nie elektronika to trzeba kumatego gościa ) . Czasami trzeba wszystko wymieniać żeby wykluczyć awarię innych urządzeń . Przykład
klima opel omega ( klimatyzacja w pełni działająca , kolizja w której uszkodziłem chłodnice od chłodzenia silnika , warsztat bez mojej zgody wymienia chłodnicę do silnika na nową , a od klimy na starą mimo tego że układ był szczelny , (samochód długo stał z układem nie zabezpieczonym od brudu i wody z powietrza ) nabili czynnik i nic .wymieniłem chłodnice i osuszacz na nowe korzt 890 zł z nabiciem czynnika po uruchomieniu rura na zasilaniu robi się zimna na kilka sekund po czym robi się ciepła i nic nie działa .mogą być dwie przyczyny - zbyt durza ilość wody w układzie ( woda zamarza w rurce podczas pracy klimy i nie wytwarza sie ciśnienie potrzebmne do schłodzenia parownika 2 - syf który dostał się do nie zabezpieczonego układu najzwyczajniej uszkodził sprężarkę klmatyzacji ( zasysanie ok) jednak z rozpręzaniem problem przez co nie chłodzi . Pozdrawiam Andrzej .

co do rolety jeśli dostaje 12v na styki silniczka to silniczek jest trafiony spróbujna krótko otw zamknij bezpośrednio do rolety .

chodziło mi ze sa 2 kostki 1 do silniczka 2 zasilanie podpialem voltomierz do kostki z silniczka i w momencie wlaczenia guzika 12 v po chwili spada do zera jakby wylacznik czasowy wiec wg mnie wszystko dobrze a czy ja moge bezposrednio pod silnik z aku podpiac +- i zobaczyc czy zakreci? a co do klimy rece mi opadaja jako tako znam sie na elektronice ale mechanika leze;d nawet nie wiem czy sprezarka mi sie zalacza patrzylem tam czy cos sie nie kreci i nic nie widze

andrzejtr2309
07-08-2010, 17:13
chodziło mi ze sa 2 kostki 1 do silniczka 2 zasilanie podpialem voltomierz do kostki z silniczka i w momencie wlaczenia guzika 12 v po chwili spada do zera jakby wylacznik czasowy wiec wg mnie wszystko dobrze a czy ja moge bezposrednio pod silnik z aku podpiac +- i zobaczyc czy zakreci? a co do klimy rece mi opadaja jako tako znam sie na elektronice ale mechanika leze;d nawet nie wiem czy sprezarka mi sie zalacza patrzylem tam czy cos sie nie kreci i nic nie widze

jeśli chodzi o silniczek to możesz podłączyć go na krótko do sprawdzenia . a jeśli chodzi o klimę to masz koło pasowe i zaraz za nim koło od klimy które się zasprzęgla w chwili włączenia klimy ( włacz silnik i wyłącz klimę przyciskiem ECO spójż na sprężarkę i zaraz za kołem jest reszta spręzarki powinna stać , po załączeniu powinna się kręcić równo z kołem pasowym napewno jest to widoczne . u mnie widać mam 3.0 MV6 z prawej na dole jest spręzarka jak patrzysz od przodu maski . jak się klima kręci to znaczy że jest albo sprężarka trafiona albo jest syf w układzie który zapycha układ wyczyszczenie w np w gdyni układu kosztuje około 300 zł Zwruć uwagę czy wentylatory się załączają od klimy jak ją włączysz , jak się nie łączą to znaczy że jest za małe ciśnienie w układzie chłodzenia . Pozdrawiam Andrzej .

poplawski78
19-09-2010, 14:49
Witam.Mam pytanie.Mianowicie ostatnio nabijałem klimatyzację i mechanik stwierdził nieszczelność zaworu po stronie wysokiego ciśnienia.Klimatyzacja co prawda działa,ale anemicznie.Mechanik twierdzi,że za słabe chłodzenie odpowiedzialna jest właśnie ta nieszczelność.Po nabiciu wskazywana przez urządzenie ilość czynnika - ok 950 g.Po kontroli 2,5 mies. później - ok 740 g. Czy to co mówi mechanik jest prawdopodobne?

andrzejtr2309
19-09-2010, 22:19
Witam niestety potrzebna jest wymiana tego zaworu . w chwili kiedy będzie na zewnątrz gorąco klima nie da rady schłodzić (za mało czynnika ) a drugą sprawą jest to że czujnik ciśnienia wyłączy klimę jak ciśnienie spadnie poniżej dopuszczalnej .

Medio
29-03-2011, 03:00
Witam, tydzień temu kupiłem Omegę 2.0 8V z klima-tronikiem, problem jest następujący zmieniając temperaturę od kierowcy wyświetlacze obydwa pokazują ta sama temperaturę jaka ustawie dopiero jak oddzielnie od pasażera zmienię to można sterować temperaturami jak się chce oddzielnie... nie wiem czy to normalne czy nie... Następny problem chyba najpoważniejszy po naciśnięciu przycisku ECO nie dzieje się zupełnie nic... obroty nie przeskakują pokazując załączenia sprężarki... wiatraki stoją... null... zero... nic... Zupełnie nie wiem jak za to się zabrać i czy przede wszystkim się opłaca to robić jeżeli tak opłaca to co to jest lub może być żeby nie dać sie oszukać w zakładzie zajmującym się tego typu usterkami...

P.S Jeżeli to w czymś pomoże to dodam że właściciel poprzedni od którego odkupiłem autko a który sprowadził tą omegę kilka dobrych lat temu nigdy nie uruchamiał klimatyzacji... Przynajmniej tak twierdził podczas rozmowy, byłem skłonny w to uwierzyć ponieważ pan miał około 60lat a jadąc z nim jego nową Vectrą umarłem :szpital: z gorąca... jak zapytałem czy nie da się włączyć klimę stwierdził że nie wie jak to działa i nie jest mu to do niczego potrzebne bo jest ciepło luby... :masakra: to samo i podobnie było podczas rozmowy i kupna Omegi prze zemnie... Błagam Ratunku!! Idzie wiosna!! Pozdrawiam.

tomspeed
29-03-2011, 18:11
Witam, tydzień temu kupiłem Omegę 2.0 8V z klima-tronikiem, problem jest następujący zmieniając temperaturę od kierowcy wyświetlacze obydwa pokazują ta sama temperaturę jaka ustawie dopiero jak oddzielnie od pasażera zmienię to można sterować temperaturami jak się chce oddzielnie... nie wiem czy to normalne czy nie... Następny problem chyba najpoważniejszy po naciśnięciu przycisku ECO nie dzieje się zupełnie nic... obroty nie przeskakują pokazując załączenia sprężarki... wiatraki stoją... null... zero... nic... Zupełnie nie wiem jak za to się zabrać i czy przede wszystkim się opłaca to robić jeżeli tak opłaca to co to jest lub może być żeby nie dać sie oszukać w zakładzie zajmującym się tego typu usterkami...

P.S Jeżeli to w czymś pomoże to dodam że właściciel poprzedni od którego odkupiłem autko a który sprowadził tą omegę kilka dobrych lat temu nigdy nie uruchamiał klimatyzacji... Przynajmniej tak twierdził podczas rozmowy, byłem skłonny w to uwierzyć ponieważ pan miał około 60lat a jadąc z nim jego nową Vectrą umarłem :szpital: z gorąca... jak zapytałem czy nie da się włączyć klimę stwierdził że nie wie jak to działa i nie jest mu to do niczego potrzebne bo jest ciepło luby... :masakra: to samo i podobnie było podczas rozmowy i kupna Omegi prze zemnie... Błagam Ratunku!! Idzie wiosna!! Pozdrawiam.

przycisk eco wylacza sprezarke i wiatraki.
tzn jak eco sie swieci to sprezarka jest wylaczona.

sprezarka i wiatraki nie zalacza sie jezeli:
- bedzie za niska temp zewn.
- nie bedzie odp. cisnienia w ukladzie (tzw. pusty)
- bedzie uszkodzony czujnik cisnienia w ukladzie
- klimatronic jej nie wlaczy co przy obecnych temp nawet normalne.

ustaw nawiew na przednia szybe. przycisk eco nie powinien sie swiecic i zobacz czy dziala.
powinienny zaraz, lub po pewnej chwili wlaczys sie wiatraki i sprzeglo sprezarki przez co powinna zaczac sie obracac,
jezeli nic z powyzszych nie wystapi to polecam odwiedzic kogos od klimatyzacji, w celu sprawdzenia ilosci czynnika w ukladzie.

samemu tez to mozesz sprawdzic,
pod maska masz dwa zaworki (wentylki) na rurkach od klimy, powinny one byc pod czarnymi kapslami/nakretkami, zdejmij kapsel i jakims cienkim narzedziem (moze byc tez kluczyk ze stacyjki) wcisnij na ulamek sekundy wentylek do srodka,
jak poczujesz ze ucieka gaz, tak jak powietrze z kola, to znaczy ze jakies tam cisnienie w srodku posiadasz i wtedy mozesz miec nawet nadzieje, ze wystarczy uzupelnic ilosc czynnika.

jezeli bedzie pusta klima to nic nie poleci. w tym przypadku to trzeba usunac nieszczelnosc i napelnic uklad czynnikiem, moze byc drogo.

Tom3ek
29-03-2011, 18:19
Witam serdzecznie.Posiadam opla omege b 2,0 16v z klimatronikiem.Jeżdże cały rok z włączoną klimą.Zimą gdy nastawiłem 23,22 21 18 st C klima reaguje pozytywnie(dogrzewa lub zmniejsza temp).Lecz gdy na zewnątrz jest +20 st(kwiecień) i nawet jak włączę LO wentylator zaczyna dmuchać powietrze na max. lecz temperatura tego powietrza jest taka jak na zewnątrz auta(nie chłodzi).Co może być tego przyczyną.Zgóry bardzo dziękuję za odpowiedzi na ten temat.Pozdrawiam.:pokoj:
:):)

no przyczyna jest jedna, klima nie działa !
wizyta w servisie a/c

Warchlak
06-04-2011, 21:23
Witam, u mnie jest następujący objaw:
Jak nastawię na LO to jest fajniutko chłodniutko a jak tylko nastawię na 16 to jest masakrycznie gorąco. Dwa dni temu jeszcze wszystko grało i huczało.
Czyżby mi nagle klima przestała pracować?
I czy może mieć to związek ze wskazaniem temperatury zewnętrznej - wyskakiwał mi albo błąd albo masakrycznie niskie temp zewnętrzne pokazywało na wyświetlaczu - wymieniłem czujnik i jest to samo?

doncortino
06-04-2011, 22:26
czujnik temp. zewnętrznej ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania klimatronika w Bfl, zatem jeśli on szwankuje to klima będzie głupieć.

JaroJarecki
06-04-2011, 22:33
u mnie np po awarii xenona szwankowały wskazania temperatury - licznik odliczał od -32 do + 15 przy temp -9 ... więc prawdopodobnie śniedż na stykach
aha dodam że xenon działał wywalało żarówkę np 3 - 4 razy po włączeniu nie chodziła a później grało --- zmieniłem na nową i pomimo to czasem sie zdarza nie świecić i napis rucklicht fahrlicht i tyle

Warchlak
06-04-2011, 23:02
Czyli jak rozumiem czeka mnie wizyta u elektryka?
Co ewentualnie mogło spowodować wariowanie wskazań temperatury zewnętrznej mimo wymiany czujniczka tego pod zderzakiem?
Sory ale naprawdę nie mam pomysłu...

makabraa
06-04-2011, 23:42
Tak z ciekawości czy w Bfl wykazuje błędy do odczytu z klimatyzacji ;)

JaroJarecki
06-04-2011, 23:44
Tak z ciekawości czy w Bfl wykazuje błędy do odczytu z klimatyzacji ;)

op-com wykazuje diagnostyke klimatyzacjii

kogut
25-04-2011, 01:07
Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?

studzin
25-04-2011, 02:21
Jak sprzęgło zaskakuje to zaczyna się kręcić cała rolka, a jak klima działa to przewody wychodzące z kompresora z jednej strony robią się gorące a z drugiej lodowate.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

lojes
25-04-2011, 09:58
Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?

a skąd wiesz że masz czynnik w układzie ??,
może jest za małe ciśnienie i sprężarka nie będzie działać.

kogut
25-04-2011, 11:50
Sprawdzałem, ilość czynnika chłodzącego się zgadza. Jeszcze miesiąc temu klima działa normalnie. Nie wiem czy przypadkiem nie zepsuło się coś gdy 2 tyg. temu puściła mi obejma od węża chłodniczego i cały płyn wyleciał właśnie na sprężarkę.

BoBaS1981
30-04-2011, 09:55
w zeszłym roku miałem podobny problem, klima czysta i nabita, ale nie chłodziła. Finalnie okazało się że skorodowana była instalacja elektryczna klimatyzacji, mały zabieg u elektryka za śmieszną kwotę i klima chłodzi, aż miło.

bandit75
30-04-2011, 23:07
jaki orientacyjny jest koszt spr i nabicia klimy, dzieki

lojes
30-04-2011, 23:14
ja w tym roku płaciłem 150, ale cena będzie sie wahać w zależności od warsztatu i pory roku im bliżej sezonu tym drożej
Ja robiłem u najtańszego „klimatyzatora” oczywiście w Ciechanowie, który o dziwo ma najnowszy i najlepszy sprzęt.

bandit75
01-05-2011, 08:33
podejrzewałem ze cos koło tego,to trzeba sie pospieszyc bo lato juz niebawem

kogut
02-05-2011, 12:02
klima działa.. na razie. Byłem w serwisie specjalizującym się w układach klimatyzacji, stwierdzono całkowity brak czynnika chłodzącego (ale nawet gościu tak od niechcenia to sprawdził) i powiedzieli, żeby zostawić im auto na dzień, to "zobaczą". Nic, pojechałem do zwykłego serwisu z opcją wyłącznie napełniania klimatyzacji, okazało się, że jakimś cudem gaz się znalazł!? Co prawda niecałe 280gram, ale jednak był. Mechanik przyznał otwarcie, że oni serwisem klimy się nie zajmują i mogą jedynie napełnić układ czynnikiem i sprawdzić ewentualne nieszczelności. Ściągnął stary czynnik i olej, a następnie Dobił na maxa. Sprężarka się załączyła, gość zażyczył sobie 180zł za napełnienie układu i tyle. Dalej nie wiem czemu w układzie było jedynie nie spełna 300g czynnika chłodzącego (w sierpniu ubiegłego roku było sprawdzane i był w ilości około 850g). Na razie klima działa i chłodzi, ale nie wiem na jak długo.

Moja rada jest taka, żeby znaleźć sobie solidny warszatat, który specjalizuje się wyłącznie w serwisowaniu ukł. klimatyzacji, mają klarowny cennik usług, profesjonalny sprzęt oraz niezbędną wiedzę o klimatyzacji.

andrzejtr2309
02-05-2011, 23:11
Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?

Sprzęgło sprawdzisz wciskająć eco (przy włączonym eco koło pasowe się kręci podczas pracy, a koło sprężarki (trzy śruby widać dobrze) stoi, po wyłączeniu eco rusza reszta sprężarki.
1.
Przyczyną braku chłodzenia może być zbyt mały stan czynnika.
2.
Osuszacz do wymiany (granulat puszcza wodę w obieg)
co za tym idzie zamarza w kanale (objawy-po włączeniu klimy robi się zimna rura ale po chwili zaczyna się robić z powrotem ciepła)te same objawy są przy wypracowanej sprężarce klimy( nie trzyma ciśnienia przez co chłodzi do 3 min max po czym znowu się robi ciepła-czynności sprawdzenia najlepiej zaraz po starcie klimy)Nigdy ponownie się nie robi rura zimna przy tego typu usterkach.
3.wentylatory od klimy pracują tylko podczas pracy klimy(dwa od przodu)
jesli nie pracują to brak sygnału do pracy.(awaria):szpital:

jaki orientacyjny jest koszt spr i nabicia klimy, dzieki

1. sprężarka klimy bosch- około 900 (używka dobra 250 -zawsze ryzyko ja trafiłem super):o
2.
od-150-180

cyp3k
04-05-2011, 14:58
Ja dodam że miałem opisywany tutaj problem z klimą i tak jak koledzy podpowiedzieli, po zmostkowaniu od strony przycisku pinów, klima chodzi super ! :) Okazało się że trafiony jest przycisk który załączał i rozłączał klimę, po podparciu go papierkiem złożonym na pół i zablokowaniu w pozycji wciśnięcie i góra działa :)
Teraz już wszystko zrobione, piny odpowiednio dogięte i wyczyszczone. Problem zniknął. :)

__Robert__
04-05-2011, 19:18
Ja dodam że miałem opisywany tutaj problem z klimą i tak jak koledzy podpowiedzieli, po zmostkowaniu od strony przycisku pinów, klima chodzi super ! :) Okazało się że trafiony jest przycisk który załączał i rozłączał klimę, po podparciu go papierkiem złożonym na pół i zablokowaniu w pozycji wciśnięcie i góra działa :)
Teraz już wszystko zrobione, piny odpowiednio dogięte i wyczyszczone. Problem zniknął. :)

masz klimatronik czy zwykłą?

cyp3k
05-05-2011, 12:19
masz klimatronik czy zwykłą?
Zwykła

C25XE
15-05-2011, 13:25
koledzy byłem wczoraj naprawić klime gość mi załadował czynnik i wyciek pokazał sie na górnej części sprężarki:( wiec w przyszłym tygodniu wymiana na nową:jump: .ale w czym problem po załadowaniu czynnika wentylatory te 2 s przodu nie chcą sie wyłączyć chodzi cały czas nawet jak samochód stoi i bez zapłonu:mad: ,i teraz muszę ściągać klame z akusa bo mi wydandają cały prad, co może być przyczyna dodam że mechanik nic nie robił z prądem bo stałem przy nim cały czas, przed załadowaniem było ok włączały sie w tedy kiedy musiały.Po za tym jak teraz zrobie na LO to jak sprężarka kliknie to aż silnik mi gaśnie a jak ja zaskoczę wyższymi obrotami to zarzęzi jak by miała stamtąd wyskoczyć:masakra: i nie wspomnę że ni chłodu nie czuć w środku.:pokoj:
Może któryś kolega mi poradzić o co tam chodzi.:confused:

__Robert__
15-05-2011, 16:00
koledzy byłem wczoraj naprawić klime gość mi załadował czynnik i wyciek pokazał sie na górnej części sprężarki:( wiec w przyszłym tygodniu wymiana na nową:jump:

Nie zrobił przed nabiciem czynnika próby ciśnieniowej?

C25XE
15-05-2011, 16:03
nie nie ma sprzętu do sprawdzenia ciśnienia wiesz szukałem tanio ale nic ja za to nie płace on to nabił żeby sprawdzić szczelność a reszta już jest powyżej.

tomspeed
16-05-2011, 12:49
jak na moje oko to wpuscil za wiele czynnika w instalacje i dlatego wentylatory caly czas pracuja

ernest85
20-05-2011, 21:11
witam.. nie załącza mi się sprężarka od klimy.. jakie mogą być powody.

w pierwszej kolejności sprawdziłbym to od strony elektrycznej.. bezpieczniki i przekaźnik sprawdzę , ale kiedyś czytałem o czujniku w chłodnicy tym 3 pinowym na dole, że może mieć wpływ na działanie sprężarki. jakie połączenia elektryczne jeszcze sprawdzić? a właśnie jak uruchomić sprężarkę na "krótko"?

rozumiem,że jak czynnik w klimie się skończył to sprężarka też nie odpali?

__Robert__
20-05-2011, 21:36
czynnik w klimie się skończył to sprężarka też nie odpali?

Oczywiście, że nie odpali i od tego bym zaczął.

ernest85
20-05-2011, 21:43
ok to podjade i sprawdze.. właściwie tak zadałem pytanie jakbym wiedział, że nie ma czynnika a nie wiem..

__Robert__
20-05-2011, 21:52
Jerdź i od razu sprawdzą szczelność układu, proponuje Ci kupić w ASO zaworki i wymienić, bo często przez nie wycieka czynnik.

misiekzoo
20-05-2011, 22:23
I nie sugeruj się czy na maszynie przejdzie ( że niby szczelna ) mi nawet na azocie nic nie pokazało . Widać było tylko jak na chłodnicy jest plama od oleju i barwnika.

Student_x
30-05-2011, 13:18
To teraz ja :)
Problemy z klimą zaczęły się w tamtym roku :( Po zimie nie działała, w lipcu nabiłem klimę , pojeździłem dwa dni i pojawiła się zieleń pod maską :( wyglądało na to że walną uszczelniacz przy sprzęgle sprężarki bo tam było zielono i rozchlapywało na około, pojechałem do kolesia, zrobił odsysanie a ja założyłem za kilka dni drugą sprężarkę. Po założeniu działało niecały miesiąc, no i zostawiłem to do dnia dzisiejszego. Wtedy wydałem 500zł na nabijanie oczyszczanie i zakup drugiej sprężarki. Dzisiaj pomyślałem że coś trzeba by pomyśleć czemu to nie działa.
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki OK, wentylatory OK, przycisk OK, Czujnik temperatury OK. Więc zaczynam podłączać sprężarkę na krótko no i nic :(
Ale okazuje się że na jej spodzie są jakieś zielone plamy i nie pamiętam czy powstały przy zakładaniu sprężarki czy gdzieś zaczęła cieknąć, ale od góry nic nie widać tylko dół sprężarki. Gaz jakiś tam jest bo sprawdzałem zaworkiem. Więc podłączam na krótko przy czujniku i teraz pytania:
1.Po zdjęciu wtyczki, okazuje się że jest w niej jakiś olej, czysty, podobny do silnikowego ale nowego, skąd się tam wziął?

2.Po złączeniu pierwszych dwóch pinów włącza się sprężarka i wentylatory na wolne obroty, czekam i czekam ale przewody od klimy dalej ciepławe, brak czynnika?

3.Po złączeniu dwóch następnych pinów włączają się wentylatory na wysokie obroty, co to ma wspólnego z klimą, skoro drugi bieg wentylatorów jest chyba od większej temperatury silnika? No a też jak mi przestała działać klima to przestały mi wentylatory chodzić po zgaszeniu silnika, a kiedyś chodziły, co ma wspólnego jedno z drugim?

Za co się w końcu brać i czy naprawić poprzednią sprężarkę i dopiero szukać dziury w całym czy zacząć od pomiaru stanu czynnika??

lojes
31-05-2011, 13:47
sprawdź poziom (ciśnienie) czynnika.

ja mam tak że co roku muszę nabijać układ, bo mam za małe ciśnienie, uchodzi gdzieś i nie wiadomo (nie widać) gdzie.
poproś jeszcze mechanika żeby ci zaworki dokręcił, i moim zdaniem powinno być ok.

arecki33
04-06-2011, 09:02
Witam podepnę sie pod temat a mianowicie,gdy włączam klimatyzację w pozycji wiatraka na "0" jest leciutki podmuch nie koniecznie zimny tak więc coś tam się załącza ,ale po przekreceniu nawiewu na wyższą pozycję działa jak normalny nawiew bez klimy .Nie mam pojecia od czego zacząć ,po czym stwierdzić że pompa się załączyła itd. prosze o pomoc:masakra:

doncortino
04-06-2011, 09:54
w omedze z manualną klimą włączenie klimy uruchamia dmuchawę na pierwszym biegu

Ben ten
04-06-2011, 11:19
W aucie 1994 roku na 100% jest do wymiany kompresor klimatyzacji i filtr-osuszacz i zawór rozprężny. Wymieniając te elementy musisz wypłukać układ PŁYNEM, nie wystarczy próżnia. Ludzie najczęściej wszystkiego nie robią i później różnie bywa. Za wszystko zapłacisz około 1500 pln a może więcej. Powodzenia.

Student_x
04-06-2011, 14:06
Osuszacz - 50zł zamiennik, 150zł Valeo
Sprężarka - ok. 600zł
Zawór rozprężny - ok 100zł
Do tego nabicie itp. to w sumie może się nazbierać z 1500zł :( Ja się w sumie zastanawiam czy warto w moim przypadku inwestować tyle kasy :(

Ben ten
04-06-2011, 21:57
No właśnie, czy warto. Ja u siebie postanowiłem zrobić A/C bo latem to masakra. Jak by się znów popsuło (bo dwa razy wymieniałem kompresor A/C) to już nie będę robił, sprzedam i będę jeździł drugim autem. Omegę mam z 1998 to może jeszcze pojeździ bo naprawdę koszty tego auta są wysokie (zwłaszcza że nie mam gazu).

__Robert__
04-06-2011, 22:19
Osuszacz - 50zł zamiennik, 150zł Valeo
Sprężarka - ok. 600zł
Zawór rozprężny - ok 100zł
Do tego nabicie itp. to w sumie może się nazbierać z 1500zł :( Ja się w sumie zastanawiam czy warto w moim przypadku inwestować tyle kasy :(

Jeśli wiesz czym jeździsz i będziesz jeszcze nim jeździł przez parę lat ( w co wątpię ) to inwestuj, a jesli planujesz zmianę np na nowszy model to olej temat, ja niedawno zainwestowałem ok 530 PLN w klimę - padł skraplacz, ale wiem, że jeszcze troche pojeżdżę tym pojazdem.

arecki33
05-06-2011, 12:03
W aucie 1994 roku na 100% jest do wymiany kompresor klimatyzacji i filtr-osuszacz i zawór rozprężny. Wymieniając te elementy musisz wypłukać układ PŁYNEM, nie wystarczy próżnia. Ludzie najczęściej wszystkiego nie robią i później różnie bywa. Za wszystko zapłacisz około 1500 pln a może więcej. Powodzenia.

Dam sobie spokój chyba z tą klimą:pokoj:

Ben ten
05-06-2011, 12:20
Nowy kompresor A/C 550 pln na Allegro (pasuje ten od Nubiry 2 litrowej tylko wtyczkę trzeba przerobić tzn. połączyć kabelki) a ja polecę z tego miejsca [Only Registered Users Can See Links] , drożej ale gwarancja i jest lepiej zrobiony niż w fabryce. 100 pln filtr osuszacz (możesz z poleconego miejsca albo za 50 pln z Allegro, nie polecam) i jak sam tego nie założysz a zakładam że nie to 150 do 200 pln za montaż. Dodatkowo nabicie układu około 150 pln. Możesz zaryzykować i nie płukać układu płynem co jest b.kosztowne. I tyle, policz-przemyśl-zrób to :D

p.s.
nie kupuj używanego kompresora A/C, NIE KUPUJ używanego filtra osuszacza, DOLAĆ OLEJ do nowego kompresora A/C

Student_x
05-06-2011, 13:33
p.s.
nie kupuj używanego kompresora A/C, NIE KUPUJ używanego filtra osuszacza, DOLAĆ OLEJ do nowego kompresora A/C

Już kompresor kupiłem w tamtym roku za 200zł, właśnie chyba mi przez niego wywala, bo na środku od dołu jest zielony i sprzęgło trze, nie odchodzi całkiem od sprężarki :( Za nabicie zapłaciłem 200zł (na drugi dzień mi wszystko ściągnęli bo mój kompresor puścił przez sprzęgło, za kilka dni mi nabili jak zmieniłem kompresor gratis ale klima przestała działać za niedługo :( Jak bym wiedział ze tak będzie to bym zrobił swój kompresor, a tak jestem 400 w plecy :( Teraz mam dwa kompresory rozszczelnione, jeden na środku drugi na sprzegle, może zrobić z dwóch jednego hehehe ;)

Przybek
05-06-2011, 13:35
może zrobić z dwóch jednego hehehe
Jak jest walek wywalony na uszczelnienu czolowym to szkoda roboty.

__Robert__
06-06-2011, 22:12
Ja uważam, że jak inwestować to tylko i wyłącznie w nowe elementy, biednego niestety nie stać na używki i na ciągłe awarie używanego sprzętu. Jak zrobić, to raz, a porządnie i mieć święty spokój na lata.

arecki33
06-06-2011, 22:32
Czy w tym roczniku do wymiany jest napewno: kompresor,osuszacz,zawór rozprężny tak jak mówicie czy może nie trzeba wszystkiego wymieniać i jak to sprawdzić bo czynnik w układzie jest i może jest jakiś sposób na sprawdzenie podzespołów ?

__Robert__
06-06-2011, 22:40
Sprawdzi Ci to tylko fachman od klimy samochodowej.

Ben ten
06-06-2011, 22:49
Jak '94 rok to myślę że na 100% kompresor do wymiany i filtr-osuszacz. Resztę, czyli zawór rozprężny i płukanie układu płynem możesz ewentualnie sobie darować. Tak myślę ale do warsztatu i tak przecież musisz pojechać.

arecki33
08-06-2011, 18:46
:)Umówiłem sie do warsztatu na poniedziałek zobaczymy jak coś będe wiedział to sie podzielę.Dzięki wszystkim

Student_x
08-06-2011, 20:34
No No, odpowiedz co gdzie i jak i za ile bo jestem Ciekawy, obyś miał taniego i dobrego klimoznawce :)

eMDE
08-06-2011, 22:12
Czy w tym roczniku do wymiany jest napewno: kompresor,osuszacz,zawór rozprężny tak jak mówicie czy może nie trzeba wszystkiego wymieniać i jak to sprawdzić bo czynnik w układzie jest i może jest jakiś sposób na sprawdzenie podzespołów ?

arecki poczytaj mój wątek, może coś Ci się rozjaśni :

KLIKNIJ ([Only Registered Users Can See Links])

nie zawsze trzeba wszystko wymieniać...

scania
09-06-2011, 10:10
Witam
podepnę się pod temat mam to samo co preses1, sprawdzałem sprężarka nie załancza czynnik jest jak podłącze na krótko to to kręci od czego by tu zacząć żeby było OK

morion
12-07-2011, 15:56
mam podobny problem... instalacja szczelna,nabita, klima podpięta do techa działa a na samym klimatroniku nie, pseudofachowcy nie wiedzą co jest nie tak i sugerują wymianę panela klimatronika... Czy to rzeczywiście jedyne wyjscie?

Przybek
12-07-2011, 16:58
mam podobny problem... instalacja szczelna,nabita, klima podpięta do techa działa a na samym klimatroniku nie, pseudofachowcy nie wiedzą co jest nie tak i sugerują wymianę panela klimatronika... Czy to rzeczywiście jedyne wyjscie?
Zrob najpierw "reset" panelu.

brodaMV6
04-08-2011, 18:06
To i ja pozwole sobie na podczepienie sie pod temat.
Około dwóch tygodni temu nabijałem klime,wszelkie odgrzybiania itd.itp.Wymieniłem zaworek na wejsci,bo miał nieszczelnosc,sprawdzone wszystko,jest ok.Ale od kilku dni zamiast cieszyc sie jazdąw chłodku z nawiewów dmucha ciepłym powietrzem,chyba,że wyjeżdzam rano jak temperatura na zewnątrz jest nie za wysoka to jest chłodek,ale nie taki jak z klimy,tylko taki sobie.Pytanie od czego zacząc.Wyczytałem ,że może od resetu klimatronika,ale nie moge znalezc dokładnego opisu jak to zrobic.Moze ktos pomoże,ewentualnie pokieruje co dalej z tym fantem zrobic.Dodam tylko,że spreżarka załacza sie.Pozdrawiam

Adam10
04-08-2011, 18:17
Wyczytałem ,że może od resetu klimatronika

trzeba przez pięć sekund przytrzymać jednocześnie wciśnięte przyciski "Auto" i "off".

Najpierw jednak sprawdź czy ta "grucha" od klimy jest tak lodowata że aż woda się na niej skrapla. Po paru chwilach od włączenia klimy powinna ona być lodowata. Jeżeli jest tylko chłodna to albo zaczyna brakować czynnika albo sprężarka się kończy bo nie jest w stanie nabić odpowiedniego ciśnienia

brodaMV6
04-08-2011, 19:56
A jak sprawdzic czy spreżarka jest na wykonczeniu?Czy w warsztacie który nabijał klime na maszynce pokaże,że cisnienie jest za małe?

Adam10
04-08-2011, 20:02
Czy w warsztacie który nabijał klime na maszynce pokaże,że cisnienie jest za małe?

nie wiem czy w warsztacie w którym byłeś mają taką maszyne... jak mają to bez problemu powinni Ci zrobić próbe ciśnieniową jak Ci nabijali

szarikgad
18-04-2012, 00:44
Podepnę sie do tematu. bo ciepło się robi. U mnie problem polega na tym że załączam klimatyzacje i na obu słupkach ruwnomiernie rośnie mi ciśnienie,i jest takie samo, przez co klima nie chłodzi. Gdzie szukac przyczyny ?

szymono
24-04-2012, 22:43
Koledzy pomocy. Mam dziwny problem i chcę się poradzić, nabiłem dziś klimę ale zaworki którymi się nabija nie trzymają. Górny zawór z tego co się dowiedziałem można wykręcić jak wentylek i wymienić. Ale co zrobić z dolnym?? Da się go jakoś wymienić??

pacio
25-04-2012, 16:31
Panowie co ile nabija cie klimę?? ja nabijam raz na rok byłem dzis u mechanika ustawić sie na dobicie a on mnie się pyta a co ucieka?Ja mu na to nie poprostu już bardzo słabo chłodzi prawie wo gole.To on mi powiedział że musi gdzieś uciekać,bo on jezdzi swoim autem 5 lat z klimą i jeszcze nie dobijał.:(:(Ja mówie ja dobijam raz na rok.No ale jak to jest,bo z tego co on mi mówił to wychodzi na to że gas w klimie jak jest szczelna powinien byc caly czas.prosze o pomoc bo jutro mam jechać do niego:masakra:dzieki

matula
25-04-2012, 17:07
Panowie co ile nabija cie klimę ja nabijam raz na rok byłem dzis u mechanika ustawić sie na dobicie a on mnie się pyta a co ucieka?Ja mu na to nie poprostu już bardzo słabo chłodzi prawie wo gole.To on mi powiedział że musi gdzieś uciekać,bo on jezdzi swoim autem 5 lat z klimą i jeszcze nie dobijał.Ja mówie ja dobijam raz na rok.No ale jak to jest,bo z tego co on mi mówił to wychodzi na to że gas w klimie jak jest szczelna powinien byc caly czas.prosze o pomoc bo jutro mam jechać do niegodzieki

odkurz troche moje tematy i zobacz, miałem podobny problem. Zbyt często nabijasz klimę. Sęk w tym, ze ten gość który CI nabija, skoro wyzbył się na takie mądre stwierdzenie "że musi gdzieś uciekać", powinien sprawdzić którędy Ci wylatuje gaz od klimy. Ew kup sobie/wypożycz/zaopatrz sie (niepotrzebne skreślić) w lampę UV i sam zlokalizuj, którędy CI ucieka czynnik. Dzięki temu sprawa rozwiązana a parę złotówek zostanie w kieszeni na boski napój jakim jest browarek po pracy :)

p.s. a co do pytanie co ile nabijacie klimę, to ja powinienem ze 3 razy w roku, bo czynnik ucieka raz dwa :D

pacio
25-04-2012, 17:16
odkurz troche moje tematy i zobacz, miałem podobny problem. Zbyt często nabijasz klimę. Sęk w tym, ze ten gość który CI nabija, skoro wyzbył się na takie mądre stwierdzenie "że musi gdzieś uciekać", powinien sprawdzić którędy Ci wylatuje gaz od klimy. Ew kup sobie/wypożycz/zaopatrz sie (niepotrzebne skreślić) w lampę UV i sam zlokalizuj, którędy CI ucieka czynnik. Dzięki temu sprawa rozwiązana a parę złotówek zostanie w kieszeni na boski napój jakim jest browarek po pracy :)

p.s. a co do pytanie co ile nabijacie klimę, to ja powinienem ze 3 razy w roku, bo czynnik ucieka raz dwa :D

Jak zbyt często???jestem pewnien ze jest pusta bo juz jak mam 3 lata omegę nauczyłem się że słychać z kratek nawiewu syczenie to już wiem że nie ma gazu.w tamtym roku dobijałem klime w tym samym miejscu tylko ze szefuncio mi to robił kumaty chłop a teraz gadałęm z jego pracownikiem szefcia nie było.No i w tamtym roku szef robił mi przegląd właśnie lampą uv itd.i mówił że wszystko ok nie ma nieszczelności.Dobił i miałem klimke jak ta lala jak zawsze przez rok.Co chciałes powiedzieć przez to ,że zbyt czesto klime nabijam??hee browarek jest jest:)

hubertcht
25-04-2012, 17:20
Co chciałes powiedzieć przez to ,że zbyt czesto klime nabijam

Ja juz 3 rok nie nabijalem a ile czasu przedemna ktos nie nabijal tego nie wiem.

W tym roku sprtawdzlem czy dziala i chlodzi tak jak trzeba.

matula
25-04-2012, 17:22
no ja nie wiem, ale mnie się wydaje, że raz do roku, dobijanie klimy to zbyt często. Zależy też co rozumiesz poprzez dobijanie, i ile tego ładują.. albo inaczej, ile CI zostaje. Bo klimatyzacja, nie powinna się opróznić praktycznie do zera

Przybek
25-04-2012, 17:31
Bo klimatyzacja, nie powinna się opróznić praktycznie do zera
Przy szczelnym ukladzie jest dopuszczalny ubytek czynnika nawet na poziomie do 10% rocznie.

matula
25-04-2012, 17:37
Przy szczelnym ukladzie jest dopuszczalny ubytek czynnika nawet na poziomie do 10% rocznie.
no to nawet. Dobrze wiedzieć, dzięki. Ale to i tak nie wychodzi, że co roku napełnia klime

Adam10
25-04-2012, 17:48
Przy szczelnym ukladzie jest dopuszczalny ubytek czynnika nawet na poziomie do 10% rocznie.


i to zależy jak się klimy używa. Jak się jej nie używa to ubytek może być jeszcze większy.

pacio
25-04-2012, 19:16
Ok dzięki za odpowiedzi no to musi mi gdzieś uciekać jak kolega co 3 lata dobija?a inni koledzy jak jest u was?

doncortino
25-04-2012, 19:55
Przy szczelnym ukladzie jest dopuszczalny ubytek czynnika nawet na poziomie do 10% rocznie.


e tam, to taka norma jak spalanie oleju - do 1 litr/1000 km...

czynnik chłodzący to nie benzyna, nie zużywa się, więc w sprawnym układzie nie ma potrzeby napełniania klimy co jakiś czas.

Jeśli czynnik znika to trzeba szukać dziury - nie ma innej rady. Choć można też olać - jeśli ucieka powoli, z tym że trzeba się liczyć z tym, że wyciek raczej będzie się powiększał niż zmniejszał

sly71
25-04-2012, 20:24
Koledzy pomocy. Mam dziwny problem i chcę się poradzić, nabiłem dziś klimę ale zaworki którymi się nabija nie trzymają. Górny zawór z tego co się dowiedziałem można wykręcić jak wentylek i wymienić. Ale co zrobić z dolnym?? Da się go jakoś wymienić??

wymieniasz oba i kosztują grosze

machony79
25-04-2012, 20:27
Ja juz 3 rok nie nabijalem a ile czasu przedemna ktos nie nabijal tego nie wiem.

W tym roku sprtawdzlem czy dziala i chlodzi tak jak trzeba.

Chodzi jak trzeba??Tzn. na wylocie masz 3-4 'C ??

hubertcht
25-04-2012, 21:38
Chodzi jak trzeba??Tzn. na wylocie masz 3-4 'C ??

okolo 5-7

szymono
26-04-2012, 10:09
Koledzy i koleżanki. I co, nie miał nikt takiego problemu jak ja?? Nie wymieniał nikt tych zaworów do nabijania klimy?? Ja już dziś wykręciłem ten górny ale muszę na szrot skoczyć i znaleźć taki sprawny. Nie wiem czy u mnie ktoś taką lipę odwalił ale wydaje mi się że zamiast zaworu miałem wkręcony wentylek od koła. A dzwoniłem dziś też do faceta który naprawia takie rzeczy i on mówi że może wspawać mi drugi zawór na samochodzie. Orientuje się ktoś czy muszę wspawać taki sam zawór jak miałem czy mogę wspawać taki jak jest na górze z wymiennym wentylkiem??

wymieniasz oba i kosztują grosze

ale ten drugi da się wymienić?? bo z tego co się dowiedziałem to trzeba go wyciąć i wspawać drugi

beast
26-04-2012, 10:20
Koledzy i koleżanki. I co, nie miał nikt takiego problemu jak ja?? Nie wymieniał nikt tych zaworów do nabijania klimy?? Ja już dziś wykręciłem ten górny ale muszę na szrot skoczyć i znaleźć taki sprawny. Nie wiem czy u mnie ktoś taką lipę odwalił ale wydaje mi się że zamiast zaworu miałem wkręcony wentylek od koła. A dzwoniłem dziś też do faceta który naprawia takie rzeczy i on mówi że może wspawać mi drugi zawór na samochodzie. Orientuje się ktoś czy muszę wspawać taki sam zawór jak miałem czy mogę wspawać taki jak jest na górze z wymiennym wentylkiem??



ale ten drugi da się wymienić?? bo z tego co się dowiedziałem to trzeba go wyciąć i wspawać drugi

nic nie trzeba ciac, jest odkrecany. tylko tam jest jakis dziwny klucz. chyba 15 najdzie ale trzeba ja nabic.

szymono
26-04-2012, 10:33
więc go się wykręca?? bo ja próbowałem go ruszyć ale nie szło i jak przejechałem palcem od dołu tej nakrętki to wydawało mi się że on jest zespawany a nie nakręcony.

topserwis
26-04-2012, 14:14
Być może ktoś coś przy nim robił...

szymono
26-04-2012, 15:42
ale ogólnie to powinien się wykręcać??

próbowałem go wykręcić i nie idzie. Jest na klucz 17 i nie wiem kto tak zrobił ale jest tak jak by przyspawane po obu stronach. Podobna są ludzie którzy wspawują takie rzeczy na samochodzie. Robił to ktoś??

topserwis
26-04-2012, 16:13
Na samochodzie nie, ale wielokrotnie woziłem przewody z Opli czy Saabów na spawanie - a to łatanie dziur, a to wymiany zaworków właśnie.

cypber
26-04-2012, 21:54
ale ogólnie to powinien się wykręcać??

próbowałem go wykręcić i nie idzie. Jest na klucz 17 i nie wiem kto tak zrobił ale jest tak jak by przyspawane po obu stronach. Podobna są ludzie którzy wspawują takie rzeczy na samochodzie. Robił to ktoś??

Klucz 17 to masz nakładany na tzw. kontrę, żeby rurki nie połamać (wiem, bo połamałem rok temu jak próbowałem wykręcić na chama... Później musiałem całą rurkę na necie kupować). A sam zawór odkręcasz specjalnym kluczem, albo jakimiś szczypcami.
Zaworek taki kupowałem w salonie opla. koszt - 20 zł

topserwis
26-04-2012, 23:24
Ja zadam jedno, drobne pytanie - dlaczego, jeśli brakuje Wam wiedzy czy narzędzi, nie oddacie takiej relatywnie taniej naprawy do zrobienia fachowcom? Ratowanie się potem wymienianiem, czy spawaniem rur da finansowo zdecydowanie negatywny skutek...

cypber
27-04-2012, 09:24
Ja zadam jedno, drobne pytanie - dlaczego, jeśli brakuje Wam wiedzy czy narzędzi, nie oddacie takiej relatywnie taniej naprawy do zrobienia fachowcom? Ratowanie się potem wymienianiem, czy spawaniem rur da finansowo zdecydowanie negatywny skutek...

Potwierdzam. A do tego nerwy, złoszczenie się niepotrzebne itp... No chyba, ze ktoś lubi uczyć się na własnych błędach...

szymono
27-04-2012, 22:17
Powiem tak, fachowcy albo się znają tak jak ja albo jak któryś się zna to zdziera tak że zamiast 20 zł za zawór zapłacę 100 zł a jako student to dość sporo. A zawór mogę mieć pewnie za darmo. I dlatego piszę tu aby się dowiedzieć jak to rozebrać.I dzięki koledze cypber chyba to ogarnę sam :). Dziękować za info

romario
28-04-2012, 09:43
oczywiście mam problem z klimą, jak kupiłem auto chodziła bezproblemowo po dwóch latach przestała chłodzić więc koleś nabił chłodziwo i wróciło wszystko do normy ale na dwa tyg. i znowu przestała(jak się okazało gościu nabił mi za mało chłodziwa niż miało być myślałem że to powód i jeszcze raz czynność powtórzyłem) więc naładował po tych dwóch tyg. znowu i znowu mineły 2 tyg. i przestała chłodzić. W takim razie musi być wyciek, co ciekawe ostatnimi czasy gdy klime wyłączałem słyszałem dziwne syczenie spod kierownicy. Co to może być aha dodam że jak sprawdzali szczelność to cisnienie nigdzie nie uciekało....

cugiel
28-04-2012, 09:52
moze wcale ci chlodziwo nie ucieka tylko zawor rozprezny przy parowniku powiedzial papa
ja aktualnie ten temat walkuje
i po niedzieli bede to u siebie wymienial

kiedys znalazlem w necie obszerny artykuł związany z dzialaniem i niesprawnosciami tego badziewia
i gosc opisywal ze bardzo czesto usterka tego powoduje niewydolnosc klimy błędnie myloną z brakiem czynnika

zawór pilnuje aby do parownika dostawala sie wlasciwa ilosc czynnika
i jesli jest on popsuty wpuszcza do parownika za malo gazu i slabo chlodzi przez co wogole uklad sie blokuje albo wpuszcza za duzo gazu i parownik jest za mocno schladzany i po okolo 1-2 minutach zeberka w nim zamarzają i nie ma przez niego przeplywy powietrza ktore powinno isc na kratki

moze tyz byc zasyfiony osuszacz klimatyzacji i trzeba go wymienic
powinno sie to zresztą robic co 4 lata o ile pamietam
tylko ze nikt tego nie rusza jak klima dziala nieraz i przez 10 czy wiecej lat

jedz lepiej na warsztat ktory zajmuje sie naprawą ukladow a nie serwisem (czyt. napełnianiem)

doncortino
28-04-2012, 10:48
moze wcale ci chlodziwo nie ucieka tylko zawor rozprezny przy parowniku powiedzial papa
ja aktualnie ten temat walkuje
i po niedzieli bede to u siebie wymienial

odważne stwierdzenie

kolega ma najzwyczajniej w świecie dziurę w układzie. Zawór rozprężny psuje się bardzo rzadko (najczęściej w wyniku niewłaściwej obsługi - zalania go olejem), a objawy są całkiem inne.

cypber
28-04-2012, 11:06
odważne stwierdzenie

kolega ma najzwyczajniej w świecie dziurę w układzie. Zawór rozprężny psuje się bardzo rzadko (najczęściej w wyniku niewłaściwej obsługi - zalania go olejem), a objawy są całkiem inne.

A syczenie z okolic kierownicy podpowiada, że może być problem z połączeniem na grodzi (sprawdź, czy nie poluzowała się śruba). W ekstremalnym przypadku dziurawa nagrzewnica klimy.

doncortino
28-04-2012, 11:27
syczenie to najczęściej objaw małej ilości czynnika, choć w pełnosprawnym układzie też przecież syczy (czynnik wrze)

pacio
28-04-2012, 14:14
syczenie to najczęściej objaw małej ilości czynnika, choć w pełnosprawnym układzie też przecież syczy (czynnik wrze)

Potwierdzam u mnie jak zaczyna syczeć to wiem,ze czynnik sie kończy lub skończył :)

przemkoprzemko
30-04-2012, 21:13
Wszyscy piszą tylko o braku czynnika chłodzącego i uszkodzonej sprężarce w głównej mierze, a nikt nie dotknął tematu uszkodzonego zaworu nagrzewnicy ( na nagrzewnice idzie gorący płyn i parownik zamiast chłodzić nam wnętrze auta to chłodzi płyn chłodniczy w nagrzewnicy) W zeszłym roku borykałem się z tym problemem. Wymieniłem zawór nagrzewnicy i od razu klima zaczęła lepiej chłodzić.Mój problem polega na tym że założyłem podróbkę i w tym roku chyba mam powtórkę z rozrywki.

topserwis
30-04-2012, 21:58
To jest oddzielna sprawa, wielokrotnie na forum poruszana. Mimo odpiętego zaworu trójdrożnego (nie wnikaj co, jak i dlaczego, bo mógłbym referat spłodzić) u mnie klima dawała góra 3*C w kratce przy ~30*C na zewnątrz.

beast
01-05-2012, 00:02
Wszyscy piszą tylko o braku czynnika chłodzącego i uszkodzonej sprężarce w głównej mierze, a nikt nie dotknął tematu uszkodzonego zaworu nagrzewnicy ( na nagrzewnice idzie gorący płyn i parownik zamiast chłodzić nam wnętrze auta to chłodzi płyn chłodniczy w nagrzewnicy) W zeszłym roku borykałem się z tym problemem. Wymieniłem zawór nagrzewnicy i od razu klima zaczęła lepiej chłodzić.Mój problem polega na tym że założyłem podróbkę i w tym roku chyba mam powtórkę z rozrywki.

roznica jest niewielka. na pirometrze max 1-2 stopnie. sprawdzane ogranoleptycznie. to co powoduje slaba wydajnosc klimy to :

- zapchany filtr- osuszacz - powinno sie go wymieniac co 2-3 lata tylko nikt tego nie robi.
- slaba wydajnosc sprezarki. to najczestsze przyczyny.

pacio
02-05-2012, 00:17
roznica jest niewielka. na pirometrze max 1-2 stopnie. sprawdzane ogranoleptycznie. to co powoduje slaba wydajnosc klimy to :

- zapchany filtr- osuszacz - powinno sie go wymieniac co 2-3 lata tylko nikt tego nie robi.
- slaba wydajnosc sprezarki. to najczestsze przyczyny.

Beast ja to robiłem.Hee u ciebie na warsztacie:)śmiga,aż miło:jump:

Tuptus
10-05-2012, 12:06
Co do sprężarki to warto przed nabiciem wyciągnąć zawór regulujący wydajność kompresora i go oczyścić sprężonym powietrzem. Zawór zabezpieczony jest segerem i prosto się go wyciąga. Kazałem to zrobić u mnie i teraz jeszcze nie włączył mi się 2 bieg wiatraków na chłodnicy klimy mimo stania w upale w korku a chłodzi dobrze.
Zawór można też kupić nowy - chyba ok 65 PLN kosztuje...
Ja ze względu że mam zaprzyjaźniony zakład spróbowałem najpierw oczyszczenia.
Warto też spojrzeć na zegary automatu do nabijania klimy po nabiciu i uruchomieniu silnika. Na niskim ciśnieniu powinno być 2Bar, na wysokim 10..15.
Szum z parownika u mnie też słychać... gaz paruje to musi szumieć :)

I jeszcze jedna istotna sprawa o której mało się pisze. Osuszanie układu przed nabiciem - maszyna robi to w ten sposób że wytwarza próżnię w układzie. W idelanej próżni temperatura wrzenia wody wynosi 0stC, a że idealnej próżni nic nie wytworzy zaleca się osuszać układ klimy w jak najcieplejszy dzień (min 20stC) :) Tak samo jak będzie za zimny zbiornik z czynnikiem chłodzącym to może być problem z nabiciem odpowiedniej ilości do układu.