PDA

Zobacz pełną wersję : guma eksploduje brak mocy


bartek2009
23-08-2009, 18:50
dwa dni temu zaczol sie nowy problem guma ktora laczy dwie rurki nie wiem od czego sa caly czas peka morze nie peka tylko spala sie w wyniku przegrzania. wczoraj zalozylem specjalna gume odporna na cieplo i cisnienie i sie spalila rurki sie grzeja bardzo mocno pomocy

beast
23-08-2009, 18:55
dwa dni temu zaczol sie nowy problem guma ktora laczy dwie rurki nie wiem od czego sa caly czas peka morze nie peka tylko spala sie w wyniku przegrzania. wczoraj zalozylem specjalna gume odporna na cieplo i cisnienie i sie spalila rurki sie grzeja bardzo mocno pomocy

kup uzywke albo nowa w aso ale tylko oryginal bo kazda inna zdycha. a katalizatorow nie masz zapchanych ?

ALI
23-08-2009, 19:03
no właśnie jak są zapchane katy to tak się dzieje...

nie masz jakoś przymulonego auta???

bartek2009
23-08-2009, 19:22
wlasnie muli od tego testu z olejem sprawdzanie tych cilindrow jeden katalizator dostaw w d.. bo go slychac w serwisie juz pytalem ale tylko sprzedaja caly komplet

kup uzywke albo nowa w aso ale tylko oryginal bo kazda inna zdycha. a katalizatorow nie masz zapchanych ?

nie moge tego zalutowec z rurka miedziana

ALI
23-08-2009, 19:27
a powiedz ile ty tego oleju tam nalałeś???

bo bardzo prawdopodobne że ten olej ci katy pozatykał....

bartek2009
23-08-2009, 19:29
po 10ml to co teraz najpierw wymiana kata i pozniej guma

a od czego sa te dwie rurki

ALI
23-08-2009, 22:27
rurki są od recyrkulacji spalin

najpierw to jedź wyciąć katy i zastąpić je rurą, jak będzie dobrze to albo nowy kat albo jakiś tłumik przelotowy, ewentualnie zostawić rury przyzwyczajić się do trochę głośniejszej pracy auta...

jak by co to masz swoje katy do wspawania, ale raczej to to...

bartek2009
24-08-2009, 20:51
a morze ten czujnik jest problemem widziale ze jest podlaczony do tych rurek

machony79
24-08-2009, 20:58
a morze ten czujnik jest problemem widziale ze jest podlaczony do tych rurek
To jest tylko zawór.
Koledzy powiedzieli Ci co jest przyczyną.Nie szukaj dalej tylko wywal katalizatory.

bartek2009
25-08-2009, 19:01
wczesniej wlalem olej do cylindrow i co dwa katy do wymiany 3-swiece i guma koszt 1000zl

roobo
28-08-2009, 10:41
a masz 4 sondy lambda czy dwie ?

serek
28-08-2009, 11:01
a masz 4 sondy lambda czy dwie ?

napewno ma 2 . 4 sondy wystepuja tylko w 2.6 i 3.2

roobo
28-08-2009, 11:16
no to nic innego nie pozostaje tylko "chlastać" katy :)

bartek2009
30-08-2009, 11:38
sorki ze tak dlugo nie odp ale mialem duze problemy z autem a mianowicie wycielem katy ale chyba za pozno samochod juz nie odpala wszystko jest ok bezyna dochodzi jest iskra na swiecach niewiem co teraz morze jest sa przuczyna sady[2] mogly sie uszkodzic przy spawaniu katalizatora a zapomnialem napisac ze sprawdzalem cisniene i na 1 bylo 14bar a na pozostalych 3bar, 6bar itp..a z katami zrobilem tak

gorixon
30-08-2009, 12:19
mozesz dokladnie podac jakie miales cisnienia na poszczegolnych cylindrach ?

wicek
30-08-2009, 13:45
mozesz dokladnie podac jakie miales cisnienia na poszczegolnych cylindrach ?
na 1 bylo 14bar a na pozostalych 3bar, 6bar itp
Więcej nie trzeba, masz silnik do robienia, pewnie przez zatkane katy wywaliło Ci uszczelki i nie ma ciśnienia sprężania. Albo szukasz innego silnika, albo remontujesz ten. Pierwsze rozwiązanie jest lepsze, bo V-ka po remoncie już nie będzie pracować tak jak przed.

To, że nie odpala, to normalne z takim sprężaniem.

bartek2009
30-08-2009, 14:31
a morze pasek rorzadu

1-13
2-4
3-4
4-4
5-7
6-3bar

tylko jak patrzylem to jeden byl zapchany z prawej strony a cisnienia nie ma po dwuch stronach

MV6333
30-08-2009, 14:39
Czy w trakcie pomiaru ciśnienia miałeś dobrze naładowany akumulator? Pytam bo mojemu koledze jakiś mechanik mierzył jak rozrusznik ledwo kręcił i wyszły oczywiście jaja

wicek
30-08-2009, 14:42
Już nic dobrego nie będzie z tego silnika. Szukaj nowego.

bartek2009
30-08-2009, 14:45
Czy w trakcie pomiaru ciśnienia miałeś dobrze naładowany akumulator? Pytam bo mojemu koledze jakiś mechanik mierzył jak rozrusznik ledwo kręcił i wyszły oczywiście jaja

jest nowy aku morze ktos wie gdzie dostane taki silnik bo na allegro nic nie widzialem

MV6333
30-08-2009, 14:52
a morze pasek rorzadu Ma sens. Sprawdź czy nie przeskoczył.

wicek
30-08-2009, 15:38
Napisz do Beasta, może akurat ma, a pozatym albo ściemniasz, że szukałeś, albo słabo szukałeś.
[Only Registered Users Can See Links] at_2002r.html
[Only Registered Users Can See Links]
[Only Registered Users Can See Links] k_ecotec.html
[Only Registered Users Can See Links]

bartek2009
30-08-2009, 16:07
dzisjaj doszly nowe oferty pozatym jeden byl na gaz i nie wygladaja na 3.0 ok dzieki za pomoc

ALI
30-08-2009, 16:59
jeżeli to tylko uszczelki pod głowicami to je wymień i będzie ok

gorzej jak ci wepchnęło jakieś paprochy do cylindra to już po gładziach...

w sumie to nie masz nic do stracenia, ściągaj głowice i będzie wszystko jasne.

i nie wygladaja na 3.0

ps. jak wygląda 3.0???

bartek2009
30-08-2009, 17:29
jeżeli to tylko uszczelki pod głowicami to je wymień i będzie ok

gorzej jak ci wepchnęło jakieś paprochy do cylindra to już po gładziach...

w sumie to nie masz nic do stracenia, ściągaj głowice i będzie wszystko jasne.



ps. jak wygląda 3.0???

zauwarzylem ze 2.5 maja dluszy dolot powietrza jak widac na allegro rurki te ktore dochodza do przepustnicy sa poprostu dlusze krutsze to od mojego 3.0

MV6333
30-08-2009, 18:00
zauwarzylem ze 2.5 maja dluszy dolot powietrza jak widac na allegro rurki te ktore dochodza do przepustnicy sa poprostu dlusze krutsze to od mojego 3.0

To nie zależy od pojemności tylko od rocznika.

bartek2009
30-08-2009, 20:24
dzisjaj wlozyle aku i auto odpalilo na chwie utrzymywale obroty po chwili zgaslo jakies strzaly ta jakby zaplon morze swiece sprawdzile cisnienie i wrzroslo do 10bar dalej nie wiem co to morze byc morze przeskoczyl na pasku

ALI
30-08-2009, 23:03
coś z tym ciśnieniem masz nie tak...
koniecznie sprawdź ten pasek

co do tego kolektora to masz rację 2,5 wszystkie mają krótki dolot, ale 3,0 też mają krótki do września 97r. po za tym nie rozróżnisz ich inaczej niż po numerach...

jak już nie masz katów to posprawdzaj ciśnienie na cylindrach na zimno, potem zrób próbę olejową na zimno (pamiętaj żeby wlewać po 10ml oleju tuż przed mierzeniem danego cylindra) jak już posprawdzasz to odpal auto przejedź trochę i powtórz to samo na ciepło...

jak będzie mocno zróżnicowane pomiędzy cylindrami to chyba nie muszę ci pisać co dalej?

i załatw se sprawdzony miernik!!!

bartek2009
01-09-2009, 23:41
pasek ok ostatnio dalem mu w piz... tak 7tys. obrotow i zgasl po tym czasie nie chcial odpalic odale go do mechanika pod kaputer kazalem zeby spisal bledy dla mnie zapomnial ok chodzil na 5 cylindry na drugi dzien pokasowal bledy- nie wrucily ok od 4000obrotow szarpe przeryw jakby caly czas nie chodzil na wszystkie cylindry wiecej niz 4000 o wiele lepiej cos tam stuka jakby zawory a zapomnialem dodac jak go wzielem od mechanika widziale pod korkiem oleju bialy osad sprawdzile cylindry na cieplym silniku miernik dobry nowy kupile
1-15bar
2- 7.5
3-9.5
4-9.5
5-9
6-10.8

beast
01-09-2009, 23:45
pasek ok ostatnio dalem mu w piz... tak 7tys. obrotow i zgasl po tym czasie nie chcial odpalic odale go do mechanika pod kaputer kazalem zeby spisal bledy dla mnie zapomnial ok byly cztery w pierwszy dzien odalil go chodzil na 5 cylindry na drugi dzien pokasowal bledy- nie wrucily ok od 4000obrotow szarpe przeryw jakby caly czas nie chodzil na wszystkie cylindry wiecej niz 4000 wiele lepiej cos tam stuka jakby zawory a zapomnialem dodac jak go wzielem od mechanika widziale po korkiem oleju bialy osad sprawdzilem cylindry na cieplym silniku 9miernik dobry nowy kupile
1-15bar
2- 7.5
3-9.5
4-9.5
5-9
6-10.8

szukaj silnika. nawet nie warto przy takich wartosciach dochodzic o co biega

ALI
02-09-2009, 10:29
obawiam się że beast ma rację...

teraz w sumie historia się pokrywa z poprzednią

możesz jeszcze zdjąć głowice i sprawdzić szczelność zaworów i ocenić gładź cylindrów ale ten silnik to już nie jest za dobry...

bartek2009
02-09-2009, 19:39
ok dzieki tak jak best napisal to juz nie ma najmieszego sensu ale teraz gdzie musialbym znalesc kogos kto mi sprzeda dobry silnik z dobra kompresja bo to roznie bywa znacie kogs

ALI
02-09-2009, 22:16
beast'a spytaj na pw

ewentualnie szukaj na allegro silnika który jest jeszcze w aucie......

beast
02-09-2009, 23:49
beast'a spytaj na pw

ewentualnie szukaj na allegro silnika który jest jeszcze w aucie......

z 3.0 jest lipa. nie ma nic w anglii. ostatnio byla 1 sztuka ale przebieg ponad 200 000 km a takie mnie nei interesuja. dla mnie auto max 100 000 mil czyli 160 000km. smietniki zostawiam innym

elatet
03-09-2009, 00:32
Za bardzo to,to bast nie pokrzepiłeś kolegi,i nie gadaj głupot że silniki w Omedze powyżej 160 tyś.to śmietniki,moja ma 230 tyś.i tylko 2.0 8v i nieżle sobie radzi,a v6 przy tej mocy powinien znacznie dłużej śmigać targając tak ciężką bude.Moje następne auto to Mercedes,dla tego autka 160 tyś to fraszka,mam znajomych co przejechali 1000000km bez rem.i gumowe rury nie strzelały.:D

bartek2009
03-09-2009, 07:19
ok daj znac jak cos sie pojawi ale 2.5 tez moge wsadzic nic nie zmieniajac

beast
03-09-2009, 09:50
Za bardzo to,to bast nie pokrzepiłeś kolegi,i nie gadaj głupot że silniki w Omedze powyżej 160 tyś.to śmietniki,moja ma 230 tyś.i tylko 2.0 8v i nieżle sobie radzi,a v6 przy tej mocy powinien znacznie dłużej śmigać targając tak ciężką bude.Moje następne auto to Mercedes,dla tego autka 160 tyś to fraszka,mam znajomych co przejechali 1000000km bez rem.i gumowe rury nie strzelały.:D

ja nie mowie ze ta sa smietniki - ja mowie ze ja sie takimi silnikami nie interesuje z punku sciagania anglika. . V6 dbany polata 500 000 bez niczego. Moja 3.0 miala ponad 200 000 jak ja wsadzalem i w srodku byla jak nowa - wiec czytaj ze zrozumieniem. i

ok daj znac jak cos sie pojawi ale 2.5 tez moge wsadzic nic nie zmieniajac

2.5 mam 67 000 mil. jest na aucie jeszcze

bartek2009
03-09-2009, 16:00
ja nie mowie ze ta sa smietniki - ja mowie ze ja sie takimi silnikami nie interesuje z punku sciagania anglika. . V6 dbany polata 500 000 bez niczego. Moja 3.0 miala ponad 200 000 jak ja wsadzalem i w srodku byla jak nowa - wiec czytaj ze zrozumieniem. i



2.5 mam 67 000 mil. jest na aucie jeszcze

ok i jaka cena ale morzna wsadzic bez problemu (morze poczekam na 3.0 bo ten jeszcze chodzi )

beast
03-09-2009, 16:13
ok i jaka cena ale morzna wsadzic bez problemu (morze poczekam na 3.0 bo ten jeszcze chodzi )

jak chodzi to szukaj 3.0 roznica w mocy jest znaczna

bartek2009
05-09-2009, 22:35
ok auto ruszylo silnik szarpie tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry jak jade ponad 4000obrotow to wszystko jest ok co to jest czy ktos wie bo mnie to interesuje nowy silnik kupe dopiero pod koniec miesiaca

beast
05-09-2009, 22:38
ok auto ruszylo silnik szarpie tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry jak jade ponad 4000obrotow to wszystko jest ok co to jest czy ktos wie bo mnie to interesuje nowy silnik kupe dopiero pod koniec miesiaca

przy takiej kompresji to w sumie nic dziwnego ze nie pracuje na wszystkie 2 litry motodoktora i jezdzij az padnie