PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki olej 2,5 td


krzysiek1989
07-06-2009, 22:07
Witam. Tak jak w temacie jutro zamierzam zmienic olej w moim klekotku i teraz pytanie do Was jaki polecacie. Wczesniej zalalem lotosa ale to lipa. Jakis nie drogi ale dobry. pomozcie. pozdrawiam

dlotiv
07-06-2009, 22:10
niedrogi i dobry......
Czy nie za duzo wymagasz? ;)
Chłopaki chwalą oleje GM ale .... ja jestem zwolennikiem zasady "wszystko albo nic" i zalewam syntetyk Mobil1 tak 2.5TD jak i 2.5 V6 :D

krzysiek1989
07-06-2009, 22:15
a co miales na mysli piszac "wszystko albo nic".... Nie bardzo rozumiem...;)

dlotiv
07-06-2009, 22:36
a co miales na mysli piszac "wszystko albo nic".... Nie bardzo rozumiem...;)
to taka trochę przenośnia.. po prostu nie bawię się w żadne rozwiązania typu tani olej, czy tanie części.... i jak na razie jeszcze (odpukać) się nie zawiodłem :D . Poza tym jak masz zalany dobry olej - syntetyk, to możesz trochę przeciągnąć jego wymianę bez obawy, że coś się stanie. Ja w omesi żony zmieniam co 10 000 km i olej jest jeszcze w dobrej kondycji. Ale oczywiście wiem ,ze robię to na własne ryzyko... :)
Zresztą zawsze możesz zalać minerała....
żartowałem :D

bzyku_2002
07-06-2009, 22:40
Witam. Tak jak w temacie jutro zamierzam zmienic olej w moim klekotku i teraz pytanie do Was jaki polecacie. Wczesniej zalalem lotosa ale to lipa. Jakis nie drogi ale dobry. pomozcie. pozdrawiam

Na moje to mineralny będzie najbezpieczniej. Nie lej pełnego syntetyku, bo jeśli silnik trzyma się tylko na "nagarze" to będzie lipa. OLEJ MINERALNY najlepiej GM

krzysiek1989
07-06-2009, 22:56
Dobra...Dzieki wielkie Panowie za podpowiedzi... Prawdopodobnie jutro sie tym zajme jesli nic mi nie wypadnie :D. Mam juz od wymiany 10.000km wiec juz czas;)

bzyku_2002
07-06-2009, 23:11
10.000km wiec juz czas

Już dawno był czas. W tych silnichach olej zmienia się co 7500km nie co 15000

krzysiek1989
07-06-2009, 23:13
Już dawno był czas. W tych silnichach olej zmienia się co 7500km nie co 15000

Wiem o tym tylko sie zagapilem. Przyznaje moja wina:(

markus
07-06-2009, 23:53
Nie wiem ile przejechałeś, ale nie lej minerala. Ja jeżdżę na półsyntetyku i uważam to za minimum dla tych silników. Auto moje ma przejechane ponad 300tys. km. F-a Castrol na moje pytanie o rodzaj oleju napisała: najlepszy olej syntetyk, ale ze względu na ilość przejechanych kilometrów można jeździć na półsyntetyku(napisałem że miałem zalany półsyntetyk).

BenekKNS
08-06-2009, 01:18
ja leje minerała. najbezpieczniej bo niewiadomo na jakim oleju wcześniej auto chodziło. miałem problem z odmą wiec zdjolem dekiel klawiatury i siatka była bardzo brudna. w momencie zalania oleju niemineralnego to by się wszystko 'umyło' i poszło w obieg magistrali olejowej a wtedy mogło by być nie zaciekawie.

jejek
08-06-2009, 02:08
nikt nie wie na czym wcześniej jeździło? trza było sie właściciela pytać :p
i chyba przesadzacie z tym umywaniem silnika...

bzyku_2002
08-06-2009, 02:12
chyba przesadzacie z tym umywaniem silnika...

Nikt tu nie przesadza oleje Syntetyczne czy pół syntetyczne mają właściwości myjące i jeśli auto chodziło na mineralu. To wypłuczą cały syf i nagar, co może skutkować zapchaniem smoka i zatarciem silnika. Dlatego najbezpieczniej jest nalać Olej Mineralny.

Tak swoją drogą dlaczego upieracie się, że semi syntetyk. Przecierz to może narobić więcej bałaganu niż porzutku

dlotiv
08-06-2009, 08:28
Panowie, temat olejów był już wielokrotnie wałkowany na forum.
Kolega zapytał jaki olej polecacie i uzyskał odpowiedź.
Cała dyskusja n.t olejów zaczyna przypominać dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy...:mad:
Dyskusję o rodzajach olejów i ich właściwościach prosiłbym kontynuować w istniejących wątkach.

detalicznyb
08-06-2009, 11:18
Ja podobnie do zmiany sie szykuje po kupnie wozu. Latał na Lotosie 15w40_olej czarny jak smoła. Słyszałem ze dobrze jest przed zalaniem dobrego oleju_PRZEPŁUKAC TE SYFY jakims tanszym, zrobic rundke po dzielni _i dopiero lac cos poządnego_co powecie koledzy w tej materii????????????????? cos polecacie?

bzyku_2002
08-06-2009, 12:34
Ja podobnie do zmiany sie szykuje po kupnie wozu. Latał na Lotosie 15w40_olej czarny jak smoła. Słyszałem ze dobrze jest przed zalaniem dobrego oleju_PRZEPŁUKAC TE SYFY jakims tanszym, zrobic rundke po dzielni _i dopiero lac cos poządnego_co powecie koledzy w tej materii????????????????? cos polecacie?

Podskocz do sklepu motoryzacyjnego i kup olej Mineralny GM. Nie płukaj, bo to nic nie da olej Mineralny tylko smaruje i chłodzi, a nie czyści

wicek
08-06-2009, 14:10
Podskocz do sklepu motoryzacyjnego i kup olej Mineralny GM. Nie płukaj, bo to nic nie da olej Mineralny tylko smaruje i chłodzi, a nie czyści
Niektóre syntetyki mają mniejsze właściwości myjące od mineralów i ta rozmowa jest bez sensu, a zalewanie mineralem tego silnika conajmniej nie na miejscu. Fiata 125p, czy Poloneza zalewć mineralami, ale nie tego silnika!
Przynajmniej półsyntetyk. Zastanawiam się teraz nad zmianą na syntetyk, silnik oleju ani grama nie ciągnie, więc nie powinno zaszkodzić. Tyle.

detalicznyb
08-06-2009, 15:31
ale ten silnik bankowo juz na mineralce jezdzi rok, _i nikt ni wie co było lane wczesniej_dlatego sie waham z polsynteetykiem. a czyscic niechce_tylko PRZEPŁUKAC_zeby stary przechodzony olej_z jakimis syfami o ktorych nie wiem_nie pomieszał sie ze swiezym_i zeby mi znowu w obieg nie właziło jakies dziadostwo. Dodam tylko ze kupiłem wóż na dniach_i nie wiem co tam siedzi w srodku.

wicek
08-06-2009, 15:34
Jak nie wiesz co tam siedzi, to zalewasz właśnie półsyntetykiem, po to on międzyinnymi jest, żeby nie było żadnej mocnej różnicy i przejścia z minerała na syntetyk zalewasz półsyntetykiem.

drocho
28-06-2009, 00:07
z ta wymiana co 7500tys to chyba lekka przesada, musial bym co miesiac wymieniac, mysle ze 15000 tys bedzie ok

dlotiv
28-06-2009, 08:25
z ta wymiana co 7500tys to chyba lekka przesada, musial bym co miesiac wymieniac, mysle ze 15000 tys bedzie ok

No to po kilku miesiącach dołączysz do biadolących o awaryjnej omedze...
no chyba, że już bierze 1l/1000 km oleju.....

No chyba, że to prowokacja....

kogut
28-06-2009, 14:26
w nowszych 2.5TD od 97 czy 99 wymiana co 10tys. Lej 10W-40 GM co 10tys i będziesz miał spokój.

lukasbor
29-06-2009, 17:44
Pewnie, ze wedlug producenta olej powinno sie wymieniac co 7-8kkm. Ten typ tak ma! Ja zalewam do swojego valvoline 10w40 (diesel/lub zwykly-podobno to i tak to samo, roznica w cenie tylko) i nie narzekam, a motor ma 352kkm przelotu. Co 15kkm rowniez mozna wymieniac i bedzie jezdzil, ale jak bedzie wygladalo wnetrzne silnika np po 100kkm? A przeciez te silniki sa slynne z wysokiej znamionowej temperatury pracy. Wyobrazni troszke co niektorzy panowie:)To nie polonez, oczywiscie z calym szacunkiem dla sedziwego poldomira:)

arbuz
17-07-2009, 19:57
Witam ja mam przejechane ponad 300 tys. i jeżdzę na oleju Shell Helix dodam że to minerał ale super się sprawuje naprawde polecam i pozdrawiam.

uszatek
18-07-2009, 01:14
A ja na dniach w podskokach zmieniam olej z minerala na półsyntetyk. Nie mam serca słuchac walących rano przy rozruchu kompensatorów, oraz patrzec jak kontrolka oleju gaśnie mi po 4 sekundach. Do tego silnika przwidziano 10w40 jako ostatecznośc.

Nie ma sensu wmawiac sobie i innym, iz mineral jest ok, bo nie jest. Zimny start morduje silnik, i w tym mineral jest najlepszy. A opowiesci o wypłukiwaniu silnika, oraz niekontrolowanych wyciekach zostawmy ksiedzu jako ogłoszenia parafialne.

A tak a'propos, wie ktoś w jaki sposób mogę odszyfrowac zawartośc detergentów w oleju ????

markus
22-07-2009, 21:33
Popatrz jaka jest liczba TBN im większa tym większe właściwości myjące oleju.

roobo
23-07-2009, 00:37
A ja już trzcią wymianie miałem w "tadku". Mam mobil 5W-50 i jest gitara, silnik cichy, chodzi ładnie, nic się nie wypłukało i nic nie zatkało więc panowie zostawić te półsynteyki i przejść na fulla :)

mkaminski100
23-07-2009, 16:45
Podskocz do sklepu motoryzacyjnego i kup olej Mineralny GM. Nie płukaj, bo to nic nie da olej Mineralny tylko smaruje i chłodzi, a nie czyści

A ktory olej GM jest mineralny? 10W40 to semi, a 5W30 to full synthetic.
A tak w ogole to co uznajecie pod pojeciem "syntetyk"? Prawnie syntetyk to moze byc zwykly mineralny olej, odpowiednio przetworzony z dodatkami i tak jest w przypadku pewnie 60-80% tanszych "syntetykow", co wcale nie znaczy, ze jest gorszy.
A jezeli chodzi o plukanie to nie syntetyk czy mineral a podana wyzej liczba TBN ( [Only Registered Users Can See Links] )

[Only Registered Users Can See Links]

cdmcrp
21-09-2009, 09:11
Witam,
tak jak pisze poprzednik zgadzam się z nim że liczba TBN to jeden i jedyny wskaźnik, mówiący o właściwościach czyszczących ( tudzież rozszczelniających ) oleju. Ważna jest tez lepkość oleju i to ona ma wpływ na wytrzymałość filmu olejowego.
Podaje link do archiwum rapida gdzie umieściłem znaleziony gdzieś w necie test olejów na wytrzymałość filmu - czyli lepkość
[Only Registered Users Can See Links]

a tutaj - jak to jest z tą lepkością

[Only Registered Users Can See Links]
[Only Registered Users Can See Links]

Camer
30-09-2009, 13:42
Wogole jakie porady na tym forum;/ Jak sie nie wie jaki olej jest wlany to sie pyta po pierwsze wlasciciela a po drugie trzeba sie posilkowac zdrowym rozsadkiem, przebiegiem auta(nieraz oklamanym), stanem faktycznym silnika, tym czy jezdzilo po kraju cyz moze bylo sprowadzone, czy sciagnelismy je sami, czy zrobilto jakis polaczek, ktory zeby fura miala stan dolal troche superolu bo mu z ciagnika zostalo itp...

Wlasnie do takiego auta oleju mineralnego to nic jak umordowanie dla silnika...
Tak samo jak czytam ze komus dobrze sie jezdzi na polsyntetyku, nie bierze oleju to sobie zmieni na pelen syntetyk... pogratulowac rozsadku... Od razu przy wymianie najlepiej zaplacic z gory za holowanie i remont silnika do czego moze dojsc w najgorszym ypadku.

Inna sprawa to oleje GM... Przeciez to jest niska polka jakosciowa, juz Mobil jest od tego lepszy...
Rozumiem, ze ktos moze kierowac sie cena oleju ale powiedzcie mi jaka to jest oszczednosc wydac 85 zl/5l GM 10/40 a 90zl/4l castrol10/40 + 25zl 1l castrol 10/40 dla porownania jesli chodzi o ilosc.. Jak rozklada sie to 30zl na 10 tys km przejechanych na dobrym oleju??;/

Wyznaje zasade, ze jak sie cos robi dla siebei to musi to byc dobrze zrobione wiec moja oma jezdzi tylko na castrolu, a ze siedze w branzy to conieco wiem nt. "jakosci" roznych produktow tak mocno reklamowanych jak np mobil, gm, tanie oleje przekladniowe orlenu itp..

mkaminski100
30-09-2009, 14:31
Camer - na podstawie czego okreslasz "polki jakosciowe" olejow?
Bylo juz tu takich kilku i za kazdym razem inny olej byl najlepszy. Problem w tym, ze olej to nie maslo, ze jest smaczne lub mniej smaczne i bardzo latwo wyglaszac takie rewelacje, bo trudno to jednoznacznie sprawdzic. Cyferki, numerki latwo sie podkreca i jesli mowimy o Castrolu to mam taki ktory wylalem po jednym dniu. Ludzie odsylali to do Castrola a ten odpowiadal, ze produkt spelnia normy!!

Camer
30-09-2009, 15:10
mkaminski100 : polki jakosciowe okreslam na podstawie chociazby takich informacji z jakich baz dany olej jest produkowany, stad tez biora sie roznice miedzy jakoscia tego samego oleju, tej samej marki, o takich samych parametrach a wyprodukowanego np przez zaklad konfekcjonerski we Francji i w Polsce. (ELF) Co do Castrola to nie spotkalem sie dotad z informacja jakoby mial byc LEGALNIE konfekcjonowany w Polsce,stad tez wynika lepsza jakosc tego oleju w porownaniu np z Mobilem czy tak uwielbianym przez niektorych GM. Prawda jest taka, ze np ten Castrol Magnatec, ktorego juz sie uczepilismy posiada wiecej detergentow myjacych (majacych utrzymac silnik w czystosci)oraz bogatsze pakiety dodatkow uszlachetniajacych niz, trzymajac sie dalej przykladu GM, dlatego tez czesto spotykam sie z opiniami klientow typu "panie jezdzilem cale zycie na lotosie, wlali mi castrola i mi silnik glosniej zaczal chodzic albo bierze wiecej oleju". Powodem sa wlasnie roznice w budowie oleju i w pakietach dodatkow uszlachetniajach, ktore nierzadko po zmianie z jakosciwo slabszego produktu na lepszy wzajemnie sie wykluczaja do momentu "ulozenia sie silnika" na nowym oleju. Zaznaczam, ze tak moze sie stac a nie musi, nieraz nie zauwazymy wcale roznicy, a nieraz na gorszym oleju ktos bedzie bardziej zadowolony bo mu silnik ciszej chodzi.

Wszsytko jest kwestia historii auta, na jakich olejach jezdzilo, jaki ma przebieg, czy okresy miedzy wymianami nie byly nadto przeciagane itp...

I jeszcze raz podkreslam, ze wszystko trzeba brac na dwa razy bo LEPSZYM OLEJEM MOZEMY SOBIE NIERAZ SZYBCIEJ ZALATWIC SILNIK ;)

mkaminski100
30-09-2009, 15:22
Mazdy 6 w dieslu tez lubia Magnateca? [Only Registered Users Can See Links] (zdjecia pod podkladkami wtryskow)
I czy naprawde uwazasz, ze konfekcjonowanie w Polsce stanowi o kiepskiej jakosci? Jezeli to jest problemem to mobil z innych krajow jest inny i jezeli leja do butelek GM to i tak nie robia tego w Polsce.

Camer
30-09-2009, 15:30
Zalezy od rocznika:2002-2005 Moga jezdzic na pelnym syntetyku lub opcjonalnie na polowce 10/40 jesli chodzi o castrola to moze byc magnatec, jesli inny producent to dowolny polsyntetyk. Po 2005 roku tylko EDGE 5/30.

mkaminski100
30-09-2009, 15:42
Zobacz w linku ktory wklilem wyzej jakie sa konsekwencje jazdy na Magnatecu. Ja tez mialem Magnatec o ktorym Ci pisalem i byl jak woda. Silnik od razy zaczal sie mocno grzac.

Camer
30-09-2009, 15:44
Mazdy 6 w dieslu tez lubia Magnateca? [Only Registered Users Can See Links] (zdjecia pod podkladkami wtryskow)
I czy naprawde uwazasz, ze konfekcjonowanie w Polsce stanowi o kiepskiej jakosci? Jezeli to jest problemem to mobil z innych krajow jest inny i jezeli leja do butelek GM to i tak nie robia tego w Polsce.

Jesli mamy dostep do gorszych baz ropy naftowej to " z gowna czekolady nie zrobisz" ;)
Poczytalem co mi wyslales, i mimo wszystko podchodzilbym ostroznie do osądow usterek na podstawie oleju;) I zeby bylo jasne, nie jestem zakochany w Castrolu, poprostu stawiam ten produkt na wyzszej polce jesli idzie o jakosc niz duzo innych podobnych produktow:D

No i zgodze sie ze Mobil z innych krajow jest inny niz nasz lany w raf. gdanskiej;)

Zobacz w linku ktory wklilem wyzej jakie sa konsekwencje jazdy na Magnatecu. Ja tez mialem Magnatec o ktorym Ci pisalem i byl jak woda. Silnik od razy zaczal sie mocno grzac.


Widzialem widzialem, ale ja jezdze u siebie na Magnatecu 10/40, poprzedni wlasciciel tez na tym samym latal (z tego co dobrze wiem to zrobil na nim ok 30 tys bo tyle mial auto w posiadaniu), nie grzeje mi sie silnik, nie poci sie, miedzy wymianami ubytek jest na poziomie ok 100-200ml /10tys, jezdze na gazie i mam prebieg 271 tys km (o ile jest oryginalny ale po kondycji auta wydaje mi sie ze moze tak byc nawet..) Sadze, ze nie mozemy brac wszystkiego pod jedna kreske;)

pawel.w
17-11-2009, 20:22
witam,jesli mam przejechane 20 000 na mineralnym, moge wlac teraz polsyntetyk?Oczywiscie olej zmieniany co 10tys.Nie grozi to rozszczelnieniem silnika?Przebieg 360tys.choc wontpie czy prawdziwy.

Brysiu
19-11-2009, 20:00
Ja też przymierzam sie do powrotu na półsyntetyk z minerala, zobaczę efekty i najwyżej zawsze można wrócić na mineral.Co do rozszczelnienia silnika to raczej jest mit niż prawda. Jeżeli chodzi o przebieg to kto z nas ma realny a z drugiej strony znowu nie popadajmy w skrajność że każdy jest cofany.

markus
20-11-2009, 12:08
Przejechałem na Magnatecu 10w40 170tys. km. i nie zaobserwowałem żadnych ujemnych skutków. Ani auto nie zużywa za dużo oleju (między wymianami nie dolewam, wym. co 7.5tys., pręd.do 140km/h), ani nic innego. Jedyna rzecz to 95% oleju kupuję w Berlinie, o ile ma to jakieś znaczenie.

Ksiadz
04-04-2010, 13:29
jaki olej mineralny bedzie najlepszy??
10W40? bo nie wiem co to za roznica teraz mam 15W40
a sa rozne nawet 20W50 co to za roznica i ktory najlepszy?

wicek
04-04-2010, 13:39
Masz 15W40?! OMG!
Zalej to 10W40.

Ksiadz
04-04-2010, 14:07
Masz 15W40?! OMG!
Zalej to 10W40.

tak doradzil koles w sklepie
Mowisz ze do **** ten olej.
zmienie go wtedy jakos na dniach

wicek
04-04-2010, 14:18
Na tym oleju zarżniesz turbine...
Zmień razem z filtrem.

Ksiadz
04-04-2010, 14:36
Zmień razem z filtrem.no bez przesady to jest logiczne ze filtr tez
a co muslisz o oleju [Only Registered Users Can See Links] 0w40_5l_filtry.html ??
ale najpierw musze wyczyscic cały silnik z tego gnoju!!

wicek
04-04-2010, 14:43
[Only Registered Users Can See Links]
Do tego filtr Knecht, Hengst lub Mann.

Ksiadz
06-04-2010, 10:53
witam mam na liczniku ok 3010000 jakie moga byc konsekwecje jak zmienie olej z minerala na syntetyk?

wicek
06-04-2010, 18:23
Silnik może Ci zacząć lepiej chodzić.

Patrykbwo
07-04-2010, 14:11
U mnie kolega w omedze 2.5 td smiga na Castrolu 10 w40

arczon82
28-04-2010, 17:14
a co myślicie o oleju carlube bo koleś z hurtowni olei polecał mi go?
Jak kupiłem swoją omę to właściciel poprzedni nie wiedział na jakim oleju jeździł bo wszystko mu robił mechaniki zalałem auto półsyntetykiem i miałem taki objaw że jak jej dawałem gazu to mi się dusiła więc wymieniłem na minerał i ta dolegliwość od razu ustąpiła, jaki mógł być powód tej dolegliwości która występowała na półsyntetyku?

I co wie ktoś coś w tym temacie?

robaczek
01-05-2010, 09:24
ja leje shella (do 2,5td)
mam teraz 307 tyś - lany 5w40, wiem że wcześniej był lany olej półsyntetyczny i mineralny, ale od 120 tyś jest zalewany syntetycznym
teraz przy najbliższej wymianie wleje 10w40 shell diesel

jako ciekawostkę podam, że kiedyś w rodzinie byla sierra, mieliśmy ją jak miała nakulane 40 tyś, do 315 tyś zalewana była 5w40 Mobi 1 - i silnik po zdjęciu miski i kapy zaworów dosłownie jak nowy i tak samo latal!!!!, w końcowej fazie użytkowania zalewałem ją czym popadnie i to mega rozczelniło silnik....

więc moja opinia jest taka, żeby nie sępić na jakości oleju

rafi195
02-05-2010, 22:16
w naszym klimacie to można minerał lać aczkolwiek zima była mroźna:D

roobo
05-05-2010, 11:51
a ja w tadku wciąż na "mobajlu" 5w50 i gitara jest :)

Sonix
05-05-2010, 19:23
Ja od roku śmigam na półsyntetyku Mobile'a 10W40 i jest ok ;) Wymiana co 7,5 tysiąca km ;)

Ksiadz
08-05-2010, 11:13
witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?

kamilg986
17-05-2010, 20:39
witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?

witam ja w moim audi tdi 94r przebieg licznikowy 240tyś (realny pewnie z 450tyś) jak kupiłem dwa lata temu miał zalany mineralny więc pierwszą zmianę wlałem taki sam silnik po 10tyś km nie wzią grma oleju zmieniłem potem na 10W40 na 12tyś km spalił ok 400ml oleju teraz mam zalany 5W40 i jest ok z silnika się nie leje. jedyna zmiana jaką zauważyłem na syntetyku to rano jak odpalam to silnik pracuje jakby był ciepły a na mineralnym klapały zawory przez 2min.i jak troszkę pocisnę na wyższych obrotach to temperatura silnika jest w normie a na mineralnym silnik się troszkę grzał polecam olej MOTUL 5W40 X-CESS

jordi23
18-05-2010, 11:44
no ja tez w swojej drugiej klusce 2.5 TD mam 10w40 polsyntetyk mobila, taka lepkosc wydaje sie najlepsza do tego silnika. W 2.5 DTI uzywam juz mobila 5w50 pelnego syntetyka

robaczek
18-05-2010, 22:10
witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?

prawdę mówią
lotos mineralny to porażka a nie olej

Spokojniaczek
20-05-2010, 14:01
kolega przy przebiegu 300tys w 2.5 td smiga na 10/w40 castrola

markus
30-05-2010, 19:50
Ja w żony Vento wymieniłem olej z 10w40 na Edge 0w40. Czekam na efekt. Jak nic się nie stanie to do Omegi też wleję syntetyk.

bzyku_2002
30-05-2010, 21:10
Jak nic się nie stanie to do Omegi też wleję syntetyk.

Można wiedzieć po co ?? ?? ??

dlotiv
30-05-2010, 21:16
Można wiedzieć po co ?? ?? ??

chociażby po to, żeby silnik był wcześniej smarowany, żeby miał mniejsze opory podczas pracy....

p.s. a czy Ty pijesz najtańsze sikacze? czy raczej wolisz coś lepszego.... bo przecież i jedno i drugie tak samo "zaprawia".... ;>

bzyku_2002
30-05-2010, 21:21
'94 to grubo ponad 500.000 km i raczej może zaszkodzić niż pomóc, ale to jest tylko moje skromne zdanie.

Więc niech zmienia, jak później napisze, że coś nie halo z autem to też będziecie mu doradzali, że tylko ASO wchodzi w grę ?? ?? ??

Sominos
09-06-2010, 16:36
Co go tak straszysz jak by było jakieś ryzyko ? Nie ma żadnego ryzyka jeśli nie wlewał tam wcześniej żadnych zagęszczaczy ani olejów z lat 80'tych. Obecnie nawet oleje mineralne wypłukują syf z silnika nie gorzej niż syntetyki, jak by miało się rozszczelnić to rozszczelni się nawet na dobrym 15W40. Ale to i tak można powtarzać bez końca a przewrażliwieni ale bez wiedzy będą powtarzać w kółko bajki o rozszczelnieniach i zacierających się silnikach. Najlepiej to zalać Selektolem 20W40 i dorzucić moto doktora tak na wszelki wypadek żeby nic nie ciekło. Można też samego szlamu dodać skoro tak dobrze uszczelnia i zwiększa kompresje :ksiadz:

bsje27
09-06-2010, 20:10
Zależy jaki jest stan silnika, jak kupiłem swoją omegę jak miała 214tyskm, zalałem 5w40 i według mnie jest to najlepszy typ oleju (zwłaszcza mobil1 najmniej silnik go pije) ale silnik mam czyściutki w srodku, 10w40 też jest dobry, natomiast w książce pisze żeby nie stosować 15wX.

krzysiek1989
04-08-2010, 00:11
a ja troche odgrzeje kotleta i napisze jako autor tematu ze leje lotosa polsyntetyka.
Ostatni raz dolalem oleju pod koniec marca przed wyjazdem do Czech i stan utrzymuje sie caly czas na polowie ( az sam sie dziwie :o ) Wiec mysle ze jest OK

markus
04-08-2010, 11:19
Popatrzyłem, poczytałem i zaleję przed urlopem Castrolem Edge 5W40.