PDA

Zobacz pełną wersję : PALIWO DO SAMOCHODÓW


GISKARD
27-10-2006, 21:53
Witam
prosze opisywac swoje uwagi na temat jakosci paliwa tankowanego na naszych stacjach oraz problemy z samochodami w związku z berbeluchą :mrgreen:

Dzisiaj byłem w stolycy................

miałem resztki więc zalałem cos koło 20 litrów nie dużo........(wcale nie było drogo 3.82zł)

berbelucha się zmieszała z nowym paliwkiem..............

i tak koło góry kawarii normalnie samochodzik jakis żway się zrobił.... miał normalną moc................. i zapindalał do domciu jak zaczarowany............. :driver:

popostu ta moja stacja jest do dupu...... nigdy tam nie zatankuje....... co chwila mi sie zapalała kontrolka silnikia i bład......... czujnik spalania stukowego myslałem że znowu urwane poduszki.......... pod silnikiem :evil: :evil: :evil: ........ i już się nie zaświeca

po zatankowani u mnie.......samochód zamienił się w WRC czyli...........

warcy rycy cescy..............

poprostu powinni karac za tą berbeluche co lejemy do baków............ :bmw: :bmw: :bmw: :bmw: :bmw: :bmw:

teraz samochodzik mruczy cichutko i jest poprostu rewelka......

a jak się grzał na tym dziadostwie.......... :bad:

pmnet
27-10-2006, 22:00
Witam ja też spotkałem się z lipnym paliwem opisywałem swój problem ( [Only Registered Users Can See Links] ) i też myślałem że coś się z autkiem dzieje a tu nie wina paliwa.

GAWOR
27-10-2006, 22:03
Wpisz miejscowość, ulicę, nazwę stacji i rodzaj paliwa...

Zrobimy listę stacji, które należy omijać

lyda
27-10-2006, 22:07
Witam
...wcale nie było drogo 3.82zł)...


ja tankuje na shell-u V-Power za 3.65zl

co prawda na tej stacji jest akurat promocja (V-Power w cenie normalnej)
tyle ze trwa juz ponad miesiąc :P
a również zauważyłem znaczną poprawe jazdy auta i spalanie troche spadło ;)

a co do paliwa... to kiedyś zatankowałem na stacji tesco... i normalnie silnik zaczął nierówno chodzić, obroty skakać , w ogóle masakra :/

niby 10gr tańsze ale za to jakie g :(

GISKARD
27-10-2006, 22:10
zła stacja

PIONKI ul Kolejowa - Orlen........................ :evil: :evil: :evil: - problem w tym że jest jedna stacja w Pionkach.............. ale juz robia dwie następne


DZISIAJ TANKOWAŁEM - jestem bardzo zadowolony

Warsiafka ul Puławska 86 Statoil.........po prawej w kierunku Kozienic za pierwszym rozjazdem na urysów :roll: :roll: :roll: - normalnie kolejka była a w zasadzie 4 kolejki i wkazdej po 3 - 4 samochody..........

P.S.

pmnet uaktualnij linka bo nie działa............... to poprosimy gawora i nam tematy połączy :pad: :pad: :pad:
:nabijacz:
:jezor:

pmnet
27-10-2006, 22:23
Zła stacjia
Kielce Warszawska Poltank 98Pb

GISKARD
27-10-2006, 22:36
za 3.65zl

piekna cena............. jak już zrobia konkurencyjne cepeeny to i u mni emoże spadną ceny i jakośc sie poporawi..................

cita
27-10-2006, 22:41
Witam
...wcale nie było drogo 3.82zł)...


ja tankuje na shell-u V-Power za 3.65zl



a ja wlasnie dzis zalałem Vpower 98 (3,95pln) ... ale w zasadzie służy mi ona tylko do odpalania, bo później to już LPGpower

SzoFFer
27-10-2006, 22:54
zla stacja, ulicy nie pamietam jest to stacja jet w kielcach niedaleko galeri echo.
po zatankowaiu paliwa moja omka mila "drgawki" i odjelo normlanie z 50koni.

GISKARD
27-10-2006, 23:01
bo później to już LPGpower

przeciez mas zproblemy z tym LPG :pad: :pad: :pad:
więc jaki to POWER???? :nabijacz:
chyba POWER RANGERS :mrgreen:

:bud:

:looz:

cita
27-10-2006, 23:02
bo później to już LPGpower

przeciez mas zproblemy z tym LPG :pad: :pad: :pad:
więc jaki to POWER???? :nabijacz:
chyba POWER RANGERS :mrgreen:


a kto Ci takich głupot naopowiadał ?
ps. a jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem, to lepej nie komentuj...

wolf
27-10-2006, 23:03
co chwila mi sie zapalała kontrolka silnikia i bład......... czujnik spalania stukowego
no właśnie od dwóch dni też mnie straszy ta kontrolka,błąd czujnika spalania stukowego,zapala się na lpg jak jade i nie wiem o co chodzi...zawsze tankowałem na tej stacji co tym razem i chyba jakiś szmelc zalałem,silnik nie ma mocy w momencie zapalenia się kontrolki,świeci tak ze 3-4 km i gaśnie i od tego momentu już git,jutrop doleje na innej stacji,może się wymiesza :mur:

GISKARD
27-10-2006, 23:10
a jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem, to lepej nie komentuj... a ten znowu zaczyna........... nerwus jeden............

LPG....... :smiech: :smiech: :smiech: :bmw: :tere-fere: :mrgreen:

i chyba jakiś szmelc zalałem,silnik nie ma mocy w momencie zapalenia się kontrolki,świeci tak ze 3-4 km i gaśnie

dokładnie na benzin to samo......... normalnie zrobiłbym taczdałna.... tym co chrzczą paliwo............

jutro se zaleje jakiego lepszego w Radomiu......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

MINIO
29-10-2006, 02:27
ZŁA STACJA Szczecinek ul.pilska "GIK" masakra wszelkie paliwo
sprawdzone źrófło gorzej niż siki :evil:

rafal_04
29-10-2006, 11:18
Wpisz miejscowość, ulicę, nazwę stacji i rodzaj paliwa...

Zrobimy listę stacji, które należy omijać


[Only Registered Users Can See Links]

Patrikoss
29-10-2006, 11:24
a mam pytaynko czy MV6 może chodzic na PB95 czy lepij lać 98??

cita
29-10-2006, 12:24
a mam pytaynko czy MV6 może chodzic na PB95 czy lepij lać 98??

moze.

Patrikoss
29-10-2006, 13:55
a jakie zaleca producent??

cita
29-10-2006, 14:01
a jakie zaleca producent??

ZTCP 98

GISKARD
29-10-2006, 14:55
ZTCP 98

a skąd ty możesz wiedziec spamerze jeden.............. przeciez Twoja chodzi na LPGu.................... :tere-fere: :tere-fere: :tere-fere:
:nabijacz:
:ziele:
:pad:

cita
29-10-2006, 15:09
a skąd ty możesz wiedziec spamerze jeden.............. przeciez Twoja chodzi na LPGu....................

lojalnie upzedzam - bede usuwał posty offtopiczne, a pisze to Tobie, bo przodujesz w ich produkcji, jednak mam na mysli wszytskie tego rodzaju posty, wszystkich użytkowników.
Nic nie wnoszą do tematu, a tylko utrudniają odnalezienie konkretnych informacji.

Uprzedzając ew. zarzuty - nie ma związku fakt, ze akurat zwracasz sie teaz do mnie i ze próbujesz być upierdliwy za przeproszeniem z tym LPG.
Nie jestes przekonany do LPG - ok, możesz wyrazic opinie w szeregu wątków o LPG, ale nie śmieć wszędzie dookoła. Byłeś już niejednokrotnie upominany przez modów i adminów.


Jelsi sie ktos z tym nie zgadza - zapraszam na PW. Dyskusja na TEN temat w TYM wątku spotka sie z usuwaniem postów, lub ich części nie związanych ściśle z wątkiem PALIWO DO SAMOCHODÓW

GISKARD
09-11-2006, 22:17
P.S.....

to komentarz do poprzedniego posta..........

pasowałoby dla niektórych "relanium" zastosować...........

a pozatym

BEZ KOMENTARZA.... bardziej żałosne niż kampania wyborcza w mediach........... :bad: :bad: :bad:


A TERAZ dalsz cześc posta.................

dzisiaj ilośc paliwa spadła do zastarszajacego poziomu.... 10 litrów :bad: :bad: :bad:

ico samochód starsznie się zaczoł zachowywac tzresawski drgawy bark mocy normalnie tragedia.................. :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad:

to były restki paliwa jaki tankowąłem kiedys u siebie....(co opisąłem wcześniej)...

jakies stuki głośna praca a tak sinikiem szarpało.... ze myslałem że się rozleci............... :bmw: :bmw: :bmw: :bmw: :bmw: :bmw:

i co

zatankowąłem z radomiu 30 literków..... zalałem środek do uzdatniania palifka.......... i po 30 km........ jak reka odjoł........ samochodzik nófka......... jak z salonu...........

normalnie za paliwo takiej jakości karałbym publiczną chłostą.....

i jak te samochody mają normalnie działac ........

to samo dotyczy penie i LPG......
pozdrawiam serdecznie wszystkich którzy miali kiedykolwiek problem z paliwem.... a właściwie jego jakością...............

:evil: :evil: :evil:


EDIT 20:47

niestety jedna dalej jest cós nie tak...............

tzra zaczać pod kabelków siec itd... itp......... :bad:

piotr027
09-11-2006, 23:09
Krotoszyn-Stacja "Robstal" ulicy nie znam nawet...............ojciec zalal swojego CC-jakies 25l Pb95.......nie dość,ze ma kolor ropy-tej opałowej to jeszcze normalnie"oka' pływają na powierzchni a na dnie zupelnie nowego filtra paliwa po 5 min pracy silnika(masakrycznie nierównej pracy) osadził się taki osad przypominający zmieloną cegłe.Jutro idę do kumpeli-będzie piękny artykuł w gazecie.........

GISKARD
18-11-2006, 20:23
dzis kolejny spot sie odbył.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

zatankowałem na dżecie PB95....... ....... troche mało :bad: :bad: :bad:

ale juz jest różnica.........ogromna.........

porostu inny samochód..........
dziadoskie paliwo jest wykańczalnia naszych pieknych omesi..... :bad: :bad: :bad:

do tej pory tankowałem PB95

musze zatankowac PB98 i nalac dodatku do paliwa zobaczymy wtedy co bedzie........

Obywatel
19-11-2006, 12:08
"Robstal"
Już sama nazwa niczego dobrego nie wróży :lol: Staram się unikać takie stacyjki spod ciemnej gwiazdy. Ale moje V6 chyba w ogóle nie jest wrażliwe na kiepskie paliwo bo NIGDY nie miałem problemów z tym związanych a tankowałem już chyba we wszystkich znanych stacjach. Ostatnio przerzuciłem się na Neste, na którym wiele osób wiesza psy a moje auto chodzi bez problemów na ich paliwie. Także jeśli ktoś chce w mojej okolicy tanio i pewnie zatankować, to polecam Neste w Słupsku pod Realem.

GISKARD
19-11-2006, 17:42
byłem dzisiaj sprawdzic i co...
hm :bad:


mam taki problem 2,5V6 zak zapale na zimny silniku jest OK

chodzi na wolnych obrotach i ak po5 minutach jak już zalpie temperature...

silnik dostaje drgawek nierówno prcuje(szarpie) dodaje gazu wchodzi na obroty... ale lubi rwać ale bardzo delikatnie (ja to odczuwam jak szarpanie) obroty 500/min, nie pamietam jak bylo na poczatku .... żadne komunikat sie nei wyświetlają oarz zadne kontroliki również...

myślałem ze może palifko... ale terz nie jestem mjuż tego tak pewien............

jeżeli ktos się spotkał z podobnymi objawami to prosze o odpowiedzi....
nie ma gazu..
:sad:

Patrikoss
20-11-2006, 09:32
a co sądzicie o stacjach bez obsługowych NESTE??

Piterek
20-11-2006, 10:17
a co sądzicie o stacjach bez obsługowych NESTE??

w zasadzie OK, ale nie jestem ich fanem

GISKARD
20-11-2006, 21:57
dzisiaj zczytałem kody błedów... bo miałem dośc............ szarpania i zmulenia....

i jest tak

73
Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie

co to oznacza i jaka jest ta to rada..........

żadnych innych kodow błędów nie ma............

Obywatel
21-11-2006, 00:14
a co sądzicie o stacjach bez obsługowych NESTE??Ostatnio przerzuciłem się na Neste, na którym wiele osób wiesza psy a moje auto chodzi bez problemów na ich paliwie. Także jeśli ktoś chce w mojej okolicy tanio i pewnie zatankować, to polecam Neste w Słupsku pod Realem.

Piterek
21-11-2006, 17:14
co to oznacza i jaka jest ta to rada..........

wyjmij, wyczyść, wymień potencjometr, a jak nie pomoże to cały przepływomierz

GISKARD
21-11-2006, 18:15
wyczyść, wymień potencjometr

a cóż to takiegoi gdzie się znajduje........???? pli :sad: s...

dzisiaj rozebrałem dzida przeczyściłem styki.........ale to co tamw środku jest te blaszi nawet nie dotykałem................żeby to dziadostwo rozkręcic tzreba miec taki kluczyk gwiazdkowy z dziurka w środku bo we wkręcie jest bolec...........

i tera zpokazuje błędy.....

73
73
zbyt nisjkie zbyt wysokie napięcie..............
:???:

GISKARD
04-12-2006, 20:07
witam.........

przepływomierz wymieniony używany oryginal........ 250zł........ :mrgreen:

mimo to dalej szarpał.......... :bad:

a ze w baku było amlutko................ :cry:

to zalałem w Radomi na Jet............... do pełna Pb98+dodatek do paliwa STP.......

i ni uwierzycie.......

wsobote spot............... jeszcze troszki szarpał................

i dzisiaj jak inne autko..........

nie ma zadnego szarpania.......... moc odzyskała omesia.....

dzisiaj bokeim po skrzyżowaniach latałem.......... :razz:

bo tyle samo gazu naciskałem co do tej pory...........

więc jest wszystko w porządku..........

w środe jade w trase............... więc w piątek bede mógł powiedzić co i jak..........
ale na razie jest super.....

WIEĆ ŚMIAŁO MOGE POWIEDZIEĆ ŻE NA 98% wszystkie moje zmartiewnia były spowodowane jebaną berbeluchą którą kiedyś zatankowąłem do pełna.......... co w konsekwencji doprowadziło do zajebania wtryskiwaczy...........
:bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad:

GISKARD
11-12-2006, 16:10
więc sprawa wygląda tak.......

Pb98 do pełna + dodatek do paliwa.......

pzregoniłem troszke.....

i ina kompie przy jeżdzie tylko po mieście pokazuje 13,5......

więc na pewno to palifko której jest w zbiornikach jest bardzo istotne dla osiągów spalania i wogóle jazdy samochodem............

Obywatel
12-12-2006, 02:07
ina kompie przy jeżdzie tylko po mieście pokazuje 13,5...... To bardzo mało jak na ten silnik i Omegę. Musiałeś bardzo delikatnie jechać albo to miasto składa się głównie z długich prostych :mrgreen: Ja jak się staram jechać bardzo delikatnie, to mi pokazuje ok. 11,5 l na 100 km po mieście. Zawsze się tak staram świeżo po zatankowaniu :wink: Później w miarę jak zapominam o tej kasie pozostawionej na stacji benzynowej, to wraca mi ułańska fantazja i ani sie obejrzę a już komp pokazuje 16 l na 100 km :roll:

Jacek666
12-12-2006, 15:36
i ani sie obejrzę a już komp pokazuje 16 l na 100 km :roll:

Nieee no mi pokazuje 39,8 i więcej nie chce :) więcej nie pali hehehehe
wystarczy, że depnę lekko i mam 20l/100 :)
Ale oczywiście na b.których odcinkach. Jeżdżąc na emeryta spala mi w mieście 12,5l

lord_craven
12-12-2006, 15:47
Eee panowie zwolnijcie trochę. O spalaniu to jest inny wątek :)

cris007
23-12-2006, 01:35
Ja mam bardzo przykre doswiadczenia ze stacja NESTE. Zatankowalem za 20 zlotych jeszcze moje stare autko (mitsubishi colta) Po przejechaniu 5 km auto stanelo i nie moglem odpalic. Pojdechalem taksa na inna stacje. dolalem 5 litrow innego paliwa, potrzasnalem autkiem zeby wymieszac :D i odpalil od razu. . W omesi nie czuje roznicy... nawet miedzy zwykla 95 a 100 oktanowka na shellu. nie wiem czemu :D ale do neste mam juz uraz :D

Jacek666
23-12-2006, 15:33
Może miałeś pecha, albo na dnie baku miałeś jakieś syfy i zaciąnęło.....
Nie chcę reklamować, ale od zawsze (ze względu na cenę) tankuję w Neste (już trzecie auto) i jest OK. Czasami - gdny na trasie nie ma neste - wybieram firmowe stacje i na prawdę różnicy nie widzę.
Ostatnio na tym forum dyskutowano (tu?? :) ) o znaku jakości Q dla Neste.

cris007
23-12-2006, 18:44
wiem ze dyskutowano :d ja poruszylem ten temat hehe :D byc moze masz racje z tym ze mialem pecha.. musze powalczyc z urazem psychicznym :d

ArturL
16-10-2007, 18:06
Panie i Panowie, podaję za Auto Świat: [Only Registered Users Can See Links]
A dla tych, co nie mogą ;) treść artykułu poniżej:

„Kategoria: PORADNIK PIENIĄDZE

Drożej tankujesz: czy coś zyskujesz?
Co dają "superpaliwa"
Gdy cena najdroższej benzyny ze stacji przydrożnej osiąga 5 zł za litr, na zwykłej stacji przy centrum handlowym zatankujemy za 4,30. Warto dopłacać?
Na szczęście coraz rzadziej kierowcom zdarza się zatankować paliwo, które nie spełnia obowiązujących norm. Benzyna tak marna, aby jednorazowe zatankowanie mogło doprowadzić do usterki, to już naprawdę rzadkość. Wynika to m.in. z najnowszego raportu UOKIK-u. Dystrybutorzy paliw z wyprzedzeniem dostosowują się do rygorystycznych przepisów, które wejdą w życie w 2009 roku. Już teraz ze zwykłych dystrybutorów wielu stacji płynie czysta, bezsiarkowa (poniżej 10 ppm siarki) benzyna i olej napędowy. A tymczasem tuż obok dystrybutorów z czystym, dobrym paliwem stoją inne - z jeszcze lepszym, droższym o co najmniej kilkanaście, a nawet o kilkadziesiąt groszy od "zwykłego". Reklamy sugerują: zatankujesz, pojedziesz szybciej! Czy naprawdę? Czym lepsza benzyna
i olej napędowy różnią się od "zwykłych" paliw? Wprowadzając ulepszone paliwa, koncerny reklamowały je jako bezsiarkowe, a więc ekologiczne i dobre dla silnika. Duża zawartość siarki powoduje korozję, niszczenie katalizatora, a poza tym jest to trucizna. Jednak dzisiaj - czy pojedziemy na stację Orlen, czy na Shell, czy na Statoil - niezależnie od tego, czy wybierzemy paliwo "zwykłe", czy ulepszone i tak dostaniemy paliwo z obniżoną zawartością siarki! Gdy zapytać przedstawicieli koncernów, gdzie tkwi różnica, najczęściej podchodzą do tematu marketingowo. Mówią o natychmiastowej poprawie przyspieszenia, elastyczności silnika, zmniejszeniu zużycia paliwa. Ale wystarczy zatankować, aby stwierdzić, że nasze poczciwe Punto czy kilkuletni Golf przyjmują ulepszone paliwo ze spokojem. O co chodzi? Poza obowiązującymi normami opisującymi jakość paliw jest jeszcze "Światowa karta paliw", która dzieli je na cztery kategorie. Jakość ocenia ona m.in. po ilości nagarów pozostawianych przez benzynę na częściach silnika - głównie zaworach i komorach spalania. Im mniej nagarów, tym wyższa kategoria. Aby paliwo spełniało wymagania najwyższej kategorii, koncerny paliwowe muszą się bardzo postarać. Każde paliwo zawiera dodatki uszlachetniające (np. antykorozyjne, antypienne), które są potrzebne. Ale im więcej dodatków, tym więcej nagarów w silniku. - Trzeba używać najwyższej jakości dodatków i starannie je dobierać - mówi Piotr Giżyński z Orlenu. - Obecnie każdy olej napędowy i prawie każda partia zwykłej benzyny sprzedawanej na stacjach Orlenu to paliwa bezsiarkowe, ale Verva tym różni się od zwykłych paliw, że spełnia większość kryteriów najwyższej kategorii, tj. IV wg "Światowej karty paliw". Typowe paliwa sprzedawane na stacjach klasyfikowane są w kategoriach II i III.
Mniej nagarów w silnikach to mniej problemów z samozapłonem, niższa emisja spalin, lepsze domykanie zaworów i - w dalszej perspektywie - lepsze osiągi silnika. Ale nie od razu. Bardziej odczuwalne efekty czekają na właścicieli diesli. Podwyższona liczba cetanowa zapewnia lepszą elastyczność i nieco niższe spalanie. Największe korzyści pojawiają się, gdy silnik poddany jest stałym, wysokim obciążeniom. Wtedy dochodzi do wymywania nagarów, lepszego domykania zaworów i lepszego napełniania cylindrów. Podczas jazdy na krótkich trasach nie ma o tym mowy. Tankując drożej, możemy więc liczyć na lepszą jakość paliwa, choć (szczególnie jeśli mamy zapłacić za droższą benzynę 4,99 zł za litr) oszczędności z tego nie będzie. Będzie trochę drożej i trochę lepiej albo trochę taniej i nieco gorzej, ale też dobrze. Jak kto chce.
Zła jakość paliwa
1 Za niska liczba oktanowa benzyny powoduje spalanie stukowe - bardzo szkodliwe dla silnika. Jednak większość współczesnych napędów ma czujniki spalania stukowego, które dostosowują zapłon do za niskiej liczby oktanowej (opóźniają go) i w ten sposób ratują silnik przed uszkodzeniem.
2 Za duża zawartość siarki (zarówno w benzynie, jak i w oleju napędowym) powoduje korozję metali i zatruwanie środowiska. Systematyczne stosowanie takiego paliwa przyspiesza zużycie wtryskiwaczy (i innych elementów układu paliwowego) oraz wydechu. Jednorazowe zatankowanie takiego paliwa może zostać niezauważone.
3 Niewłaściwa gęstość oleju napędowego powoduje głośną pracę silnika i wzrost spalania, grozi poważną usterką. W układach paliwowych nowoczesnych diesli występują ciśnienia rzędu 2000 barów i więcej (to o kilkaset razy większe ciśnienie niż w oponie!). Zmiana gęstości paliwa o 10 proc. może spowodować wzrost ciśnienia w układzie o 150 barów!

Do czego benzyna 98?
Do aut po tuningu silnika.
Benzyna o zwiększonej liczbie oktanowej spala się nieco wolniej, w bardziej kontrolowany sposób. Jest odporna na spalanie stukowe. Dlatego jest niezbędna, jeśli poddaliśmy silnik tuningowi polegającemu m.in. na obniżeniu głowicy i podniesieniu stopnia sprężania. W takich silnikach występuje zwiększona tendencja do spalania stukowego.
Do silników, które fabrycznie są przystosowane do wysokooktanowej benzyny.
Informacja o minimalnej liczbie oktanowej znajduje się na klapce wlewu paliwa. Taką benzynę lubią np. silniki z bezpośrednim wtryskiem (m.in. Mitsubishi, VW).

Po co lepsze paliwa?
Do silników mających podwyższone wymagania dotyczące jakości paliw. Taką benzynę należy stosować m.in. do silników FSI, jednak warto wiedzieć, że duże koncerny (np. Statoil, Orlen) "po cichu" wprowadziły benzynę bezsiarkową jako standard, co oznacza, że także "zwykła" benzyna z tych stacji spełnia normy dla benzyn bezsiarkowych.
Nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.
Jeśli mamy np. Volkswagena z silnikiem Diesla wyposażonym w pompowtryskiwacze, stosując ulepszone paliwa, zredukujemy ryzyko awarii bardzo drogich elementów układu wtryskowego.

Opinie ekspertów
Paliwa Verva pozostawiają na zaworach i komorach spalania minimalne ilości nagarów. Gwarantujemy poziom osadotwórczości benzyny Verva poniżej 10 mg na zawór, podczas gdy "Światowa karta paliw" określa minimum dla paliw najwyższej, IV kategorii na 30 mg na zawór. Systematyczne stosowanie Vervy pozwala wydłużyć żywotność silnika i uzyskać optymalne osiągi. Nie zdecydowaliśmy się na podwyższenie liczby oktanowej Vervy (np. do 100). To możliwe, ale nie przekłada się na osiągi silników, które są przystosowane do paliw o niższej LO. Natomiast olej napędowy Verva to paliwo nie tylko czyste, ale i mające podwyższoną liczbę cetanową do 55. W przypadku Verva ON kierowca szybciej odczuje różnicę niż w przypadku benzyny.
Piotr Giżyński, gł. inżynier ds. Technologii, PKN Orlen

BP Ultimate to zaawansowane paliwa przyjazne środowisku, gwarantują niższą emisję spalin i zmniejszenie poziomu hałasu. Zastosowane w nich składniki utrzymują w czystości elementy silnika, a także aktywnie usuwają nagromadzony osad, przywracając pierwotną sprawność spalania i moc silnika. Stosując ulepszoną formułę BP Ultimate, samochód może przejechać do 36 km więcej na jednym baku. Wprowadzając paliwa BP Ultimate na rynek polski, postanowiliśmy promować nowy produkt poprzez sporty samochodowe. Chcemy, aby BP Ultimate kojarzyło się z emocjami, jakie towarzyszą zarówno kierowcom, jak i fanom rajdów i wyścigów. BP Ultimate również konkuruje, ale nie na torze wyścigowym, tylko
w rynkowej rzeczywistości.
Monika zajączkowska kierownik marketingu BP

Co daje benzyna 98?
Testowana przez redakcję "Auto Bild" i Dekrę Skoda z silnikiem FSI według producenta powinna być tankowana benzyną 98-oktanową. Stosowanie benzyny o niższej liczbie oktanowej może spowodować znaczący spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. A co stałoby się, gdybyśmy nalali do baku benzynę 95-oktanową albo nawet benzynę "91"?
Okazało się, że różnice w osiągach rzeczywiście są, ale wcale nie takie duże. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to właściwie nie ma o czym mówić. Na benzynie 98-oktanowej silnik rozwinął moc 115 KM, a na benzynie 95- i 91-oktanowej zaledwie ok. 110,5 KM. Nic się jednak nie stało! Po prostu obecny (w prawie każdym współczesnym aucie) czujnik spalania stukowego dostosowuje zapłon do liczby oktanowej paliwa. Sprawa jest dużo prostsza w przypadku aut, w których producenci określają minimalną liczbę oktanową na 95 lub 91. W takich autach większa liczba oktanowa paliwa jest po prostu niepotrzebna. Na większe osiągi nie ma co liczyć.

Czyściej i szybciej
Choć po pierwszym zatankowaniu droższego paliwa na pewno nie odczujemy różnicy, jednak po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów auto zasilane lepszą benzyną mogłoby być już nieco szybsze niż to, które jeździ na zwykłym paliwie. Nagary na zaworach, komorach spalania i przepustnicy ograniczają przepływ gazów, a zanieczyszczenia wtryskiwaczy sprawiają, że paliwo jest rozpylane mniej precyzyjnie. Oczyścić układ zasilania da się także, stosując od czasu do czasu dodatki do paliw dodawane osobno do zbiornika paliwa.

Osiągi pozostały prawie bez zmian
Przeciętny kierowca - kupując paliwo - w mniejszym stopniu interesuje się ekologią, natomiast dla każdego ważna jest trwałość silnika i jego osiągi: przyspieszenie i elastyczność. Liczy się też cena paliwa. W tej ostatniej konkurencji "superpaliwa" przegrywają - są droższe o co najmniej kilkanaście groszy od zwykłych paliw dostępnych na sąsiednim dystrybutorze. A jak jest podczas starcia na drodze?
Przy użyciu precyzyjnego sprzętu wykonaliśmy wiele prób, testując ulepszone benzyny Shell, Statoil oraz BP. Okazało się, że różnice są tak małe (i to zarówno na plus, jak i na minus), że można je zmierzyć (w tabeli podajemy średnie wyniki), ale nie sposób odczuć różnic, prowadząc auto. Zmierzone na torze niewielkie różnice zostały potwierdzone na hamowni. Silnik po zatankowaniu ulepszonego paliwa nie dostaje "kopa". Na pocieszenie można dodać, że różnice w osiągach na korzyść droższych paliw rzeczywiście mogą wystąpić, ale dopiero po długotrwałym, regularnym tankowaniu ulepszonych paliw.
Superpaliwa w teście ADAC
Diesel: przez 4 tys. km testowano Forda Galaxy 1.9 TDI oraz Opla Zafirę 2.0 DTi na paliwie Shell V-Power zawierającym 5-proc. domieszkę paliw syntetycznych wyprodukowanych z gazu ziemnego oraz Aral (BP) Ultimate zawierającym domieszki substancji uszlachetniających. Mierzono zużycie paliwa oraz moc silnika testowanych aut. Okazało się, że samochody stały się nieznacznie oszczędniejsze niż przy zasilaniu zwykłą benzyną (od 1,0 do 5,6 proc.). Zwiększyła się też moc silników (wahania przyrostu w granicach od 1,6 do 4,5 proc.) Jeżeli chodzi o emisję substancji toksycznych, to zaobserwowano tak duże wahania, że nie udało się jednoznacznie stwierdzić, iż auta stały się mniej lub bardziej ekologiczne. Można jednak stwierdzić: "superpaliwa" zadziałały.
Benzyna: cztery samochody (Audi A3 2.0 FSI, BMW 316i, Porsche Boxter oraz VW Golf 1.4 16V) testowano zarówno na 100-oktanowym paliwie Shell V-Power oraz
na zwykłych paliwach zalecanych przez producentów tych aut. Badano moc silników, elastyczność i zachowanie aut podczas wyprzedzania. Okazało się, że różnice w osiągach aut bardzo nieznacznie zmieniają się w zależności od zastosowanego paliwa. Golf dość pozytywnie odniósł się do spalania benzyny 100-oktanowej (poprawa elastyczności o 2,1 proc., a zdolności do przyspieszania o 1,2 proc.). Natomiast silnik BMW bardzo nieznacznie obniżył osiągi na paliwie Shella. W innych autach wystąpiły minimalne wahania osiągów, zarówno na plus, jak
i na minus. Szczegóły na [Only Registered Users Can See Links]

Coś widać
Na naszej hamowni wielokrotnie testowaliśmy wpływ ulepszonych paliw na osiągi silników benzynowych, zarówno stuningowanych, jak i seryjnych. Na podstawie prób mogę powiedzieć, że zastosowanie tych paliw nie przekłada się bezpośrednio na osiągi aut, a w każdym razie nie natychmiast i nie w sposób łatwo zauważalny. Jedne auta reagują nieznacznym wzrostem osiągów, a inne nieznacznym spadkiem, ale w większości przypadków różnice oscylują w granicach błędu pomiaru. Jeśli chcielibyśmy upewnić się, jakie paliwo zapewni nam najlepsze osiągi (szczególnie jeśli eksperymentujemy z liczbą oktanową), należałoby pod tym kątem sprawdzać dany egzemplarz auta. Natomiast zauważyliśmy podczas rozbiórki silników, że te, które tankowano systematycznie ulepszonymi benzynami, są wyraźnie czystsze w środku.
Jacek chojnacki, szef warsztatu tuningowego
MB”

markus
23-10-2007, 01:56
Dodam swoje"trzy grosze".Od kilkunastu tys.km.jeżdżę na Shell V-Power i rzeczywiście zauważylem różnicę może nie w mocy,ale w spalaniu.Wedlug komputera przedtem OMA palila 0,7-0,8( na postoju,wolne obroty) a teraz 0,5-0,6l.Wielkości może nie są tak ważne gdyż komputer trochę oklamuje,ale różnicę widać.

cygann
23-10-2007, 15:19
onośnie benz. i gazu to od dawna tankuje na statoil na gazie chodzi lepiej niż na shellowskim gazie , mniej pali ,równiej chodzi ....
nie zawiodłem się nigdy , a na shellu wiele razy :censored:

660R
23-10-2007, 17:34
Dodam swoje"trzy grosze".Od kilkunastu tys.km.jeżdżę na Shell V-Power i rzeczywiście zauważylem różnicę może nie w mocy,ale w spalaniu.Wedlug komputera przedtem OMA palila 0,7-0,8( na postoju,wolne obroty) a teraz 0,5-0,6l.Wielkości może nie są tak ważne gdyż komputer trochę oklamuje,ale różnicę widać.

ja także musze przyznać racje temu co napisał kolega..
u mnie jest podobnie na szybkiej trasie polska - holandia na V-Power spalił średnio około 1-1.2 l mniej. Zawsze coś :mrgreen:

mnowacz
06-11-2007, 19:43
Witam

A mam takie pytanie, odnosnie benzyny bezsiarkowej ..
.. Mialem prawie pusty bak, komputerek pokazywal jeszcze 40 km do przejechaniam, w koncu czas zatankowac .. zajechalem, widze jakies dziwne paliwo "benzyna bezsiarkowa" .. zatankowalem 20 litrow .. to bylo wieczorem, rano wsiadam, odpalam , po przejechaniu ok 1km auto zaczelo chodzic jak traktor, szarpie, slabiutki jakis, ledwo spod swiatel ruszam .. wrazenie jakby nie palil na wszystkie cylindry .. czy to mozliwe ze trafilem na jakas trefna benzyne czy bezsiarkowa sie nie nadaje do MV6 98r. ?

Zadne kontrolki sie nie swieca, chodzi o silnik, temperatura silnika jakby nizsza o kilka stopni ..

Co robic? , jechac do mechanika sprawdzic czy pali na wszystkie cylindry czy dolac jakiejs innej benzyny .. np. 98 czy nawet VRacing ?

Pozdrawiam
Mariusz

piotrekbb
06-11-2007, 20:08
ja zrobiłem po Szwecji ok 100000km ale nie omegą tylko masterem diesel jakość paliwa jest nieporównywalna na szwedzkiej ropie auto pali mniej o 15-20% w porównani do polskiej!!! nie mówiąc o tym że nie zamarza nawet przy -43 stopniach (sprawdziłem :bad: )

bogumil.s
06-11-2007, 22:35
nie mówiąc o tym że nie zamarza nawet przy -43 stopniach u nas na szczęscie tyle nie ma, po za tym o jakości nie jeden juz pisał i co to zmieniło ??? a no nic, paliwo złej jakości przyjeźdza już w cysternie (wiem to bo kuzyn jest ajentem) oni nie mają jak dolac

Obywatel
06-11-2007, 23:19
nie mówiąc o tym że nie zamarza nawet przy -43 stopniach u nas na szczęscie tyle nie ma, po za tym o jakości nie jeden juz pisał i co to zmieniło ??? a no nic, paliwo złej jakości przyjeźdza już w cysternie (wiem to bo kuzyn jest ajentem) oni nie mają jak dolac
Niestety tak jest bo nadal jesteśmy Europejczykami drugiej kategorii. Wciska nam się gorsze paliwo, gorsze proszki do prania i pasty do zębów. Nawet samochody trafiają do nas w uboższych wersjach. To jest świadoma polityka cholernych koncernów prowadzona z pełną premedytacją. Po prostu uważają nas za słabiej wyrobionych konsumentów i uważają, że mogą się dla nas mniej starać [czytaj: ciąć koszty]. Z czasem na pewno dorównamy starej unii, ale najgorsze jest to, że taka chamska polityka to systemowe i metodyczne działanie koncernów. Oni prawie otwarcie nam mówią: "nie dla psa kiełbasa" a każą sobie za to płacić nie mniej niż w zachodniej Europie.

lord_craven
07-11-2007, 00:39
Co robic? , jechac do mechanika sprawdzic czy pali na wszystkie cylindry czy dolac jakiejs innej benzyny .. np. 98 czy nawet VRacing ?
Zalej do pełna 98, wyjeździj tak żeby zostało ze 20 l i wtedy dolej jakiegoś dodatku do benzyn.

Powinno pomóc.

660R
08-11-2007, 23:34
Niestety tak jest bo nadal jesteśmy Europejczykami drugiej kategorii. Wciska nam się gorsze paliwo, gorsze proszki do prania i pasty do zębów. Nawet samochody trafiają do nas w uboższych wersjach. To jest świadoma polityka cholernych koncernów prowadzona z pełną premedytacją. Po prostu uważają nas za słabiej wyrobionych konsumentów i uważają, że mogą się dla nas mniej starać [czytaj: ciąć koszty]. Z czasem na pewno dorównamy starej unii, ale najgorsze jest to, że taka chamska polityka to systemowe i metodyczne działanie koncernów. Oni prawie otwarcie nam mówią: "nie dla psa kiełbasa" a każą sobie za to płacić nie mniej niż w zachodniej Europie.

w 99.9% sie z Tobą zgadzam jednakże troche się nie dziwie, poniważ przyglądając się temu co się dzieje w polsce to bym nie powiedział "drugiej kategorii..." tylko "kraj 3-go świata"

lukashek84
09-11-2007, 00:29
Witam jakoś naszego paliwa na stacjach paliwowych pozostawia wiele do życzenia. Przykład miałem ostatnio padnięta pompka paliwowa przez syf znajdujący się w baku, ale no cóż autko moje ma już trochę latek a nikt może baku nie czyścił nigdy więc niech będzie że to wina tych mijających latek. Nie mija kilka dni od mojej akcji z pompką a tu się okazuje że autko szefa nowiutka audi Q7 stoi w serwisie z powodu no właśnie z powodu złej jakości paliwa i dodam tylko że tankujemy na tej samej stacji. Reklamy dla stacji robić nie chcę ale paliwo od naszych wschodnich sąsiadów muszę przyznać że jest o niebo lepsze od paliwa w niektórych naszych stacjach paliwowych

Wiking
09-11-2007, 00:48
paliwo od naszych wschodnich sąsiadów muszę przyznać że jest o niebo lepsze od paliwa w niektórych naszych stacjach paliwowych masz racje sprawdziłem to kilka razy. Mam rodzinkę w Tomaszowie Lubelskim i jak tam jestem to zawsze tankuje do pełna przemycaną benzynę (tam prawie każdy tankuje ukraińską) jest taniej o wiele a maszyna śmiga jak V6 :hehe: orlenowska verva sie chowa.

prezesss
09-11-2007, 00:50
ja wole latac na ropce z za wschodu jak na naszej ;) czuc roznice

Waldemarz
09-11-2007, 02:51
ja wole latac na ropce z za wschodu jak na naszej ;) czuc roznice
Czuć napewno różnicę bo ich ropa ma dziwny zapach. :mrgreen:

Szopen
09-11-2007, 02:59
bo ich ropa ma dziwny zapach.
smierdzi kasza i starymi ludzmi? :lol:
eot

Tankowalismy bezynke z Litwy i jakos nic nam sie nie zepsulo. Miala tylko mniej oktanow ale bardzo tania byla :ok:

lukaszzak
09-11-2007, 06:05
A jaką macie opinię na temat Łukoilu? Bo ja tam zacząłem tankować, ponieważ podoba mi się ich polityka cenowa. Już nawet nie chodzi o to, że jest tanio (4.19), ale że jest tak samo. To znaczy, że zarówno na trasie Świdnica-Wrocław jak i na trasie Wrocław-Kobyla Góra ceny były identyczne. Natomiast na innych stacjach (Shell, Statoil, BP) ceny się różnią w zależności od miejscowości i trafia mnie, że w Świdnicy płacę na Shellu 20groszy drożej za benzynę - mam później dziwne przeświadczenie, że "mogłem zatankować we Wrocławiu, wówczas miałbym paczkę fajek 'za darmo' ... ". Wiem, że to durne, ale tak jakoś wewnętrznie czuję :)

Na Łukoil narazie Omesia jeździ. Początkowo miałem jakieś wątpliwości odnośnie tego paliwa, ale teraz nie czuję jakieś ogromnej różnicy. Muszę ten bak wyjeździć do końca i zalać na Statoil - zobaczę, czy będę widział jakąś różnicę.

Obywatel
09-11-2007, 09:18
Łukoil dopiero wchodzi na nasz rynek więc na razie się starają. Myślę, że można tam bezpiecznie tankować. Dla mnie jak narazie najlepsze jest Neste. Zawsze taniej niż w innych stacjach i paliwo bez zarzutu.

lukwel
09-11-2007, 19:20
ja tam leje 95 z Ukrainy po 3.40 pali mi około 10-11l na podjazdy i nic sie nie dzieje silnik dobrze chodzi

lukashek84
09-11-2007, 20:32
Ja dziś zatankowałem 60 literków ropy cena myślę że rozsądna 3.00 PLN za literek. Paliwo pobierane z Białorusi i nie narzekam maszyna super chodzi. :driver:

660R
09-11-2007, 22:24
mnie się wydaje ze mimo wszystko lepiej tankować na dobrych stacjach.. niska cena zawsze jest okupiona jakością.. nie ma co ukrywać (mówie o stacjach)

Szopen
10-11-2007, 04:57
Ja tankuje tylko na BP ewentualnie Neste A24. Maja dobre paliwko :)

660R
10-11-2007, 11:20
to podobnie jak ja... z regóły BP ewentualnie shell

GISKARD
11-11-2007, 15:21
Neste A24

niestety ale w Radomiu dali pare razy ciała.... już tam nie tankuje.... a szkoda bo było naprawdę dobre paliwko...
tankuje tam gdzie popadnie....
:mrgreen:

660R
11-11-2007, 18:40
kiedyś w cz-wie też nalałem na neste.. myślałem ze mnie cholera weźmie.. dusiło go.. silnik przerywał, nie wspomne o trzesieniu na jałowym.. spałiem poł baku dolałem V-power Racin (podobno 100oktanów) noo i nareszcie w miare normalnie chodził

GISKARD
11-11-2007, 18:48
V-power Racin (podobno 100oktanów)
no to se po tym zbiorniczku naleje takiego cudeńka.... :hehe:
taki prezencik na mikołaja dla mojej maleńkiej.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

660R
12-11-2007, 12:13
fajna sprawa.. zmiejsza zużycia paliwa to dość dużo.. w moim przypadku było to 1l ale zaś biorąc cene czy to się opłaca to niewiadaomo... ale dla silnika to piekna sprawa..

Szopen
12-11-2007, 15:21
ale dla silnika to piekna sprawa
po 100 oktanówce dostaniesz z 5 koni wiecej :wink:

markus
13-11-2007, 14:43
Tankuję V-power diesel.Trochę mniej pali .Czy się finansowo oplaca ,krótkoterminowo chyba nie ale dlugoterminowo lepiej dla silnika,wtrysków myślę że się kalkuluje.

Martini
08-12-2007, 02:24
Tankowanie robię głównie: Orlen lub Shell (czasem Neste A24 lub Jet - 98 w cenie 95) w Polsce i nigdy problemów nie miałem, jak piszecie.
Aha raz nalałem LPG na stacji pegazus (jakoś tak, fioletowa była) i oszukańcy. Zrobiłem 100 km mniej na zbiorniku, oszukańcy...

Benuś
08-12-2007, 14:11
dolałem V-power Racin (podobno 100oktanów)
a na jakiej stacyjce mozna to paliwko kupic :?:
ja juz od dawna Statoil i gaz dobry i PB95 bezsiarkowa w miare...

Szynka
08-12-2007, 14:12
660R napisał/a:
dolałem V-power Racin (podobno 100oktanów)

a na jakiej stacyjce mozna to paliwko kupic :?:
Shell ;)

Szopen
08-12-2007, 14:14
a na jakiej stacyjce mozna to paliwko kupic

shell. Jest ciut drozsze od zwyklej 98.

PATRYK 1984
09-12-2007, 18:34
tankuje tylko na schellu choc wyprobowalem juz nie jedna stacje, bp w piotrkowie omijajcie szerokim lukiem, dwa razy dystrybutor mnie oszukal :evil:
a tak wogole gaz ma okolo 102 oktanow :wink:
i na temat tego paliwa tez duzo mozna by pisac, poniewaz kolega ma bmw i w kraju pali mu okolo 15l na 100 a pojechal do szwecji i nagle zaczela palic 10l na 100 :???:
troszke duza roznica dajaca do myslenia

bulczas
09-12-2007, 19:57
ja tankuje premium unleaded w zależności od sprzedawcy ma od 97(np bp) do 99(np tesco) oktanów, tutaj ani troszkę nie obawiam się tankować na hipermarketowej stacji...

OT
znajomy się ostatnio śmiał żebym filtra paliwa nie wymieniał przed podróżą do ojczyzny bo po powrocie będę musiał wymieniać znowu :)

baron_kr
12-12-2007, 02:34
przewaznie na orlenie lub Shell

GISKARD
12-12-2007, 18:24
ostatni leje na orlenie.... na tejh na której wczesniej była tragedia.... i o dziwo jest OK...
za to na neste.. jest teraz starszna lipa... kiedyś zalałem Pb 98... i jechać się prawie nie dało...
:bad:

Gosia
13-12-2007, 10:14
Tankuję V-power racing na Shellu , trochę drogo(4,99) ale jak to ktos powiedział, to dla dobra Omesi, no i więcej kilometrów wyjeżdżam z tego paliwka

G.R.Z
13-12-2007, 19:57
Moja matka zalała niedawno na stacji przy auchanie. To był błąd. Jej Lanos(lamus) przestał jeżdzić. Ledwo do stogów dojechała. Jak mechaniory rozebrali silnik to w środku galaretka była,wszystkie wtryski zapchane i wogóle porażka. A chciało się zaoszczędzić pare groszy :roll:

Dorota
13-12-2007, 21:40
I ja zatankowałam dziś V-power na Shellu i jakaś taka wyrywniejsza moja omesia się zrobiła :)

lord_craven
13-12-2007, 22:31
Moja matka zalała niedawno na stacji przy auchanie.
Ja kilka razy tankowałem przy oszołomie i wszystko w porządku było.

G.R.Z
13-12-2007, 23:26
Lordzie w Gdańsku? :?:
A z resztą może tak akurat trafiła na jakiś szmelc a nie palivko :lol:

lord_craven
13-12-2007, 23:33
Lordzie w Gdańsku?
Spokojnie ;) Koło Rzeszowa.

A z resztą może tak akurat trafiła na jakiś szmelc a nie palivko
Chyba tak, choć trzeby by było jeszcze raz spróbować się tam zalać.

bulczas
14-12-2007, 00:11
mój teść passata b5 1.8t tankuje prawie tylko w auchan warszawa(sknera :razz: ) i nigdy prze nigdy nie narzekał...

Obywatel
14-12-2007, 00:46
mój teść passata b5 1.8t tankuje prawie tylko w auchan warszawa(sknera :razz: ) i nigdy prze nigdy nie narzekał...
Powiem szczerze, że ja zawsze przecieram oczy czytając o różnych sensacjach z samochodem po zalaniu takiego a takiego paliwa. Ja jeszcze nigdy nie miałem żadnych problemów a w różnych miejscach tankuję.

makapaka
15-12-2007, 23:57
sprawdzone pliwa sa na shelu tzn dobrej jakosci zprowadzane amierykanckie heh reszta to orlen jedna rozlewnia idzie do bp , statoil, stacje na zajezdni autobusowej i te male pierdziawki prywatne wiem bo robilem na stacji . pozdro omegowiczow hej

bogumil.s
16-12-2007, 01:17
sprawdzone pliwa sa na shelu tzn dobrej jakosci zprowadzane amierykanckie i tu się kolego bardzo mylisz czy to Orlen (kuzyn jest ajentem) czy Schell (kolega prowadzi) paliwo pochodzi z polskich rafinerii a różnią się tylko dodatkami uszlachetniającymi które dolewane są do tzw surówki przed wysyłka na konkretną stację z magazynów hurtowych

markus
16-12-2007, 17:49
V-power rancing jest sprowadzany z Niemiec ,reszta serii V-power nie mam pewności.Wiadomość od szwagra przedstawiciela Shell-a.Reszta z Orlenu.

markus
17-12-2007, 17:06
Sluchajcie jeżdzilem parę miesięcy na V-power ale jak przeczytalem na forum że na innych stacjach paliwo jest też dobre postanowilem zaoszczędzić więc na stacji Lotos nalalem" coś tam coś tam"diesel ich najlepszy produkt.Nie wiem czy jestem wyczulony ale wydawalo mi się że gorzej i więcej pali(wg kompa 0.7-0,8 a na V-power 0,6).Warunki niby podobne gdyż tego samego dnia przed zatankowaniem V-power palilo 0,7, póżniej 0,6.A może Oma już się przyzwyczaila.

chrup
07-01-2008, 22:47
Kurde....jak czytam ile płacicie za paliwo to mnie sciska. Ja mam 4,56 zł za supreme 98 . Wystarczy odjechać kawałek za Piotrków Tryb. i juz jest 4,26 i niżej. Ponoć u Nas w regionie jedno z droższych paliw..ale....na jakość na razie nie narzekam

cliwer
05-04-2008, 12:55
Cześć.
Omijajcie stację na ul Grunwaldzkiej w Gdańsku na parkingu Lidl - TRAGEDIA !!!
Dużo wody w paliwie. Wiem bo kiedyś mi zamarzło w układzie. Jak już udało mi się odmrozić autko - wyjeździłem wszystko , zatankowałem na Shellu i problem się skończył.
Pozdro 4ALL.

Nosek86
05-04-2008, 13:07
nie narzekaj! w bielsku na BP 98 stoi 4,57 :) płacz i płać! :censored:

G.A.D.T.I.
05-04-2008, 15:21
A ja dzisiaj zatankowałem diesla po 4,35zł

ArturL
05-04-2008, 16:37
A ja na Shellu po 4,28. Wczoraj z rabacikiem za pkty 4,23. Najlepsze paliwo w Wawie mają. Ursynów, Pleckiego.

Obywatel
05-04-2008, 18:12
w bielsku na BP 98 stoi 4,57 A ja dzisiaj zatankowałem diesla po 4,35zł
Łomatko :shock: Gdzie Wy tankujecie? U mnie na Neste ON 4,19, z rabatem 4,14.

bogumil.s
06-04-2008, 10:26
Nosek86 napisał/a:
w bielsku na BP 98 stoi 4,57Łomatko :shock: Gdzie Wy tankujecie? przecie to 98 to powiem że cena normalna nie wiem o co ci lata ? bo porównujesz ON z Pb, ja lałem ostatnio Pb po 4,11

Obywatel
06-04-2008, 11:45
nie wiem o co ci lata ?
grzesiekdti, pisał o dieslu. Przez pomyłkę zacytowałem Nosek86.

przemek985
28-04-2008, 17:55
Je jezdze na vervie 98, ale ostatnio jak zalalem pelny zbiornik wywalilo mi 2 bledy katalizatora, bledy usunalem po wyjezdzeniu wahy i teraz jest juz wszystko OK.

przemek985
13-05-2008, 22:40
Bledy to najprawdopodobniej nie wina paliwa. Kilka dni temu wlalem se na lotosie na szczescie tylko za 100zl bo do orlena mialem daleko i nie moglem zejsc ponizej 12litrow spalania, a jazda byla bardzo spokojna. Wiec ja lotos mijam juz szerokim lukiem :bud:

egon
14-05-2008, 23:17
Je jezdze na vervie 98, ale ostatnio jak zalalem pelny zbiornik wywalilo mi 2 bledy katalizatora, bledy usunalem po wyjezdzeniu wahy i teraz jest juz wszystko OK.

Miałem tez taki przypadek po zatankowaniu na Orlenie,
Zbieg okoliczności czy maja tak badziewne paliwo?

Soseq
15-05-2008, 17:22
Zbieg okoliczności czy maja tak badziewne paliwo?
mają tak badziewne paliwo, lałem do służbowego yarisa na BP Ultimate ON raz zalałem na Orlenie Verve ON i furka całkowicie nie miała przyspieszenia po zalaniu na BP auto odżyło

przemek985
16-05-2008, 10:45
Zbieg okoliczności czy maja tak badziewne paliwo?

Moze i maja niewiem, ale po lotosie tez mi wywalilo katalizator niewiem czemu tak sie dzieje. Jak wyjezdze to co mam wleje na Shellu do pelna i mysle ze wszystko bedzie jasne.

bogumil.s
16-05-2008, 10:48
mają tak badziewne paliwo, lałem do służbowego yarisa na BP Ultimate ON raz zalałem na Orlenie Verve ON i furka całkowicie nie miała przyspieszenia po zalaniu na BP auto odżyło pany a skąd BP bierze paliwo ??? bo np ja tankując gaz w prywatniej nie flotowej stacji jestem bardzo zadowolony bo raz auto jedzie jak marzenie a 2 to jest najtańsze paliwo w mieście a najlepsze jest że paliwo dostarcza Orlen ale jak zalałem na orlenie to już nie było to samo tak samo Bliska, Shell Lotos dużo gorzej sie jeździ noi po za wyższą cena mniej sie km przejedzie na tym paliwie

przemek985
26-05-2008, 11:44
Wlalem V Power Racing... samochod wymiata :diable: Moim zdaniem o niebo lepsze od Vervy.

manro
30-08-2008, 19:35
Panowie miałem niedawno przyjemność uczestniczyć w budowie stacji przeładunkowej gazu płynnego na granicy Polsko- Białoruskiej.Budowa nowego terminala przeładunkowego z cystern kolejowych (szeroki tor) na nasze i na samochody.Wiecie jakie firmy przyjeżdżały po odbiór tego gazu.STATOILU tylko zabrakło ,a byłem tam prawie rok czasu widziałem cysterny prawie wszystkich firm. Co do jakości to tam mieszanina propanu z butanem jest ustalana na zasadzie (tego zaworu otwierasz tyle a tego troszkę więcej) proporcje doskonałe wszystko na przysłowiowe oko.Jeżeli zmiana przeładowująca jest po imprezie to samochody nie chcą jechać. Proporcje dobierane w zimie przy niższych temperaturach też różnie wyglądają.Po wybudowaniu tej stacji przestałem jeżdzić na gazie,ale teraz ekonomia zmusza do powrotu. Pozdrawiam.

GISKARD
30-08-2008, 19:41
dzisiaj sypnołem za 200 PB 98 -3,34zł jest rewelka...
jakoś paliwa jednak zalezy od dostawcy...
bo normalnie raz jest OK a razj jest tragedia i to na tym samym cepeenie..
może w końcu jak naród dorośnie i zrozumie że nie opłaca się na wszystkim i wszystkich oszukiwac to wtedy zacznie byc lepiej...

Benuś
30-08-2008, 22:04
V Power Racing... samochod wymiata
a ja sie boje do do mojej babci wlac coby sie cosik nie opsuło.. :razz:

ale zaryzykuje :razz:

hadziuboss
06-11-2008, 11:16
Ja mam pytanko odnosnie jakie paliwo lac do omegi? Od niedawna jestem uzytkownikiem 2 litrowej 16-stki i puki co lalem 95 oktanowke. Moge jezdzic na takiej czy moze mam lac 98 w celu uzyskania calej mocy auta. Zauwazylem ze moje 136KM to jakos troszke ciezko sie buja. DORADZCIE!

Mariusz
06-11-2008, 16:35
Więcej oktanów jej nie zaszodzi :mrgreen: oby mniej niż 95 nie miała. Cięzko się buja bo to ciężki wóz , silnik troche za słaby :wink:

lord_craven
06-11-2008, 16:37
Bo 2.0 ogólnie jest słabe, a im starsze auto tym więcej tych koników się ulatnia gdzieś. Przyzwyczaj się, albo zmień autko na mocniejsze lub lżejsze.

IMO 98-semka to zbędny wydatek.

matyas
25-03-2009, 18:36
Odgrzewam kotlecika :p

Co do paliw to jak wiadono są różne opinie na ten temat. Ogólnie do większości stacji paliw, paliwa pochodzą z ORLENU (np.BP, Shell, Statoil,Auchan). Stacje LukOil i Neste biorą paliwka z Lotosu. Ja osobiście tankuję na ORLENIE i jak do tej pory nie miałem nigdy zastrzeżeń co do jakości :D Duży wpływ na jakość ma również jakość i oczywiście wiek instalacji technologicznych na stacjach (zbiorniki, rurociągi itp.) Wiem o tym bo po części.... to moja praca :p
Osobiście wszystkim z Warszawy i okolic polecam ORLEN przy ul. Conrada na Bielanach ;)

Lukasboss
25-03-2009, 19:13
ja zalalem V Power Racing 100 oktanow (promocja - w cenie V Power 95 oktanow) za 4.05 pln... a jak furka ciagnie :D bajka :D

kaziu77
25-03-2009, 22:58
ja do mojej furki leje paliwo na orlenie "98 Verva" co do jakości orlenu nie mam zastrzeżeń ponieważ testowałem wcześniej nawet na poldku 1.4

Sominos
27-03-2009, 00:44
Jak tylko się da to tankuje na Neste, bo tanio i dobrze. A jak dobrze to po co przepłacać :cool:

FPL
17-08-2009, 12:07
Niestety tak jest bo nadal jesteśmy Europejczykami drugiej kategorii. Wciska nam się gorsze paliwo, gorsze proszki do prania i pasty do zębów. Oni prawie otwarcie nam mówią: "nie dla psa kiełbasa" a każą sobie za to płacić nie mniej niż w zachodniej Europie.

Często nawet więcej, jeśli chodzi o inne produkty.
Ale zobaczcie, jakie to bez sensu.
Przecież gdyby jedna sieć nagle zaoferowała u nas paliwo jakości niemieckiej, to wiele osób waliłoby tam drzwiami i oknami. Ja chętnie zapłacę cenę niemiecką, jak będę miał gwarancję, że dostaję TO SAMO.

po 100 oktanówce dostaniesz z 5 koni wiecej :wink:

Gdzieś czytałem, że przez dodatek tlenu ta 100-oktanówka Shella powoduje wypalanie gniazd zaworów czy coś w tym stylu. Słyszeliście coś na ten temat? Ponoć to jedyna benzyna, która przyjeżdża do nas cysternami z Niemiec. Reszta jest z polskich rafinerii i leją do tego te swoje niby uszlachetniacze.

GISKARD
17-08-2009, 15:52
dawno nie widziałem tego tematu :)
jezdizłem na szlowskiej 100 oktanówce.. nie ma porównania...

teraz po remoncie u mnie we wsi nawet jest jako tako... i w końcu mam PB98 :)

FPL
17-08-2009, 19:07
dawno nie widziałem tego tematu :)
jezdizłem na szlowskiej 100 oktanówce.. nie ma porównania...

teraz po remoncie u mnie we wsi nawet jest jako tako... i w końcu mam PB98 :)

Jeszcze jedno. Wiem, że 95 jest dla Omegi najlepsze, jeśli chodzi o osiągi i nie trzeba 98, ale skąd wiecie, czy te nasze 95 to nie na przykład 91?

GISKARD
17-08-2009, 19:49
Wiem, że 95 jest dla Omegi najlepsze
może u ciebie poprostu 95 jest na poziomie mojej 98... ech te nasze stacje..

FPL
04-10-2009, 06:27
V-power rancing jest sprowadzany z Niemiec ,reszta serii V-power nie mam pewności.Wiadomość od szwagra przedstawiciela Shell-a.Reszta z Orlenu.

A ja słyszałem, że V Power Racing - przez dużą zawartość związków tlenu - szkodzi, bo może coś uszkodzić w silniku. Wiecie coś na ten temat?

GISKARD
04-10-2009, 15:40
coś i mi się o uszy obiło...
dlatego teraz tankuje normalna bezołowiową PB98
ale na sprawdzonych stacjach

FPL
04-10-2009, 15:43
coś i mi się o uszy obiło...
dlatego teraz tankuje normalna bezołowiową PB98
ale na sprawdzonych stacjach

Wczoraj doczytałem jeszcze, że jest to dość suche paliwo, zresztą chyba wszystkie V-Powery, co też chyba nie jest najlepsze, choć podobno mieści się w normach UE. Pytanie, co bardziej szkodzi - niemieckie suche paliwo, czy polskie mokre ;-)

markus
04-10-2009, 21:56
Pierwszy raz słyszę że niemieckie paliwo jest suche. Wszyscy s zadowoleni jak zatankują na terenie Niemiec. To jest to samo co plotka o Castrolu Magnatec że z powodu swoich właściwości "magnetycznych" szkodzi silnikowi. Ja przejechałem na nim 160tys. i nie mam kłopotu z silnikiem.Miał być podobno wycofany ze sklepów. Tymczasem jest w sklepach na terenie całej Europy.

FPL
05-10-2009, 14:52
Pierwszy raz słyszę że niemieckie paliwo jest suche. Wszyscy s zadowoleni jak zatankują na terenie Niemiec. To jest to samo co plotka o Castrolu Magnatec że z powodu swoich właściwości "magnetycznych" szkodzi silnikowi. Ja przejechałem na nim 160tys. i nie mam kłopotu z silnikiem.Miał być podobno wycofany ze sklepów. Tymczasem jest w sklepach na terenie całej Europy.

Może to bzdura. A jakie są Wasze opinie o V-Power racing? Użyłem szukajki, ale w sumie mało jest na ten temat. Czy Oma jest w ogóle w stanie dostroić się do tak wysokiej liczby oktanowej?

Ktoś tam też radził mi, żeby tankować to paliwo tylko w dużych miastach, bo na mniejszych stacjach Shella - ze względu na swoją cenę - to paliwo długo leży i że niby wytrąca się tam woda. Może kolejna miejska legenda. Nie wiem.

damian0708
05-10-2009, 16:51
Powiem Ci że zatankowałem Shell V-power racing na pusty bak i do pełna i żaluje tego dnia do dzisiaj :/ silnik ma mniej mocy niż na gazie czy zwykłej 98, totalny syf, nie powiem powyzej 200 idzie jak marzenie ale przyspieszenie od 0 to jest jak czołgiem z silnika od malczana. Nie wiem czy poprostu stacja mi się taka trafiła czy co. A co do paliwa w niemczech to marzenie, niemiecki gaz chyba z niczym się nie równa bardzo dobry. Holandia i Belgia również chyba tylko w Polsce taki syf mamy....

baron_kr
05-10-2009, 17:01
Może to bzdura. A jakie są Wasze opinie o V-Power racing? Użyłem szukajki, ale w sumie mało jest na ten temat. Czy Oma jest w ogóle w stanie dostroić się do tak wysokiej liczby oktanowej? a ile to ma niby tych oktan ? i co to znaczy dostroic sie ??? Gaz ma 110 oktan np.. wiec chyba powinno byc z tym paliwem tez wszystko OK .... klucha to jest auto wszystkozerne :))

jacekczewa
05-10-2009, 22:05
wszystkie paliwa do wszystkich stacji typu marketowego lub markowych ( także do naszej zakładowej - wiem od naszego woziciela paliwa) wyjezdzają z tych samych baz paliwowych - na śląsku z Boronowa i Radzionkowa - my tez stamtąd wozimy, pożniej te v-powery sa uszlachetniane dodatkami na stacjach docelowych czyli wiecej lub mniej dodatków i tak kupujesz v-powera a masz np zwykła benzyne lub z małą ilościa dodatkow ( nie takich jak zalożyl producent ) a płacisz drożej. Ja osobiście od 2 lat tankuje ON na Neste realowskiej lub na naszej zakładowej stacji ( niestey jest droższa o kilkanascie groszy) i nie mialem z neste nigdy żadnych problemów....

Tuptus
05-10-2009, 23:27
ja leje tylko na 1 stacji Orlenu 95.
probowalem 95 vpower verwa, ultimate, supreme - wsio to samo. kiedyś się pokusze o V-power 100 - zobaczymy.
Nie nalałbym zwykłego 98 bo generalnie jest tak w skrócie:
Mamy czysta benzynę i dodamy przykładowo (nie znam proporcji) 5% oktanów i wychodzi nam Pb95. dolejemy 10% oktanów i mamy Pb98. Czyli Pb98 ma mniej benzyny w benzynie - auto będzie słabsze ale odporniejsze na spalanie stukowe (w omedze komp ma czujnik spalania stukowego i sam se reguluje zapłon tak by stukowego nie było więc Pb98 nie ma sensu)
Gdy do tego paliwa dodamy inne dodatki oktanowe uwalniające podczas spalania benzyny tlen - uzyskamy paliwa typu Vpower Verwa i inne te droższe. Tylko że dodając te dodatki tez zmniejszamy ilosc paliwa w paliwie, ten tlen w jakimś stopniu nam rekompensuje.

Więc wg mnie lać Pb95 na sprawdzonej stacji i będzie ok. a zdarzało mi się po zatankowaniu na dziwnej stacji że było tyle wody w paliwie że auto gasło....

przemek985
06-10-2009, 00:45
Nie wiem juz jak to jest z tymi paliwami, ja leje Verve98, czasem VPR, raz zalalem na lotosie i wiecej juz tego bledu nie popelnie.

damian0708
06-10-2009, 01:51
Ja swojego czau zrobiłem test spalania benzyny po mieście. Niestety zalać bak do pełna było ciężko więc zrobiłem na zasadzie zajeżdżania pompy paliwa. Wyjeździłem benzyne do końca aż auto staneło w bagażniku miałem idealnie w bańce 5 litrów benzyny z BP 95 i jeździłem po mieście nie szalejąc wyszła mi 15,7 l/100km jak skończyła mi się 95 w bagażniku miałem 5 litrów 98 również z BP zalałem i znów starałem sie jeździć tak samo i wyszła mi 12,3 l/100km również miasto. Więc na pewno różnica między 95 a 98 jest. A co do VPR.... porażka już pisałem i nie chce nawet pisać drugi raz

patryk kutno
10-10-2009, 21:43
Ja tam tankuje tylko PB95 w Kutnie na Orlenie i jestem bardzo zadowolony a te V-powery to jeden ch...... spalanie to samo , osiągi też a cena większaa więc jeżeli nie widać róznicy to po co przepłacać

Kesiaczek
15-10-2009, 15:20
Ja zalałam dzisiaj do swojej Omy verve98 bo czas mnie gonił a jakis baran autokarem zastawił wszystkie dystrybutory z 95:/ i cóz powiem.....moc raczej ta sama ale autko jakby ozyło troszke i nie zamula jak na 95 tankowanej na tej samej stacji. Zobaczymy z czasem czy kwestia paliwa czy moja staruszka poprostu miała lepszy dzien dzisiaj:D

GISKARD
15-10-2009, 22:20
jest rózicajest i to spora.. w spalanaiu w dynaice jazdy... pracy silnika...

nawet 98 nie jest sobie równa...

redies
15-10-2009, 23:25
ja dzisiaj wyjmowałem pompkę ze zbiornika bo nie chciała podać paliwa i co sie okazało zasyfiała cała w szambie czyli oznacza to jedno - gnój na stacjach leją a nie olej napędowy , nadmienię że przeważnie tankuję w Orlenie ale byc może że ten syf to naleciałość po moim poprzedniku. A faktycznie jest różnica pomiędzy zwykłym olejem napędowym a vervą ON , faktycznie auto zrywniejsze i co ciekawe mniejsze spalanie bynajmniej tak komputer pokazał.

PS. Mam jeszcze jedno małe pytanko . Czy panowie użytkujący pojazdy wyposażone w silniki diesla na zimę dolewają do paliwa jakiegoś uszlachetniacza , wiem że są takie preparaty w Realach czy Tesco?

wicek
15-10-2009, 23:53
PS. Mam jeszcze jedno małe pytanko . Czy panowie użytkujący pojazdy wyposażone w silniki diesla na zimę dolewają do paliwa jakiegoś uszlachetniacza , wiem że są takie preparaty w Realach czy Tesco?
Litr benzyny PB 95 na 20 litrów ropy i to starczy.

redies
16-10-2009, 09:15
Litr benzyny PB 95 na 20 litrów ropy i to starczy.

no tak myślałem właśnie o benzynie. A są jeszcze takie preparaty które niby mają smarować wtryski bodajże co o tym sądzicie?

wicek
16-10-2009, 20:58
1 litr Orlen 2T SemiSynth na pełen bak ON.

Czarny
16-10-2009, 23:19
Ja tam zalewam na Orlenie..a czasami na LukOil...w obydwu przypadkach jeszcze sie nie naciąłem...choc LukOil ma tansze paliwo..;)

Martini
02-11-2009, 15:11
Ostatnimi czasy jeździłem tylko na V-power Racing z shella...w piątek zalałem zwykłą 95 i...
Omega lepiej zapala jak zimna, czasem lubiła sobie zgasnąć albo obroty spadały na 500...teraz od razu nawet jak jest -5 normalnie pracuje...dziwne trochę...

baron_kr
02-11-2009, 18:56
Ostatnimi czasy jeździłem tylko na V-power Racing z shella...w piątek zalałem zwykłą 95 i...
Omega lepiej zapala jak zimna, czasem lubiła sobie zgasnąć albo obroty spadały na 500...teraz od razu nawet jak jest -5 normalnie pracuje...dziwne trochę...

Nie wierz w to co jest napisane , najlepiej sprawdzic matodą prób i błędów ...:)

Martini
03-11-2009, 09:13
Myślę, że problem nie leży w jakości paliwa ale w układzie wtrysku - wygląda na to że noPB 95 składem i warunkami spalania jest bardziej podobna do LPG na którym jeżdżę najwięcej. Dodatkowo dochodzi "dziwna" charakterystyka układu Simtec który się uczy :P

W przypadku gaźnika nie ma tego problemu - lepsze paliwko=większy fun na 99+ Racing...

markus
03-11-2009, 17:20
Ja ostatnio wlałem V-power diesel i komputer wskazuje mniejsze zużycie paliwa. Nie wiem czy zależy to od dostawy, czy od czegoś innego. Nie wiem czy jest sens lać to paliwo do stosunkowo starego silnika (również jeżeli chodzi o konstrukcję). Zadam to pytanie Shell-owi, ciekaw jestem co odpiszą.

markus
10-11-2009, 11:27
Napisałem do Shella czy warto wlewać V-power diesel do Omy 2,5td-oto odpowiedź.
Szanowny Panie,

Serdecznie dziekuje za okazanie ogromnego zainteresowania nowym paliwem V-Power Diesel z GTL ( VPD GTL ), w odpowiedzi na poniższe wyjaśniam co następuje:
GTL jest komponentem syntetycznym wykorzystywanym przy produkcji VPD GTL, wartosc liczby cetanowej dla 100% GTL ksztaltuje sie na poziomie 70, a w realizowanych ostatnio dostawach z Malezji nawet 75
VPD GTL składa się z paliwa bazowego (specjalnie wyselekcjonowanego w rafinerii dla Shell), specjalnego pakietu dodatków Shell i komponentu syntetycznego GTL
wartość liczby cetanowej dla VPD GTL wacha się w granicach 55-60 (w zależności od parametrów produktu bazowego) i jest ona przeciętnie ok. 10% wyższa niż zwykłego oleju napędowego (średnio ok. 51-52)
Wynika zatem z tego ze paliwo V-Power Diesel z GTL dostarcza wiecej mocy rowniez w przypadku Pana silnika.

Pozdrawiam
Szymon Gronski
Specjalista ds. Obslugi Klienta

pajo1980
25-11-2009, 15:14
Ostatnimi czasy jeździłem tylko na V-power Racing z shella...w piątek zalałem zwykłą 95 i...
Omega lepiej zapala jak zimna, czasem lubiła sobie zgasnąć albo obroty spadały na 500...teraz od razu nawet jak jest -5 normalnie pracuje...dziwne trochę...

miałem ten sam problem najpierw jechałem na 95 ,potem zalałem 98 obydwie z orlenu zaczeła warjować no i znowu wlałem 95 i jest ok

kamils83
25-11-2009, 16:24
A ja mam na odwrót, jak wleje 95 to jakos ciezko mi odpala na zimnym, Natomiast po zalaniu 98 suprema pali prawie od tyka. Cos mu chyba zaszkodziło od czasu kiedy zatankowałem 95 na stacji BP. Z kazdym paliwem jest tam tak samo.(LPG, 95Pb, 98PB ultimate.) Diesla nie testowałem.

kocyk
15-01-2010, 19:39
tutaj [Only Registered Users Can See Links] jest do pobrania lista z wynikami kontroli stacji paliw i hurtowni przeprowadzonej od stycznia do grudnia 2009

Szymek2_2
26-01-2010, 11:09
Napisałem do Shella czy warto wlewać V-power diesel do Omy 2,5td-oto odpowiedź.
Szanowny Panie,

Serdecznie dziekuje za okazanie ogromnego zainteresowania nowym paliwem V-Power Diesel z GTL ( VPD GTL ), w odpowiedzi na poniższe wyjaśniam co następuje:
GTL jest komponentem syntetycznym wykorzystywanym przy produkcji VPD GTL, wartosc liczby cetanowej dla 100% GTL ksztaltuje sie na poziomie 70, a w realizowanych ostatnio dostawach z Malezji nawet 75
VPD GTL składa się z paliwa bazowego (specjalnie wyselekcjonowanego w rafinerii dla Shell), specjalnego pakietu dodatków Shell i komponentu syntetycznego GTL
wartość liczby cetanowej dla VPD GTL wacha się w granicach 55-60 (w zależności od parametrów produktu bazowego) i jest ona przeciętnie ok. 10% wyższa niż zwykłego oleju napędowego (średnio ok. 51-52)
Wynika zatem z tego ze paliwo V-Power Diesel z GTL dostarcza wiecej mocy rowniez w przypadku Pana silnika.

Pozdrawiam
Szymon Gronski
Specjalista ds. Obslugi Klienta


Ja tankuje zazwyczaj na NESTE i czasami na STATOIL. Zrobiłem dwa razy wyłom i zatankowałem na SHELU V-Power DIESEL (zawsze cały zbiornik) . Wyszło chyba ponad 40 zł drożej za zbiornik niż na NESTE. Jeżdżę codziennie taką samą trasą do pracy. Nie zauważyłem żadnej różnicy ani w spalaniu ani w przyśpieszeniu. Więc wnioski nasuwaja się same. Dodam że dziś na paliwie NESTE przy -24st.C silnik odpalił bez problemu.

womis1
15-02-2010, 00:16
Jechałem w styczniu ze szwagrem do Białki. On i ja zatankowaliśmy na NESTE w Kielcach. Auto nie chciało mi przyspieszać pod małe górki. Na szczęście musiałem dotankować moją Omegę w Białce. On w swoim fordzie nie, i niestety 88 km przed Kielcami w drodze powrotnej zatarł 3 wtryski. Holowałem go do Kielc przy -16 C. Renowacja 2000tyś zł.
Mechanik stwierdził ... paliwko, nie pierwszy z tej stacji. Myślałem o dochodzeniu się odszkodowania, ale jak im to udowodnić. Zacząłem tankować na schelu i orlenie. Auto nie do poznania!
Przyznam, że do tej pory często tankowałem na NESTE i nie miałem problemów. Niestety ten jeden raz zatankowaliśmy jakiś syf z tej stacji.
Uważam, że dobra stacja to taka, na której na 100 tankowań 100 jest pewnych a nie 99 na 100.
NESTE już dziękuję.

mitek
15-02-2010, 23:04
panowie ! w naszym kraju nie nazwa stacji stanowi o jakosci paliwa ale ludzie ktorzy tam pracuja , jak trafimy na wala to sobie nalewamy odbarwionego oleju opalowego - odbarwia sie za pomoca kwasu siarkowego i po tym procesie zawartosc ow kwasu powoduje zatarcia choc paliwko wyglada na ideal

smadapmega
27-03-2010, 02:47
Witam, a jaką proponujecie do 3.0 mv6, czy bp98 ultimate byłaby dobra ?

zygzak
27-03-2010, 16:00
witam, a jaką proponujecie do 3.0 mv6, czy bp98 ultimate byłaby dobra ?

bp95

Yecik
03-10-2012, 23:45
W okresie 4 stycznia do 31 sierpnia Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość paliwa na stacjach i w hurtowniach paliw. Sprawdź, jakiej jakości paliwo tankujesz na co dzień i/lub gdzie można zatankować paliwo najwyższej jakości.
Tutaj wrzucam panowie i panie link:
[Only Registered Users Can See Links]

Akurat moich stacji w najnowszych wynikach nie ma :-)


przeniosłem do tematu o jakości paliwa ,;kocyk

ZYBI007
08-02-2013, 23:48
Mam takie pytanko jak zmienię paliwo z 95 na 98 to może się coś stać wypalić zawory czy coś czy bez problemu mogę jeździć?? :hmmm: Mam 2.5 V6...

cinioo
09-02-2013, 00:10
Jak by ktoś się odnosił do pytania Zybiego to prosiłbym jeszcze uwzględnić silnik 3.2. Jeżdżę cały czas na Pb 98 i po przeczytaniu kilkudziesięciu postów nie mam pewności czy nie szkodzę silnikowi i osiągom.

pers58
09-02-2013, 00:23
Tu jest krótki artykuł myśle wyjasni wątpliwości:
[Only Registered Users Can See Links]

cinioo
09-02-2013, 00:39
Tu jest krótki artykuł myśle wyjasni wątpliwości:
[Only Registered Users Can See Links]

Spoko ,dzięki, tą wiedzę posiadałem dlatego zawsze tankuje Pb98 ale słyszałem że to nie do wszystkich silników, niektóre mulą, itd. Dla mnie mit że Pb 98 szkodzi obalony

Zdało by sonde zrobić; jakie paliwo stosujemy?

ZYBI007
09-02-2013, 18:15
Dzięki za info czyli nie będę miał już wątpliwości i teraz Meggi dostanie 98... :D

ILKU
10-02-2013, 10:13
Spoko ,dzięki, tą wiedzę posiadałem dlatego zawsze tankuje Pb98 ale słyszałem że to nie do wszystkich silników, niektóre mulą, itd. Dla mnie mit że Pb 98 szkodzi obalony

Benzyna 98 ma większą odporność na spalanie stukowe (większą liczbę oktanową).
Niestety jednocześnie ma mniejszą wartość opałową od 95.
98 opłaca się stosować w silnikach o wysokim stopniu sprężania i turbo w których Pb95 może spowodować spalanie stukowe. Tankowanie jej do X30XE który ma st. spr. 10,8:1 a już tym bardziej do Y32SE (st. spr. 10:1) niema najmniejszego sensu i może skutkować pogorszeniem osiągów a już napewno zwiększeniem spalania.

cinioo
10-02-2013, 12:06
Benzyna 98 ma większą odporność na spalanie stukowe (większą liczbę oktanową).
Niestety jednocześnie ma mniejszą wartość opałową od 95.
98 opłaca się stosować w silnikach o wysokim stopniu sprężania i turbo w których Pb95 może spowodować spalanie stukowe. Tankowanie jej do X30XE który ma st. spr. 10,8:1 a już tym bardziej do Y32SE (st. spr. 10:1) niema najmniejszego sensu i może skutkować pogorszeniem osiągów a już napewno zwiększeniem spalania.

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. Nigdy nie lałem 95 zawsze 98, ale czytałem w kilku postach że po przejściu z 95 na 98 czuć znaczną różnice na plus :hmm:

Ziutek50
10-02-2013, 12:14
Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. Nigdy nie lałem 95 zawsze 98, ale czytałem w kilku postach że po przejściu z 95 na 98 czuć znaczną różnice na plus to tylko autosugestia że osiągi są lepsze. Pewne jest jedno że $$ szybciej znikają.

ILKU
10-02-2013, 12:22
Niema sprawy.
Podobnym przykładem jest LPG, który ma liczbę oktanową powyżej 100 ale wartość opałową o 20% mniejszą niż PB95. I jakoś o wzroście mocy na 100oktanowym LPG w silnikach nie słychać... ;)

Dawido89
10-02-2013, 15:26
czyli w pewnym sensie placebo :)

ZYBI007
10-02-2013, 16:25
Niema sprawy.
Podobnym przykładem jest LPG, który ma liczbę oktanową powyżej 100 ale wartość opałową o 20% mniejszą niż PB95. I jakoś o wzroście mocy na 100oktanowym LPG w silnikach nie słychać... ;)


Kolego ILKU porównanie lpg do bp ???? A tu mowa o 95 a 98... Sam zatankowałem 98 i odczułem sporą różnice na plus i spalanie jak by trochę spadło. Tak więc proszę o powstrzymanie się przed takimi opiniami. Spróbuj a sam się przekonasz... A nie opiniujesz po opisach innych. Po praktykuj a później wyraź swoją opinię... :D

siwysarbinowo
10-02-2013, 17:35
Kolego ILKU porównanie lpg do bp A tu mowa o 95 a 98... Sam zatankowałem 98 i odczułem sporą różnice na plus i spalanie jak by trochę spadło. Tak więc proszę o powstrzymanie się przed takimi opiniami. Spróbuj a sam się przekonasz... A nie opiniujesz po opisach innych. Po praktykuj a później wyraź swoją opinię... Myślę że ILKU coś o tym wie bo ma turbo więc dba o dobre paliwo :-P

Co do lepszych osiągów to na pewno nie w zwykłych autach do codziennej jazdy. Kiedyś zalaliśmy do quada LTR450 na wtrysku 100oktanową z Shell'a. Po wyjeżdżeniu zbiornika słychać było pompę paliwową :masakra:

ILKU
10-02-2013, 18:54
Kolego ILKU porównanie lpg do bp ???? A tu mowa o 95 a 98... Sam zatankowałem 98 i odczułem sporą różnice na plus i spalanie jak by trochę spadło. Tak więc proszę o powstrzymanie się przed takimi opiniami. Spróbuj a sam się przekonasz... A nie opiniujesz po opisach innych. Po praktykuj a później wyraź swoją opinię... :D
Podałem przykład obrazujący, że wyższa liczba oktanowa nie oznacza wzrostu kaloryczności a co za tym idzie mocy. O 95 vs 98 masz dwa posty niżej. Czytaj ze zrozumieniem.
P.S. Użytkownicy magnetyzerów też czują znaczną poprawę. Dziwne, że hamownia tego nie wykrywa.

andzg
10-02-2013, 20:30
Użytkownicy magnetyzerów też czują znaczną poprawę. Dziwne, że hamownia tego nie wykrywa.

:o

Ja mam 3 magnetyzery założone i wyrywa mi kierownicę z rąk przy przyspieszaniu.
Czy to jest normalne? A może lepiej zdemontować jeden, zmniejszając tym samym moc?
Obawiam się tylko, że jazda z dwoma magnetyzerami odbije się na zwiększonym spalaniu.









:p

A tak całkiem poważnie, to zgadzam się z ILKU. Do Omeg z silnikami benzynowymi zaleca się 95 więc tankowanie 98 nie ma absolutnie żadnego sensu.

Fascynat
11-02-2013, 06:41
A czy Polskie 98 ma rzeczywiście 98 oktanów ?

__________
Za komuny chyba "czerwona" była mocniejsza od "żółtej"
;)

Szopen
11-02-2013, 18:26
A czy Polskie 98 ma rzeczywiście 98 oktanów ?

[Only Registered Users Can See Links]

Sam zatankowałem 98 i odczułem sporą różnice na plus i spalanie jak by trochę spadło. Tak więc proszę o powstrzymanie się przed takimi opiniami. Spróbuj a sam się przekonasz...

Wykres z hamowni poproszę albo proszę o powstrzymanie się przed takimi opiniami :)
Dupohamownia nie jest wiarygodna ;)

Kilka razy zatankowałem vpowera 99+ i jedynie co poczułem to ładniejszą pracę silnika. Nie warto. Bardziej to portfel odczuje niż ten niewyżyłowany silniczek.

[Only Registered Users Can See Links]

cinioo
11-02-2013, 23:12
Ja jeździłem na 98 z myślą że dla silnika jest lepiej, nie wiem jak to określić, jest lepsze spalanie, czystszy silnik z nagarów. Traktowałem 98 tak jak by zalać lepszy olej - nie dla osiągów. 5KM mnie nie zbawi. Nigdy się nie zagłębiałem w ten temat. Dzięki za informacje. Czas zatem pojeździć na 95

tomspeed
16-02-2013, 20:28
juz kiedys o tym pisalem, warto lac 98 oktanowe paliwko. dlaczego??
bo jest mniejsze prawdopodobienstwo, ze bedzie kombinowane,
PB98 mniej schodzi ze stacji, wiec nie warto go kombinowac,

druga sprawa, to nie wierze w te wszystkie zapewnienia, o prawidlowej liczbie oktanowej,cetanowej w polskch paliwach. kupujac PB98 mam wieksza pewnosc, ze bedzie bedzie tam te pozadane dla mojego silnika 95 oktan niz w PB95, ktora zapewne ma mniej oktan niz powinna.

moze, zle mysle, ale tak wlasnie mysle ;)

cinioo
16-02-2013, 20:32
czyli cały czas lejesz 98?

tomspeed
16-02-2013, 20:35
dokladnie, roznicy w mocy nie zauwazylem, tylko silnik pracuje bardziej hmm miekko.

Binar
16-02-2013, 21:25
dokładnie nie ma róznicy w mocy ale silnik jest tak jak by troszke bardziej "elastyczny" bynajmniej mój , ja ostatnio z 2 miesiace leje PB98 verve i ostatnio co było -20 stopni po dłuższym czasie postoju (ze 3/4 dni) odpala za pierwszym razem .

cinioo
16-02-2013, 22:08
Benzyna 98 ma większą odporność na spalanie stukowe (większą liczbę oktanową).
Niestety jednocześnie ma mniejszą wartość opałową od 95.
98 opłaca się stosować w silnikach o wysokim stopniu sprężania i turbo w których Pb95 może spowodować spalanie stukowe. Tankowanie jej do X30XE który ma st. spr. 10,8:1 a już tym bardziej do Y32SE (st. spr. 10:1) niema najmniejszego sensu i może skutkować pogorszeniem osiągów a już napewno zwiększeniem spalania.

Tu mamy ewidentnie że 98 nie daje korzyści ale nie wiedziałem że szkodzi :hmmm:

kraszan
16-02-2013, 22:09
dokładnie nie ma róznicy w mocy ale silnik jest tak jak by troszke bardziej "elastyczny" bynajmniej mój , ja ostatnio z 2 miesiace leje PB98 verve i ostatnio co było -20 stopni po dłuższym czasie postoju (ze 3/4 dni) odpala za pierwszym razem .


To co wy lejecie za paliwo ze wam oma za pierwszym razem nie odpala? ;) Moja czasem stała 2 tygodnie na mrozie i nie było opcji żeby nie zapaliła.
Trzeba omijać szerokim łukiem stacje typu Orlin - podróbka znanej firmy, albo jakieś w kolorze zielonym bardzo podobne do BP czy innych wynalazków na trasach.
Ja leje tylko na BP gaz i benzynę 95 i nigdy żadnych problemów z autem nie miałem.:p

cinioo
16-02-2013, 22:21
To co wy lejecie za paliwo ze wam oma za pierwszym razem nie odpala? ;) Moja czasem stała 2 tygodnie na mrozie i nie było opcji żeby nie zapaliła.
Trzeba omijać szerokim łukiem stacje typu Orlin - podróbka znanej firmy, albo jakieś w kolorze zielonym bardzo podobne do BP czy innych wynalazków na trasach.
Ja leje tylko na BP gaz i benzynę 95 i nigdy żadnych problemów z autem nie miałem.:p

My tu w Polsce nie mamy tak wyśnionych jak z bajki dróg o których piszesz, tak samo nie mamy tak cudownych paliw jak w U WAS. Dlatego się konsultujemy

kraszan
16-02-2013, 23:33
My tu w Polsce nie mamy tak wyśnionych jak z bajki dróg o których piszesz, tak samo nie mamy tak cudownych paliw jak w U WAS. Dlatego się konsultujemy

Ale mam na myśli polskie BP :p Nigdy się na tej stacji nie zawiodłem jak i na ich paliwie :)
W Niemcach tankuje na Aralu, ale niestety tych stacji w Polsce już nie ma :(

Szopen
17-02-2013, 02:53
Wszystko tankuje na neste (bo najbliżej, ewentualnie makro bo rabat 9gr) i żadnych problemów z odpalaniem, brakiem mocy, czy innymi chorobami, nie miałem.
Gdzie wy tankujecie... Robicie z Polski kraj trzeciego świata, gdzie na każdej stacji jest woda, każdy oszukuje itp .....

kraszan
17-02-2013, 14:32
Ze 3 lata zimą temu tankowałem gaz do poloneza na jakiejś stacji podróbce - ale to akurat nie miałem wyjścia bo paliwa mało, a do "normalnej" stacji było jeszcze sporo.
Miałem zbiornik gazu 40l, a pan gaz leje i leje i leje - już jest 50 litrów to ja mówię że chyba starczy bo mam zbiornik 40, a pan z uśmiechem na to jest zimno to się gaz kurczy i dlatego tyle wchodzi - ale chyba nie aż o tyle.. :masakra: Dlatego omijam już takie stacje bo na nich nie mają żadnych skrupułów.

xax3
17-02-2013, 19:47
e tam pitolenie takie. tez kiedys tankowalem do poldka na jakiejs zadooopnej stacji wracajac z kutna. i była pierwsza klasa. nowiuski dystrybutor wszystko elegancko. nie bylo żadnych problemów. małe ot się tu robi

Lipaadam
14-05-2013, 16:21
Witam

Taka mala anegdotka dotyczaca paliwa...otoz mam Omege 2.5 DTI, tankowalem w Polsce, gdzie wczesniej mieszkalem Diesel przewaznie na Shell ale zdazalo sie tez na Orlenie...zawsze przy odpalaniu i dynamicznym przyspieszaniu auto kopcilo na czarno...o dziwo po przprowadce do Szwecji ow dymienie ustapilo. Dodatkowo dodam, ze zadnego remontu samochodu nie robilem. Potwierdza to rowniez fakt zakupu innego samochodu z Niemiec przez mojego ojca... po jakims czasie tez zaczelo dymic :o

JJdzej
15-05-2013, 12:57
Na biopaliwach nawet C360 nie chce specjalnie kopcić.

bendzi
16-04-2014, 00:25
A macie jakieś doświadczenie z Diesel Gold ze Statoil? Kusi mnie by to zatankować na próbę i zobaczyć czy faktycznie jest różnica.

xax3
16-04-2014, 00:33
A macie jakieś doświadczenie z Diesel Gold ze Statoil? Kusi mnie by to zatankować na próbę i zobaczyć czy faktycznie jest różnica.

a czego Ty oczekujesz po tym paliwie?

Maciekmk
16-04-2014, 00:45
a czego Ty oczekujesz po tym paliwie?
zapewne mocy :D

seba03
16-04-2014, 00:47
a czego Ty oczekujesz po tym paliwie?

+30KM :D

Ja kilka dni temu zatankowałem pierwszy raz na statoilu gaz bo miałem akurat po drodze z pracy i cena była okazja (2,46 jak na Poznańskie ceny to niedużo, dziś widziałem za 2,39 i się wkurzyłem że przepłaciłem :p) dla porównania na shellu gdzie zawsze tankuję jest gaz po 2,64 niby niedużo ale na dłuższą metę zawsze coś.
Ostatnio tankowałem na BP i więcej tam ani na orlenie nie zatankuję. Gdzie na shellu przejeżdżam ok 420 km na pełnym zbiorniku 45l to w tych 2 przypadkach zrobiłem 360 (ten sam styl jazdy, te same warunki)

premier2
16-04-2014, 00:55
[Only Registered Users Can See Links]
Tu masz trochę info o różnych paliwach zimowych. Jeżeli trafisz na oryginalny Diesel Gold, to jest on bardzo jasny i czysty, sporo różni się wizualnie od "normalnej" ropy. Co do osiągów auta, to nie widziałem żadnych różnic. Być może jest lepiej oczyszczony i ma mniej biokomponentów, ale to tylko moje przypuszczenia.

xax3
16-04-2014, 00:57
[Only Registered Users Can See Links]
Tu masz trochę info o różnych paliwach zimowych. Jeżeli trafisz na oryginalny Diesel Gold, to jest on bardzo jasny i czysty, sporo różni się wizualnie od "normalnej" ropy. Co do osiągów auta, to nie widziałem żadnych różnic. Być może jest lepiej oczyszczony i ma mniej biokomponentów, ale to tylko moje przypuszczenia.

i czyści po drodze cały syf by ostatecznie osadzić się we wtryskiwaczu. te super paliwa rozpuszczają co popadnie;)

premier2
16-04-2014, 01:17
hm, a po co w takim razie jest filtr paliwa?
Z moich doświadczeń wynika, że to właśnie dodatki bio w paliwie powodują problemy w układzie zasilania. Nie wytrzymują uszczelnienia w pompach i innych elementach, widocznie nikt nie przypuszczał wtedy, że można świadomie psuć paliwo w imię pseudo ekologii

xax3
16-04-2014, 11:09
hm, a po co w takim razie jest filtr paliwa?
Z moich doświadczeń wynika, że to właśnie dodatki bio w paliwie powodują problemy w układzie zasilania. Nie wytrzymują uszczelnienia w pompach i innych elementach, widocznie nikt nie przypuszczał wtedy, że można świadomie psuć paliwo w imię pseudo ekologii

właśnie z filtra rozpuszcza wszystkie syfy i płyną dalej. Ale nie mówię że to paliwo jest złe. Raczej kwestia tego, że silnik ma już swoje lata i swój przebieg. Czasami lepiej oszczędzić mu płukania bo walnie bokiem uszczelkę i paliwo będzie uciekać na ziemię;)

premier2
16-04-2014, 19:38
Jak ktoś jeździ na dobrym i regularnie wymienianym oleju, zmienia filtry i nie tankuje w krzakach, to nie sądzę, żeby miał problemy po zalaniu lepszego paliwa.
Bardziej bałbym się trefnego paliwa.

xax3
16-04-2014, 19:58
Jak ktoś jeździ na dobrym i regularnie wymienianym oleju, zmienia filtry i nie tankuje w krzakach, to nie sądzę, żeby miał problemy po zalaniu lepszego paliwa.
Bardziej bałbym się trefnego paliwa.
Oczywiście, masz rację. Ale w tym przypadku kolega pytał o zalanie lepszego zamiast zwyczajnego;)

premier2
16-04-2014, 20:08
No i nie widzę przeciwwskazań innych niż finansowe. Chociaż o tej porze roku to korzyść niewielka, lepiej lać je zimą, a najlepiej samemu dolewać depresator do baku, niezależnie od rodzaju wlanego paliwa.