PDA

Zobacz pełną wersję : Kable WN do V6


mkaminski100
15-11-2008, 03:00
Czy ktoś może mi podać cenę zestawu kabli WN do silnika V6? Z zamienników chyba NGK lub BOSCH, bo wynalazków wolę omijać. Wiem, że są na allegro, ale tam nie zawsze dostaje się to co się kupuje...(podróbki)
Niestety od pewnego czasu silnik faluje, nie pracuje jak powinien, a dziś ewidentnie na lewym banku dyskoteka, aż całe przewody świecą.
Jutro zadzwonię do serwisu po cenę. Jeśli po upustach nie będzie powalająca to kupię na miejscu, ale jeżeli wystrzelą z ceną to bardziej mi się opłaca sprowadzić kable z Polski (głównie dlatego, ze tu są głównie wynalazki, a NGK nie sprzedaje kabli).
Zależy mi na dobrej cenie. Jeśli ktoś ma coś w ofercie to można na priv.

hampster
15-11-2008, 10:47
Oryginalne kable WN do omegi produkuje firma Beru.
Możesz je zamówić bez znaczka GM w sklepie motoryzacyjnym.
Zamiennikiem o podobnej jakości jest Bosch. NGK nie polecam.
Koszt Beru/Bosch to ok 300 PLN.
Osobiście szukałbym Beru.
Pozdrawiam

lendio
15-11-2008, 10:55
Koszt Beru/Bosch to ok 300 PLN.
Bosch jakies 190zł , zapytaj kczecha
Beru raczej tylko salon i koszt ok 400-500

Wiem bo jakis miesiac temu zmienialem.

kczech
15-11-2008, 11:15
NGK, BOSCH, BERU - polecam
p.s. kolega hampster ma zle doswiadzenia z Ngk ale takie przypadki to bardzo maly odsetek w tej firmie. Na Bosch od dwoch lat nie mialem reklamacji. Beru nie sprzedalem - choc oczywiscie polecam
p.s. jesli chodzi o vectre to ida inne kable niz do Omegi i mysle ze nizej niz 200 zl nie kupisz nic markowego

mkaminski100
15-11-2008, 13:03
Jeśli chodzi o jakość pracy to nie narzekam na NGK, ale jakość wykonania niestety jest gorsza nić oryginału. Nie wiem jak wygląda Bosh, ale w NGK niestety wtyczki do cewki nie są zalewane w środku i złącza latają. W środku wydać przewód, więc trochę wilgoci i jest problem. Poza tym kable do R4 były za długie, o prawie tej samej długości i miały inną oporność od oryginalnych.
Z wyglądu niestety NGK wyglądał mi bardziej jak JanMor, ale pracował poprawnie. Nie miałem dyskoteki jak w JM. no i cena była dobra, a produkt pewny.
Wiem, ze dla GM robi BERU, ale wiele osób potwierdza ze serwisowe BERU jest lepszej jakości. Działa tak samo, ale wytrzymuje dłużej.
No i liczę się z wydatkiem min 200zł, choć to dziwne, bo są tylko 2 kable więcej niż w R4, a za nie płaciłem 80-90zł.

Tak oczywiście chodzi o Vectrę. Dzięki

kczech
15-11-2008, 13:28
chodzilo mi tez o to ze inne kable ida do Valki w Omedze a inne do Valki w Vectrze
nr Boscha:
- Omega 2,5 v6 - B 050 (te kable nie beda do Valki ktora ma cewke obrocona zlaczami do szyby , jeden kabel bedzie za krotki)
- Vectra 2,5 V6 - B162

mkaminski100
15-11-2008, 13:41
Jak się tylko dowiem ile chce serwis to dam znać.

mkaminski100
16-11-2008, 13:47
W Vauxhallu znów trafilem na jakiegos nowego wiec musze potwierdzic ceny sam. To co podal to 240 Funtow za 2 banki lub 210 z moja znizka.
Sklep Vauxhalla oferuje produkty "OEM" (ale bez zadnego oznakowania) za 61 FUntow z dostawa. Dziwne, bo wg mnie produkt OEM jest od BERU i taki ma znaczek...

Zastanawiam sie nad Boshem lub Beru. Nie wiem jednak czy Bosch robi kable bardziej jak NGK (bez plastikowych wzmocnien w srodku wtyczek) czy jak BERU? No i jaka jest cena BERU gdybym na nie sie zdecydowal.
Hampster- czytalem Twoj post, ale nigdzie nie widzialem w sklepie produktow BERU a nie jestem na miejscu. Dlatego pytam sie o cene.
Lendio - gdzie w serwisie widziales oryginaly za 400zl?

hampster
16-11-2008, 14:21
Sprawdzę w poniedziełek i Ci odpowiem. Pozdrawiam

kczech
16-11-2008, 14:30
produkt OEM to oznaczenie oryginalu a jak wiadomo w oplu w roznych latach byly czesci roznych producentow... Ktos dla nich robi - pytanie kto?. NP lemforder robi zawieceh do audi i VW i jak kupujesz w salonie to ma cechy VW i Audi a ten sam produkt nie w ASO ma te cechy zeszlifowane szlifierka (chodzi np o wahacze aluminiowe)
Jesli chodzi o boscha to wydaje mi sie ze byly w srodku wzmocnienia plastikowe o ktorych mowisz. poszukam w bazie danych i dam ci namiar na ludzi ktorzy u mni brali boscha i zapytasz ich albo poczekaj do srody to Ci moge wyslac zdjecia bo bede bral troche czesci dla klienta do Valki m.in beda kable Boscha

mkaminski100
16-11-2008, 15:22
Wiem co to OEM, ale wydawalo mi sie, ze tylko BERU robilo kable WN i kable OEMowe powinny miec znaczek BERU.
Bede wdzieczny za jakies ceny i wskazowki, a ja znalazlem dystrybutora BERU wiec zobacze jakie sa ceny.

lendio
16-11-2008, 16:24
Lendio - gdzie w serwisie widziales oryginaly za 400zl?
Znajomy w sklepie motoryzacyjnym mi sprawdzal, tez ma dostep do oryginalow. Juz dokladnie nie pamietam ceny, ale napewno cos miedzy 400-500 za Beru do mojej 3.0 V6.

mkaminski100
17-11-2008, 12:54
Czy ktos moze podac numer katalogowy BERU?

kczech
17-11-2008, 21:32
nr opel 1612622 lub 1612623, kod beru: BVK008 lub nr beru: 0.900.332.008., kod bosch B162, kod ngk O898 (tego nr nie jestem pewny), nr saab 8821951. W katalogach mam info ze na pierwszy mintaz mogly isc kable delco remy DRL561

mkaminski100
17-11-2008, 21:50
Dzięki wielkie. Znalazłem Boscha za 30 Funtów z wysyłką oraz BERU za 39 Funtów ze sklepu, od dystrybutora. Ceny chyba sensowne, szczególnie względem cen serwisowych.

Piterek
18-11-2008, 11:52
hmmm, tak czytam i się zastanawiam, czy tylko ja mam takie szczęście z Janmorami, czy co ?
W Vectrze jeździłem na JM, teraz też założyłem JM (kosztowały połowę kasy co NGK i 1/3 mniej niż PowerTecki i Bosch). Jedyny feler, to niezgodne długości w porównaniu z oryginałami.
Bosch w Vectrze rozleciał mi się po niecałych 15tys km :censored: kable zaczęły świecić.
JM, mimo że tanie, to jakoś się trzymają. Teraz mam je już ~ 30 kkm i jak na razie, nie zapeszając, jest OK.

mkaminski100
18-11-2008, 12:01
Ja jedne JM wymienilem od razu po zakupie do Tipo. Drugie jakos dzialaly. Potem sprzedalem auto, ale mysle, ze troche jezdzily. Moze poprawili jakosc choc szczerze mowiac nie wiem czy opinia o JM nie jest nakrecona, bo kazdy chce miec cos zagranicznego.
Tak szczerze to myslalem, ze JM sa drozsze, ale pewnie gdybym byl w Polsce to bym wydal te 80zl na komplet i sprawdzil.
Jak napisalem, w zachwalanych NGK jakosc wykonania pozostawia wiele do zyczenia i wcale nie sa "jak oryginal".
Wg mnie problem jest na fajkach - podrobki nie maja wzmocniej i wyciagajac zaklejone fajki mozna latwo urwac przewod w srodku. Jak pamietam jest tam chyba nawet opornik.

kczech
18-11-2008, 19:41
ja troche kabli WN sprzedalem a wszystkie firmy tez sprawdzilem osobiscie (nie licze ale kiladziesiat zestawow bosch i ngk oraz iles tam janmorow i sentech) - glownie to byly auta zasilane lpg
bosch - zero reklamacji i narzekan, no jedno narzekanie ale to moja wina bo zle dobralem kable do cewki do 2,5 V 6 i jeden kabel byl za krotki ale dogadalismy sie z forumowiczem ( w moim drugim z atosów mam boscha i ok)
ngk - 1 reklamacja (uznana) - sam mam ngk od 3 lat (60 000 km) w mojej Omedze z gazem II gen i gitara
janmor - .... dzieki tej firmie stracilem wielu klientow... Co drugi zestaw byl walniety a kumplowi do scenic nie pasowaly (wycofalem sie z tej firmy, jak przyjezdza do mnie klient z gazem z problemem szarpania itd i nawet jak ma nowe kable wn - niebieskie to nawet z nim nie rozmawiam, chyba ze wymiana kabli na nowe). Poniewaz nie wierzylem w te narzekania sam zalozylem te kable do mojego forda i... kilkanascie tysiecy km bylo dobrze , pozniej jak wydzownil w dolot to popekał cały
sentech - mniej narzekan ale i mniej sprzedalem. Glowne narzeknia to fakt ze czesto koncowki nie nachodzily na cewke, swiece czy kopolke tak jak powinny. Teraz testuje sentechy na jednym z moich atosów (podobno poprawila sie jakosc..... podobno, zostana zweryfikowane bo na dniach zakladam do niego lpg....)

mkaminski100
18-11-2008, 20:01
Tak jak napisalem - mialem 2 zestawy JanMora i przy jednym silnik nie odpala (lub gasl od razu), a drugi sie kulal. Jak dlugo nie wiem.
Jak ja montowalem to JanMor robil czarne kable. moze teraz to zmienili.

Ja mam zastrzezenia do jakosci wykonania NGK, ale to wcale nie znaczy, ze sa zle. Po prostu myslalem, ze beda wygladaly jak oryginalne, ale troche sie rozczarowalem.


Mam nadzieje ze choc BERU sie nie popsulo tak mocno...

McF
20-11-2008, 00:30
Jakie przewody dopasować do silnika ? tu sporo informacji typowo technicznych
[Only Registered Users Can See Links]
[Only Registered Users Can See Links]
i jeszcze warto przeczytać:
[Only Registered Users Can See Links]

oraz znalazłem:
"Prawda o przewodach zapłonowych
Przy doborze przewodów zapłonowych nie należy się kierować niegdyś zasłyszanymi opiniami.

Część mechaników ma niestety wciąż mgliste pojęcie o zaletach i wadach każdego z trzech dostępnych obecnie typów przewodów wysokiego napięcia. Jeszcze mniej może coś konkretnie powiedzieć o plusach i minusach różnych materiałów stosowanych do produkcji kabli. W efekcie wybierając przewody, niejednokrotnie kierują się oni zasłyszanymi niegdyś opiniami. Te zaś mają to do siebie, że ponieważ powstały przed laty, nie zawsze już muszą odpowiadać prawdzie.

Można na przykład wciąż spotkać się z poglądem, że nie ma to jak przewody z izolacją silikonu. I rzeczywiście jeszcze dwie dekady temu były one w Polsce rewelacją, bo w przeciwieństwie do większości wówczas oferowanych u nas kabli, cechowały się dużą odpornością zarówno na wysokie, jak i niskie temperatury. W rozgrzanej komorze silnika nawet podczas upałów nie deformowały się, zaś na mrozie nie sztywniały i nie pękały. W porównaniu do nowoczesnych tworzyw opracowanych w ciągu ostatnich lat izolacja silikonowa ma jednak wiele istotnych mankamentów.

Zacznijmy od tego, że silikon należy do materiałów najtrudniej poddających się powtórnemu przerobowi (recyklingowi). Marnie wypada w stosunku do elastomerów, EPDM i nowoczesnych termoplastów również pod względem wytrzymałości mechanicznej. To dlatego właśnie przewody silikonowe są zbrojone siatką z włókna szklanego lub nylonu oraz zazwyczaj umieszczane w specjalnych listwach mających chronić je przed uszkodzeniem.
Listwy te pełnią także inną rolę. Otóż dodatkowo osłaniają wiązkę kabli przed gryzoniami, bo przynajmniej dla niektórych zwierzątek silikon nie wiedzieć czemu stanowi przysmak. Jednocześnie nowoczesne tworzywa charakteryzują się na tyle dużą odpornością temperaturową, że tak jak z silikonu mogą być z nich wytwarzane przewody spełniające wymagania najwyższej z klas przewidzianych normą ISO 3808, czyli klasy F, a zatem nadające się do pracy w przedziale temperatur od –50 oC do +250 oC.

W tym miejscu warto zwrócić uwagę na często popełniany błąd polegający na utożsamianiu klasy odporności temperaturowej według normy ISO 3808 z jakością przewodu. Tymczasem są to dwie różne rzeczy. Przewody mogą być bardzo wysokiej jakości i jednocześnie odpowiadać standardom klasy C lub D, a nie E lub F.

Rację mają natomiast mechanicy starający się montować, gdy tylko to możliwe, przewody zapłonowe o jak najgrubszej izolacji. Pomimo całego postępu techniki prawa fizyki pozostają bowiem niezmienne i grubsza warstwa tego samego tworzywa jest zawsze odporniejsza na przebicie elektryczne niż cieńsza. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że własności izolacyjne poszczególnych materiałów bywają różne, więc nie należy z góry odrzucać przewodów o mniejszej średnicy.
Prawidłowo wykonane mogą również spełniać wymagania producentów samochodów. Zresztą gdyby było inaczej, wszyscy nadal stosowaliby przewody 7-milimetrowe i żaden by nie sięgał po –milimetrowe. Inna sprawa, że te cienkie zwykle prowadzone są w dodatkowych listwach z tworzyw sztucznych chroniących je przed czynnikami zewnętrznymi oraz kontaktem z metalowymi częściami silnika.
Na koniec warto jeszcze zająć się opinią, że do silników zasilanych gazem należy zakładać przewody o większej odporności temperaturowej. Z pewnością to nie zaszkodzi, ale też nie pomoże. Spalaniu gazu co prawda rzeczywiście towarzyszy wyższa temperatura, lecz skutki tego poza wnętrzem cylindra są mało odczuwalne.
Głowica w pobliżu świec i same świece nagrzewają się bowiem do temperatury o ok. 5oC wyższej niż przy zasilaniu benzyną, co dla dobrych przewodów nie ma większego znaczenia.

Bardzo istotne jest natomiast, by przewody zapłonowe nie powodowały zbyt dużego spadku napięcia. A to z tego względu, że jego wartość na elektrodach świec musi być w przypadku gazu wyraźnie wyższa niż przy benzynie, by doszło do przeskoku iskry. Dlatego przewody o rdzeniu oporowym (węglowym) cechujące się oporem powyżej 7 KΩ/m są odradzane przez wielu producentów samochodów do aut z instalacją LPG. "

roobo
20-11-2008, 23:01
Ja też teraz zmieniłem kable i świece na NGK. Jest różnica w "mocy" pomiędzy starymi 12-sto letnimi beru :mrgreen: Ciekawe tylko czy te NGK też za 12 lat będą jeszcze pracować bo coś mi się wdaje że niestety nie :twisted: Takie czasy...........

pysio1981
20-11-2008, 23:11
NGK też za 12 lat będą jeszcze pracować

:shock:
60 tyś niewiecej i w kibel dla pewnosci żeby niebylo niespodzianek z odpaleniem

deny76
25-11-2010, 09:19
witam! czy może ktoś jasno i jednoznacznie napisać mi jakie mam kable wn w mojej omci? 2.5v6 96r kombi WIEM ze są dwa rodzaje jeśli chodzi o długość. Chciałem kupić NGK albo BERU więc jak by ktoś był tak mgły to proszę podać numery katalogowe.

Phantom
26-11-2010, 15:05
NGK

4061 / RC-OP1206
4059 / RC-OP1205

beru 0300891152 / ZEF 1152

machony79
26-11-2010, 21:10
Jutro wymieniam u mnie.Dzisiaj kupiłem NGK OP1206 czyli długie i świece GM.
Jak to nie pomoże to wymieniam cewke.

DEMON MV6
26-11-2010, 22:40
ja u siebie miałem sentecha i więcej juz nie założe tych przewodów .Co do NGK to moja opinia jest taka ,ze to dobre przewody i takie tez miałem teraz kupic do siebie ale na allegro o 30 zł droższe sa BERU i chyba własnie te zakupie.

JJdzej
06-12-2010, 22:35
Kupiłeś t beru? Autor pisał, że bywają podróbki na allegro(kable też podrabiają?) na allegro są za 199 bosch za 230NGK i 279Beru, co wybrać? A np. Janmor Proline? Kit czy faktycznie są lepsze(dobre?) Bo to chyba nowe i nie ma nic o nich na forum, ktoś miał janmor w róznych wersjach?

Benuś
06-12-2010, 22:53
odpuść sobie janmory... czy to jest C20NE czy X20XEV czy X25XE
nie warto zapłacić 50zł mniej i suma sumarum wymieniać trzy razy częściej...

explosiv9
06-12-2010, 23:10
ktoś miał janmor w róznych wersjach?

Ja miałem,mój brat miał,wszyscy piszą ze to szajs ale my żadnych problemów nie mieliśmy....

slawny.pl1
06-12-2010, 23:53
[Only Registered Users Can See Links] czyzby az tak stanialy beru??

smadapmega
07-12-2010, 00:40
ja wymieniłem na ngk w swojej i pali dobrze także polecam ngk

JJdzej
07-12-2010, 00:45
Dobra, jest pozytywny opinia o Janmorze, a co z Janmor proline?
czy 199 za bosch to normalna cena?
I czy beru za 279 to nie podejrzanie tanio? i czy to to samo co mam z fabryki?

machony79
07-12-2010, 19:47
czy 199 za bosch to normalna cena?
jeżeli za długie kable to normalna cena.Jak za krótkie to za drogo.

JJdzej
07-12-2010, 20:01
Krótkie są do VB i Saaba?

Myślałem, że są do poprzecznych V6 ale to chyba chodzi o sposób montażu cewki?

wars1977
28-12-2010, 22:37
Czy kable BOSCH B050 będą pasować do silnika o numerze 08239502 (x30xe, omega b)

machony79
29-12-2010, 11:21
Czy kable BOSCH B050 będą pasować do silnika o numerze 08239502 (x30xe, omega b)

"0 986 357 050 BOSCH - Zestaw przewodów zapłonowych
od numeru silnika:08145500"
według tego cytatu z cennika TAK.

wars1977
29-12-2010, 11:36
Dzięki bardzo. Dzisiaj będę je wymieniać. Z tego co zdążyłem zauważyć to cewk mam ułożoną poziomo , a nie pionowo. W takim układzie ten jakrótszy kablel powinien wystarczyć. Zobaczymy.

JJdzej
29-12-2010, 13:36
A czy ktoś miał przewody Tutela? są po 170 na allegro.
Ktoś pisał o podróbkach, faktycznie są? Na allegro są Beru za 279, ktoś brał od tej osoby?

Lub gdzie kupić pewne i tanie? Czemu tak mało osób ma bosch? są tańsze trochę nie powinny być gorsze.

machony79
29-12-2010, 13:39
A czy ktoś miał przewody Tutela? są po 170 na allegro.
to krótke kable Bosch-a sa tańsze.
Ja kupowałem z miesiąc temu NGK za 215.

JJdzej
29-12-2010, 14:10
to krótke kable Bosch-a sa tańsze.
Ja kupowałem z miesiąc temu NGK za 215.

Gdzie dostać w takiej cenie? Na allegro googlach czy w motoryzacyjnym nic nie znalazłem

Krótkie mogą być jak mam cewkę wyjściami do góry?
Gdzie dostać boscha taniej jak za 199?

machony79
29-12-2010, 14:22
Gdzie dostać w takiej cenie? Na allegro googlach czy w motoryzacyjnym nic nie znalazłem

Krótkie mogą być jak mam cewkę wyjściami do góry?
Gdzie dostać boscha taniej jak za 199?

Pisz na PW podam ceny.
Jeżeli masz wtyk niskiego nap. w cewce z góry to musisz mieć długie kable.
ale w Twoim roczniku nie powinna być cewka starego typu.
Wrzuć fotke przykładową cewki jaką masz.

jerbar55
29-12-2010, 14:30
A czy ktoś miał przewody Tutela? są po 170 na allegro.
Ktoś pisał o podróbkach, faktycznie są? Na allegro są Beru za 279, ktoś brał od tej osoby?

Lub gdzie kupić pewne i tanie? Czemu tak mało osób ma bosch? są tańsze trochę nie powinny być gorsze.

ja kupiłem w cpn.jakie były i chodzi jak trzeba.;)

machony79
29-12-2010, 14:36
ja kupiłem w cpn.jakie były i chodzi jak trzeba.
niestety do V6 nie kupisz na cpn-e

wars1977
29-12-2010, 18:45
W poznaniu krótkie kable BOSCH'a B050 kosztują w OPEL-SHOP 220zł , ogłaszają się również na allegro. BERU mają za 285zł na zamówienie.

machony79
29-12-2010, 18:50
OPEL-SHOP
zgadza się,maja bardzo drogo

slawny.pl1
29-12-2010, 19:53
co do beru to zgadza sie w takiej cenie da sie kupic (280-300 zl). sa, zamowilem u mnie w sklepie za 280zl ale trzeba troche czekac. co do boscha to ja bym je odpuscil nie wytrzymaly u mnie nawet roku.

wars1977
29-12-2010, 22:02
Kolega K-Czech oferował mi kable BOSCH'a zdaje się za podobną ceną około 210zł

beast
30-12-2010, 01:08
co do beru to zgadza sie w takiej cenie da sie kupic (280-300 zl). sa, zamowilem u mnie w sklepie za 280zl ale trzeba troche czekac. co do boscha to ja bym je odpuscil nie wytrzymaly u mnie nawet roku.

ciekawe gdzie. za beru w aso wolaja 700 pln.strona. beru nigdzie nie widzialem do v6 dostepnych

JJdzej
30-12-2010, 01:13
Na allegro niby są za 279

beast
30-12-2010, 01:14
no wlasnie zauwazylem. numer niby z katalogu tecdoc pasuje to omegi. poprosilem o foto - zobaczymy

wars1977
30-12-2010, 01:19
Poznań OPEL-SHOP lub stachowiak cena 285 PLN BERU krótkie.

slawny.pl1
30-12-2010, 13:26
tez mnie ta cena zaskoczyla ale tak faktycznie jest. beru na stanie nie ma w zadnej hurtowni w lublinie. moj znajomy wyslal meila do fabryki beru tak mi powiedzial a oni wyslali mu odpowiedz ze przewody dojda ale po nowym roku bo maja duzo zamowien. mam cicha nadzieje ze bedzie wszystko ok.

rafi82
12-01-2011, 18:50
witam co sadzicie o przewdach do vki NGK za 330 zl w poznaniu u stachowiaka pozdro

robert514
12-01-2011, 19:34
witam co sadzicie o przewdach do vki NGK za 330 zl w poznaniu u stachowiaka pozdro

mogą być:)

wars1977
12-01-2011, 19:54
Na drugiej stronie ulicy przy grunwaldzkiej masz opel-shop, zamów tam oryginalne BERU za 285PLN.

rafi82
12-01-2011, 19:58
Na drugiej stronie ulicy przy grunwaldzkiej masz opel-shop, zamów tam oryginalne BERU za 285PLN. pytani czy faktycznie to jest orginal te beru jak sadzisz

machony79
12-01-2011, 20:18
witam co sadzicie o przewdach do vki NGK za 330 zl w poznaniu u stachowiaka pozdroJakbyś czyał wcześniejsze posty to byś wiedział ile kosztują przewody NGK.Sam wymieniałem i pisałem o cenie.

wars1977
12-01-2011, 20:57
Zdecydowanie oryginalne, zreszta to latwo sprawdzic, na glowkach fajek jest wytloczone BERU , oraz kazdy przewod jest ponumerowany biała opaską.