PDA

Zobacz pełną wersję : w czasie jazdy przełącza się na benzyne


Moni
27-08-2009, 15:28
Witam i proszę o pomoc. Od pewnego czasu w moim autku pojawił się mały problem a mianowicie chodzi o to że sam przełącza się z LPG na benzynę w czasie jazdy. U mnie gaz załącza się powyżej 2000 ob. Podczas jazdy gdy obroty spadną poniżej tych 2000 przełącza się na benzynę i z powrotem na LPG jak wskoczy powyżej 2000 nawet jak nie migają kontroli od gazu,a czasem w ogóle nie reaguje na to że są niskie obroty i trzyma się na gazie, a wcześniej nie było czegoś takiego. Jest to trochę wkurzające bo muszę zwracać uwagę na czym jadę. Jaka może być tego przyczyna?

manro
29-08-2009, 23:42
napisz na czym jeżdzisz jaka instalka troszkę szczegułów bo nikt szklanej kuli tutaj nie wid:zabawa::zabawa:zi

Moni
31-08-2009, 12:26
dzisiaj jadę na kompa więc się dowiem co się dzieje :)

no i chyba już po problemie, byłam wczoraj u gazownika i po popięciu do kompa nic nie zauważył, poza tym że gdzieś po drodze gubi prąd i nie wie co jest grane. w miejsce dwóch bezpieczników prysnął jakiś preparat nie wiem co to było bo nie zwróciłam uwagi włożył bezpieczniki i tyle z tego było. w drodze do domu zauważyłam że usterka ustąpiła. Wniosek zaśniedziałe wtyki od bezpieczników :) na szczęście żadnych kosztów :D

Moni
21-12-2009, 14:07
wznawiam temat :(
problem jak w temacie pojawił się jakiś czas temu. Pojechałam do gazownika podpiął kompa i nic nie wyszło. Wymienił wtyki od bezpieczników i poprawiło się. Teraz kontrolki od centralki nie gasną a gaz nie przełącza się. Ale jest inny problem mianowicie podczas odpuszczania gazu już na niskich obrotach (teraz ustawione przełączanie się z benzyny na gaz od 1500 ob/min wcześniej było 2000 ob/min) przełącza się na benzynę i w miarę jak wzrastają obroty tj. jak dojdzie do 1500 i wyżej przełącza się na gaz i jedzie bez problemu i tak jest za każdym razem jak jest poniżej ustawionych obrotów. Sterownik BINGO -M.
P.S. Czy jest to możliwe że akurat w tej instalacji jest ustawiona "ekonomiczna" jazda tj. powyżej 1500 ob/min jedzie na gazie a poniżej tych obrotów przełącza się benzynę? (przynajmniej tak zasugerował mi kolega)
Proszę o Wasze opinie na ten temat.

MARTIN
21-12-2009, 16:08
Miałem podobny problem. Przełączał się na benzynę praktycznie kiedy chciał. Okazało się że nie było odpowiedniego ciśnienia gazu przed listwą wtryskową (poniżej 1,5 bara). Przyczyna tego stanu rzeczy były filtry gazowe:
- mały w reduktorze (w obudowie elektrozaworu)
- duży z mapsensorem na głównym przewodzie zasilającym wtryskiwacze gazowe
Po wymianie problem zniknął i już ok 7000km nie powraca

bernikcm
22-12-2009, 23:27
W czasie jazdy powiedzmy przy prędkości 80-90km/h i czasie jazdy (bez przerwy) około 20 minut gaz szaleje ,mianowicie chyba przełącza się z gazu chyba na benzynę ,chyba ponieważ kontrolki migają na zmianę czerwona, żółta , zielona i nie można i nie reaguję na przełączanie ani na benzynę ani na gaz ,a auto jakoś słabo jedzie ,muszę wyłączyć stacyjkę i ponownie zapalić auto i tak co 20-25 minut ,jest to strasznie uciążliwe w trasie ,może ktoś jest w stanie mi pomóc. Instalacja BRC Just.

morphe
05-01-2010, 05:54
też mam coś takiego
wystarczy mocniej pocisnąć i gaz miga czym może i przełącza na bene.
reduktor/parownik (bo to chyba to samo??)??
Poza tym, mam dodatkowo (może nie związane z gazem) podobną sytuację jak przy walniętej cewce - jakby gubił iskrę co jakiś czas, ale łagodniej. Na lpg i pb.
Kable, świece, cewka robione z pół roku temu.
Przepływka wymiana 2 tyg. temu.
Co myślicie?

Nawalony Zając
05-01-2010, 09:55
U mnie problem generował zły styk głównej masy zasilania inst. LPG. Objaw był taki, że przy upalnych dniach wystarczyło trochę mocniej depnąć i już jechałem na PB natomiast gdy aura była deszczowa mogłem spokojnie jechać w trasę bez najmniejszych problemów.
Kable, świece, cewka robione z pół roku temu.
A co zakładałeś? Przed zmianą też był objaw?

morphe
05-01-2010, 14:51
Przed zmianą padła cewka, więc wymieniłem i świece i kable.
Świece NGK, reszte wymieniał mech i nie jestem pewien co siedzi.
Idę po kolei, ale to chyba nie tu siedzi diabeł.
Gaz zaczął się walić jak chłody przyszły.
Jak odpale z rana, to wystarczy gaz i hamulec przycisnąć, kufer w dół, LPG wariuje.

Moni
31-01-2010, 23:48
dodam jeszcze kilka sugestii zaobserwowanych u mnie bo oczywiście żaden gazownik nic nie wskórał jutro kolejna próba:) a więc rano przy odpalaniu autka oczywiście na PB jest wszystko ok, temperatura rośnie prawidłowo powyżej 90 st C przełączam na LPG i próbuje gasnąć spadają obroty do 500 ale nic jeszcze chwilka i jedziemy. Włączam LPG i działa. Przejeżdżamy kilka km, silnik jest już nagrzany do 94/95 st C a tu lipa przełącza się na PB normalnie szału można dostać, najlepsze jest to że kontrolki albo zaczną migać i po przekroczeniu 1500 ob/min przechodzimy na LPG albo kontrolki w ogóle nie migają i trzeba włączyć ręcznie. Według gazownika komputer pokazuje prawidłowe ciśnienie i niby wszystko jest ok. Czytałam na forum Gazeo i pisali coś o wymianie filtrów ja wiem tylko o jednym pod elektrozaworem i przeczyszczeniem reduktora czyli odkręcić dolną śrubkę i wypuścić cały ten brud, który prawdopodobnie może blokować prawidłowy przepływ gazu. U mnie jest reduktor lovato, emulator STAG2-E4, sterownik BINGO M. Cewka też odpada bo pytałam czy może być z nią coś nie tak powiedział że nie jest ok. Prawdopodobnie też przy moim sterowniku trzeba by przez kompa ustawić opcję "słaby sygnał", który może iść z cewki. Jutro postaram się napisać co dalej w moim temacie:) Mam nadzieję że wszystko napisałam czytelnie, jeśli potrzebne by były dodatkowe info to piszcie:)

leszekdevil
09-09-2013, 21:13
witam problem przełączania sie na pb występuje denerwujaco czesto co 5 km silnik 3.0 v6...instalacja ma 5 lat stag 300 wtryskiwacze valtek 3ohm przebieg ok 60 000 km bez awari i jakiegokolwiek problemu.
samochód był u znawcy tematu i sprawdził wszystko tzn ciśnienie gazu czujniki itp..stwierdzili że są zasyfione wtryskiwacze i wyczyścili je .. samochód plynnie sie przełącza na gaz równo chodził przez 3 tyg i znów to samo .. i takie moje pytanie czy szukać innej przyczyny czy wtryskiwacze game over? gościu słono liczy za ich wymiane ok 600 zł z montazem .. a nie ma sie do kogo innego zgłosić.. patrząc pod mache ta wymiana wymaga godzinki roboty i po sprawie tylko póżniej chyba mapowanie układu ?? prosze o jakąś sensowną rade bo juz nie da sie tym jezdzic

awhaker
10-09-2013, 18:49
Jeśli są to valtek'i to zrób tak:
Kup na allegro zestaw naprawczy do tych wtrysków... tam masz instrukcje jak je naprawić, poskładaj i powinno pomóc. Do tego zamów filtry gazu... weź ten do parownika i drugi który masz przed wtryskami ;)
Ewentualnie weź poprstu kup nowe wtryski przełóż dysze ze starych wtrysków i mapy powinny iść po staremu ;;) Dysza to prosty element i widać wizualnie czy jest czysty czy zafajdany;)

leszekdevil
10-09-2013, 23:52
sa to valteki czerwone i gazownik wspominał że jeśli znów będzie szaleć to raczej ich wymiana ...ale to taki gazownik jak z koziej ..... trąba....filtry były wymieniane pierwszy raz od 60 tys km ... kurcze chyba zamówie nowe i sam to poskładam wezme chyba omvl co stoja na allegro

topserwis
10-09-2013, 23:55
Jeśli miałbyś wymieniać to na Twoim miejscu kupiłbym jakieś lepsze wtryski. No i polecam wymieniać filtry nie rzadziej jak co 10000 km...

leszekdevil
11-09-2013, 00:02
wiem wiem filtry troche przegiołem ale o wszystko sie dba - blacha silnik zawias a gaz zawsze chodził i było ok to nic nie dotykałem hehe
wracając do tematu czyli polecalibyście przy przełączaniu na pb wymiane wtrysków uwzględniając taki przebieg na słabych valtekach ?
a jakie wtryski polecacie?

damiandry
11-09-2013, 17:10
wiem wiem filtry troche przegiołem ale o wszystko sie dba - blacha silnik zawias a gaz zawsze chodził i było ok to nic nie dotykałem hehe
wracając do tematu czyli polecalibyście przy przełączaniu na pb wymiane wtrysków uwzględniając taki przebieg na słabych valtekach ?
a jakie wtryski polecacie?


To zależy ile chcesz przeznaczyć pieniążka, jeżeli ma być niedrogo i poztywnie to przynajmniej OMVL niebieskie. około 280zł/kpl. A jeżeli coś wyższej klasy to HANA/Barracuda około 500zł/kpl.
Jeżeli chcesz kogoś kto uczciwie na to zerknie i wyceni robote to daj znać, podam namiar o ile 20km od krakowa zakopianką nie bedzie problemem dla Ciebie.

oczko70
11-09-2013, 18:10
Pisałeś że silnik nagrzany, a parownik w momęcie przełączenia jest gorący?

leszekdevil
22-09-2013, 16:20
odnawiam temat ponieważ dalej problem przełączania na pb pozostał..
kupiłem zestaw do regeneracji wtrysków valtek po ich założeniu zero reakcji wtryski jak chodziły głośno tak chodzą dalej silnik normalnie ..jazda ok ..
wyczytałem w poradach że przyczyną moze być również zapchany parownik, a że mój ma już 60 tyś km to wziąłem sie za niego ..typ zavoli zeta s ..po rozkręceniu na oko czysty membrany ok lecz zapchany pod alu pokrywami tam gdzie lecą druty miedziane..wszystko wyczyszczone skręcone szczelne zero wycieków...a dalej przełącza sie na pb . jakieś inne sugestie?

__Robert__
22-09-2013, 17:05
A to nie lepiej pojechać do gazownika, on podłączy pod kompa i zdiagnozuje usterkę?

fabian8211
22-09-2013, 20:00
Jak chcesz się sam bawić to zacznij od przełącznika bo moze on szwankuje i załacza na PB

popiolekpolska
23-09-2013, 10:50
Jeżeli przełącza gaz-ben-gaz na to szukał bym w ciśnieniach.W mojej starej v przy podjeździe na krawężnik zagniotłem troszkę rurkę od gazu pod autem.Do 2000rpm. wszystko ładnie chulało, a powyżej lipa i przełączenie na benzynę. Najlepiej było by podpiąć kompa i zczytać co w sterowniku piszczy.A valtki po wymianie tłoczków powinno się skalibrować bo ci będą mapy benzynowe rozjeżdżać.Umów się z kimś z forum to ci autko podepnie pod kompa.

leszekdevil
21-10-2013, 19:09
problem rozwiązany ..ciśnienia powróciły do normy po wyczyszczeniu kanałow gazowych w parowniku ale głownym winowajcą okazał sie map sensor który również mierzy ciśnienie poluzniła sie wtyczka...

jahjah
05-12-2013, 00:47
witam panowie moze ktos z was mial podobny problrm mianowicie zrobil ami sie taka opcja ze sam mi sie przelacza na paliwo z gazu i mruga kontrolka ze cisnienie gazu zbyt niskie dzieje sie tak w roznych sytuacjach jak ostro deptam zaczyna mrugac i przelacza na paliwo jak i tez na wolnych obrotach przelacza na paliwo podlaczalem komuter nic nei pokazalo macie jakies pomysly? bo na moje to chyba reduktor bedzie do wymiany ze gubi cisnienie

michu2312
05-12-2013, 01:04
Hej jaką masz instalację, jaki reduktor? Kiedy wymieniane filtry? Ile ma przejechane km I jak zachowuje się ciśnienie gazu w momencie przełączania na benzynę? Może masz gdzieś nieszczelność na wężu doprowadzającym gaz - nie śmierdzi czasem gazem?

Wysłane z mojego GT-N7000

jahjah
05-12-2013, 01:57
instalacja stag 200 parownik tamasetto jak sie przelacza na bezyne to nawet nie czuc ze sie przelaczylo gazem nie smierdzi instalacja gazowa ma 2 lata kilometrow jakos bardzo wiele nie zrobila od nowosci filterki nie wymieniane

michu2312
05-12-2013, 02:13
Filtry wymień bo mogą już być brudne i dławić przepływ gazu, a podglądałeś moze parametry w momencie gdy się przełącza na bene?

Wysłane z mojego GT-N7000

misiek12
05-12-2013, 02:36
witam panowie moze ktos z was mial podobny problrm mianowicie zrobil ami sie taka opcja ze sam mi sie przelacza na paliwo z gazu i mruga kontrolka ze cisnienie gazu zbyt niskie dzieje sie tak w roznych sytuacjach jak ostro deptam zaczyna mrugac i przelacza na paliwo jak i tez na wolnych obrotach przelacza na paliwo podlaczalem komuter nic nei pokazalo macie jakies pomysly? bo na moje to chyba reduktor bedzie do wymiany ze gubi cisnienie

Kolego ja wczoraj naprawiłem taką usterke. Moje objawy przełanczał sie sam na benz puzniej na gaz mial problemy. Po podłączeniu pod koputer wyskakiwało zbyt niskie. Cisnienie a czasem wogóle podciśnienia. Jedz do gazownika i powiedz że podejżewasz sterownik albo jest takie coś jak map sensor chyba tak to sie nazywa :) Taka czarna puszeczka jak 2 paczki od zapalek i od tego zacznij bo to raczej to. U mnie bylo jedno i drogie podobno zwalil sie koputer i od tego ta puszeczka. Nowy sterownik od 4 do 5 stów ja zalozylem uzywany 180 a ta puszeczka 220 nowa. Ale zacznij od tej puszeczki map sensora nie jestem pewien co do nazwy:) wymiana jednego i drugiego to po 5 min no chyba ze to sterownik to nowe mapy ale to tez nidługo

Ps: Sory za pisownie ale nadal z tel:masakra:

Aros
05-12-2013, 15:43
Też wydaje mi się że to będzie mapsensor lub sam sterownik, Mam podobne objawy przy próbach upalenia gumy na gazie (jeden,ogień,dwa dławi i przełącza na benzynę) i reduktor mam założony do 350KM więc i tu reduktor bym wykluczył bo one tak szybko nie siadają a jak instalacja ma 2 lata to tym bardziej... mapsensor ew. komp. :) Daj znać jak dojdziesz co z tym :)